MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 2:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 9:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
szable pisze:
jezeli mozna....
problem z gazem to jest taki raczej blizej idei wg mnie.
to znaczy, jak juz sie ma fure wy..bana w kosmos, i sie zaklada gaz, to tak jakby miec konia z najlepszej stajni, ale chorego.
Inni tego nie widza, ale ty wiesz i cie to wewnetrznie podgryza.
Jezdzac z gazem masz swiadomosc, ze to jest taka klasa ale tylko na odleglosc i dla mniej wtajemniczonych...
u mnie w miescie jezdzi Firebird, z silnikiem 240D od mesia - to byl juz szczyt wiochy. I z gazem w SEC-u czy beemie 7, czy Jaguarze to tak wlasnie jest. Jak masz prawdziwa klase to smigasz bez gazu.
A ja tam wole dizelka bom biedak :)
A gdyby mnie bylo stac to bym fruwal Double sixem 12V (bez gazu)

A ja robię 4000 km/miesiąc i chcę jechać szybciej niż 100 km/h oraz taniej, ale mamy demokrację. A skąd ten DOUBLE SIX 12V na forum Mercedesa??? [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 12:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Ja słyszałem że najlepiej się spisują (beczki) 2.3 wyżej może być problem.
Co do gazu to mam 2 auta na gaz: stare scirocco II i opla vectre 99r.
Najlepiej jest wkładać gaz do nowych samochodów, gdyż temperatura spalania benzyny bezołowiowej jest zbliżona do temp. spalania gazu, a nowe auta są przystosowane do takiej temp. i to z dużą tolerancją. Gaz ponadto "wymywa" osady z silnika, co powoduje czasem rozszczelnienie, większe luzy. Co do moich autek to scirocco po 3 latach użytkowania, ma nierównomierne obroty, rąbie się ssanie, obroty na poziomie 1100 (w aucie jest gaźnik) i dałem sobie spokój z regulacją. W vectrze trochę lepiej: mniejszy spadek mocy, obroty nieznacznie wahają się, czasem strzeli, ale raczej bardzo rzadko (raz na pół roku po tankowaniu na "no name" stacjach). Dużo zależy od tego kto zakłada gaz. W vectrze rąbało się na początku cały czas, palił się "check engine", ale poszło na (cenz - Ocet) z gazownikami po interwencji mojego gościa (mogę polecić, "facet z jajami") od wtrysków (jego koledzy :)) i zrobili - kabelek sie odlutował od czujnika obrotów na kompie gazowym. Tak mnie sciemniali że szkoda gadać, zakład z Oblęborskiej w Łodzi - nie polecam. Nie obyło się jeszcze wcześniej bez kosztów: przepływomierz ok. 700zł i lambda ok. 350 zł, ale jej nie licze bo ma żywotność ok. 70 tyś km, a tyle wtedy było. Co do przepływomierza to zrąbali zabezpieczenie: była tylko jedna klapka, a teraz jest jeszcze membrana. Oczywiście nie poczuwali się do zwrotu kosztów mimo tego że instalacja na gwarancji. Ważna jest też jakość gazu: ja tylko tankuje w Łodzi na Shellu, auto chodzi stabilnie i równo, w trasie wiadomo jak jest...
Kiedyś rozmawiałem z gościem co miał 126 4.2 i niestety sobie nie chwalił, często mu strzelał, obroty wariowały itd. Mówił że do tak dużych silników nie ma sensu wkładać gazu, bo go nie tolerują. Kupił to auto z 5 miesięczną instalacją. Wydaje mi się że skopali tę instalację. Wybór należy do Ciebie, ja w każdym bądź razie rozglądam się za 123 300D, ale to dlatego że jeszcze diesla nie miałem, a kumpel ma 126 300TD i mnie zaraził :). Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 10:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
cze,
ostatnio spotkałem gościa w Ostrowie Wlkp. 126 SEC 560 z gazem, wypytywałem co i jak, powiedział że zakładał gaz w Częstochowie i poleca, żadnych problemów. A co do wystrzałów to jest tak, zakładamy gaz żeby zaoszczędzić, ale na wymianę przewodów WN na BDB jakości już szkoda. Częściej trzeba wymieniać świece i jest dobrze. Klucha od kiedy kupił nowe przewody do swojego 4,5 nie miał ani jednego wystrzału od kilku miesięcy. Szkoda tylko, że ci co zakładają te instalacje nie chcą mówić co trzeba zrobić żeby było dobrze lub po prostu nie wiedzą!
To tyle i pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 4:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
A wie może z Was który jak się sprawują motory DB na nowoczesnych instalacjach IGS ? - wtrysk sekwencyjny gazu ?
Fakt - to droga albo nawet bardzo droga impreza - może kosztować nawet i z osiem tysięcy przy dużym wielogarowym motorze.

_________________
Piotr Kopczyński
DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc doświadczenia z tymi instalacjami nie mam, ale myślę, że w nowszych i droższych autach w grę wchodzi tylko taka instalacja wtryskowa gazu. Warto zainwestować.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Panowie tak czytam wasze za i przeciw LPG. Ja mam samochód na gaz i nie mam problemów, nie stać mnie na Pb95 wiec wole lać LPG i w konsekwencji jeździć a nie tylko odkurzać samochód w garażu. Samochody są przecier do jeżdżenia. Wg. kolegi Sebiana jak kogoś nie stać na benzynę to powinien jeździć Dieslem – a jak ktoś lubi mieć nieźle osiągi w samochodzie to, co?? A i tak On wychodzi drożej niż LPG.

Jeśli chodzi o dbanie o samochód to nie uważam ze jak ktoś ładuje gaz to od razu niszczy samochód. Ja uważam ze dbam o samochód mimo to ze benzynę tankuje raz na 3miesiace ( do odpalania). Mam samochód raczej do przemieszczanie się, a nie jak niektórzy maja do „gapienia się w garażu”. Do tego drugiego to kupie sobie 107.( No do kościoła będę jeździł)

I jeszcze jedno rozumiem ze do rodzynków typu 113, 111, 107 108 itd. Grzechem (ciężkim) jest ładowanie gazu, bo samochody rzadko spotykane i liczy się orginal, – ale do beczek, albo 126 – przecież tych samochodów tyle wyprodukowali ze jeszcze 20 lat będą samochodem, który można spotkać na każdym rogu.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Tu sie zgodze z Pszczołą...
Dodam, ze bez sensu jest gazowac MB z salonu [zlosnik] , bo jak juz ktos kupuje MB w salonie, to chyba stac go na Pb95/98.....

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:54 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
mroziu pisze:
Tu sie zgodze z Pszczołą...
Dodam, ze bez sensu jest gazowac MB z salonu [zlosnik] , bo jak juz ktos kupuje MB w salonie, to chyba stac go na Pb95/98.....


a zdziwisz się ile jeździ ML-i na gazie... [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:57 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Pszczola pisze:



I jeszcze jedno rozumiem ze do rodzynków typu 113, 111, 107 108 itd. Grzechem (ciężkim) jest ładowanie gazu, bo samochody rzadko spotykane i liczy się orginal, – ale do beczek, albo 126 – przecież tych samochodów tyle wyprodukowali ze jeszcze 20 lat będą samochodem, który można spotkać na każdym rogu.


Spotkać to będzie można, ale popatrz obiektywnie na sytuację wśród beczek, można to było zauważyć chociażby na podstawie poszukiwań kol. Petera,: jest ich dużo, ale coraz więcej rozpadających się ruin albo przeszczepów, które już nigdy oryginałami nie będą !!! Trafić ładną beczkę to już teraz jest ciężko, a co będzie za kilka lat... :cry:

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
mroziu pisze:
Tu sie zgodze z Pszczołą...
Dodam, ze bez sensu jest gazowac MB z salonu [zlosnik] , bo jak juz ktos kupuje MB w salonie, to chyba stac go na Pb95/98.....


No oczywiście ze się zgadzasz z tak trafnymi spostrzeżeniami [zlosnik] [zlosnik]
A jeśli chodzi o LPG i nowy samochód to tak, ale do Lanosa

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 10:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Pszczola pisze:
Wg. kolegi Sebiana jak kogoś nie stać na benzynę to powinien jeździć Dieslem...


Wg Sebiana było i jest:

Sebian pisze:
Nie stać Cię na benzynę - nie kupuj MB.


I zdania swojego nie zmienię. I nie wynika z tego, ze trzeba jeździć Dieslem. Mozna kupić jakieś plastykowe g... typu Honda i wstawić gaz - osiągi murowane [zlosnik] A nie niszczyc dobre auto :evil:

Więc niech kolega Pszczoła nauczy się czytać i cytować właściwie to, co pisza inni, a na pewno na przyszlość uniknie przykrych nieporozumień i docinków ze strony innych osób. W końcu jesteś chłopie w klasie maturalnej [zlosnik] :evil:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 10:07 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:

. W końcu jesteś chłopie w klasie maturalnej [zlosnik] :evil:


Sebian !!! No co Ty !!! Klasę maturalna to już przeszłość !!! Szkoła średnia skończona !!! Pozostaje Egz. Dojrzałości...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 10:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Sebian pisze:
Pszczola pisze:
Wg. kolegi Sebiana jak kogoś nie stać na benzynę to powinien jeździć Dieslem...


Wg Sebiana było i jest:

Sebian pisze:
Nie stać Cię na benzynę - nie kupuj MB.


I zdania swojego nie zmienię. I nie wynika z tego, ze trzeba jeździć Dieslem. Mozna kupić jakieś plastykowe g... typu Honda i wstawić gaz - osiągi murowane [zlosnik] A nie niszczyc dobre auto :evil:

Więc niech kolega Pszczoła nauczy się czytać i cytować właściwie to, co pisza inni, a na pewno na przyszlość uniknie przykrych nieporozumień i docinków ze strony innych osób. W końcu jesteś chłopie w klasie maturalnej [zlosnik] :evil:


Uważam ze dobrze cię zacytowałem.
Twoja wypowiedz mnie irytuje bo burzysz się o LPG w Mercach jak by to było jakieś przestępstwo ( porównywane do celowego niszczenia auta ). Możesz mieć swoje zdanie, ale nie można narzucać go na sile każdemu.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 10:16 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Pszczola pisze:
Sebian pisze:
Pszczola pisze:
Wg. kolegi Sebiana jak kogoś nie stać na benzynę to powinien jeździć Dieslem...


Wg Sebiana było i jest:

Sebian pisze:
Nie stać Cię na benzynę - nie kupuj MB.


I zdania swojego nie zmienię. I nie wynika z tego, ze trzeba jeździć Dieslem. Mozna kupić jakieś plastykowe g... typu Honda i wstawić gaz - osiągi murowane [zlosnik] A nie niszczyc dobre auto :evil:

Więc niech kolega Pszczoła nauczy się czytać i cytować właściwie to, co pisza inni, a na pewno na przyszlość uniknie przykrych nieporozumień i docinków ze strony innych osób. W końcu jesteś chłopie w klasie maturalnej [zlosnik] :evil:


Uważam ze dobrze cię zacytowałem.
Twoja wypowiedz mnie irytuje bo burzysz się o LPG w Mercach jak by to było jakieś przestępstwo ( porównywane do celowego niszczenia auta ). Możesz mieć swoje zdanie, ale nie można narzucać go na sile każdemu.


Przejdzcie na priv - odjechaliście trochę od tematu - tam sobie wszystko wyjaśnicie !!!

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2003 8:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Idzik pisze:
Pszczola pisze:



I jeszcze jedno rozumiem ze do rodzynków typu 113, 111, 107 108 itd. Grzechem (ciężkim) jest ładowanie gazu, bo samochody rzadko spotykane i liczy się orginal, – ale do beczek, albo 126 – przecież tych samochodów tyle wyprodukowali ze jeszcze 20 lat będą samochodem, który można spotkać na każdym rogu.


Spotkać to będzie można, ale popatrz obiektywnie na sytuację wśród beczek, można to było zauważyć chociażby na podstawie poszukiwań kol. Petera,: jest ich dużo, ale coraz więcej rozpadających się ruin albo przeszczepów, które już nigdy oryginałami nie będą !!! Trafić ładną beczkę to już teraz jest ciężko, a co będzie za kilka lat... :cry:


Twój apel coś zmieni??? :roll:

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl