MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 27, 2007 7:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
Witam, czy ktoś z forum posiada lub jeździł w124 kombi z benzynowym silnikiem 2.0? jak w tym modelu wygląda dynamika silnika porównując z 230E i 300D? no i ile może spalić przy normalnej jeździe?

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 12:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Witam,

ja przez jakis czas troche takim jezdzilem, byl u mojej rodziny. '89 jeszcze z waska listwa. ogolnie auto przyjemne, wg. mnie dynamika wzgledna, ale bez zadnej rewelacji. silnik starszej generecji jest troche za slaby do tego auta, co innego pewnie 2.0 16V ( 150KM). Niestety, zeby cos zaczelo sie dziac trzeba trzymac auto na wyskich obrotach, spalanie w miescie kolo 11-12 litrow przy normalnej jezdzie. w trasie pewnie z 9l. Niestety silnik umarl przy jakichs 400.000 km, ale to pewnie zaniedbania mojego wujasa do tego doprowadzily.
230E i 300D beda znacznie lepsze, 230E bedzie palic bardzo podobnie do 200E, jest mocniejszy i nie bedzie sie tak meczyc. ja stawialbym na 300D.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 1:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
azamat pisze:
2.0 16V ( 150KM

136 konikow, 150 ma 2.2
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 1:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
monster18.09 pisze:
azamat napisał:
2.0 16V ( 150KM

136 konikow, 150 ma 2.2
Pozdrawiam



ups, skuzi za blad

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 3:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
200 to jak 200D, lepiej wybrać 230E osiągi odczuwalnie lepsze, a spalanie bardzo podobne.
Jedyny minus to większe OC, ale to raczej mały problem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 8:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
kindzior BŁAGAM NIE BALERON!! To chyba najpodlejsze z określeń 124. Już lepiej "puchacz", "koperta", ba - nawet "kwadrat" ale nie "baleron"! To się tak mega chamsko kojarzy, że szok.
Co do silników to już koledzy powiedzieli. Ja tylko dodam, że 2.3 to jest dobre do 190tki, bo w 124 i tak jest dość słabawe, zatem 200E to już totalna porażka! W 190tce to jest mało, nie mówiąc o 124. Dlaczego tak piszę? Bo jak mi nie zależy na prędkości to kupuję diesela, zatem 300D, a jak mi zależy na osiągach to w 124 minimum to 2.3, choć jeśli jeszcze kiedyś kupię benzynowe 124 to tylko 300E (E300+). [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 9:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
broneq pisze:
Ja tylko dodam, że 2.3 to jest dobre do 190tki, bo w 124 i tak jest dość słabawe, zatem 200E to już totalna porażka! W 190tce to jest mało, nie mówiąc o 124. Dlaczego tak piszę? Bo jak mi nie zależy na prędkości to kupuję diesela, zatem 300D, a jak mi zależy na osiągach to w 124 minimum to 2.3, choć jeśli jeszcze kiedyś kupię benzynowe 124 to tylko 300E (E300+). [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]


Jak mi się nie podoba to kupuje to, jak chce szybko to tamto , a jak oszczednie to diesel a najlepiej 300 turbo ew. 400 cdi.
Takie bredzenie to dobre przy piwku.Bo jak to my auta zmieniamy co najmniej trzy przed obiadem.
Facet pyta czy 200 pocignie kombiszona, jasne , że pociągnie.
Dla jednego znaczne podnoszenie przodu przy starcie będzie git.
Dla innego jak mniej niż 200 koni to śmietnik nie wart czegokolwiek.
Wszystkie wskazówki już zostały zawarte w temacie.
Ale wkręcanie, że do 190 minimum 2.3, to bzdura, dlaczego nie 2,6, a najlepiej 2,3 -16, co tam 16 lepiej 2,5 evo.

300 do 124 Broneq zlituj się. 420 średnio, 500 no już można pojeździć, oczywiście V12 AMG da radę jak najbardziej.

Sama teoria.

Sam myślałem że 102 z gaźnikiem to lipa , jak na beczkę, kiedy przejechałem się 200D zmieniłem zdanie.
Wszystko zalezy od tego jakim autem ktoś jeździł wcześniej.
Teraz 230E jak dla mnie daje radę, ale już bym pośmigał 280E, potem pewnie załączy mi się opcja 560 SEC.
Ale 200E w 124, czy 200E w W-201 dają radę do jazdy na co dzień z pasażerami i bagażnikiem na full, a dla usportowionej młodziezy nawet zostawi kreskę pod remizą.
Także żeby jeździć bezstresowo MB 124 200E wystarczy, naturalnie nie dla kogos kto miał wcześniej mocniejszy samochód, i kto nie zdaje sobie sprawy , że taki silnik w takiej budzie bardzo odczuwa obciążenie już dodatkowych dwojga pasażerów z tyłu.

Kombi S124 230E, 200 moze być ale zdawać może się słabawa.
W201, o którym tu nie piszemu nawet 1.8 jedzie.
Także legendy teoretyków typu , że 124 mniej jak 300E nie jedzie , a W-201 mniej jak 230 to można między bajki włożyć.
Pozdrawiam maniaków prędkości i mocy.200D rulezz he he he


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 11:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
Teraz 230E jak dla mnie daje radę, ale już bym pośmigał 280E


A uwierz mi, że po moim E280 teraz mam ochotę na przynajmniej E420 [zlosnik] Niestety rozsądek po kupnie mieszkania bierze górę (a mogłem zostać kawalerem [oczko] )

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 7:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
WeebShut pisze:
THC pisze:
Teraz 230E jak dla mnie daje radę, ale już bym pośmigał 280E


A uwierz mi, że po moim E280 teraz mam ochotę na przynajmniej E420 [zlosnik] Niestety rozsądek po kupnie mieszkania bierze górę (a mogłem zostać kawalerem [oczko] )


U mnie już po zakupach mieszkaniowych, teraz flota he he he


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 10:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
WeebShut pisze:
A uwierz mi, że po moim E280 teraz mam ochotę na przynajmniej E420

A mam pytanie, gdzie wykorzystujesz ta moc i gdzie Ci jej brakuje?

_________________
MB W123 240D '78 - Remont

MB W124 200D '91 - TaToWa

MB W124 200D '86 - Bratowa

Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...

Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,

Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
monster18.09 pisze:
gdzie wykorzystujesz ta moc i gdzie Ci jej brakuje?


Nie chodzi o wykorzystywanie, tylko o świadomość posiadania ;) [zlosnik]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 11:51 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
monster18.09 pisze:
WeebShut pisze:
A uwierz mi, że po moim E280 teraz mam ochotę na przynajmniej E420

A mam pytanie, gdzie wykorzystujesz ta moc i gdzie Ci jej brakuje?


Pytanie nie do mnie, ale odpowiem oczywiscie za siebie.
Mocy 230E brakuje mi czasem przy miażdżeniu dresów na światłach.
Też nie zawsze jeżdżę spokojnie i czasem lubie przycisnąć.Wtedy jak wiadomo im więcej tym lepiej.
Poza tym jadąc w trasie 280E czy 230E przy 160-180km\h już słychać silnik, a nie ma nic lepszego niż 200 na budziku i "Dla Elizy" Chopina , płynące z głośników.Dlatego tak bardzo lubimy duże silniki z dużym zapasem mocy.
:):)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 12:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
monster18.09 pisze:
A mam pytanie, gdzie wykorzystujesz ta moc i gdzie Ci jej brakuje?


Duża moc to duże możliwości. Pozatym zaczniesz kolego jeździć samochodami z dużą pojemnością w trasie, zobaczysz jak sprawnie można sie przemieszczać, z łatwością wyprzedzać tiry. Duży silnik to duża przyjemność i według mnie bezpieczeństwo.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 1:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Mnie chodziło o to, że jakbym miał kupić W124 z silnikiem 2.0 to już bym wolał 200D bo i jednym i drugim się nie poszaleje, a 200D będzie sporo tańszy w eksploatacji. Bo do jazdy 200E jest naprawdę słaby. To wszystko. ;)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 2:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
bez przesady panowie, 200E daje rade. od 200D jest duzo dynamiczniejszy, juz nie mowie o kombi( jakis czas temu na allegro stalo 200TD, jedyne jakie widzialem). oczywiscie optymalnym motorem jest 230E, bo pali tyle samo co 200E, a ma wiecej mocy. ja jechalem 200TE z Lodzi do Zakopanego, 5 osob na pokladzie i bagaznik zapchany po sam dach. dal rade, ale oczywiscie pod pedalem czuc, ze brakuje mocy. ale jak 230 zawalimy i wezmiemy komplet pasazerow to tez bedzie mulowaty, to samo 250D i 300D.
tak wiec do wygodnego przemieszczania sie jest w ok, o szalenstwach trzeba zapomniec.

_________________
W123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl