MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 10:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
Chodzi ci pewnie o 480?


W sumie smieszny samochodzik, sasiad moich dziadkow mial takiego dosc dluugi czas i na prawde bylo to ciekawe autko. Ale ja pozostaje przy linijce.. [zlosnik] Łotwierane swiatla nie nadaja sie do tego schematu ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 10:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
kielbik pisze:
Wszystkie 400 mialy silniki Renault, zarowno benzynowe jak i diesela.


Siarona! To nawet i żywotne są jak na produkcje Renaulta [zlosnikz]

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 9:47 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
quote="Waldi"]
Cześć wojtekr,

miło, że się trudziłeś żeby założyć konto i wziąć udział w dyskusji.

Jak tutaj trafiłeś i czym jeździsz ?

I dlaczego pominąłeś temat skrzyń automatycznych w omawianych modelach Volvo ? Użytkownicy i mechanicy mówią, że były lata świetlne za tymi z mercedesa. ;)[/quote]

A witam Cię serdecznie , trafiłem tutaj zbierając maksymalnie dużo wiedzy przed ewentualnym zakupem W210 z racji iż chwilowo wyleczyłem się z wszelakich tworów TDCI , DTI itd ( - te kochane pompy boscha :o ) , pomyślałem o W210 , niestety dla mnie W124 to trochę archaizm i zanim zdam n-ta ilość pytań staram się przeczytać całe forum , żeby nie zadawać głupich pytań w stylu ile 300D 24 V ma koni , na marginesie ma ktoś jakieś dane o elastyczności 80-120 km/h w poszczególnych modelach , myślę o 300D 24 V lub 300 DT , wszelakie niżej to niestety taczkowozy a o CDI nie myślę ( przepraszam ale przyspieszenia rzędu 15-17 do 100km/h to śmieh na sali choć ścigantem nie jestem ale przykro pewnie jak co drugi mikro samochodzić siedzi na zderzaku )

- co do skrzyni automatycznych to jak wygląda ich trwałość i ewentualnie koszt napraw

- gdzie znajdują się numery w W210 ( o boczkach taxi już wiem , sprawdzaniu VIN w ASO napraw gw. też , pomijam banały typu zuzycie kier , równe szyby , grubość lakier itd ) co ewentualnie sprawdzić jeszcze jakieś newralgiczne miejsca ? <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
kielbik pisze:
A ze to byl Volvo z silnikiem Forda (czy oni buduja w ogole jeszcze jekies silniki samodzielnie?) to, zgodnie z filozofia tej z kolei firmy, "elektronika" odciela doplyw paliwa i kierowca z pasazerem musieli odczekac na pasie awaryjnym az auto sie ostudzi :)


najwyraźniej bardzo mało wiesz o volvo [zlosnik] <br>Dodano po 29 minutach.:<br>
kielbik pisze:
Ci, ktorzy wypowiadali sie o Volvo zapomnieli dodac o rewelacyjnej zwrotnosci modeli "bez walu i skrzyni wchodzacej do polowy auta", ktora jest zreszta konsekwencja wspomnianej wyzej "filozofii".


nie bardzo wiem po jakim dzwonie Ty tym volvo jechałeś [zlosnik]
ale informacyjnie średnica zawracania w 850 wynosiła 10,2 m ... porównaj to sobie z jakimś W :lol:

te auta były tak mało zwrotne , że w BTCC wystartowały pierwszy raz w historii kombii , które wyeliminowano potem zmieniając regulamin , żeby nie było zbyt dużych jaj , choć śmiesznie wyglądało jak na torze kombi wyprzedza 3-kę lub A4 [zlosnikz]

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 10:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
No ja znalazlem info ze W124 ma srednice zawracania 11,3m....czyli 850 mialaby sie czym chwalic...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 24, 2007 12:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
wojtekr pisze:
najwyraźniej bardzo mało wiesz o volvo [zlosnik]
O Volvo napewno wiem mniej niz o Mercedesach [zlosnik] (szczegolnie o tych nowszych). Jedno wiem natomiast dosyc dokladnie: odkad Volvo nalezy do Forda montowane sa w tych samochodach wlasnie silniki producenta z Kolonii (nie jest to zaden zarzut tylko stwierdzenie faktu - akurat pomysl z ograniczaniem dawki paliwa przy przekroczeniu dopuszczalnej temperatury uwazam za bardzo dobry).
wojtekr pisze:
nie bardzo wiem po jakim dzwonie Ty tym volvo jechałeś [zlosnik]
Volvo bylo nowe, kupione w Polsce, dokladnie w firmie Eurokas w Siemianowicach (defekt elektroniki tez od nowosci; podobno sie z nim w koncu uporali - zreszta elektronika to slabosc wszystkich "nowoczesnych" samochodow).
wojtekr pisze:
ale informacyjnie średnica zawracania w 850 wynosiła 10,2 m ... porównaj to sobie z jakimś W :lol:
te auta były tak mało zwrotne , że w BTCC wystartowały pierwszy raz w historii kombi
Nie emocjonuje sie danymi katalogowymi, odnoszenie sukcesow w BTCC tez nie jest dla mnie kryterium zwrotnosci bo po tych samych torach scigaja sie bolidy formuly 1 i motocykle. Sproboj zawrocic jednym albo drugim chociazby na pasie startowym... :P Jak mieszkalismy w Mahhneim to do Heidelbergu mielismy 30 km i czesto jezdzilem tam najprzerozniejszymi samochodami, rowniez takimi "bez walu i skrzyni wchodzacej do polowy auta", m.in. VW Polo, Oplem Ascona, Mercedesem W :) a nawet kempingowym VW T2 i zaden nie sprawial takich trudnosci jak wspomniane Volvo. Rozumiem, ze jestes fanem tych samochodow tak jak my wszyscy na tym forum jestesmy fanami Mercedesow ale trzeba zachowac troche obiektywizmu: ja nie twierdze, ze Mercedesy to najpiekniejsze, najbardziej niezawodne, najbezpieczniejsze, najwygodniejsze, najszybsze, najekonomiczniejsze i w ogole pozbawione wszelkich wad samochody. Kazdy samochod ma swoje mocne i slabe strony. Niewatpliwie slaba strona Volvo po modelu 850 jest ich zwrotnosc, sa z tego naprawde znane...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 24, 2007 7:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
kielbik pisze:
wojtekr pisze:
najwyraźniej bardzo mało wiesz o volvo [zlosnik]
O Volvo napewno wiem mniej niz o Mercedesach [zlosnik] (szczegolnie o tych nowszych). Jedno wiem natomiast dosyc dokladnie: odkad Volvo nalezy do Forda montowane sa w tych samochodach wlasnie silniki producenta z Kolonii (nie jest to zaden zarzut tylko stwierdzenie faktu - akurat pomysl z ograniczaniem dawki paliwa przy przekroczeniu dopuszczalnej temperatury uwazam za bardzo dobry).
wojtekr pisze:
nie bardzo wiem po jakim dzwonie Ty tym volvo jechałeś [zlosnik]
Volvo bylo nowe, kupione w Polsce, dokladnie w firmie Eurokas w Siemianowicach (defekt elektroniki tez od nowosci; podobno sie z nim w koncu uporali - zreszta elektronika to slabosc wszystkich "nowoczesnych" samochodow).
wojtekr pisze:
ale informacyjnie średnica zawracania w 850 wynosiła 10,2 m ... porównaj to sobie z jakimś W :lol:
te auta były tak mało zwrotne , że w BTCC wystartowały pierwszy raz w historii kombi
Nie emocjonuje sie danymi katalogowymi, odnoszenie sukcesow w BTCC tez nie jest dla mnie kryterium zwrotnosci bo po tych samych torach scigaja sie bolidy formuly 1 i motocykle. Sproboj zawrocic jednym albo drugim chociazby na pasie startowym... :P Jak mieszkalismy w Mahhneim to do Heidelbergu mielismy 30 km i czesto jezdzilem tam najprzerozniejszymi samochodami, rowniez takimi "bez walu i skrzyni wchodzacej do polowy auta", m.in. VW Polo, Oplem Ascona, Mercedesem W :) a nawet kempingowym VW T2 i zaden nie sprawial takich trudnosci jak wspomniane Volvo. Rozumiem, ze jestes fanem tych samochodow tak jak my wszyscy na tym forum jestesmy fanami Mercedesow ale trzeba zachowac troche obiektywizmu: ja nie twierdze, ze Mercedesy to najpiekniejsze, najbardziej niezawodne, najbezpieczniejsze, najwygodniejsze, najszybsze, najekonomiczniejsze i w ogole pozbawione wszelkich wad samochody. Kazdy samochod ma swoje mocne i slabe strony. Niewatpliwie slaba strona Volvo po modelu 850 jest ich zwrotnosc, sa z tego naprawde znane...


to niestety mamy odmienne zdanie bo tym autem przejechałem kilkadzisiąt tyś km i uważam za jedno ze zwrotniejszych w tej klasie [zlosnik] a porównywanie tego do T2 wybacz to nie wiem jak ty jeździsz bo sądzę , że przy połowie mniejszej prędkości zaliczyłbyś dach :lol:

a o silnikach w volvo to wyjątkowo mało dokładnie wiesz [zlosnik]

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Jako,że na codzień mam do czynienia z Volvo 850 TDI,postanowiłem wypowiedzieć się na niektóre kwestie i rozwiać pewne wątpliwości dot. ww samochodu.


Trochę o silniku bo zauważyłem,że to jedena z główniejszych niejasności.

Silnik pochodzi z koncernu VW/Audi,jest to 5-cio cylindrowa jednostka z wtryskiem bezpośrednim o mocy 140KM montowana w Audi A6(94-97).oraz po zmniejszeniu mocy w VW T4 od 96r.
850 z tym motorem była produkowana przez krótki okres czasu od grudnia 1995 do konca produkcji modelu tj do początku 1997r.

W modelu tym po raz pierwszy na świecie zastosowano seryjnie boczne poduszki poduszki powietrzne.Był to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie(wszystkie pasy 3-punktowe,zintegrowany fotelik w podłokietniku,system SiPS zmniejszający skutki zderzeń bocznych)
Także w statystykach awaryjności zajmował bardzo wysokie lokaty.Karoseria ocynkowana całkowicie z wyjątkiem tylnej klapy w kombi.


Teraz czas na odrobinę wrażeń z jazdy.
Volvo prowadzi się bardzo pewnie,niesamowicie trzyma sie drogi,czego nie sugeruje jego wygląd jest tez bardzo zwrotne,850 ma opinię najbardziej neutralnego przednionapędowca,nie jest ani pod-,ani nadsterowne.
Za to pod względem komfortu jest dość przeciętne,uznałbym je raczej za twarde.
Wewnątrz panuje atmosfera lususu,praktycznie pełne wyposażenie w większości egzemplarzy,u mnie np:podgrzewane fotele,tempomat,skóra,drewno-(prawdziwe)dwustrefowa automatyczna,dwustrefowa klimatyzacja,komputer pokładowy,kontrola trakcji,system zapobiegający buksowaniu kół,4x el szyby,dobrej jakości system audio,itp.Całość zrobiona z dobrych materiałów,miękkich w dotyku oraz starannie wykończonych.
W środku jest dużo miejsca(wiecej niz np w 124)Bgażnik kombi jest ogromny i ustawny,pod spodem 2 wielkie schowki,pod którymi jeszcze jest pełnowymiarowe koło zapasowe.

Najlepsze na koniec

Silniczek 2,5 Tdi jest w stanie rozpędzić te ciężkie (ok 1600kg) auto do setki w ok 9s,myślę,że jest to sprawka 290Nm momentu obrotowego,oraz znakomicie zestopniowanej skrzyni.Silnik na każdym biegu ochoczo wchodzi na obroty,wciskając przy tym solidnie w oparcie fotela,szczególnie na 2-3 biegu.Z wyprzedzaniem nie ma najmniejszych problemów,nie ma potrzeby redukcji do 4 biegu,silnik z odpowiednim ciągiem potrafi nadać autu dynamikę także na 5-tym biegu,pod warunkiem ze przekroczy 2 tys obrotów.Prędkość max wg danych technicznych to 200km/h,czyli niezbyt dużo,jak na moc 140KM,ale to zasługa krótszej niż w Audi skrzyni,którą nota bene opracował inż z Polski.
Dzwięk 5-cylindrowego silnika gdy wkręca się na obroty przypomina raczej rasową benzynę,chociaż nie jest natarczywy,zupełnie inaczej brzmi niż w T4.

Najlepsze w aucie jest to,że przy takich osiągach pali bardzo niewiele, średnio przy ostrej jeździe w cyklu mieszanym wychodzi 7,8l,powtarzam przy ostrej...Jeżdząc oczczednie spokojnie można zamknąć się w 6 litrach.Przy tym wszystkim silnik jest praktycznie bezawaryjny,wystarczy pamietać o pasku w naszych warunkach,nie jest także wrażliwy na jakość paliwa,mówiąc wprost silnik-ideał.

Ogólnie auto sprawia wrażenie solidnie zrobionego,przez wielu uważane jest za ostatnie prawdziwe Volvo.Takich aut już sie nie robi i nic nie wskazuje na to by miało się coś zmienić.Dzisiejsze Volva to w wiekszości chłam,tak jak i inne samochody,nie wyłączając mercedesa.

Mimo,iż mój ojciec jest zadowolony ze swojej 850-tki,jako nastepne auto planuje kupić MB [zlosnikz]


Ostatnio zmieniony sob wrz 01, 2007 2:23 pm przez Grzesiek87, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 10:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Orientujesz się jak mają się ceny części w porównaniu do Mercedesa W124?
Czy późniejsze V70 różni się czymś oprócz wyglądu od omawianej przez Ciebie 850?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Niestety nic na ten temat nie wiem,do tej pory ojciec wymienił tylko rozrząd i naprawiał klime,myślę,że jeśli chodzi o silnik to ceny nie będą zbyt wysokie(VW Transporter),inne wiadomo,tych aut nie jeździ zbyt dużo,ale na allegro widziałem np sporo anglików na części.Więcej dowiesz sie na volvoforum.pl


V70 ma zmienione przednie lampy,ma inną maskę,zdrzaki,oraz tylne lampy przyciemnione,wnętrze jest całkowicie inne,może i ładniejsze,ale podobno materiały są już gorszej jakości.Napewno ma bogatsze wyposażenie,wiecej poduszek itp.,silniki chyba w większości te same.No i awaryjnoś wyraźnie większa.

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 10:53 pm przez Grzesiek87, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 10:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Zawieszenie? Hamulce?
Słyszałem, że części do Volvo są bardzo drogie :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Nic nie było robione w zawieszeniu,ostatnio był na przeglądzie zawieszenia i nie wykazało żadnych luzów,amortyzatory po 70%,wszystko jeszcze w niezłym stanie,fakt,że auto miało tylko 1 właściciela w DE,jest z 96r.

Hamulce w tych autach są dość słabe,jak na taką masę,ale to już wada fabryczna,na razie na żadne wymiany się nie zapowiada

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 2:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Rozglądam się za 940. Muszę stwierdzić z przykrością, że nie ma takich aut do kupienia, nawet jeżeli dysponuje się odpowiednią gotówką :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Mój sąsiad ma już drugie volvo 940 i choć ma pieniądze na nowe dobre auto to jednak nie chce go sprzedać,ciekawe czemu... [zlosnikz]

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 2:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Cytuj:
Mój sąsiad ma już drugie volvo 940 i choć ma pieniądze na nowe dobre auto to jednak nie chce go sprzedać,ciekawe czemu...

Może diesel i kombi? [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 2:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jarzyn, nie napalaj sie:
kulturysta33 pisze:
jednak nie chce go sprzedać
:)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl