MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 12:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 24, 2003 1:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
jak w temacie:
ile plynu wchodzi do ukladu chlodzenia w M102 230E?
dane sa niby 8,5l, ale wole sie upewnic od kogos kto to sprawdzil autopsyjnie.
mam zamiar przed zima zmienic chlodziwo i chce sie dowiedziec tez co stosujecie.
Sebaa pisal kiedys, ze Borygo, a ja slyszalem, ze to troche zrace uklad...
co inni na to?
Petrygo-brzmi podobnie do Borygo [zlosnik]
koncentraty? byle nie plyny drozsze od mojej MB [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2003 2:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Ile to ci chlopaki napisza. A jak lac to koncentrat Shella. Mi petrygo rozszcelnilo pompe wody/petrygo w Vw. Podobno tez dziala ostro na gumowe elementy...

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 12:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
no i cos odzewu nie zauwazylem.. :-?
teraz juz mam koncentrat Shella i na tm zostane (koszt ten sam co Borygo, a chyba firma lepsza)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Ja na zime koncentratów nie stosuję, bo jakoś nie mam zaufania do mixowania z wodą. Dletego leję płyn do chłodnic Afrostin firmowany przez Neste ale produkowany przez Europol z Płocka, poza tym używam Petrygo ale rezygnuję powoli z tego środka. Jesli chodzi o ilośc tegoż płynu, to rzeczywiscie podane jest 8,5 litra ale jak ostatnio lałem to mi weszło raptem 5, dlatego przed zmianą płynu na zimę trzeba dokładnie opróżnić układ chłodzenia i przepłukać go, kiedy to zrobiłem wtedy weszło ponad 8 litrów, ale wiąże się to z wydmuchnieciem wody z nagrzewnicy, to w niej zostaje trochę starego płynu.

_________________
Pozdrawia:
Wooks
W 123 240TD 1984
W 123 230 1977 M102
(Von Konstruktion bis Kundendienst
- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 10:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Ja odkąd mam swoją W od zawsze leję Petrygo i żadnych problemów z nim nie miałem i nie mam. Cały rok jeżdżę na płynie i nigdy nic złego się nie stało. Rozpuszczenie gumy? Rozszczelnienie pompy? Jak coś jest zużyte to i Shell nie pomoże (ani nie zaszkodzi [zlosnik] )

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 8:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dzieki za odpowiedzi
wczesniej napisalem, ze brak odzewu, ale przeciez napisal i Kubol i Sobiecha :oops:
sorki
jak pluczecie ukl. chlodzacy? woda pod cisnieniem?czy odpalenie silnika (zimnego) zalatwi sprawe wystarczajaco?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
lysy2 pisze:
1 jak pluczecie ukl. chlodzacy?
2 woda pod cisnieniem?
3 czy odpalenie silnika (zimnego) zalatwi sprawe wystarczajaco?


1. dokładnie [zlosnik] , ponoć są jakieś środki do płukania układu chłodzącego, ale ja po prostu odkręcam górny i dolny wąż przy chłonicy (warto poświęcic chwilkę i wyjąć chłodnicę i wyczyścić ją) , wąż doprowadzający płyn do nagrzewnicy (ten z dwoma suwakami), wykręcam termostat i hulaj dusza piekła nie ma, biore wąż ogrodowy demontuję z niego te wszystkie zatrzaski koncówki pistoleciki itp wciskam ok. 5 cm w odsłonięte otwory i płuczę aż przestanie lecieć syfiasta woda

2. Ciśnienie "kranowe" w zupełności wystarczy

3. nie próbowałem, ale myślę że nie, proponuje poćwiczyć trochę płuca i najpierw dmuchnąć w chłodnicę, potem w wąż do nagrzewnicy i potem w wąż z tyłu silnika i wten sposób pozbędziesz sie całego płynu. Oczywiście wcześniej radze zaopatrzyc się w odpowiedniej czystości wąż przez który będziesz przedmuchiwał, aby bron boże nie narazić sie na kontakt z resztkami płynu chłodzącego. Niewielka ilość może nie powali z nóg, ale posmak na ustach będzie paskudny [szalone]

Nie są to w żaden sposób metody stosowane w serwisach, myślę że koledzy bardziej obeznani w tej materii mogliby dodać trochę uwag. Po prostu ja poświęcam przed zimą godzinę maksymalnie dwie na taką zabawę i nie mam problemów z układem chłodzenia

Jeśli tylko mi się uda to postaram sie w najbliższym czasie zamieścić fotki obrazujące cały ten proces

_________________
Pozdrawia:

Wooks

W 123 240TD 1984

W 123 230 1977 M102

(Von Konstruktion bis Kundendienst

- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 10:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
za fotki bede dzwieczny ;)
a plyny to mi nie straszne ;) -nie takie rzeczy sie pijalo [zlosnik]
pomyslalem, ze pompa wody sama zalatwi dmuchanie w rurki

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 1:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
No szlag by trafił, godzinę pisałem posta ze zdjeciami. Dzis płukałem układ chłodzenia i juz skończyłem i pokazał sie komunikat invalid session, nie mam ju z siły pisać tego ponownie, Łysy: prześlę ci fotki mailem z opisem co i jak, jakby co pytaj

_________________
Pozdrawia:

Wooks

W 123 240TD 1984

W 123 230 1977 M102

(Von Konstruktion bis Kundendienst

- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl