MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 12:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
voytas pisze:
czy którykolwiek silnik benzynowy w W123 (zagazowany) jest w stanie dorównaæ OM617 pod wzglêdem ekono?


Moja 200 pali w trasie przy 110 km/h 10,5-11 litrów, w mieście do 15l.
Dynamika mimo wszystko większa niż 300D a koszty paliwa podobne.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:40 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
voytas pisze:
trasa czy miasto?


Miasto. Ale jeżdżę naprawdę spokojnie, staram się nie dotykać hamulca.

Wiele razy pisałem o tym, że w dieslu od momentu zimnego startu masz stałe spalanie. Zimny Rudolf poganiany rano pedałem gazu odwróci się, popuka się kopytkiem w czoło i nie pojedzie szybciej. W benzynie każde optymistyczne wyliczenia rozkładają krótkie odcinki i nic to, że te silniki faktycznie szybciej osiągaja temp. roboczą. Wystarczy, że mam w mieście do odwiedzenia 4 miejsca co 2 godziny i już "10 litrów" bierze w łeb, chyba że jeździsz naprawdę ostrożnie. To branie w łeb w dieslu, to jest + 8 zł dodane do 35, nieostrożność lub niefartowne warunki w benzynie oznaczają, że 100 km kosztuje 60, 70, 80 zł, co przy użytkowaniu auta na co dzień jest paranoją w czystej postaci, bo przy silniku 200 nie dostajesz w zamian wrażeń, które jak rozumiem części naszej społeczności potrafią zrekompensować wydawanie pieniędzy na stacji zamiast na jedzenie i lekarstwa.

W benzynie każde przyfisiowanie zobaczysz po chwili na wskaźniku poziomu paliwa, podczas gdy w 300 D po znacznych przyśpieszeniach średnia co najwyzej podskoczy ci o litr, dwa, może trzy. W benzynie nie wiele trzeba, żeby zrobić 20, a pewnie da się więcej.

Jeśli gaz ma być alternatywą, to instalka musi chodzić naprawdę perfekcyjnie, a więc i silnik musi być top, bo jeśli oszczędności zostaną zjedzone przez obsługę jej i silnika, to hodowla 109 KM, których tak naprawdę nie czuć staje się bezsensowna.

Na to wszystko nałożyć trzeba jeszcze stan i klimat reszty auta. Ożeniłem się z 200 tylko ze względu na niespotykany stan i fajną kolorystykę, więc potraktowałem ten silnik jako zło konieczne i tutaj zgadzam sie z THC, że liczy się przede wszystkim stan i taka jest przyszłość. Wolałbym swapić, niż przy zakupie kierować się wyłącznie silnikiem, a co dopiero wypasem, czy kolorem.

Jeśli chodzi o sam sposób zasilania, co do którego byłem bardzo sceptyczny, to po ok 5.000 km nabrałem już do niego sporo zaufania i muszę przyznać, że chodzi bez zarzutu i to w każdych warunkach (jest to z pewnością efekt stanu + regulacji).

300 D z kompresją + 5. bieg + opony 175/80/14 + przegląd zacisków = wystartujesz zawsze, dojedziesz wszędzie, jedziesz tanio, bo wlewasz wszystko, jedziesz płynnie w ruchu i śmiejesz się z tych wszystkich, którzy oszukują cię lub się, że da się jeździć beznynowym Mercedesem poniżej M104 + IV generacja LPG na co dzień. [zlosnik]

Tyle pitolenia na tematy poboczne. A teraz w jednym zdaniu: jeśli szukasz alternatywy dla M110, czyli silnika dużego, benzynowego i wymagającego, to powinien to moim zdaniem być silnik mały, diesel i to 240 D.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 8:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
(me: how) pisze:
Tyle pitolenia na tematy poboczne. A teraz w jednym zdaniu: jeśli szukasz alternatywy dla M110, czyli silnika dużego, benzynowego i wymagającego, to powinien to moim zdaniem być silnik mały, diesel i to 240 D.

nie jechałem nigdy 240D, ale prowadziłem beczkę z silnikiem 2 litrowym dieslem z W124 i mostem od 240D - porażka, silnik trzeba było bardzo wysoko kręcić a i tak nie szedł, do tego nie klekotał...

zakochałem się w dźwięku OM617, niezapomniane wrażenia jak na 2 biegu wcisnąłem gaz do deski - odgłos jakbym prowadził śmigłowiec :D

jeśli 240D jest dużo słabszy od 300D to odpada, nie będzie stanowił konkurencji dla obecnego taniowozu

szukam 300D lub benzyniaka, chociaż jakbym znalazł dobrze zagazowane M110, to bym się nie wahał, to mój drugi faworyt po OM617 :)

z racji tego że mój mechanik to pierdoła i partacz nie zrobił mi na czas 405 i nie miałem czym jechać obejrzeć tej zagazowanej 200

ale to co piszesz że najpierw stan potem silnik jak najbardziej do mnie przemawia, tyle że jest jeszcze parę innych wymagań: 3 seria, w miarę oryginalność (nie chcę więcej 3 litrowej 240D)

chociaż jakby się trafiła jakaś zardzewiała 3 seryjna 300D z V biegową skrzynią i za grosze, to może bym to wziął z nadzieją zrobienia blachy

jeśli ktoś nadal się oferuje obejrzeć to auto w stolicy, to mam jakieś namiary na właściciela, zapraszam na PW <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
(me: how) pisze:
300 D z kompresją + 5. bieg + opony 175/80/14 + przegląd zacisków = wystartujesz zawsze, dojedziesz wszędzie, jedziesz tanio, bo wlewasz wszystko, jedziesz płynnie w ruchu i śmiejesz się z tych wszystkich, którzy oszukują cię lub się, że da się jeździć beznynowym Mercedesem poniżej M104 + IV generacja LPG na co dzień.
i tak właśnie było zanim ze strachu przed rozpadnięciem się na szarpakach sprzedałem za grosze...

cały czas myślę żeby zadzwonić do gościa i poprosić żeby mi odsprzedał...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 8:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jest D O K L A D N I E tak jak pisze (me: how). Az dziw bieze, ze on nie jest inzynierem tylko humanista...

Jedno tylko moze dodam: zuzycie paliwa praktycznie niezalezne od stylu jazdy dotyczy mniejszych (slabszych) silnikow diesela. Takie, ktore maja zapas mocy potrafia zuzyc nawet do 30-40% wiecej paliwa ale to juz naprawde trzeba sie starac. To wynika z bilansu mocy i tego (me: how), jako humanista, nie musial wiedziec :). No i 30% w takim dieselku to max. 15 litrow a w benzynowym od tego pulapu dopiero zaczyna sie "dynamiczna" jazda.

Zgadzam sie rowniez, ze 240 D to optymalny kompromis choc przyznaje rownoczesnie, ze klang pieciocylindrowego silnika jest niepowtarzalny.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 9:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
voytas pisze:
(...)


No moze trafiles na zly egzemplarz, albo przelozenie dyfra nie odpowiadalo, Tadeusz dobrze tutaj znany i powszechnie wysmiewany ma wlasnie OM601+automat i z tego co mowil zbiera mu sie to lepiej niz OM616, do tego mniej pali :)

Ja osobiscie mam OM616 tyle ze z dyfrem od 200D no i powiem ze szatan z tego niezly w miescie, ale na trasie brakuje c najmniej V biegu [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 11:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Panowie nie ma co porównywać 200 do 230 E, bo temat juz był wałkowany. To i to niby M 102, ale to dwa inne światy. Wiele osób gardzi np. 250-tką w W 123, a ja wolałbym jednak 250 od 200 (mało istotne czy M 102 czy M 115, choc M 115 dźwięczy pięknie, bo miękko). 200 nie jest zrywna, ani ekonomiczna. Egzemplarz z podjechanym motorem będzie palił w mieście 15 litrów gazu i to będzie raczej dolna granica, chyba że zamiast gazu wolicie spalać zawory...
Bezsensu jest też porównywanie Otto i Diesla. Jeden i drugi ma swoje wady i zalety i swoich zwolenników. 200 jest w porządku, jeśli jest w super stanie, bo tak to nie ma co się napinać. Lepiej kupić 230 E (najlepszy benzyniak w W 123) albo 280 E. Jeśli chodzi o wersje D to napewno najbardziej optymalne już na zawsze pozostanie 72-konne 240 D, które niewiele ustępuje 80-konnemu 300 D, choć oczywiście 300 D to król i do tego ten dźwięk. Jeździłem /8 z 72-konnym 240 D w którym nic poza motorem nie było super, więc wiem co piszę.
Co do konkretnego egzemplarza to stoi w Warszawie na Skaryszewskiej, auto znam dobrze. Od lat jest zadbany, choć był robiony. Wygląda przyzwoicie, ale szału nie ma. Auto w sam raz do jazdy, tak że nie będziesz się wstydził, ale żeby go chować do garażu to nie. Tapicerkę ma zmienioną na I serię, ale była II. Ten samochód ma około 500 tysięcy za sobą i taksówkarską służbę. Obecnego właściciela znam tylko z widzenia (młody człowiek, można nawet powiedzieć, że z pasją), ma to auto od 3, może 4 lat. Z poprzednim (taksówkarz, zdecydowanie nietypowy złotówa) kilka razy rozmawiałem. O auto zdecydowanie dbał tak jak i obecny, więc mina to raczej nie jest, chyba że się motor skończył. A taksówkarz zamienił to 200 na W 202 220 CDI i... żałuje :roll: .
Co do serialu "Alternatywy 4" to jest to serial z 1980 roku, więc W 123 które tam były to "świeżynki", najprawdopodobniej z Lotu (taksówki lotniskowe).

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 8:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Szukaj diesla.
Co ja bym dał, żeby moja 200E była 250D :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 9:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jarzyn pisze:
Szukaj diesla.

szukam ŁADNEGO W123...

ale nie muła, bo przy przesiadaniu się z W126 ręce by mi opadały...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl