MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 7:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 25, 2008 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Witam, zupełnym przypadkiem wpadł mi w rękę zegar od diesla z obrotomierzem. Czy da się jakoś na podstawie samego zegara sprawdzić od jakiego to było modelu? I czy jest szansa żeby to chodziło z benzynowym M102. Jest szansa że za moim zegarem jest magiczna niewykorzystana wtyczka po której podpięciu będzie pracować :) ?

pozdr
Michał

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 4:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Powinno działać po podpięciu wejscia sygnałowego do sterowania cewki, lub jeśli znajdziesz gdzieś wyjście oznaczone TD. W dieslu jest jeden sygnał na jeden obrót wału, w benzynie 4cyl też tak jest. Tylko skala może być za mała :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 4:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
jest do 6000 obr, więc starczy, chyba :) na dieslach się nie znam, ale pytanie czy obrotomierz nie pochodzi z 5 cylindrowca, dlatego czy da się to jakoś sprawdzić

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 5:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
A co za różnica, skoro sygnał bierze z czujnika wału, który jest taki sam we wszystkich klekotach? Podepnij na próbę i się przekonasz jak to działa, 3 piny to nie jest jakaś wielka filozofia [oczko]


Na górę
Post: pn lut 25, 2008 5:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
me-how pisze:
Witam, zupełnym przypadkiem wpadł mi w rękę zegar od diesla z obrotomierzem. Czy da się jakoś na podstawie samego zegara sprawdzić od jakiego to było modelu? I czy jest szansa żeby to chodziło z benzynowym M102. Jest szansa że za moim zegarem jest magiczna niewykorzystana wtyczka po której podpięciu będzie pracować :) ?

pozdr
Michał


Sprzedaj od diesla (jeśli to faktycznie od W123), kup od benzyny, jeszcze Ci zostanie na sporą flaszkę ;) a nie będziesz musiał kombinować.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 9:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Jeżeli zdecydujesz się sprzedać , to ja chętnie wezmę , uczciwie zapłacę i wódkę postawię [zlosnik]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
WSR pisze:
A co za różnica, skoro sygnał bierze z czujnika wału, który jest taki sam we wszystkich klekotach? Podepnij na próbę i się przekonasz jak to działa, 3 piny to nie jest jakaś wielka filozofia [oczko]


nigdy nie miałem mb diesla, ale słyszałem że takie istnieją, a gdzie mają podpięty obrotomierz to już dla mnie zupełny kosmos ;)

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 10:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
me-how pisze:
nigdy nie miałem mb diesla, ale słyszałem że takie istnieją, a gdzie mają podpięty obrotomierz to już dla mnie zupełny kosmos ;)


Pod czujnik walu, mozna przeskalowac na alternator za pomoca odpowiedniego kondensatora. Instrukcja jest, w ktorym z watkow. Co do przerobki benzyna diesel jest opis na www.mb.org.pl/forum, wiec i w 2 strone sie da. Tylko sens tego nikly, bo za 1 obr do diesla, bedziesz mial 2 do 4 cylindorowej benzyny.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 1:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
To Diesel w W123 miał czujnik obrotów na wale ?? :o

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl