MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
ALPAq pisze:
...a ja Mercedesem nie jeżdżę ani dlatego że podcieram sie kasą ani dla szpanu tylko z PASJI
[zlosnikok] [zlosnikok] No i dobrze. W takim razie szczerze Ci odradzam 16 czy 17 cali bieżnikowane opony. Ponieważ zachowują się one NA PEWNO gorzej niż normalna zdrowa nie stara 15-tka ;)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ALPAq pisze:
dodam że moje zaciski są ze znaczkiem mercedesa a nie SCANI


Ale MB tez robi ciezarowki ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
(me: how) pisze:
Co do twoich stalówek, to może ustal co masz za auto, bo póki co sam nie wiesz, co masz. Wulkanizator z największego zakładu w stolicy może ci nadmuchać w dętkę, a nie powiedzieć co masz za wersję i rodzaj zacisku.


Po1. Nie wiem tylko jak to niby ustakić. Ten wulkanizator to moj znajomy więc ściemy mi nie wbija ... powiedział ze ostatnio w ciagu miesiaca dowalał stalówki do bodaj 6 qp (z czego powiedział ze jedna taka jak moja 300ce 24v) i powiedział też że w żadnej nie było problemu z tak dużym zaciskiem .. i ze te normalne stalówki 15" podchodziły akurat w sam raz. .... Co do mojego 300CE to jednak nie tak łatwo wywnioskować wszystko z VINu ;)

PO2. Wiadomo że chciał bym płacić jak za fieste ale wiem ze to nie mozliwe ... ten temat ma tylko znaczenie teoretyczne!! .. ten z felgami juz mniej ... oczekuje waszego zdania a nie czepiania się mnie osobiście


PO3. Chodzi mi drogi kolego o troszke życzliwości a nie chęć zgnojenia ... myslalem ze czasami potraficie normalnie wytłumaczyc cos młodszemu i mniej doswiadczonemu koledze. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
broneq pisze:
ALPAq pisze:
...a ja Mercedesem nie jeżdżę ani dlatego że podcieram sie kasą ani dla szpanu tylko z PASJI
[zlosnikok] [zlosnikok] No i dobrze. W takim razie szczerze Ci odradzam 16 czy 17 cali bieżnikowane opony. Ponieważ zachowują się one NA PEWNO gorzej niż normalna zdrowa nie stara 15-tka ;)


No właśnie i dlatego chce wepchnąć na zime 15" bo mam super opony w super stanie w tym rozmiarze... tlyko mialem problem z dobraniem stalówek. A co do letnich 16 czy 17 to jest drugi temat :)

zegarek pisze:
Ale MB tez robi ciezarowki


hehe no w sumie :D .. ok zwracam honor [zlosnikz]

Dziękuje wam za te sensowne odpowiedzi :) troszke rozwialiście moje wątpliwości

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 4:12 pm przez BrunoGiamatti, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
ALPAq, podaj numer nadwozia tego swojego bolidu to sprobujemy ustalic jakie masz zaciski i jakie powinny byc felgi.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
kielbik pisze:
ALPAq, podaj numer nadwozia tego swojego bolidu to sprobujemy ustalic jakie masz zaciski i jakie powinny byc felgi.


o. w koncu jakas pomocna dłoń :) dziękuje
WDB1240511B247402

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Poza tym, że to Włoch, to nic więcej nie ma.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 6:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ALPAq pisze:
Po1. Nie wiem tylko jak to niby ustakić. Ten wulkanizator to moj znajomy więc ściemy mi nie wbija ... powiedział ze ostatnio w ciagu miesiaca dowalał stalówki do bodaj 6 qp (z czego powiedział ze jedna taka jak moja 300ce 24v) i powiedział też że w żadnej nie było problemu z tak dużym zaciskiem .. i ze te normalne stalówki 15" podchodziły akurat w sam raz. .... Co do mojego 300CE to jednak nie tak łatwo wywnioskować wszystko z VINu



po pierwsze kolego wczesniej nic nie pisales ze masz 300CE 24V a w podpisie tez stoi tylko 300CE!a to wielka roznica, gdyz model 24V wychodzil tylko na aluminiowach felgach w przeciwienstwie do 300CE. i tym samym nie dobierzez oryginalnych stalowek do 24V, bo takich nie ma!
po drugie byly tez dwa rodzaje felg alu do 24V! zwykle 6,5Jx15 ET48 i przy sportline 7Jx15 ET41.opony do tych pierwszych felg to 195/65 a do drugich 205/60.


ALPAq pisze:
Chodzi mi drogi kolego o troszke życzliwości a nie chęć zgnojenia ... myslalem ze czasami potraficie normalnie wytłumaczyc cos młodszemu i mniej doswiadczonemu koledze.


dlatego kolego na przyszlosc jak sie pytasz do dawaj wiecej szczegolowych informacji bo mercedes to nie duzy fiat!
mam nadzieje ze pomoglem!
[oczko]

pozdr. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
TReneR pisze:
Ja tam nie wiem - kolega napisal, ze mu sie nie mieszcza. Moze ma nieorginalny system hamulcowy z wiekszymi tarczami?


i tak tez jest bo 24V ma wieksze zaciski i tarcze niz 300CE. 295x22 (24V) i 284x22 w zwyklym 300CE ,przod i 278x9 do 258x9 z tylu. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
ALPAq pisze:
Co do moich stalówek, ET i zacisków :
byłem w naprawde wielkim zakładzie wulkanizacyjnym .. i sie facety tam bardzo zdziwiły .. i doszli wszyscy do wniosku że ta moja wersja to jakis jeden z pojedynczych egzemplarzy z jeszcze mocniejszym silnikiem (itp) co szły na włochy ... (hmm wszyscy kminili albo nad tym albo nad jakimis wymyslami AMG ktorych jest troszke w ty egzemplarzu) ...
W efekcie nie mogli mi wsadzić żadnych dobrych stalówek ...


na przyszlosc zamiast tracic swoj czas i zawracac dupe "znawca" marki MB w wulkanizacjach napisz tu na forum, a na pewno ci ktos pomoze. jak musi byc tylko spelniony warunek...?!
...no wlasnie. szczegolowe info! [zlosnikz] <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
ALPAq pisze:
Najpierw zapoznajcie się z tematem a dopiero później wyśmiewajcie ... jak i specjaliści sie dziwią co to za wynalazek


j.w. [zlosnikz] zmien specjalistow!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 6:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
aegm pisze:
po pierwsze kolego wczesniej nic nie pisales ze masz 300CE 24V a w podpisie tez stoi tylko 300CE!a to wielka roznica, gdyz model 24V wychodzil tylko na aluminiowach felgach w przeciwienstwie do 300CE. i tym samym nie dobierzez oryginalnych stalowek do 24V, bo takich nie ma!
po drugie byly tez dwa rodzaje felg alu do 24V! zwykle 6,5Jx15 ET48 i przy sportline 7Jx15 ET41.opony do tych pierwszych felg to 195/65 a do drugich 205/60.

dlatego kolego na przyszlosc jak sie pytasz do dawaj wiecej szczegolowych informacji bo mercedes to nie duzy fiat!
mam nadzieje ze pomoglem!
[oczko]

pozdr.
TReneR pisze:
Ja tam nie wiem - kolega napisal, ze mu sie nie mieszcza. Moze ma nieorginalny system hamulcowy z wiekszymi tarczami?


i tak tez jest bo 24V ma wieksze zaciski i tarcze niz 300CE. 295x22 (24V) i 284x22 w zwyklym 300CE ,przod i 278x9 do 258x9 z tylu.
na przyszlosc zamiast tracic swoj czas i zawracac dupe "znawca" marki MB w wulkanizacjach napisz tu na forum, a na pewno ci ktos pomoze. jak musi byc tylko spelniony warunek...?!
...no wlasnie. szczegolowe info! [zlosnikz] <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
ALPAq pisze:
Najpierw zapoznajcie się z tematem a dopiero później wyśmiewajcie ... jak i specjaliści sie dziwią co to za wynalazek


j.w. [zlosnikz] zmien specjalistow!



OOOO Jesteś bogiem :)
W koncu coś czego potrzebowałem. Dziękuje bardzo za szczegółowe info i za mądrą sugestie.
Pozdrawiam

p.s czyli ... skoro tak to wygląda to jakie mam wstawić felgi (z jakimi oponami) na przód?? :) bo na tyle siedzą juz felgi 7J 15 z oponami 195/70 15 ET 34 i są na styk :) a na przód żadne z dopasowywanych nie pasowały

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 7:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wiec tak, porownalem twojego wlocha z moim kombi (300 TE). W twoim samochodzie sa inne zaciski niz w "zwyklych" 124. I nie jest to raczej kwestia rocznika bo moj i twoj dzieli jeden rok (twoj jest z 1989 a moj z 1990 roku). Twoje auto ma (powinno miec) zaciski jak nr 32 na rysunku ponizej a moje jak nr 5.
Obrazek
To sa rysunki pogladowe ale juz na pierwszy rzut oka widac, ze to zacisk staly a mocowanie klockow przypomina mi zacisk typu Bendix (w katalogu niestety nie podaja rodzaju zacisku). Numery katalogowe (powinny byc widoczne gdzies na odlewie):
- lewy: A 000 420 72 83,
- prawy: A 000 420 73 83,
- komplet klockow: A 002 420 15 20.

Felgi stalowe do tego modelu w ogole nie wystepuja, natomiast aluminiowe (15-dziurowe) maja nastepujace numery katalogowe i wymiary:
- A 124 400 31 02 zamieniony na: B6 6 47 0019 (rozmiar 6 1/2Jx15 H2)
lub dla sportowego zawieszenia (ty masz chyba zwykle):
- A 124 400 36 02 zamieniony na: A 124 401 09 02 (rozmiar 7Jx15 H2).
Niestety w katalogu nie ma podanej wartosci ET ale moze na podstawie numerow katalogowych cos bedzie mozna ustalic. Ponadto dokladny rozmiar felg, lacznie w ET, jest podany w instrukcji obslugi

Dla porownania numery zaciskow w moim aucie (u mnie jest zacisk plywajacy):
- lewy: A 000 420 55 83, zastapiony przez: A 001 420 18 83,
- prawy: A 000 420 56 83, zastapiony przez: A 001 420 19 83,
- komplet klockow: A 000 420 99 20.

Felgi:
- A 124 400 19 02, zastapione przez: A 124 400 18 02 (rozmiar 6 1/2Jx15 H2).

Nawet 15-dziurowe felgi sa inne wiec do twojego 300 CE 24 ze "zwyklych" 124 nic raczej nie dopasujesz.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 7:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
cholera poplatane to ...
a co do mojego samochodu to ja wogole juz nie wiem co w nim siedzi a co powinno .. VIN strasznie mało informacji i wyposażenia podaje...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 7:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
ALPAq pisze:
cholera poplatane to ...
aegm pisze:
po drugie byly tez dwa rodzaje felg alu do 24V! zwykle 6,5Jx15 ET48 i przy sportline 7Jx15 ET41.opony do tych pierwszych felg to 195/65 a do drugich 205/60.
To chyba jest wystarczajaco jasne?
ALPAq pisze:
a co do mojego samochodu to ja wogole juz nie wiem co w nim siedzi a co powinno .. VIN strasznie mało informacji i wyposażenia podaje...
Bo wiekszosc wypasu w 300 CE 24 byla standartem. Np. z wyszukiwarki wynika np, ze nie miales elektrycznie podnoszonych szyb a jakos nie moge sobie wyobrazic, ze masz korbki w drzwiach :).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 8:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
no właśnie .. mam elektr 4 szyby, elektr szyberdach, elektr lusterko ... pneumatycznie chowane zagłówki .. felgi 17 :P ... i mnustwo innych rzeczy (np siedzenia skórzane takie jak w sportline)
Czyli mówisz że tak mało wyposażenia pozkazuje bo wszystko w standardzie? :D i nawet nie chciało im sie tego zaznaczac [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
ALPAq pisze:
siedzenia skórzane takie jak w sportline
jaka dokladnie masz skore na oparciach i siedziskach, gladka czy perforowana (dziurkowana)?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Czy ja mogę coś w temacie?

Sporo jeździłem na bieżnikowanych oponach i nigdy, nic mi się złego nie przytrafiło. Fakt - lubię wolno jeździć.

Rozmawiałem z ludźmi robiącymi takie "nalewki". Dają gwarancję, jak na normalne opony. Fakt, że ważna jest technologia, skład gumy i dokładność wykonania. Nie każda opona się nadaje do bieżnikowania. W tym zakładzie, w którym ja się zaopatrywałem w te opony, podobno odrzuca się 70% opon, jako te nienadające się do regeneracji. Jedyną wadą tych regenerowanych jest to, że są głośniejsze. Wytrzymałość mają porównywalną do nowych. Oczywiście - są ograniczenia prędkości, ale nie są one większe niż wszystkie obowiązujące w Polsce.
Następna sprawa: Może się mylę, ale wątpię: Pod czas produkcji nowej opony bieżnik nakłada się taką samą metodą, jak pod czas regeneracji, z tą tylko różnicą, że skład gumy jest pewnie lepiej dobrany i oba elementy są świeże.
Na koniec dodam tylko, że mi udało się doprowadzić do rozwarstwienia się opony markowej - nie bieżnikowanej. Bieżnik odpadł, jakby był przed chwilą przyklejony i zostało to źle wykonane, tak że te gumowe "psy" leżące na poboczach autostrad, równie dobrze mogą być bieżnikami oderwanymi od nieregenerowanych opon samochodów ciężarowych.

Ja osobiście polecam opony bieżnikowane, ale wykonane w dobrym warsztacie i takie, na które dostaniecie gwarancję. Ja na swoje dostawałem gwarancję, że opona nie "wystrzeli" i nie odpadnie bieżnik do całkowitego zużycia bieżnika. Oczywiście zakładanie opon bieżnikowanych do samochodu, w którym cisza pod czas jazdy jest istotnym elementem komfortu jazdy, wydaje się być lekko pozbawione sensu (nie dotyczy zimy - zimowe bieżnikowane nie są głośniejsze od zimowych nowych)

Na koniec - proszę, Panowie - nie kłóćcie się.

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
bartekmw pisze:
Ja osobiście polecam opony bieżnikowane,


bartekmw pisze:
Na koniec - proszę, Panowie - nie kłóćcie się.


po takim stwierdzeniu mysle, ze sa tu tacy co by nie tyle sie z toba klucili ale by cie nawet udusili [zlosnik] [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl