MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 730-opinie
Post: wt lut 13, 2007 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Kolega ma "okazje" kupic takie bwm, rocznik 89, czarny, czarna skóra, elektryka, automatyczna skrzynia biegów, bez gazu. Ja twierdze ze ekspoatacja takiego samochodu jest droga i nie jest to auto dla "biednych" ludzi. Ale moge sie mylic, wiec prosze o opinie, uzytkownikow, bylych uzywkownikow, lub znajomych uzytkownikow tego samochodu [zlosnikz]

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 01, 2006 4:21 pm
Posty: 235
Lokalizacja: Białystok [BI]
Mojego tata kumpel miał 7.

Pali od groma i jeszcze więcej, droga jak cholera... Dla prawdziwych fanów BMW i komfortu.

Ja to bym nie kupił takiego auta ze względu na to, że...

Jak będę jechał to ludzie będą krzyczeć mafia:) Choć może to wtedy budzi respekt?

_________________
Mercedes-Benz W123 240D i/lub MB/8

Za rok, może dwa...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 5:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
To chyba R6? Nie pamiętam kiedy weszła 730 V8, ale piszesz raczej o R6. Zawieszenia mniej trwałe niż te z MB, niestety. I dość kosztowne w naprawach. Faktycznie spalanie spore, ale nie odbiega zasadniczo od porównywalnych jednostek MB, w tym wypadku porównywać trzeba do 300SE/SEL lub 280SE/SEL (od biedy 260SE). Koszty utrzymania jednak wyższe jeśli chodzi o ceny części zamiennych. No i automat - tu może być różnie. W MB mamy proste, niemieckie skrzynie, bez elektroniki. W BMW były 4 amerykańskie lub 5 ZF, nie tak trwałe jak mercedesowskie Wandlery. Natomiast nadwoziowo zawsze było OK, o ile zadbane i nie porozbijane. Chyba musiały być dobrze zabezpieczane antykorozyjnie, bo nie widać jakoś zgniłych E32, raczej poszpachlowane i ospojlerowane. Mi osobiście podoba się E32 i mam w głębokim poważaniu co sobie pomyśli desperat w Punto czy na przystanku odnośnie mojego źródła utrzymania.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 5:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Jeździłem 730 z V8 i obecnie jeżdżę również samochodem z 3-litrowym motorem.
Spalanie w granicach 17-20l /100 km.
Co do tego co pisze Bukol...mam dosyć trzepania mnie co dwa kilometry przez policję.
Taki wózek utożsamiany jest przez nich, jako fura początkującego złodzieja z Żyrardowa/Wołoryja itd...
Niestety :evil:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 6:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 16, 2007 11:53 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Tarnów
E32..... fajny woz. Odradzam tylko V12, spalanie jest trudne do zaakceptowania :)

_________________
VW - ten błąd popełnia się tylko raz.......


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
..::wojtek::.. pisze:
Odradzam tylko V12



Jeździłeś kiedyś?? Ja miałem okazje i wybaczam mu to spalanie CHRYSTE JAK TO IDZIE [totalszok] [totalszok] 300KM robi swoje

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 11:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
Witaj, ja mam 520 88 r6, ale jestem dosyć zorientowany w e32 również.
Po pierwsze żadne BMW nie jest autem tanim w ekslpoatacji, natomiast wg mnie nie jest też drogim jak na to co oferuje. Silik 3,0 z lat 80 tych to R6, i tak samo jak 3,5 R6 należą do bardzo trwałych konstrukcji. Karoseria jeśli bezwypadkowa jest bardzo dobra i nierdzewieje. Prowadzenie i wyciszenie auta na najwyższym poziomie, to jest wspaniły samochód, ale musi być w bardzo dobrym stanie, co za tym idzie musi kosztowac- za 5 tyś bym nie kupował takiego auta, nawet bym go za darmo nie wziął. Wg mie należy szukać auta, które nie posiada znamion ingerencji tuningowców-dresiarzy czyli - małe kierownice, jakies blachy ryflowane, diodki, itp jak szukałem BMW (ostatecznie kupiłem w Niemczech) ale jak czułem, ze rozmawiam z dresem to nawet nie jechałem. Auto trzeba bardzo dobrze przeglądnąć przed zakupem i nie żalowac na to kasy.
Minusy- zawieszenie choć właściwości jezdne i komfort na wysokimpozimoie to czesto trzeba coś wymieniać, a jest ono dosyć rozbudowane - można przyjąć że co roku coś będzie do wymiany i będzie to kosztowało kikaset zł
Spalanie w miescie ok 16 benzyny ok 20 gazu - realne, trasa 10-12 bezn, 12-14 gaz
Na BMW MUSI Cie być stać (czy kolege, każdego) inaczej zaczniesz oszczedzac na czesciach, które będą kiepskiej jakości i tylko biedy sobie narobisz.. Na pewno myślenie w stylu założe gaz to bede jezdził za tyle samo co oplem astrą jest niewłaściwe
Przykłądowe ceny czesci:
amorki Bilstein na przód komplet - ok 900zł z motażem
wachacz przód: 100zł polski 200zł niemiecki
[/img]

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 11:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 16, 2007 11:53 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Tarnów
MercSwir pisze:
Jeździłeś kiedyś?? Ja miałem okazje i wybaczam mu to spalanie CHRYSTE JAK TO IDZIE [totalszok] [totalszok] 300KM robi swoje


Ojciec mojego kolegi przez pewien czas jezdzil takim, idzie strasznie to fakt, no i jak sie otworzy maske to widok jest wspanialy :) To chyba najtansze V12 jakie mozna kupic, ale ja bym sie ograniczyl do V8, pali sporo mniej, a tez jezdzi pieknie.

_________________
VW - ten błąd popełnia się tylko raz.......


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 12:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 07, 2004 7:42 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Trójmiasto
markslav pisze:
Witaj, ja mam 520 88 r6, ale jestem dosyć zorientowany w e32 również.
Po pierwsze żadne BMW nie jest autem tanim w ekslpoatacji, natomiast wg mnie nie jest też drogim jak na to co oferuje. Silik 3,0 z lat 80 tych to R6, i tak samo jak 3,5 R6 należą do bardzo trwałych konstrukcji. Karoseria jeśli bezwypadkowa jest bardzo dobra i nierdzewieje. Prowadzenie i wyciszenie auta na najwyższym poziomie, to jest wspaniły samochód, ale musi być w bardzo dobrym stanie, co za tym idzie musi kosztowac- za 5 tyś bym nie kupował takiego auta, nawet bym go za darmo nie wziął. Wg mie należy szukać auta, które nie posiada znamion ingerencji tuningowców-dresiarzy czyli - małe kierownice, jakies blachy ryflowane, diodki, itp jak szukałem BMW (ostatecznie kupiłem w Niemczech) ale jak czułem, ze rozmawiam z dresem to nawet nie jechałem. Auto trzeba bardzo dobrze przeglądnąć przed zakupem i nie żalowac na to kasy.
Minusy- zawieszenie choć właściwości jezdne i komfort na wysokimpozimoie to czesto trzeba coś wymieniać, a jest ono dosyć rozbudowane - można przyjąć że co roku coś będzie do wymiany i będzie to kosztowało kikaset zł
Spalanie w miescie ok 16 benzyny ok 20 gazu - realne, trasa 10-12 bezn, 12-14 gaz
Na BMW MUSI Cie być stać (czy kolege, każdego) inaczej zaczniesz oszczedzac na czesciach, które będą kiepskiej jakości i tylko biedy sobie narobisz.. Na pewno myślenie w stylu założe gaz to bede jezdził za tyle samo co oplem astrą jest niewłaściwe
Przykłądowe ceny czesci:
amorki Bilstein na przód komplet - ok 900zł z motażem
wachacz przód: 100zł polski 200zł niemiecki
[/img]



No proszę kolego! a swoje bmw za 5 tys chcesz sprzedać i tak je bardzo zachwalasz. [zlosnik] [zlosnik] A teraz piszesz takie rzeczy.W mojej rodzinie są same bmw od 15 lat , więc mam troche pojęcia na ten temat!
Spalanie E-34 525 w miescie przy ciezkiej nodze to 14-15 litrow gazu, więc takie samo lub nawet nizsze niz w MB z motorem 2,3l. A ceny amortyzatorów bilstein to wydatek 300zl za sztuke ! plus wymiana 50zl/szt
Spalanie o ktorym mowisz 16-20l to chyba osiągnięcia rzeźnika ,który je katuje [zlosnik] Ceny czesci tych samych producentów są tańsze niz np. w oplu vectrze B [zlosnik] Rozrząd kompletny z wymianą 250zl, vectra A i B 450zł.Więc nie pisz takich bzdur ze na bmw musi cię być stać. A jak założysz gaz to bedziesz jezdził za tyle samo lub nawet taniej niż astrą bo przez ten czas wrzucisz tyle kasy w naprawę astry ze po roku lub dwóch eksploatacji bmw mimo większego zużycia paliwa i tak bedzie tańsze w utrzymaniu!

_________________
W123 CE - sprzedana
BMW 318i E-36
W202 C180
Octavia 1,9 tdi


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 1:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
BMW - Pierwsze na co zwracał bym uwage to zawieszenie zawieszenie i jeszcze raz zawieszenie, albo oryginalnie i dosyć drogo, albo tandetne zamienniki i modlić się na zakrętach...

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
E32 to piękne auto [ok]
Baaarrrrddzzzooo mi się zawsze podobał ten model, chyba najbardziej ze wszystkich BMW [palacz]
Życzę powodzenia w zakupach [oczko]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:17 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
piotras pisze:
Spalanie E-34 525 w miescie przy ciezkiej nodze to 14-15 litrow gazu, więc takie samo lub nawet nizsze niz w MB z motorem 2,3l. A ceny amortyzatorów bilstein to wydatek 300zl za sztuke ! plus wymiana 50zl/szt
Spalanie o ktorym mowisz 16-20l to chyba osiągnięcia rzeźnika ,który je katuje [zlosnik] Ceny czesci tych samych producentów są tańsze niz np. w oplu vectrze B [zlosnik] Rozrząd kompletny z wymianą 250zl, vectra A i B 450zł.Więc nie pisz takich bzdur ze na bmw musi cię być stać. A jak założysz gaz to bedziesz jezdził za tyle samo lub nawet taniej niż astrą bo przez ten czas wrzucisz tyle kasy w naprawę astry ze po roku lub dwóch eksploatacji bmw mimo większego zużycia paliwa i tak bedzie tańsze w utrzymaniu!


Czytaj uważnie posty poprzedników, zwłaszcza jak zamierzasz je krytykować. Ty piszesz o E 34 a kolega o E32, gdzie Rzym, a gdzie Krym? Podajesz przykład silnika nowszej generacji o pojemności mniejszej o flaszkę lub dwie. Więcej uwagi przy czytaniu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 12:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
piotras pisze:

No proszę kolego! a swoje bmw za 5 tys chcesz sprzedać i tak je bardzo zachwalasz. [zlosnik] [zlosnik] A teraz piszesz takie rzeczy.W mojej rodzinie są same bmw od 15 lat , więc mam troche pojęcia na ten temat!
Spalanie E-34 525 w miescie przy ciezkiej nodze to 14-15 litrow gazu, więc takie samo lub nawet nizsze niz w MB z motorem 2,3l. A ceny amortyzatorów bilstein to wydatek 300zl za sztuke ! plus wymiana 50zl/szt
Spalanie o ktorym mowisz 16-20l to chyba osiągnięcia rzeźnika ,który je katuje [zlosnik] Ceny czesci tych samych producentów są tańsze niz np. w oplu vectrze B [zlosnik] Rozrząd kompletny z wymianą 250zl, vectra A i B 450zł.Więc nie pisz takich bzdur ze na bmw musi cię być stać. A jak założysz gaz to bedziesz jezdził za tyle samo lub nawet taniej niż astrą bo przez ten czas wrzucisz tyle kasy w naprawę astry ze po roku lub dwóch eksploatacji bmw mimo większego zużycia paliwa i tak bedzie tańsze w utrzymaniu!


Po koleji:
Chce sprzedać za 5 tys- bo takie są ceny, wystawiać za 7 tys to można tylko po co? Pozatym mówimy o 7ce gdzie ewidentie za 5 tys bedzie złom, a w moim przypadku 520 88, 12v to własnie cośokoło ceny rynkowej...(pozatym między innymi dlatego nie znajdziesz mojego auta w ogłoszeniach, bo obecnie mam 2 i własnie dlatego ze BMW warte jest 5 tys, to cszkoda mi je sprzedawac)
Co do spalania to mówiłem raczej o spalaniu e-32, która jest po pierwsze cięższa, po drugie ma gorszy współczynnik cx, po trzecie jednak większa pojemnośc. I myśle ze juz w tej kwestii się zgodzimy-ja podaje spalanie ktorego można się spodziewac...a nie takie , którym sie chwali, że niby mało pali...
Idąc dalej- cena rozrządu - to się zgdza coś około 250zł, jednak wąptie abyś dostał ORYGINALNE Bilsteiny za 300zł/szt a nawet jeśli to wymiana ich to koszt 700 zł- czyli też nie mało. Będę sie upierał ze na utrzymanie BMW trzeba mieć więcej pieniedzy niz na przeciętne auto. Przede wszystkim na naszych drogach dostaje zawieszenie, ktore wg kazdego kto miał do czynienie z bmw jest na na sze dziury zbyt delikatne, jednak jest rewelacyjnym połączeniem komfortu i stabilnośći (myślę ze lepsze niz w Mercedesie z tamtych lat-124-126). Porównania z Astrą czy Vectrą to czyste gdybania, mój znajomy kupił np. Escorta 1,8 td kiedy ja kupiłem BMW i wydał na to auto dużo mniej pieniedzy (przez 2 lata) i nie jest to bynajmniej wynikeim tego że moje auto zostało kupine w złym stanie...

Reasumując podtrzymuje swoje zdanie że nie należy opierać się wyłącznie na spalaniu. Stwierdzenie że BMW 730 automat bedzie palić 15 L gazu, wiec utrzymanie go bedzie tansze niz astry bo ona sie bedzie psuła, może prowadzić do rozczarowania a ewentualnie sprzedaż takiego BMW może sie okazać bardzo trudna albo się na tym straci...[/i]

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 3:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
markslav pisze:
(myślę ze lepsze niz w Mercedesie z tamtych lat-124-126).


Mysle, ze nie tylko Ty tak myslisz, ale w sumie nie do konca jest takie samo przeznaczenie tych aut. Ja osobiscie jesli chodzi o charakterystyke zawieszenia zdecydowanie wolalbym bmw, mimo tego ze nie jezdze zbyt szybko. Ale nie ma samochodow idealnych, MB ze starszych lat bedzie jednak sporo tansze w utrzymaniu, ale zachowanie na zakretach przy wiekszych predkosciach jednak pozostawia troche do zyczenia. Ja pozostaje wierny marce, ale skoro jest tylu zwolennikow bmw (bynajmniej nie tylko dresow i ABS'ow) to tez cos musi znaczyc.

Jak to sie mowi, co kto lubi ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 17, 2007 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
beet pisze:
markslav pisze:
(myślę ze lepsze niz w Mercedesie z tamtych lat-124-126).


Mysle, ze nie tylko Ty tak myslisz, ale w sumie nie do konca jest takie samo przeznaczenie tych aut. Ja osobiscie jesli chodzi o charakterystyke zawieszenia zdecydowanie wolalbym bmw, mimo tego ze nie jezdze zbyt szybko. Ale nie ma samochodow idealnych, MB ze starszych lat bedzie jednak sporo tansze w utrzymaniu, ale zachowanie na zakretach przy wiekszych predkosciach jednak pozostawia troche do zyczenia. Ja pozostaje wierny marce, ale skoro jest tylu zwolennikow bmw (bynajmniej nie tylko dresow i ABS'ow) to tez cos musi znaczyc.

Jak to sie mowi, co kto lubi ;)


Jest dokłądnie tak jak mówisz. Ja jestem właśnie w trakcie przesiadki z BMW do 123...

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl