MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 12:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
jak ktos wie ja po niemiecku jest "kąt wyprzedzenia zapłonu" to moge sprawdzic w knidze

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 6:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 06, 2002 9:33 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Będzin
z tego co mówi mój słownik to Zundverzug (oczywiście u-umlaut) a dokładnie znaczy to zwłoka zapłonu więc chyba o to chodzi. [usmiech]

_________________
116 280S '78 - niestety rozbita
Alfa Romeo Alfasud Sprint 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 6:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 27, 2003 5:10 pm
Posty: 69
Lokalizacja: zamość
barto pisze:
a to tak z ciekawostek, mialem kiedys malucha tak dawno ze niepamietam i tam fabrycznie kat wyprzedzenia zapłony był 10 st, mi przy tym ustawieniu tak grały zawory ze "silnika nie było słychac" i metoda prob i bledow ustawilem idealnie tak ze cichutko pracowal i malo palil i byl w miare mocny jak na malucha i okazało sie ze kat wyprzedzenia był -3st a raczej był to kkat opoznienia zapłonu. Rozrzad sam zakladalem i byl na 100% dobrze zalozony tak wiec taki egzeplaz to byl. Dziwne , ale jezdzil. tak wiec ja jestem za ustawianiem " na słuch" lub jak kto woli na wyczucie.
Pozdrawiam
[zlosnikz] [zlosnikz] :evil: :evil: witajcie fajnie sobie gadacie ale dalej nic nie wiem ile ma wypszedzać ten zapłon umnie jest ustawiony na 0 stopni i tłok pierwszy była iskra i wsadzony tak palec i nie ma jada a skrzynia umnie jest na linkę apropo ja mam mb 126 a nie 124 ani 116 proszę o pomoc :( :( :( :):):)

_________________
witam jestem miłosnikiem mercedesów ,kocham je.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 6:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ghoozer pisze:
z tego co mówi mój słownik to Zundverzug (oczywiście u-umlaut) a dokładnie znaczy to zwłoka zapłonu więc chyba o to chodzi. [usmiech]


Zundverzogerung, dokładnie rzecz biorąc. Litery na czerwono to umlauty.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 7:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
wigeth pisze:
[zlosnikz] [zlosnikz] :evil: :evil: witajcie fajnie sobie gadacie ale dalej nic nie wiem ile ma wypszedzać ten zapłon umnie jest ustawiony na 0 stopni i tłok pierwszy była iskra i wsadzony tak palec i nie ma jada a skrzynia umnie jest na linkę apropo ja mam mb 126 a nie 124 ani 116 proszę o pomoc :( :( :( :):):)


Ustaw na 16 stopni a nastepnie na zasadzie prób i błedów sprawdzaj delikatnie w góre i w dół. A zapomniał bym, przyda Ci się lampa stroboskopowa. Mam pytanie z tego co przeczytałem jesteś mechanikiem to przecież masz jako takie rozeznanie jak to zrobić nawet na słuch. Zero stopni to chyba w żadnym aucie nie bedzie OK.

Ps. pamietaj że ustawiać należy przy zdjętym podciśnieniu na aparacie zapłonowym [zlosnik] ;)

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 9:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Zero stopni??? :o
Jeśli dobrze rozumiem to tłok na pierwszym cylindrze jest wtedy w GMP tak? (Górny Martwy Punkt jakby co [zlosnik] ). To jak to ma chodzić?
Wigeth.......
to juz za późno na zapalenie się mieszanki według mojej wiedzy...

Weź jaką mądrą księgę o silnikach spalinowych i poczytaj....

(p.s. chyba ze cos pochrzaniłem ->może nie było mnie na tej lekcji [zlosnik] )

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 8:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Zundzeitpunkt:
280s - 28 vor O.T.
280se - 32 -"-
350 se, '72 - 34
350se, ab'73 - 30
450se,sel - 30
350,450:
Schliesswinkel 30-34st
Unterdruckverstellung nach spat im Leerlauf 8 - 12st

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 8:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
ustaw na zero. bo na 20 stopniach masz czujnik sterujący zaplonem!!
Więc wyprzedzenie faktycznie wynosi 20 stopni!!
tak mi sie wydaje :lol:
pozdrawiam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2003 12:27 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa
dobra to ja dołożę swoją cegiełkę.

Kąt o którym najczęściej się mówi (kąt wyprzedzenia zapłonu) jest kątem STATYCZNYM. Wartości kąta dynamicznego są zupełnie inne, m.in. dlatego stosuje się regulator kąta zapłonu.

Nie zgadzam sie z teorią, że zapłon powinien nastąpić w momencie suwu sprężania, pod koniec suwu TAK ale nie w połowie czy też wcześniej. Jest to dodatkowy opór dla poruszającego się tłoka. Podczas pracy silnika kąt dynamiczny jest akurat taki, że rozprężenie powoduje powrót tłoka do DMP. Polecam obejrzeć stronkę w linku, który umieściłem w poście REWELACJA. Można tam popatrzeć jak i co działa przy różnych ustawieniach :)))))
Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Dwóch wspaniałych
Osobistości nie małych
Jeden za drugiego
Jak drugi za pierwszego
Będąc w osobie jednej
Aczkolwiek nieprzewielebnej
Tworzą team niepowtarzalny
Jednakże w 100% realny.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl