MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 2:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 12:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2005 7:22 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Szczecin
MercSwir, to co widać na ostatnim zdjęciu to nie korbowód, tylko wodzik. A silnik tej mocy na pewno nie jest odpalany na paliwie lekkim (MDO), tylko chodzi na odpowiednio podgrzanym (ok. 120 st.) paliwie pozostałościowym (Heavy Fuel Oil).
Jarzyn, koszt transportu towaru z np. Chin do Europy to ok. 2% wartości tego towaru. Największy udział w kosztach ma jednak ubezpieczenie a nie stosunkowo tanie paliwo. Kontenerowiec, na którym mógłby pracować taki silnik może zabrać ok. 9000-10000 kontenerów, więc bilans na pewno wyjdzie na plus.
Tego typu silniki są silnikami nawrotnymi, tzn. wał korbowy jest połączony na sztywno ze śrubą. Wał korbowy może się obracać w obie strony.
Żeby nie zerwać gwintu, łączone elementy ściska się najpierw przy pomocy pras hydraulicznych, dokręca śruby i ściąga praski.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 8:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Jarzyn pisze:
Mnie z kolei dziwi jak przewożenie różnych towarów kontenerowcami może być opłacalne.
Taki silnik z pewnością pali od groma na sekundę, nie mówiąc o pozostałych kosztach...


Taki statek potrafi przewieźć z dwa tysiace kontenerów co daje grosze w przeliczeniu 1km/kontener !!!!!!
Poza tym jest to jedyny sbosób połączenia kontynentów.
Tak samo jak z TIR-ami jeden pali 40 litrów i bierze 25 ton, a żeby to przetransportować Fiatem Ducato 1,5 tony ładowności to: 17 szt * 8l/100km ?? =136l/100 km
to jest tylko róznica w paliwie nie wspominając o sile roboczej, która musi byc zaangazowana.....

pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 12:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Zawsze transport droga wodna wychodzil najtaniej.. oczywiscie relatywnie.
Jako ze obracam sie w temacie kamieniarstwa, podam przyklad. Takie bloki granitu, ktore waza od cholery i jeszcze troche, sa importowane z dalekich krajow, przy czym spora ich czesc z Afryki. Nie wyobrazam sobie TIR-ow ktore gnaja przez kontynenty z dwoma blokami granitu, wartymi np po 10-15 tysiecy kazdy. Nikomu by to sie nie oplacalo..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 7:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
atomex pisze:
MercSwir, to co widać na ostatnim zdjęciu to nie korbowód, tylko wodzik.


ojoj ja bym sie sprzeczał. korbowód jest złożony z 2 części więc to jest zapewne jedna z nich. Ale już nie drąże tematu bo bedzie pasztet :P

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2005 7:22 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Szczecin
Tutaj jest wszystko mniej więcej wyjaśnione:
http://www.marinediesels.info/Basics/th ... nation.htm

Dla nie posługujących się lengłidżem:
scavenging space - zasobnik powietrza doładowującego
piston rod - trzon tłoka
stuffing box - dławica tłoka
crosshead - wodzik
Crosshead guides - prowadnice (łyżwy) wodzika.

Karter silnika jest oddzielony od tulei cylindrowej, żeby zapobiec przedostawaniu się oleju do przestrzeni powietrza doładowującego, a co za tym idzie niebezpieczeństwu pożaru. Do obu przestrzeni jest używany olej o innych właściwościach.
Silniki wodzikowe mają duużo większy stopień sprężania i są dużo efektywniejsze od bezwodzikowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 4:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

A co to znaczy "Diaphragm".


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 4:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Żeluś pisze:
A co to znaczy "Diaphragm".


http://www.dict.pl/plen

:roll:

_________________
126.034


Na górę
Post: wt mar 02, 2010 11:02 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 02, 2010 10:46 am
Posty: 1
" Wiem praktycznie wszystko o tych maszynkach :P A własnie co do silników to są to Polskie silniki na licencji Zulzera" [zlosnik] <br>Dodano po 4 minutach.:<br>


Witam troche sie interesuje silnikami okretowymi ponieważ pisze prace na temat cięzkich silników diesla, czy mogł by mi ktoś polecic, właśnie z takich fachowcow jak tu cytuje jakieś materiały, gdzie dobrze były by opisane okrętowe silniki dwusuwowe z zapłonem smoczynnym na paliwa ciezkie, czterosuwowe, jakis silniki pomocnicze do wytwarzania prądu.
Cos o historii okrętowych silników spalinowych i ich wykorzystania.

Był bym bardzo wdzieczny za wszelkie linki, jakies dobre tytuły ksiązek, albo nawet kierunek gdzie powinienem szukać zeby łatwo z tego tematu wiedze uzyskac.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 3:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
MercSwir pisze:
Wiem praktycznie wszystko o tych maszynkach :P A własnie co do silników to są to Polskie silniki na licencji Zulzera [zlosnik] <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Acha i prosze nie wciskać next msg!!!!!! [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Wie to pewnie twoj ojciec, bo Ty nie bardzo [zlosnik] Jak ktos pisal wyzej to jest wodzik, a nie korbowod, nie chodzi na mazut, tylko "paliwo ciezkie" i Cegielski nie produkuje/produkowal Zulzera , tylko na licencji Sulzera, a tak dla scislosci to one od kilku lat nazywaja sie Wartsilla NSD (New Sulzer Diesel).


MacKuz pisze:
.... stomek do dzisiaj sie z takimi styka :D


Na szczescie juz nie ;) Najbardziej niewdzieczna jest robota przy urabianiu paliwa do tego monstera. To bylo jedna z glownych przyczyn zamiany rodzaju statkow na jakich smigam. Teraz spokojnie pilnuje dwoch 6-cio i dwoch 8-mio cylindrowych Wartsilli , ktore sa 4-suwami i (najlepsze) pracuja na Gas Oil - dokladnie taki sam jak do samochodowych silnikow,moze ma mniej dodatkow uszlachetniajacych.
Jakiez bylo ostatnio zdziwienie znajomego transportowca , jak uslyszal o tankowaniu 2000 m3 (2 mln litrow) na raz takiej ropki, do tego o kolorze wlasciwym dla tej cieczy (ani czerwony, ani zielony)[zlosnik]


Mozna by gadac o tym godzinami, ale wole gadac o starych autach ;)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 4:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Oho :) temat z 2007 roku. Boże jakie ja rzeczy wypisywałem :o Aż mi wstyd. No jasne że mój ojciec pracował. :D

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 5:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Stomek pisze:

Na szczescie juz nie ;) Najbardziej niewdzieczna jest robota przy urabianiu paliwa do tego monstera. To bylo jedna z glownych przyczyn zamiany rodzaju statkow na jakich smigam.


eeee urabianie paliwa ciezkiego to jest taka ciezka robota? Wirowke raz na jakis czas rozlozyc na atomy i wyczyscic jak jest sama odstrzelic sie nie moze? Sa gorsze roboty np. czyszczenie przestrzeni podtlokowych [zlosnik]


Stomek pisze:
Teraz spokojnie pilnuje dwoch 6-cio i dwoch 8-mio cylindrowych Wartsilli , ktore sa 4-suwami i (najlepsze) pracuja na Gas Oil -
;)


Oczywiscie moge sie mylic ale mi to zlatuje jakims RO-RO albo jakims innym tramwajem z niska, ciasna i goraca silownia. Ale skoro na dieslu smiga to pewnie jakis supplier albo cos w tym stylu. Wowczas loooz... [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 6:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
rolbas pisze:
eeee urabianie paliwa ciezkiego to jest taka ciezka robota? Wirowke raz na jakis czas rozlozyc na atomy i wyczyscic jak jest sama odstrzelic sie nie moze? Sa gorsze roboty np. czyszczenie przestrzeni podtlokowych [zlosnik]


Wlasnie o te wirowki chodzi, zwlaszcza jak pracuja na paliwo ciezkie w tropikach, a bardziej ze nie pracuja tam ze wzgledu na elektronike.
Przestrzenie podtlokowe to na szczescie juz nie moj etap ;)


rolbas pisze:


Oczywiscie moge sie mylic ale mi to zlatuje jakims RO-RO albo jakims innym tramwajem z niska, ciasna i goraca silownia. Ale skoro na dieslu smiga to pewnie jakis supplier albo cos w tym stylu. Wowczas loooz... [zlosnik]



RO-RO zimno, Supply cieplej [zlosnik]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 10:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wały korbowe, i elementy napędu tłoków do takich silników są produkowane od lat w Hucie Ostrowiec - Celsa - to jest zakład mający dość duży procent światowego rynku produkcji specyficznych wałów do silników okrętowych. Mój ojciec pracował na wydziale obróbki termicznej tych potworów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 11:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Na początek fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest to największy dwusuwowy silnik diesla na świecie Wartsila-Sulzer RTA96-C, produkowany przez Aioi Works of Japan's Diesel United - przeznaczony dla dużych kontenerowców.
Waga: 2300 ton
Moc: 108,920 KM
Moc uzyskiwana z jednego cylindra: 7780 KM
Pojemność jednego cylindra: 1820 litrów
Pojemność całkowita: 25,480 litrów (wersja 14-cylindrowa)
Zużycie paliwa :7545l/h (ciężkiego paliwa)

Można go zamówić w opcji od 6 do 14 cylindrów.

Źródła:
- http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/
- http://people.bath.ac.uk

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 8:31 am przez filippo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 12:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
filippo pisze:

Można go zamówić w opcji do 6 do 14 cylindrów.

No spox wezmę 8cyl na początek

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl