MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 9:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 05, 2007 9:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 05, 2007 9:11 pm
Posty: 10
Witam - jestem na etapie szukania auta "na dłużej". Czytając forum i przeglądając ogłoszenia w necie można dojść do wniosku, że dużo trudniej znaleźć dobrze utrzymanego diesla niż benzynę. Zakładając, że auto będzie na lata zastanawiam się czy nie lepiej szukać też benzynki i rozważyć ewentualny swap silnika. Plusem tego działania będzie na ogół lepiej wyposażony i mniej zajechany egzemplarz- no i zmiana na silnik który nie był oferowany w modelu - np 300 D 24V turbo z W210 w budzie W124. Czy ktoś z forumowiczów rozważał już taką opcję ?

A tak poza konkursem - jak wyliczyć prędkość samochodu przy danej prędkości obrotowej mając dane główne przełożenie i przełożenia poszczególnych biegów ? Jak na tą prędkość wpływa przełożenie mostu?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
witam mi sie wydaje ze to za duża przeróbka buda diesla jest mocniejsza więcej zgrzewów poz tym podcisnienia elektryka i zawsze nie będzie to co ma być już wolał bym znaleźć auto z silnikiem taki jakim chcesz albo ta benzyne i jak ja zajedziesz wstawić druga taka samą bo teraz to nie problem silnik kupić.Ja w swoim mb chciałem manualną skrzynie zobaczyłem ile przeróbek ze to tamto nie pasuje dałem sobie siana ale jak chcesz możesz próbować ale każdy Ci powie ze takie przeróbki drogo wychodzą.
Pozdrawiam

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 10:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 05, 2007 9:11 pm
Posty: 10
1. benzyniaka kupię taniej niż diesla
2. bedzie mniej wytyrany
3. rocznie zaoszczedze na samym paliwie ok 5000 zł (mnożąc to przez lata planowanego użytkowania ...)

wydaje mi sie ze gra jest warta świeczki

p.s. skąd masz informacje, że buda diesla jest mocniejsza niż benzyny ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 10:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
był ten temat na forum i to dosyć nie dawno i ktoś pisał właśnie ze jest więcej zgrzewów a reszta sie zgadzał to chyba coś w tym było jak znajde tamten temat to podeśle link.

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 8:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 05, 2007 9:11 pm
Posty: 10
a jak to jest z tym liczeniem prędkości ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 9:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
szaman pisze:
A tak poza konkursem - jak wyliczyć prędkość samochodu przy danej prędkości obrotowej mając dane główne przełożenie i przełożenia poszczególnych biegów ? Jak na tą prędkość wpływa przełożenie mostu?

Przełożenie główne to stosunek liczby zębów zębatki odbierającej do liczny zębów zębatki atakującej. Skoro znasz przełożenie główne to pomnóż je przez przełożenie wewnętrzne (nie wiem skąd je wziąć) i otrzymasz przełożenie końcowe, a to oznacza ile obrotów musi zrobić silnik na jeden obrót koła. Potem na podstawie obrotów silnika wyliczasz ile przy danych obrotach silnika na minutę masz obrotów koła na minutę, mnożysz przez promień koła, zmieniasz jednostki i masz szybkość. Pozamiatane.

Wydaje mi się, że mając przełożenia dla biegów analogicznie możesz policzyć szybkość.

<i>harrier wymyślił to na poczekaniu, więc dobrze by było zweryfikować tę teorię eksperymentalnie...</i>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 9:42 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 05, 2007 9:11 pm
Posty: 10
a tak po Polsku dla laika [zlosnikz] ?

nie ma jakiegoś uniwersalnego wzoru na wyliczenie prędkości ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 9:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
szaman pisze:
a jak to jest z tym liczeniem prędkości ?

Ano tak mi się wydaje że będzie jakoś tak:
prędkość obrotowa silnika / przełożenie na skrzyni mamy wynik na wale napędowym i to należy / przez przełożenie tylnego mostu i znów mamy wynik na półosiach napędowych i to x obwód koła i powinna wyjść prędkość rzeczywista (liniowa [szalone] )
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 9:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
szaman pisze:
a jak to jest z tym liczeniem prędkości ?

zamontuj GPS i tam masz taka funkcję [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 10:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Co do budy diesla i benzyny, chodziło o w123 ale może jakieś podobieństwo będzie

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#195817

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 07, 2007 5:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Ja w sprawie wyliczenia predkosci samochodu z obrotow silnika.

Kilka lat temu zrobilem sobie wzor na to wszystko i podzielilem sie wynikami z uzytkownikami forum (wtedy to autokacik byl)

Wyliczenie jest latwe i jedyna niescislosc wychodzi przy liczeniu obwodu kola na ktore naped jest przenoszony (ugiecie chociazby).

Przyznam ze o ile dla powolnego diesla wyniki miescily sie w normie, to podstawiajac dane szybszych mercedesow (280E) wyniki coraz bardziej sie rozjezdzaly w stosunku do danych technicznych i tego co logika i doswiadczenie ludziom podpowiadaly. Regulowanie rozmiarow ogumienia w ramach rozsadku nie przynosilo rozsadnych rezultatow.


Jak kogos bardzo korci to prosze:
Dzielimy predkosc obrotowa silnika przez przelozenie na skrzyni, potem jeszcze przez przelozenie na dyfrze i otrzymujemy informacje o tym ile kolo robi obrotow na drodze w przeciagu minuty.
A potem liczymy obwod kola, mnozymy razy ilosc obrotow kola. Na koncu dostosowanie jednostek i voila - jest predkosc w km/h.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 8:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mMm2 pisze:
mnozymy razy ilosc obrotow kola

Dlaczego tak?liczysz prędkość chwilową jak dasz x obrotów koła to jeszcze musisz dołożyć przyrosty prędkości w czasie, poślizg kół, poślizg spraęgła, zmiana prędkości kątowych kół podczas skrętu nawet stosunkowo niewielkiego i takie tam pierdy [szalone]

mMm2 pisze:
wyniki coraz bardziej sie rozjezdzaly w stosunku do danych technicznych

Mam nadzieję że brałeś pod uwagę że nawet takie same modele mają inne przełożenia skrzyni i tylnego mostu (w zależności od mocy i rocznika)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 10:11 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Primo - skrzynie olać, przyjąć, że jedziecie na czwórce, ta zawsze ma 1:1
Secundo - zakręty olać, bo jak jedno koło troche szybciej, to drugie troche wolniej - na tym polega mechnizm różnicowy. A chodzi nam o prędkość pojazdu, czyli średnią z kół. Mechanizm różnicowy ma przełożenie wewnętrzne z zasady 1:1, nie mylić z przekładnią główną.
Tercio - Pamiętać, co by liczyć prędkość na podstawie promienia tocznego, czyli tego jak opona jest ugięta, należy mocno poszukać w szczegółowych danych opony, albo przyjąć wartość którą już kiedyś podawałem na forum, a szukać ponownie mi się nie chce.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 1:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Wojtyla pisze:
Witam
mMm2 pisze:
mnozymy razy ilosc obrotow kola

Dlaczego tak?liczysz prędkość chwilową jak dasz x obrotów koła to jeszcze musisz dołożyć przyrosty prędkości w czasie, poślizg kół, poślizg spraęgła, zmiana prędkości kątowych kół podczas skrętu nawet stosunkowo niewielkiego i takie tam pierdy [szalone]

ahaha, stary...
tylko czekalem az ktos wyskoczy ze sprzeglem i "innymi stratami".

Ale od poczatku - jakie przyrosty predkosci w czasie? Liczymy tylko predkosc z jaka samochod porusza sie na ktoryms tam biegu przy pewnych ustalonych obrotach silnika. Tylko plaska i prosta nawierzchnia wchodzi w gre :)

poslizg kol? poslizg sprzegla? na prostej plaskiej drodze przy stalych obrotach silnika? Jak masz samochod w ktorym ci sie sprzeglo slizga i lyse opony to od razu lec cos z tym robic, bo blad nie tkwi w moich obliczeniach [zlosnik].
Te wszystkie pierdy [szalone], w ogole nie maja miejsca w przypadku ktory rozpatrujemy.
A zanim ktos jeszcze wyciagnie tarcie kol o nawierzchnie, to proponuje sie zastanowic gdzie w samochodzie "zwalczane" sa te straty przy wszystkich mechanizmach idealnie sprzegnietych i w ruchu. Co sie dzieje przy wjezdzie pod gorke?

Wojtyla pisze:
mMm2 pisze:
wyniki coraz bardziej sie rozjezdzaly w stosunku do danych technicznych

Mam nadzieję że brałeś pod uwagę że nawet takie same modele mają inne przełożenia skrzyni i tylnego mostu (w zależności od mocy i rocznika)
pozdro

Akurat wtedy interesowaly mnie wyliczenia dla W123. Moc nie ma najmniejszego znaczenia. Oczywiscie wszystko co trzeba bralem pod uwage :). A przy tym dowiedzialem sie ze skrzynie czterobiegowe reczne z beczkowoza maja we wszystkich przypadkach takie samo przelozenie, jedyna roznica jest na mostach.


Mozemy jeszcze polemizowac w temacie i objecuje ze jak mi ktos wytknie blad to sie do tego przyznam [zlosnikok]

ocet -> wlasnie to ugiecie opony bylo jedyna prawdziwa niescisloscia przy wyliczeniach, zwlaszcza ze sam sobie wymyslilem wspolczynnik, ale nawet po korekcie (w ramach rozsądku:D)wspolczynnika wyniki nie chcialy sie miescic w normie.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 08, 2007 1:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Wskoczę tu z innymi pojazdami, ale fakt jest faktem, że dla motocykli przy szybkościach powyżej 200 już całkiem wyraźnie widać poślizg opony z powodu pokonywania dużego oporu powietrza. Koła niby zachowująie mają pełną przyczepność, ale moim zdaniem "poślizg" wynika z elastyczności materiału opony (mikrougięcie bieżnika przy "kładzeniu się" i "wstawaniu" z nawierzchni? czy to wystarczy??? mierzone wielkości są ok. 20% !! - tak kiedyś czytałem w "ŚM", to było o hayabusie czy coś).
W mercu przy 100/h ten efekt powinien być minimalny, mniejszy niż kwestia ugięcia opony pod ciężarem. To chyba główne źródło błędu. Wydaje mi się też, że ma prawo być jakiś minimalny poślizg przęgła nawet jak wszystko na tip-top.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl