MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 6:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 11, 2007 10:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
http://www.youtube.com/watch?v=EqMEGA76HsE

:) mozna by zrobic posta i podwiesic go z takimi sprawami do roznych modeli ... jak by ktos znalazl 124CE bede wdzieczny :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 2:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Fajne, nie wiedziałem że W123 jest tak dobre.
Wyniki ma lepsze niż nie które nowe auta.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 3:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ale gwiazdek ma mało, bo nie ma poduszek bocznych, na kolana i do spania. Nie ma światełek i alarmów przypominających o konieczności włączenia silnika przed jadą i wyłączenia go po jej zakończeniu.

Ja chciałbym zobaczyć crash test W123/W124 kontra Yaris czy Megane przy 60 km i zderzeniu czołowym obu aut.

Oczywiście pewnie Toyota czy Renault w życiu by nie opublikowały takiego teściku. A ludzie głupiutcy kupią Yarisa bo to przecież super bezpieczna Fura. 5 gwiazdek ma - więcej niż niektóre Volvo czy inne tam Mercedesy.

Swojego czasu oglądałem wypadek nieopodal mojego domu. Ulicą z pierwszeństwem jechał sobie W123/2,4D (w środku 2 facetów)- jakieś 60-80km/h. Z boku jechało Renault 21 Nevada (kierowała kobitka). Kobitka wymusiła pierwszeństwo (nie zatrzymała się na STOPie) i z całym impetem przywaliła w mercedesa (jechała może 40 może 50 km/h). Mercedes dostał potężnego strzała w drzwi od strony kierowcy, które się wgięły (ale bez szału ;) - dokładnie jak na tym teściku ) - mercedesa obróciło i znalazł się w rowie. Dwóch facetów wyszło z auta, poczekało na lawetę, a policjanci odwieźli ich do pracy (górnicy - jechali na 2 zmianę). W renault silnik w kabinie, kobieta w szpitalu, auto na złom (choć może ktoś je wyklepał i wystawił zgodnie ze zwyczajem jako niebite i mało jeżdżone)..

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 3:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Ja miałem czołówkę escortem z mercedesem W123.
Escort kilku letni, beczka totalnie zgnita.
Prędkość aut ok 40km/h każdy- wynik taki:
- escort złamał się w dachu, przód mocno pognieciony
- beczka po wyjęciu uszkodzonej chłodnicy pojechała dalej, właścicel mieszkał blisko.
Jechałem escortem, nic mi się nie stało, a w beczce poza pogiętą atrapą, zbitymi lampami, i zniszczoną chłodnicą, , nic się nie stało.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 3:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Znam z życia takie testy :P :
1' W124 vs. felicja - na skrzyżowaniu - 124 rozwalony przód, ale chłodnica cała) - felicja dostała w przedni błotnik, czyli silnik, skrzynia, zawieszenie wyrwane ...
2' W124 vs. Fiacior 126p - MB ma lepsze hamulce i kierowca kaszlaka tego nie docenił , czyli: w MB pęknięta nakładka na zderzak - i to właściwie tyle - kaszlak cały przód rozj**** , dla rozeznanych to aku zostało zmiażdżone.
itd...
3' No i dzisiejszy dzwonek :-? W210 vs. jakiś nowy opel - tu również kierowca opla chciał wjechać do bagażnika ;) , czyli porysowany plastik w MB >> wystarczyło potrzeć G3 i lakier z opla starty - to tyle ... no i opelek : obie lampy, zderzak, maska atrapa do wymiany - przednią ścianke to sobie wyklepie ...

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 4:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak wygląda zdrowe 123 po strzale w bok innego pojazdu na prędkości 60-70km\h.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#204068


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 5:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Moi rodzice przezyli wypadek W123 jak tir ich skosil przyczepa. Samochod zaczynal sie od przednich slupkow, a kabina nie naruszona. Tylko drzwi pasazera bylo ciezko otworzyc :). Kierowca i pasazer w nie najlepszym stanie, ale zyja.

Kierowca tira dostal 5 lat, zabil 4 nastolatkow jadacych escortem jakies 100m przed beczka.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 7:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Zegarek w tym przypadku to jest szczescie bo by TIR naczepa zachaczyl 50 centymetrow do tylu i bys mowil ze jednak 123 nie jest takie bezpieczne - widzalem ostatnio taki wypadek tyle ze z Renault Masterem chyba - szkoda gadac....



...co do wjazdow w tyl:
- wjechalem w Omege woim 124 przy baaardzo malej predkosci, i co? W MB pogiete pas przedni i atrapa chlodnicy a w Oplu Omedze B - nic....

...zawsze tak jest ze jak sie przodem wjezdza w inne auto (za wyjatkiem jego przodu) to auto wjezdzajace jest mocno zepsute a to wjechane mniej...bo w aucie glownie przod do skladania sie jest projektowany...


...WojtekW z nowymi autami jest jak z F1, jak najwiecej czescie ma sie rozleciec, pogiac, auto ma isc na zlom, ale wazne zeby na czlowieka zadzialaly jak najmniejsze sily...

...aha i jak projektowali 123 to testy zderzeniowe robili glownie ze niedeformowalna sciana walila w auto w caly przod (albo auto w te bariere), a dzis test EuroNCAP i jeszcze bardziej rygorystyczny amerykanski to teoretycznie najwieksze obciazenie dla auta
- deformowalna przeszkoda + auto wali chyba 60 czy 65% powierzchni czolowej...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 7:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Oczywiście.

Dlatego obecnie o wiele bezpieczniej jest (oby nigdy!) przywalić Mercedesem w deformowalne auto, bo to ono przejmuje na siebie siłę zderzenia. Jak w dodatku jest znaczna różnica masy to szanse na przeżycie w MB są 12-krotnie większe (źródła nie podam, bo nie pamiętam)... niestety smutna prawda

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 11, 2007 8:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
zebda pisze:
Zegarek w tym przypadku to jest szczescie bo by TIR naczepa zachaczyl 50 centymetrow do tylu


Pewnie, ze mieli szczescie, bo trafili w kolo naczepy.

zebda pisze:
i bys mowil ze jednak 123 nie jest takie bezpieczne


Nic nie pisalem na temat tego, ze 123 jest bezpieczne czy nie. Napisalem tylko jak wygladalo auto po wypadku.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
zebda pisze:
...zawsze tak jest ze jak sie przodem wjezdza w inne auto (za wyjatkiem jego przodu) to auto wjezdzajace jest mocno zepsute a to wjechane mniej...bo w aucie glownie przod do skladania sie jest projektowany...

a tu sie nie zgodze z Kolegą przedstawiajac mój przypadek-
stoje na skrzyżowaniu oczekujac na zmiane swiatel VW vento z hakiem,nagle lup ,zachamowal na mnie MB VITO-w którym pekl zderzak,ja dostalem w haka,przez co: poszlo mocowanie haka,zgiela sie prawa PODLUZNICA,zderzak tylny pekl od wewnatrz,pogiela sie dolna sciana bagaznika...

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 2:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Mi w 190tkę w tył wjechał Escort. Escort: obie lampy, atrapa, zderzak, maska jeden błotnik (bo to nie był centralnie tył/przód. U mnie yyyy nic 8)
Moja 190 kontra Peugeot 206 (ja najechałem na niego). U mnie do wymiany prawa lampa+migacz i atrapa (do wyprostowania narożnik błotnika pod migaczem + wpyłka - listwa pod lampą nie pękła, więc tylko polerka). Peugeot -> zderzak, błotnik, klapa, lampa.
Mojemu Tacie w 230CE (124) wjechał jakiś młodziak Lancią (taką kombi z tymi ładnymi okrągłymi lampami, to chyba następca tych co rządowe były, nie wiem jak to się nazywa). W MB otwarła się klapa (nie uszkodzona) i trzeba było pod prostować oba błotniki i tylny pas (zderzak nie pękł, tylko polerka). W Lancii nie było przodu, tak do połowy maski, pękła przednia szyba i wywaliły poduchy.

Stare MB są bezpieczne pezsprzecznie [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
a dzis test EuroNCAP

Bardzo medialne badania, firmy samochodowe niezbyt chetnie przystepowaly do tych testow, ponoc te drozsze marki maja wlasne badania i wlasne procedury i uwazaja, ze one sa lepsze niz EuroNCAP.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl