MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 5:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 11, 2008 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Witam,

Korzystając z pięknej pogody za oknem, w Wawie leje jak z cebra, a ja już po urlopie i wakacjach, załączam kilka fotek swojej 280SEL 4.5.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Młodzież nie odpuszcza:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek[/img]

Mam nadzieję, że po za cyrklami, które niestety często w USA się pojawiają, niewiele wzbudzi Wasze negatywne odczucia, kolejne fotki już wkrótce...:)

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 11, 2008 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Witam
Piekny samochod. Ustrzelone w dziesiatke auto, mimo ze chybiles z dzialem.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 11, 2008 11:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Auto kupione od Pana Kazimierza i sprzątnąłeś go sprzed nosa Łysemu2 <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Gratuluję zakupu oczywiście, a tak na marginesie facet miał fajną stajnię mb usa-107,123, 126-reszty nie widziałem

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 12:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Krzysiek W123c pisze:
Auto kupione od Pana Kazimierza
zgadza się:)

Z tego co wiem 107 wyjechała 30 minut przede mną 123 TD cały czas jest a do sprzedaży 126 się przymierza.
monster18.09 pisze:
mimo ze chybiles z dzialem
no niestety brak umiejętnosci :(

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 10:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
RobertS pisze:
Mam nadzieję, że po za cyrklami, które niestety często w USA się pojawiają, niewiele wzbudzi Wasze negatywne odczucia, kolejne fotki już wkrótce...

no i poza kolorem taxi-beige ;) żarcik

Super autko! Bardzo mi się podoba! Też planuję W108. Jak skończę Beczunie.
A no właśnie. Myślałem, że W108 z V8 poza 3,5 to już W109. Czyli 3.5 to jeszcze W108 a już 4.5 i 6.3 to W109??
Na czym różnicę polegają.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 11:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
123TD żona pana Kazimierza postanowiła sprezentować komus z rodziny dlatego nie stało się moja własnością, ale nie mat tego złego....i mam białego Albertowego [zlosnikz]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 11:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
broneq pisze:
Myślałem, że W108 z V8 poza 3,5 to już W109. Czyli 3.5 to jeszcze W108 a już 4.5 i 6.3 to W109??
Na czym różnicę polegają.
Wszystko co ponizej 280 (S/SE/SEL), niezaleznie tego czy silnik szescio- czy osmiocylintdrowy, to W108. W109 to tylko 300 SE/SEL (byly tylko wersje z silnikami osmiocylindrowymi). W108 i 109 to te same samochody - roznia sie tylko detalami wyposazenia i tym, ze W109 seryjnie mialo hydropneumatyczne zawieszenie.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 11:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
broneq pisze:
Myślałem, że W108 z V8 poza 3,5 to już W109. Czyli 3.5 to jeszcze W108 a już 4.5 i 6.3 to W109??


Moim zdaniem podstawowa różnica polega na tym, że 280 S,SE,SEL to W108 a 300 SE.SEL to W109, a i tak do końca nie można się połapać, nie jest to raczej podział wygenerowany pojemnością silnika.

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 8:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
powiedź coś więcej o samochodzie,w jakim jest stanie co planujesz zrobić(zostawiasz cyrkle?),czy ten lakier jest oryginalny?

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2008 4:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Widziałem to auto na żywo na ulicy Szyszkowej w Warszawie. Stan określiłbym na średni (według mojej klasyfikacji :) ), a kolorystyka bardzo ładna, ale to rzecz gustu.

kielbik pisze:
Wszystko co ponizej 280 (S/SE/SEL), niezaleznie tego czy silnik szescio- czy osmiocylintdrowy, to W108. W109 to tylko 300 SE/SEL (byly tylko wersje z silnikami osmiocylindrowymi). W108 i 109 to te same samochody - roznia sie tylko detalami wyposazenia i tym, ze W109 seryjnie mialo hydropneumatyczne zawieszenie.


Wiesz, że dzwonią, ale [zlosnik] ... Reguła jest prosta do zapamiętania. W 109 były TYLKO I WYŁĄCZNIE 300 SE LANG, inaczej 300 SEL (na początku literka L była po "spacji"), więc 300 SE to jeszcze W 108!

Co do silników to były nie tylko V8, ale także R6: M 189 i M 130 (mimo zmiany motoru z 3l na 2,8l oznaczenie 300 pozostało! :o [hehe] ).

Prawisz o zawieszeniu, tylko ono jest bardziej pneumatyczne niż hydropneumatyczne :) .

PS Po raz kolejny nie byłeś zbyt rozmowny na żywo ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2008 9:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
t.king pisze:
powiedź coś więcej o samochodzie,w jakim jest stanie co planujesz zrobić(zostawiasz cyrkle?),czy ten lakier jest oryginalny?


Autko trafiło do Polski 3 lata temu, na tyle wpadło w oko nieznanej mi bliżej ekipie filmowej, że Panowie zażyczyli sobie lekkiego odświerzenia lakieru, co też się niestety stało :(, najszczęście jakiś wandal tego nie robił i nawet nie wygląda to najgorzej :)

Co ważne: stan blacharki w mojeje ocenie bardzo dobry, pewnie sami wiecie jakie koszty może pochłąnać odbudowa W108 właśnie tych elementów, jest ich mało, przez co raczej należy szukać oryginałów...

Kolejny element to uszczelki, tu powiedziałbym stan dobry :)

Autko jest już po pierwszej wizycie u Pana Leszka Borowskiego (znany niektórym z Was ceniony mechanik) i co usłyszałem - Panie Robercie a gdzie Pan takiego cudo znalazł, chętnie go od Pana odkupię... i to jest krzepiące.

Przeszło standardowe wymiany: olej, filtry, kable WN, przewody hamulcowe przód, rolka napinająca kompresor, paski klinowe......:) i śmigam w każdej wolnej chwili.

Paliwo uzupełniam tylko do połowy zbiornika :( nieszczelny, czeka nas trochę pracy bo do uszczelnienia jest most i trochę jeszcze tego zostało, mam niestety problem bo nie mam EPC do tej wersji nr nadwozia: 10806812020875 i kompletnie nie wiem jakie części zamawiać - może jest ktoś kto może pomóc?

Autko jest wpisane w rejestr Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Wa-wie...

w najbliższym czasie postaram się podać więcej szczegółów.

Mitu dzięki za sprecyzowanie delikatnych różnic - sam miałem wątpliwości.

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 10:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mitu pisze:
kielbik pisze:
Wszystko co ponizej 280 (S/SE/SEL), niezaleznie tego czy silnik szescio- czy osmiocylintdrowy, to W108. W109 to tylko 300 SE/SEL (byly tylko wersje z silnikami osmiocylindrowymi). W108 i 109 to te same samochody - roznia sie tylko detalami wyposazenia i tym, ze W109 seryjnie mialo hydropneumatyczne zawieszenie.


Wiesz, że dzwonią, ale [zlosnik] ... Reguła jest prosta do zapamiętania. W 109 były TYLKO I WYŁĄCZNIE 300 SE LANG, inaczej 300 SEL (na początku literka L była po "spacji"), więc 300 SE to jeszcze W 108!

Co do silników to były nie tylko V8, ale także R6: M 189 i M 130 (mimo zmiany motoru z 3l na 2,8l oznaczenie 300 pozostało! :o [hehe] ).

Prawisz o zawieszeniu, tylko ono jest bardziej pneumatyczne niż hydropneumatyczne :) .
Po raz kolejny wiesz lepiej [zlosnik]. Rzeczywiscie jest tak jak napisales: W109 byly tylko w wersji z przedluzonym rozstawem osi i produkowano modele z silnikami szesciocylindrowymi (krotko, bo do jedynie do konca 1967). 300 wersji krotkiej nazywal sie SEB (na klapie bylo "300 SE"). Zwieszenie tez jest "tylko" pneumatyczne - dopiero W116 dostal hydropneumatyczne.
Mitu pisze:
PS Po raz kolejny nie byłeś zbyt rozmowny na żywo ;) .
Moze i bylbym rozmowny gdyby byla ku temu okazja. Niestety postanowiles zabawic sie w wielkim miescie zamiast podyskutowac o czarnych pasach pod przednim zderzakiem :). Nastepna okazja dopiero w przyszlym roku....

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
Po raz kolejny wiesz lepiej [zlosnik].


:) Daj spokój, bo mnie wbijesz w pychę od tych komplementów ;) .

kielbik pisze:
Rzeczywiscie jest tak jak napisales: W109 byly tylko w wersji z przedluzonym rozstawem osi i produkowano modele z silnikami szesciocylindrowymi (krotko, bo do jedynie do konca 1967).


Nie sprawdziłeś dokładnie tego co napisałem [zlosnik] .
Do końca 1967 roku to robili z motorem M 189 (spadku po W 112), a potem pod maskę zaczęły trafiać M 130 (te same co do W 108 280 SE i W 113 280 SL) i w takiej najskromniejszej postaci 300 SEL dożył początku 1970 roku. Można by stwierdzić, że zastąpił go 300 SEL 3.5 z tzw. małym V8, który wszedł do produkcji kilka miesięcy wcześniej.

kielbik pisze:
300 wersji krotkiej nazywal sie SEB (na klapie bylo "300 SE").


Tak i był to W 108.

kielbik pisze:
Moze i bylbym rozmowny gdyby byla ku temu okazja.


Okazja to była jak obmacywaliśmy "Błękitną Strzałę" Idzika, z resztą moją ruinę czy Twoje coupe też można było poobmacywać [zlosnik] .

kielbik pisze:
Niestety postanowiles zabawic sie w wielkim miescie zamiast podyskutowac o czarnych pasach pod przednim zderzakiem :).


Obawiam się, że na kolejnych zlotach, jeśli tylko będzie okazja to zrobię tak samo. Wybacz, ale dla mnie zlot jest okazją do jeżdżenia, zwiedzania i spędzania każdej chwili przy MB, a nie do grupowego uturlania się.
A o czarnych pasach nie ma co dyskutować, bo to daremny trud :( . Tylko Ciebie udało mi się nawrócić - Inni wciąż błądzą [zlosnik] ;) .

kielbik pisze:
Nastepna okazja dopiero w przyszlym roku....


Na szczęście jeszcze w tym roku we wrześniu [ok] , a po za tym to nie żebym ja przyjeżdżał na zloty punktualnie, ale Ty mógłbys choć raz przyjechać na całość [zlosnik] . Moje MB też się psują na zlotach*, ale jakoś wyrabiam się na czas, ledwo bo ledwo, ale "zdanżam" ;) .
[zlosniki]

* - w drodze powrotnej

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mitu pisze:
kielbik pisze:
Rzeczywiscie jest tak jak napisales: W109 byly tylko w wersji z przedluzonym rozstawem osi i produkowano modele z silnikami szesciocylindrowymi (krotko, bo do jedynie do konca 1967).
Nie sprawdziłeś dokładnie tego co napisałem [zlosnik] .
Do końca 1967 roku to robili z motorem M 189 (spadku po W 112), a potem pod maskę zaczęły trafiać M 130 (te same co do W 108 280 SE i W 113 280 SL) i w takiej najskromniejszej postaci 300 SEL dożył początku 1970 roku. Można by stwierdzić, że zastąpił go 300 SEL 3.5 z tzw. małym V8, który wszedł do produkcji kilka miesięcy wcześniej.
To ty nie doczytales (a moze ja nie dopisalem): chodzilo mi o to, ze W108 w wesji 300 SE(B) produkowano tylko do konca 1967 roku. Potem wycofano zarowno krotka "trzysetke" jak i silnik M189.
Mitu pisze:
kielbik pisze:
Moze i bylbym rozmowny gdyby byla ku temu okazja.
Okazja to była jak obmacywaliśmy "Błękitną Strzałę" Idzika, z resztą moją ruinę czy Twoje coupe też można było poobmacywać [zlosnik].
kielbik pisze:
Niestety postanowiles zabawic sie w wielkim miescie zamiast podyskutowac o czarnych pasach pod przednim zderzakiem :).
Obawiam się, że na kolejnych zlotach, jeśli tylko będzie okazja to zrobię tak samo. Wybacz, ale dla mnie zlot jest okazją do jeżdżenia, zwiedzania i spędzania każdej chwili przy MB, a nie do grupowego uturlania się.
A o czarnych pasach nie ma co dyskutować, bo to daremny trud :( . Tylko Ciebie udało mi się nawrócić - Inni wciąż błądzą [zlosnik] ;) .
kielbik pisze:
Nastepna okazja dopiero w przyszlym roku....
Na szczęście jeszcze w tym roku we wrześniu [ok] , a po za tym to nie żebym ja przyjeżdżał na zloty punktualnie, ale Ty mógłbys choć raz przyjechać na całość [zlosnik] . Moje MB też się psują na zlotach*, ale jakoś wyrabiam się na czas, ledwo bo ledwo, ale "zdanżam" ;) .
[zlosniki]

* - w drodze powrotnej
Dobra, nastepnym razem sie poprawie ale we wrzesniu niestety mnie nie bedzie i dlatego napisalem, ze nastepna okazja dopiero w przyszlym roku. Chyba, ze wybierzesz sie na Veterame...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Dobra w mojej opinii wiadomość, po pomiarach wszędzie na "garach" ciśnienie równe około 11,5 atm.

Proszę o info jakie było fabrycznie w M117?

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl