MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 04, 2007 4:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
jako że mój sasiad kupił manometr postanowiłem zmierzyć ciśnienie w smoku.
badanie po dwutygodniowej przerwie w jeździe- wiec silnik zimny

wyszlo:
1- 11,3
2- 10,7
3- 10,6
4- 10,9
5- 10,8
6- 11,0

Nie mogę znaleźc jednoznacznej inf o nominanym ciśnieniu w m110.988 więc stąd moje pytanie - chyba wszystko gra? ( gdzieś zanlazłem posta Remika że 10-12 atm to dobrze, ale..)

Drugie pytanie - czy słabo kręcący rozrusznik może zaniżać wyniki - bo u mnie kręcił coś nie tęgo...???

trzecie pytanie - dlaczego nie pryskał paliwem jak obracałem wałem a wszystkie świece były wykręcone i pompę było słychać??
popodłączeniu świac odpalil jak zwykłe po pół obrotu ;)

Pozdrawiam
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 8:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Monter pisze:
wyszlo:
1- 11,3
2- 10,7
3- 10,6
4- 10,9
5- 10,8
6- 11,0


To nie jest zły wynik, nawet moge powiedzieć że jest to dobry wynik bo miesci sie w normie. Wszystko jeszcze zależy od sprzetu jakim mierzyłeś,a czy powtarzaleś próby???
chciaz ja w swoi najmniej miałem 11,5


ale za to w drugim w którym mam LPG miałen nawet 7 no ale ten silnik to juz przeszłość.

Monter pisze:
Drugie pytanie - czy słabo kręcący rozrusznik może zaniżać wyniki - bo u mnie kręcił coś nie tęgo...???


cięzko powiedzieć, powinno sie tak długo krecić aż wskazówka stanie oczywiscie trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
W każdej benzynie sprawdza się na wciśniętym gazie? Bo z tego co wiem to w dieslach zależnie od pompy podobno...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 2:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
howser pisze:
trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

a co to daje w mierzeniu kompresji ??

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 3:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
bary123ce pisze:
howser pisze:
trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

a co to daje w mierzeniu kompresji ??


Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy, w diestu jest to potrzebne tylko jesli jest pzrepustnica na dolocie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
howser pisze:
To nie jest zły wynik, nawet moge powiedzieć że jest to dobry wynik bo miesci sie w normie. Wszystko jeszcze zależy od sprzetu jakim mierzyłeś,a czy powtarzaleś próby???
chciaz ja w swoi najmniej miałem 11,5


Też mam taką nadzieję, że serduszko nieźle sobie jeszcze radzi ;) Pomiarów fabrycznych sie nie spodziewałem bo licznikowe 300.000 km i 24 lata muszą sie na nim odbić ;)
Z drugiej strony przy delikatnej jeździe auto pali srednio ok 11-12 litrów - na trasie mozna zejść ponizej 10 l/100km, spalanie oleju ok 1,5 l /7.500 km ( razem z wyciekami, z którymi obecnie walcze) - ciśnienie zimny 3 na rozgrzanym 1.2-1.3.
Jesli juz to mam do przejrzenia gumki na zaworach bo jak postoi 3 tygodnie i go odpale to czasem sąsiada nie widać [zlosnik] - ale to taki jego urok i mi sie podoba więc z tym spokojnie.

Pozdrawiam

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 3:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
roadrunner pisze:

Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy

To ja chyba odruchowo przy takim pomiarze dodałem gazu, bo pokazywało OK [cool]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 11:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
roadrunner pisze:
bary123ce pisze:
howser pisze:
trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

a co to daje w mierzeniu kompresji ??


Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy, w diestu jest to potrzebne tylko jesli jest pzrepustnica na dolocie.


Czyli mowa o 200D, 220D, 240D z pierwszej serii z mokrym filtrem?

Ja akurat czytałem inaczej w etzoldzie, chyba ze to o to samo chodzilo a ja nie wiem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 11:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
WIS przy silniku M110 jako minimum podaje 8,5 ale przy silniku w temperaturze pracy(różnica między cylindrami max 1,5). Konieczne wciśnięcie pedału przyspieszenia do dechy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 3:51 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Przy słabym rozruszniku/akumulatorze ciśnieni może być nawet do 2 oczek niższe niż w "rzeczywistości":)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 3:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Trzeba kupić licznik obrotów do rozrusznika, albo postawić obok fabrycznie nową sztukę aby mieć punkt odniesienia [cool] [hihi]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 8:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr paź 17, 2007 10:25 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Wynik dobry, nie ma co szukać, ale żeby był wiarygodny to należy mierzyć: na ciepłym silniku, gaz do dechy, na dobrym akumlatorze i z jak najmniejszym obciążeniem (świece, wtryski itp.) aby nie stawiało oporu.
Jak by był kiepski wynik to możesz zrobić próbę olejową, ale tu chyba nie ma takiej potrzeby. :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kriss23 pisze:
na ciepłym silniku

Przecież już o tym było, że na zimnym. Na ciepłym pomiar można robić po wcześniejszym pomiarze na zimnym motorze. Wtedy możemy porównać wyniki i wyciągnąć wnioski.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 8:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Będzie podwójny pomiar :P


Ale to weekend! [smiech] [oczko]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 9:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Monter pisze:
Będzie podwójny pomiar

Przy takich wartosciach jakie podałes ja bym spał spokojnie i nie martwiłbym sie kompresją.

Co innego gdyby te wartości miałbys np takie:
1-10
2-7
3-7,5
itd to wtedy mogłbyś sie martwić.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl