MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 10:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 29, 2007 6:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 14, 2005 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Proszę o poradę w sprawie skrzyni.

Objawy są takie:
1. Nie można wyciągnąć jej na wyższe obroty (bardzo szybko przełącza bieg), więc nie mogę się najeżdzić samochodem tak naprawdę
2. W trakcie przełączania biegów, jeśli nie ujmę gazu, to obroty (w tej chwili jakby silnik nie miał obciążenia) strzelają do góry jak rakieta
3. Nie ma Kick Down-u

Jeden fachowiec mówi że skrzynia jest wypalona i trzeba nowej.

Inny, że trzeba zrobić Kick Down bo ta usterka jest winna wszystkim objawom, ale ma to kosztować około 450 pod niemiecką granicą:(

Z moich siódmozmysłowych analiz wynika, że gdyby popychacz od dźwigni gazu był odrobinę przedłużony na regulacji to wszystko by było ok.

No i kto ma rację?

Pozdrawiam,
Greg

_________________
W123 '82, 250 Automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 29, 2007 6:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Trójnik na pokrywie zaworów na 90%. Brak kickdowna tam naprawiłem a wyższe obroty same sie pojawiły. Podłączaj na różne sposoby aż do uzyskania kickdowna i wtedy mieszaj już tylko dwoma przewodami aż bedzie najlepiej. Jeżeli nigdy nie uzyskasz kicka to masz plastik na pokrywie do d.... . Parę złotych na szrocie :) .

Jeżeli bedzie kick ale nadal za miękko bedzie przełączała to tam gdzie przewód podciśnienia wchodzi do skrzyni masz (diesel) biały plastik na który wchodzi ten przewód. Jak go zdejmiesz masz modulator (diesel ma czerwony) , jeżeli trochę wyjmiesz tą blaszkę i przekręcisz w prawo to bedzie bardziej sporty a jak w lewo to leniwie.

To chyba wsio. Spr. też czy masz całe podciśnienie w aucie sprawne. Jak coś jest nie tego to zaślep i tyle.


pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 9:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
ixes pisze:
To chyba wsio. Spr. też czy masz całe podciśnienie w aucie sprawne. Jak coś jest nie tego to zaślep i tyle.


Gdyby podciśnienie nie było sprawne, to skrzynia przestałaby zmieniać, a nie zmieniała za wcześnie :) Wiem, bo mam to właśnie u siebie.

Zgadzam się z przedmówcą, że winny jest plastikowy zaworek z 3 rurkami podciśnienia na pokrywie zaworów. Ja prawdopodobnie mam go uszkodzonego i zrobiłem podpięcie "na krótko" czyli z ominięciem tego zaworka, prosto z magistrali pociśnienia do ASB -> efekt jest taki, że skrzynia zmienia biegi w niskich obrotach, jeśli gaz jest głębiej wciśnięty skrzynia "ślizga" przy zmianie biegów i kick down zaprzestała działania - czyli dokładnie objawy opisane na początku wątku.

Polecam przyjrzeć się temu plastikowemu zaworkowi po przeczytaniu
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9733&highlight=modulator oraz opcjonalnie mój problem ze skrzynią http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23862

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 10:01 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ale kolega ma 250tkę... i pewnie sterowanie linką.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
hmm... ma linke :oops:


ja pisałem co to by bylo gdyby mial diesla :lol:


pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 30, 2007 10:38 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
moje skromne zdanie:

jak sie nie wkreca:

250tka na gazniku solexa ?

na gornej czesci gaznika znajduje sie membranka odpowiadajaca za blokade drugiej przepustnicy. odepnij przewod podcisnienia i zasysaj ustami :lol: zobacz czy trzyma cisnienie, bo jesli nie to nigdy ci na wysokie odbroty nie wejdzie, zawsze bedzie zmienial biegi przy ok 3tys. chodzi o membranke na gornej czesci gaznika taka mala na rogu. jak masz ja zwalona to ciezko jest dostac, proponuje zdjac blokace ( jedna spinka ). to jest po to by na zimnym silniku nie dalo sie auta wkrecac na wysokie obroty.

kick down mozna sprawdzic impulsow/elektonicznie jakbyniebylo to jest instalacja elektryczna, zobacz na such na wylaczonym silnik u czy ci pedal dochodzi, czy klika itd.

ciegno od koncowego ramienia gaznika do przepustnic na gazniku mozna regulowac ( klucz plaski 8 o ile pamietam ). na cieplym silniku odepnij to ciegno i recznie pociagnij przepustnice w celu zobaczenia czy na jalowym sie wkreca - jak tak to oka, znaczy ze membrankaa nie jest wywalona o ktorej mowa powyzej.

sprawdz tez czy np nie ma sz gdzies uszkodzonego przewoidu podcisnienia do skrzyni biegow, czy np na koncowkach dobrze trzyma i czy nie popuszcza delikatnie cisnienia.

co do kick downa slyszalem tez teorie ze przez zwalony kickdown ( glupi czujnik pod plastikiem - pstryk i juz :D :P ) tez moze byc ze sie nie bedzie wkrecal i zle zmienial biegi, niby kicdown nie jest tylko od redukcji, ale to jest uslyszane od zenka spod delikatesow czy jurka spod biedronki ;)

zdrav

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 2:25 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 14, 2005 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Odwiedziłem dzisiaj kanał i sprawa przedstawia się następująco.

Ciękno on mechanizmu wychylenia pedału gazu idzie w dół, w górne rejony skrzyni i przymocowane jest ramiwniem do poprzecznego wałka wchodzącego w blok skrzyni.
dzisiejsze odkrycie jest takie, że bez względu na wychylenie pedału gazu, nic nie mogło się dziać, bo śruba mocująca ramię do wałka była zupełnie luźna. Wynikiem tego pedał do podłogi, cięgno wychylone, a wałek stał w miejscu.

Czym steruje ten wałek? Momentem przełączenia biegu?

Niestety nie miałem dzisiaj czasu żeby spróbować go wstępnie wychylić, bo po przykręceniu śruby w pozycji wyjściowej, nie ma zmiany w przełączaniu biegów. Wciąż przełączają się przy niskich obrotach i gaz ucieka w kosmos. Brak również Kick Downu.

Dodatkowo pod filtrem powietrza, przy pokrywie zaworów umieszczony jest rozgałęźnik przewodów podciśnienia. Gdzieś w okolice skrzyni wycelowane jest jedno wyjście, zaślepione niestety śrubą. W skrzyni nie znalazłem miejsca, w które przewód podciśnienia mógłby wchodzić.

Czy on napewno powinien mieć zastosowanie i gdzie szukać wejścia do skrzyni?

Membrana w gaźniku chyba jest ok, bo niedawno regenerowałem gaźnik (BTW: Solex).

_________________
W123 '82, 250 Automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 9:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
greg pisze:
Membrana w gaźniku chyba jest ok, bo niedawno regenerowałem gaźnik (BTW: Solex).



sam czy ktos tobie ? bo jak ktos to nie liczylbym na to ze jak by byla zwalona ze ktos by ja naprawial bo strasznie ciezko je dorwac :roll:

baw sie dobrze.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 7:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
http://www.automat.pl/infoserwis/index.html
można poczytac, a nóż się przyda ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl