MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 5:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 02, 2003 7:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
czym pomalować lub natrysnąć jakim środkiem część poniżej drzwi gdzie zaczyna się spód auta ( podwozie ) w 123 1982 sedan . już poszarzało a chcę żeby było czarne i ładne no i zima się zbliża :-( ?

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2003 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Rozumiem że chodzi ci o próg. Mona to zrobić profesjonalnie: kompresor + pistolet + preparat (możesz uzyskać baranek) . A można mniej profesjonalnie czyli nakleić taśmę (uzyskać w ten sposób równą linię) i prysnąć lub pomalować Bitexem (nieodporny na działanie benzyn).
Wybór należy do ciebie...
Oryginalnie w W123 nie było baranka (W126 tylko na gładko i kolor szary)
więc może ten Bitex.

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł: A W 116?
Post: wt wrz 02, 2003 9:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie wymieniłem próg w W 116 i nie wiem czy był baranek czy nie. A pod zderzakiem? Wiem że cała blacha pod zderzakeim i błotniki na dole były w kolorze nadwozia, ale nie wiem co z barankiem. :-?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2003 9:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Na ten niby baranek (na gładko też) można położyć lakier.

_________________
Pozdrawiam

Sobiecha

MB W201 2.0D 86r.



Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2003 10:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Są różne baranki- pod lakier i nie po lakier, ale to wszystko jest napisane na puszce z odpowiednim preparatem. Ten co sprzedaje powinien wiedzieć.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2003 10:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Próg robię czarny, a pod zderzakiem i błotniki (przód) na zielono tj. kolor nadwozia. 8)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw wrz 04, 2003 10:52 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
ZBIGOL pisze:
czym pomalować lub natrysnąć jakim środkiem część poniżej drzwi gdzie zaczyna się spód auta ( podwozie ) w 123 1982 sedan . już poszarzało a chcę żeby było czarne i ładne no i zima się zbliża :-( ?


A czy nowe progi w W123 były czarne?? Ja też mam raczej ciemnoszarą powłokę zabezpieczająca. W zasadzie bez róznicy, ale im intensywniejszy kolor podwozia tym bardziej rzuca się ono w oczy, nie mówiąc o progach w kolorze nadwozia... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Jeśli nie masz mechanicznych uszkodzeń zabezpieczenia na powierzchni progu, które korodują, to chyba lepiej zostawić tak jak jest, zwłaszcza, że ostatnie roczniki są lepiej zabezpieczone. Bitex'em owszem odświerzysz wygląd, ale stracisz tym samym kontrolę nad progiem.
Moim zdaniem jesli próg nie jest uszkodzony/wymieniony, to warto oczyścić & zabezpieczyć jedynie gniazda do umieszczania lewarka, bo wewnątrz nich i kilka cm wokół (pęka powłoka zabezpieczajaca) najczęściej pojawia się korozja. Osobiście w starszych autach nie używam już oryginalnego lewarka wsuwanego w próg.

A przed zimą najlepiej jest odświeżyć konserwację profili zamkniętych (w tym i samego progu) oraz tak prozaiczna z pozoru sprawa, jak sprawdzenie gumowych osłon otworów do kontroli&konserwcji progów. Jeśli dodać do tego mycie podwozia w zimie ( a nie tylko po zimie), to ciężko będzie beczce zardzewieć.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2003 11:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Dobrze mówisz. [ok] [ok] [ok] Tylko zabezpieczenie w zakładzie troszkę kosztuje, ale co dwa, trzy latka można się porwać.

_________________
Pozdrawiam

Sobiecha

MB W201 2.0D 86r.



Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2003 11:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem to najważniejsze jest zabezpieczenie progu od wewnątrz, bo gdy próg jest wymieniony, nawet na oryginalny, a nie zostanie zabezpieczony w wewnątrz, to bardzo szybko przerdzewieje. Przed założeniem progu tzreba go pomalować w wewnątrz jakąś dobrą farbą antykorozyjną (tylko proszę nie Hammeritem :) ). Gdy próg jest już założony to w miejscach spawów farba odpadła, dlatego trzeba go zabezpieczyć drugi raz. Do tego celu można zastosować różne sposoby: olej, olej+towot itp. Polecam preparat firmy Valvoline - Tectyl - do zabezpieczania profili zamkniętych. Są dwa rodzaję:
1) W sprayu za 20 złotych, z różnymi końcówkami i rurkami do wtryskiwania.
2) Do pistoletu. 1 litr preparatu kosztuje 28 zł i jest lepszy od tego pierwszego, bo kompresor+pistolet wytworzą większe cićnienie niż spray, a dzięki temu preparat lepiej dotrze do mało dostępnych miejsc np. wokól wejść na lewarek, a przecież wiadomo, że w tych miejscach najszybciej "lecą" progi.
Jak już inwestować w progi to w ten sposób.
Pozdrawiam. :)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2003 1:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Profesjonalne systemy antykorozyjne wykorzystują oczywiście tą druga metodę, z tą jednak róznicą, że preparat przed rozpyleniem jest podgrzewany i to mocno.
Tylko wtedy da się uzyskać lekką mgiełkę, która dotrze w najdalsze zakamarki. Ponieważ taka impreza wiaże sie z niemałymi kosztami & wymaganiami technicznymi podgrzałem lekko puszkę z Tectylem (nie wybuchła [zlosnik] ) & mgiełka była zupełnie inna niż "na zimno".

W teście sprzed dwóch lat Valvoline ze swoim antykorozyjnym Tectylem plasuje się nieco lepiej niż średnia. Test przeprowadzono na Uni Oldenburg stawiając na otwartej przestrzeni pod gołym niebem metalowe profile zabezpieczone różnymi dostępnymi preparatami i podlewano je w okresie zimowym solanką. Wszystko trwało prawie dwa lata. Pod uwagę brano kilka cech, min. przenikalność do trudnodostępnych miejsc i odporność na wypłukiwanie przez słoną wodę.

Przestrzegam przed szwedzkimi produktami firmy Pyrmo z serii DINITROL, której preparat zajał jedno z ostatnich miejsc, a profil po otworzeniu po prostu się rozsypał.

O dziwo najlepiej wypadły środki mało znanych nawet w Niemczech niewielkich zakładów chemicznych (nieznaczny rdzawy nalot na nielakierowanej powierzchni), ale cena kilkukilogramowej puszki przekracza 1500 zł, więc to gra warta świeczki raczej tylko przy profesjonalnym odrestaurowywaniu.

Test kończy się konkluzją, że róznica w skuteczności obu metod jest ogromna, ale lepiej oczywiście zabezpieczyć nawet w prosty sposób niż nie robić nic i pozostawić blachę na pożarcie w dosłownym tego słowa znaczeniu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 06, 2003 11:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Witam , Panowie troszeczką bawiłem się w blacharkę i lakierowanie i jeżeli moge doradzić , nie warto oszczędzać na środkach do konserwacji, zaoszczędzimy pare złotych a nawet nie będzie wiadomo kiedy i blacharka znów do wymiany , lepiej zaopłacić za dobry środek do konserwacji i jeżdzić spokojnie , trzeba tez wżiąść pod uwagę że środek musi być odporny na to "coś" co nasi drogowcy sypią na jezdnię . Naprawde warto zrobiś konserwację dobrymi materiałami .Pozdrawiam Miro

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl