MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 4:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 26, 2008 11:57 am
Posty: 43
Conrad pisze:
Witam,
Kiedyś miałem w W115 200D świece prętowe (paluchy), jednak nagrzewają się one dużo szybciej i nie działa kontrolka (ten żarnik) od świec na desce i trzeba się bawić w liczenie, lub używać stopera ;)


tak... ale one są w szereg połączone... jak pierwwsza ci sie spali to reszta już nie grzeje...


Na górę
Post: pn lis 29, 2010 10:42 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:31 am
Posty: 6
chciałbym podpiąć się pod wątek. Mam silnik 240D 616.916 i myślę o zakupie nowych świec. Wyczytałem że mają być prętowe a nie agrafkowe, oraz że mają być podpięte równolegle. To wszystko już mam, ale może ktoś poradzi konkretną markę. Beru, Bosch, Iskra....
Silnik nie kopci, nie pali dużo oleju ale czuje że już przy minus naście będzie dramat. [szalone]

_________________
MB W202 C280 R6
MB W115 OM 616.916 w Gaz 69


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Podepnę się pod temat:
Już trzeci raz z rzędu zjarała mi się pierwsza świeca żarowa. rekord: to po 10 dniach. Co może być tego przyczyną? Świece były nówki beru, czyli firma dobra... Nie mam ochoty co miesiąc wymieniać tej świeczki, czy wymiana kompletu ma sens w tej sytuacji?

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 9:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Miałem to samo na nówkach świecach z ASO ze starych zapasów :( Przyczyną były druty łączące świece. Ja musiałem zmniejszyć średnicę "oczek". Sprawdź wszystkie dokładnie, wyreguluj też długość.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 11:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Hmmm... intrygujące... nie bardzo rozumiem jak średnica oczka może wpływać na zjaranie się świecy, ale zobaczę. Rozumiem, że świeca jest do wymiany? Jaką powinna mieć rezystancje nie zjarana świeca? Bo jakieś przewodzenie w niej jest, ale nie grzeje, po ominięciu jej kombinerkami udało mi się zapalić.

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 12:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
bo nie przylegały tam gdzie powinny ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 1:40 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 09, 2013 8:47 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Sopot
Nadchodzi zimowa pora i zaczynają się problemy z rozruchem, dlatego chciałbym odkopać temat świec. Widzę, że mam trochę przeróbek w instalacji i doprowadzam ją do pierwotnego stanu. Wymieniłem już świece na agrafki (były paluchu wkręcane w taką redukcje do bloku) oraz czekam na zamówiona spiralkę kontrolną która przepaliła się za którymś grzaniem pod solniczką. Mam pytanie i zarazem prośbę. Połączyć świece oryginalnym twardym drutem(spiralnym), czy zostawić połączenie miękkim przewodem. Czy ostania świeca bliżej łańcucha rozrządu potrzebuję podpięcia do masy? I jak wygląda układ zasilania. Sprawdzałem schemat i zaczyna się od hebla grzejącego świece idąc poprzez spiralkę kontrolną (solniczkę) aż do świec (po drodze rozrusznik). Czy coś pominąłem, bo rozumiem, że żadnego modułu, który był w W123 nie ma? Jeżeli ktoś byłby tak miły i cyknął zdjęcia połączonych świec i okablowania w okolicach skrzynki bezpieczników, będę bardzo wdzięczny. 115 to 200D 1971.
Pozdrawiam

_________________
W115 1971 200D automatic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl