MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 01, 2007 6:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 25, 2006 4:02 pm
Posty: 76
Witam kolegów

a co mi tam też sie pochwale moim maleństwem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

fotka z moich wakacji, w dziemianach, ten samochód obok tego terenowego to mojego kolegi :o


pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 7:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Fajne zdjęcia.daj jeszcze środek

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 7:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Gwiazda, wycinek, komar, zaa winkla.
Jak się chwalić to całą gęba, daj całość , środek, jakąś historię auta bo na razie to widać tyle co na ogłoszeniach z Oto Moto.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten koło Honkera to Skyline?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
THC pisze:
Ten koło Honkera to Skyline?


Nie, jeśli się nie mylę to nowy 200SX...

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Croolick pisze:
Jak się chwalić to całą gęba,


No to ja się pochwalę "całą gębą"
Witam,
czytam od jakiegoś czasu forum, a od jakiegoś trochę dłuższego czasu jestem posiadaczem Mercedesa W123 230 CE (przynajmniej tak ma w dowodzie, ale o tym później ;) ).
Znalazłem w końcu trochę czasu żeby zrobić parę fajnych zdjęć mojego prawie dokończonego samochodu (jeszcze nie na 100%, ale wiecie jak to jest, zawsze jest jeszcze coś do zrobienia) i teraz chciałbym się, co tu dużo mówić, pochwalić tym co udało mi się zdziałać. Dodatkowo jest okazja żeby zarejestrować się na tym forum.
Historia auta nie jest ciekawa lub wyjątkowa, raczej chodzi mi o to żeby trochę opisać "jak to się zaczęło" w moim przypadku z jednym z najciekawszych moim zdaniem samochodów w historii motoryzacji.
Samochód swoje przeszedł i gdy nie kilka osób już by go nie było.
Został zakupiony standardowo w DE w 1981r. Na całe szczęście przez ten cały czas zachował się oryginalny dokument zakupu, a co ważniejsze dotarł do mnie.

VIN tego samochodu jest taki: WDB12324310005218

Nie będę opisywał wyposażenia, koloru nadwozia itd. Z tego co widzę na forum świetnie sobie radzicie z rozkodowaniem numeru identyfikacyjnego pojazdu, więc pozostawię to dla zainteresowanych. Do PL zjechał w 1991 roku. Niestety stan pojazdu nie był ciekawy, bo auto przyjechało do PL bez silnika w stanie średnim.
Ponoć właściciel w PL chciał koniecznie wepchnąć do niego diesla. Efekt tego był taki, że samochód stało u jakiegoś "kowala" ok. 2 lata i spokojnie sobie korodowało. Pomysł uruchomienia po tym czasie nie doszedł do skutku.
W stanie jak poniżej nabył go kolejny człowiek, który jak mówił dla frajdy grzebie się w takich egzemplarzach.

Obrazek

No i się do niego zabrał o dziwo. Została zrobiona blacharka, zamontowany silnik 230E z sedana (sedan został zakupiony jako dawca silnika chyba skrzyni i różnych innych pierdułek, śrubeczek).
Zostało również wymienione wnętrze powiedzmy w 90%. Dywan został niebieski, boczki obok pedałów, progi i kilka innych detali też w oryginalnym kolorze.

Obrazek

Wszystko było by dobrze gdyby właścicielowi nie zabrakło inwencji, albo kasy, albo nie wiem czego, bo przy takim remoncie niektóre rzeczy zostały zrobione tak jak powinny, a niektóre na tzw. sztukę - np. podnośnik szyby lewej przedniej, który to powinien być elektryczny, a był na siłę wciśnięty ręczny - na siłę bo są wyrwane otwory mocujące
po poprzednim i nasmarkane spawy mocujące kolejny... dziwne bo drzwi były zdjęte i reperaturka jest zrobiona dosyć dobrze, dodatkowo zawiasy mają mały wyczuwalny luz i drzwi trochę opadają gdy są otwarte. Ja bym to powymieniał no ale cóż.
Co by nie mówić Pan od którego nabyłem samochód doprowadził go do stanu całkiem ładnego (ponoć nawet chwilę użytkowała go na co dzień jego żona). Tak czy siak gość zdecydował o sprzedaży. Oficjalny powód: potrzebuję kasy na dokończenie innego samochodu. Nie wnikam w to. Samochód do sprzedaży był w stanie jak poniżej.

Obrazek

Ogólnie moje zainteresowanie tym modelem Mercedesa trwało już od dość dawna. Znalazłem ogłoszenie w internecie. Samochód kupiłem znając przeszłość na terenie PL (Pan dał mi CD ze zdjęciami, których kilka pokazałem wyżej no i opowiedział o wszystkim podpierając część wypowiedzi starymi rachunkami) i znając fakt, że auto ma w dowodzie napisane SKŁADAK. Wiem że to dyskwalifikuje pojazd w wiadomych tematach, ale mimo wszystko postanowiłem go kupić. Powód: samochód zostaje u mnie do końca. Nie chcę go sprzedawać. Traktuję je jako hobby, temat który zajmuje mój wolny czas. Stanowi również pamiątkę rodzinną bo tej wiosny zawiozłem swoją wybrankę do ślubu :) Fakt że jest to składak pozwala mi kontynuować tą "rzeźbę" według mojego pomysłu bez żadnych wyrzutów.
Takim autem jeździłem ok. jednego roku, robiąc w nim nie wiele, i ciesząc się z użytkowania do momentu aż... silnik się rozsypał tzn. nie dosłownie, ale nie wiele mu brakowało. Do mechanika dojechałem o własnych siłach i myślałem, że nie skończy się tak jak się to skończyło. Mechanik orzekł, że silnik został prawdopodobnie złożony z kilku silników, dodał również że temu kto złożył ten silnik i spowodował że ożył należy się nagroda.
Zapadła decyzja o wymianie silnika, tamten nie opłacałoby się remontować zresztą to temat na inną opowieść. Pan mechanik okazał się dość nie słowny. Miało być cacy bo gość z polecenia itd. tzn. umiejętności i wiedzę miał tylko obiecywał i przepraszał, obiecywał
i przepraszał znowu... no cóż. Auto stało 5 miesięcy u niego i to w zimie (zaznaczam, że potrzebne części i podzespoły zorganizowałem w ciągu 2 tygodni). W tym czasie ujrzały światło dzienne wszystkie tematy związane z rdzą. To był moment w którym trochę mi się już odechciewało. Jednak odczekałem swoje jeżdżąc co drugi dzień do warsztatu i patrząc jak moja beczka gnije. W końcu auto wyjechało o własnych siłach.
Został założony silnik 200E z modelu W201 z 84 roku wraz z automatem (automat to już mój kaprys). Taki komplet znalazłem w dość dobrej cenie, a że jak pisałem wcześniej moja beczka to "rzeźba" więc nic mi nie przeszkadzało w podjęciu takiej decyzji, zwłaszcza że to też M102 i wszystko pasowało jak ulał, a i parametry zbliżone do oryginału.
Następnie zdecydowałem poprawić lakier i pozbyć się ognisk korozji. W sumie zostało poprawione i pomalowane 40 % powierzchni. Został mi jeszcze cały dach łącznie z szybrem. Cały inny komplet szybra już czeka w piwnicy, a w dachu w okolicach krawędzi szybra zaczyna się już coś dziać. Całe podwozie zostało oczyszczone i zakonserwowane. Wszystkie elementy zawieszenia, które nadawały się do wymiany są nowe, całe szczęście nie było tego dużo – działalność poprzednika. Na koniec stwierdziłem, że jak się bawić to do końca czego efektem była wymiana tapicerki i założenie kół jak na zdjęciach. Dołożyłem kilka elementów jak obrotomierz i nietypowa kierownica, elektrycznie wysuwana antena, chlapacze
(jak powiedział mój kolega: jesteś chyba jedynym posiadaczem W123 CE z chlapaczami - pozdrawiam Cię Bary ;) ) ale zrobiłem je sam i uważam że wiochy nie ma, a osłona przed kamieniami itd. jest, a to dla mnie ważne. Zderzaki również były zdejmowane, oczyszczone wewnątrz do gołej blachy, konserwacja, smar pod odbój gumowy, wszelkie elementy mocujące - proszkowanie i lakier proszkowo. Tylni zderzak nabyłem inny bo ten co był
na aucie jest w stanie dość średnim tzn. chyba da się odbudować, ale wolałem poszukać ładniejszego i tylko go dobrze zabezpieczyć. Z grubszych rzeczy to jeszcze wymieniłem uszczelki szyb przód, tył.
Poniżej obecny stan samochodu:

Obrazek

Chyba mój post zrobił się długi więc kończę :P
Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia gdzieś na drodze :)


Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2007 10:32 pm przez gregorrr, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 10:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
http://img443.imageshack.us/img443/5475/04uj6.jpg



Ja pier.... Kozak fura zarąbiste cudo miód malina. Zazdrosze Ci jak nie wiem komu co. Boskie felgi zarąbiste wnętrze.... Jestem zachwycony!!

Pierwsze pytanie rozmiar felg jaka firma i jaki koszt.

Jezu ale cudo... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> A ja nadal sie napalam...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 10:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
MercSwir pisze:
Pierwsze pytanie rozmiar felg jaka firma i jaki koszt.


Felgi to OG Wire Wheels o rozmiarze 15/7 cali, 100 szprych
Koszt 2100 zł
Cena zawierała
- 4 felgi
- 4 adaptery do zamontowania felg
- 4 centralne śruby mocujące w formie 3-ramiennego śmigła
- ołowiany młotek do przykręcania śmigła

a i dzięki za owacje "na stojąco" ;)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Pokłony dla Ciebie i tej maszyny [zlosnik] Piękna sztuka....

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
gregorrr pisze:
No to ja się pochwalę "całą gębą"

Witaj w końcu...na forum [zlosnik] Czaiłeś się jakiś czajnik...ale dobrze ,że postanowiłeś do nas dołączyć.
Nie wiem czy pamiętasz jak spotkaliśmy się przed moim domem wraz z Barym?? (kupowałem wtedy silnik od Daniela a Ty chyba szyber odbierałeś
[zlosnik] )
Powiem tak...kiedy wyglądnąłem przypadkowo przez okno a Twój MB stał pod domem, nie mogłem usiedzieć na miejscu (wtedy nie znaliśmy się jeszcze) i musiałem podejść i wybadać temat... [smiech] Zagaiłem i zaczęliśmy dysputę... [oczko] a za 25min zjawił się Bary i mieliśmy mini spot 3,5 MB [smiech].
Muszę przyznać , że auto bardzo ładne, zadbane i w dobrych rękach [zlosnikz] Wnętrze zrobione wybitnie profesjonalnie, beż najmniejszej fuszery, byłem zachwycony kompozycją i kontrastem dobranych kolorów.
Felgi naprawdę klasa i dodają nie mało elegancji i szyku...
Życzę powodzenia z MB w dalszych poczynaniach oraz na forum.

Pozdrawiam Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 11:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
ZORTOX pisze:
Witaj w końcu...na forum Czaiłeś się jakiś czajnik...ale dobrze ,że postanowiłeś do nas dołączyć.
Nie wiem czy pamiętasz jak spotkaliśmy się przed moim domem wraz z Barym??


No siemka :) oczywiście że pamiętam, ale na forum nie kojarzyłem Cię do momentu kiedy to pokazałeś kilka fotek swojego MB z sobą w tle.
Z czajeniem to głównie brak czasu, i brak fajnych zdjęć, bo do tej pory miałem, ale raz bez boczków, a to bez maski itd.

Dzięki za opinię i pozdrawiam :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 8:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
To w Czarnowąsach jest was co najmniej dwóch miłośników GWIAZDY...

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 8:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
O no proszę... czyżbym był aż tak zarobiony że nie widziałem innej Gwiazdy :o
ale moment chyba kojarzę czarnego SEC-a...
czy o to Ci chodzi??
więcej MB u mnie raczej nie widziałem, oczywiście pomijam te które służą do wożenia gnoju
lub inne podobne agonalne egzemplarze :(
pomijam też nowsze modele bo tu na opolszczyźnie dużo jest użytkowników tej marki a nie koniecznie miłośników ;)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 8:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Jak pracowałem w Opolu dwa lata temu byłem u pewnego mechanika w Czarnowąsach właśnie. I u niego w warsztacie słała rozbebeszona W123 300D w automacie. Rozmawiałem dość długo z mechanikiem i jego ojcem, który razem z nim remontuje ten samochodzik i dba o szczegóły. Mówił, że robi ten samochodzik dla siebie. W tej chwili nie mam dokładnych namiarów, ale koleżanka naprawia u niego swojego wiekowego Opla Rekorda więc zapytam dokładnie o adres i poślę Ci na PW. Wiem, że trzeba skręcić w prawo na skrzyżowaniu za wiaduktem jadąc z Opola i później znowu w prawo. To jest za takim osiedlem … chyba. Ale dokładniej to Ci napiszę. Ja byłem wtedy VW nie, W115 więc może mnie on nie pamiętać, pamiętam dostałem od nich kilka drobiazgów do W115 m.in. instrukcję obsługi. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Aha. Czy w warsztacie na ul. Budowlanych (to chyba jeszcze jest budowlanych) za szybą stoi nadal ta ładniutka zielona W114?? To chyba ojca jednego z forumowiczów.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 9:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Hmm w Czarnowąsach jest kliku mechaników, u kilku byłem, ale klimatu MB raczej nie złapałem. To nie jest duża miejscowość, ale wiesz w każdej "stodole: nie byłem ;)
OK jeśli dasz radę to podeślij adres to wybiorę się.
Jeśli chodzi o W114 z ul. Budowlanych to zgadza się, stoi nadal. Jak dla mnie to szkoda, mogłaby się czasem wytoczyć :)
Nawet miałem tą nie wątpliwą przyjemność zasiąść w środku tego pięknego samochodu :)
Co dziennie przejeżdżam Budowlanych i sobie lookam na to cacko [oczko]
Właścicieli natomiast znam, bardziej Przemka niż ojca. Pozdrawiam obydwóch :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl