MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 2:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 3:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Frozen.Vodka fajnie ze jestes z warszawy, czy wielkim problemem by było dla ciebie gdybym ktoregos dnia pofatygował sie do ciebie i oblukał jak to sie u ciebie kreci?


Żaden problem, zapraszam serdecznie na Ursynów ;) Tylko daj znać na dzień wcześniej żeby mnie gdzieś nie wyniosło

Cytuj:
co do spalania to nowłasnie, jak to jest ze jednym pali w miescie 18 a innym 9.5 i do tego w przeważnie stojącej warszawie


U mnie historia zaczela sie od 15 litrów zaraz po zakupie.
Sukcesywnie wymieniałem jej: filtry, oleje, świece na oryginalne, przewody, uszczelkę pod deklem, oring pod nim również. Akumulator na nowy. Zrobiłem regulacje zaworów i obrotów a na koniec wywalilem ten "reperowany na drut" moduł zapłonu i tyle... Spalanie to: zaookraglając, (rekord) 10 litrów cały czas po Warszawie, Ursynów - Grochów - Centrum, najczęściej 4 razy w tygodniu. W korkach a jakże ! [zlosnik] I co równie istotne (jak twierdzi "moj" mechanik) NIGDY nie leję 95 tylko zawsze Shell Super Duper power coś tam, coś tam albo 98 na BP.

Podsumowując w tej chwili pieję z zachwytu nad "gwiazdeczką" i tylko czekam aż sie coś zepsuje, bo to jakos zbyt piękne żeby trwało wiecznie... [zlosnik] :roll: :-?

Cytuj:
Nie ma szans, żeby jakakolwiek benzyna spaliła poniżej 10 w takich warunkach.
Średnio wychodzi ok 12l.


w zimie jeszcze nie jeździłem [smiech]

Cytuj:
Dziesiątki kierowców i temperamentów, różne "technologie naprawcze" i tysiące innych faktów...


temperament mam raczej... "zadumany", chyba, że jakieś Tico sie wlecze to wtedy potrafi mi się "włączyć szalona krowa", ale potem natychmiast powracam do płynnej jazdy nie więcej niż 90-100 (w skrajnych przypadkach). Techniką pewnie moglbym załamać niejednego kierowcę, bo prawo jazdy mam od kwietnia [zlosnik] [szalone] Rajdowcem abolutnie nie jestem. Śmiało mogę stwierdzić, że takie małe spalanie to zdecydowanie wynik powyższych inwestycji finansowych, niźli talentu kierowcy [oczko]

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------
---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----
--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
Post: pn gru 18, 2006 3:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
silnik o ktorym piszesz jest jedna z bardziej udanych jednostek napadowych. wydy to tak jak wspomnial me:how to pekniecie kolektora. silnik dosc zwawy i niezbyt "paliwochlonny". u mnie w TE 4-ka manual to spalanie na Autobahnie ok.10L a tak srednio to wychodzi ok.11-12L/100km i nie ma bata by spalil dziwne i niezrozumiale dla mnie 18L :roll: przy max.200tys.km wymiana rozrzadu to obowiazek w tym M102.

podzr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: pn gru 18, 2006 4:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
aegm pisze:
przy max.200tys.km wymiana rozrzadu to obowiazek w tym M102


A jeżeli nie, to co się wydaży na 100%? ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 5:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Frozen.Vodka pisze:
temperament mam raczej... "zadumany", chyba, że jakieś Tico sie wlecze to wtedy potrafi mi się "włączyć szalona krowa", ale potem natychmiast powracam do płynnej jazdy nie więcej niż 90-100 (w skrajnych przypadkach). Techniką pewnie moglbym załamać niejednego kierowcę, bo prawo jazdy mam od kwietnia Rajdowcem abolutnie nie jestem. Śmiało mogę stwierdzić, że takie małe spalanie to zdecydowanie wynik powyższych inwestycji finansowych, niźli talentu kierowcy


Chodziło mi bardziej o efekt eksploatacji przez setki tysięcy km które zrobili poprzedni właściele, przed nami, co ma wpływ na stan bieżący naszych MB i ich serduszek. :lol: - a to bezposrednio przekłada sie na zużycie paliwa.
Twój przykład jest bardzo wymowny.... 8)

Ja wybierając moje MB otoczony byłem ludźmi, którzy wmawiali mi że benzyny w beczkach są nieudane, zaj.....ście awaryjne : w M110 notorycznie awarie rozrządu i głowicy, obracające się panewki, ogólnie kicha. [szalone] [szalone] . A tu koledzy mykają dziesiatki km i oprócz detali auta jeżdżą bez problemów.

Już się ich nie radzę.

i tak jak koledzy mówią : oprócz sporadycznych przypadków "typowych awarii " nie ma czego sie obawiać - to przecież MB!
[zlosnikz]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 7:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
spalanie 230E - na Pb 10L - jazda energiczna, ale bez głupiego rozpędzania pod światłami bo i tak za 1km są nastepne.

LPG 13L - przy tej samej trasie.
Mój samochód, ale często jako samochód zaopatrzenie sklepu (lekkie rzeczy, mieszczące się w bagażniku) i dziennie potrafie zrobic 200km po mieście.
Silnik jest naprawde godny polecenia, mój ma pojedyńczy łańcuch rozrządu, regulacja luzu zaworowego mechaniczna.
Wady: Podciekanie oleju przy zaślepce mocowania pompy NIVO z przodu głowicy - oryginalna uszczelna z ASO rozwiązała problem (ok 10zł ). Pocenie się oleju z tyłu dekla zaworów, olej podcieka na skrzynie biegów i kapie tak że wydaje sie że to skrzynia ma wycieki.
Dość często pada czujnik temperatury wskazujący temp na zagarach.
Rozlutowują się punkty lutownicze na przekażniku sterującym pompą paliwa i jednocześnie odcinka pompy przed przekręceniem silnika.
Dosc czuły na przewody zapłonowe (przebicie izolacji przewodu, na zagięciu przewodów -jest to tylko dekiel od góry - w póżniejszych modelach poprawione, plastik prowadzący jest jak peszel z oby stron. Często przebicie przewodu przy obudowie termostatu - przyczyna jak wyżej. Dobre przewody zapłonowe eliminują tę przypadłośc, jednak mało kto jest w stanie wydac prawie 300zł na przowody, i kończy sie na kraft'cie za 120zł.

Zalety - brak elektroniki, sond, katalizatorów, regulatora wolnych obrotów, sterowników, niepotrzebnych czujników, .... ble ble ble... , jedynie przydała by sie hydrauliczna regulacja zaworów... ale przy niewłaściwej pracy wycierają się krzywki wałka rozrządu, przy mechanicznej regulacji taka usterka nie wystepuje (przy okresowej regulacji luzu)
Generalnie jak chcesz na każdym kroku oszczedzać na wszystkim, od świec po olej - kup diesla niebędzie szkoda jak padnie, jak chcesz o niego dbać i kupowac odpowiednie materiały ekspoatacyjne które niestety do najtańszych nie nalezą - to będzie jeżdził i jedził i jeżdził....
A i jeszcze jedno - dotyczy to wszystkich MB, zamontuj stalowa oslone (lub chociaż płaskowniki jak np w polonezie) na miske olejową, jest dośc delikatna.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 7:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
no bez przesady az takim sknera nie jestem i wiem ze materiały eksploatacyjne sie wymienia,

dzieki za dotychczasowe informacje, czekam na wiecej ;) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> i jeszcze jedno jak jest roznica w tych silnikach miedzy gaznikiem i wtryskiem, co bardziej warte polecenia, bede wdzieczny za info jakies porownanie gaznika i wtrysku (wady/zalety)

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 8:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
gieniek pisze:
jak jest roznica w tych silnikach miedzy gaznikiem i wtryskiem

109/136 KM :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 8:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
bary123ce pisze:
gieniek pisze:
jak jest roznica w tych silnikach miedzy gaznikiem i wtryskiem

109/136 KM :lol:




jeszcze jakas?

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 9:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
gażnik to zawsze gażnik, silnik pracuje poprawnie, jednak nie po to wprowadzano wtrysk, aby nadal jeżdzic na gażniku.
Jednak w W201 i w124 powrócono do zasilania M102 gaźnikiem no roku 91 (może i 92r).
Gaźnik jest bardziej obsługowy, wymaga wiekszej ilości uwagi w użytkowaniu, jednak jest go łatwo regulować - chociaż z tym bywa róznie.

Szukaj raczej czegoś z wtryskiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 3:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
aegm pisze:
wady to tak jak wspomnial me:how to pekniecie kolektora

nie wie ktoś gdzie można taki kolektor kupić nowy lub prawie nowy w dobrej cenie? I jaka bylaby to cena mniej wiecej? Pewnie ktoś bedzie wiedzial, skoro to czesta wada? ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 4:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
bary123ce pisze:
aegm pisze:
wady to tak jak wspomnial me:how to pekniecie kolektora

nie wie ktoś gdzie można taki kolektor kupić nowy lub prawie nowy w dobrej cenie? I jaka bylaby to cena mniej wiecej? Pewnie ktoś bedzie wiedzial, skoro to czesta wada? ;)


Nie wiem z jakim przebiegiem musiałbyś kupić taki kolektor, bo potrafi puszczać już przy 120.000. Nowy wg moich informacji to wydatek 350 EUR. Spawanie raz się udaje , a raz nie. Ważne, żeby heftać bardzo gorący i stopniowo go schładzać. Piec potrzeba jak nic i dobrego spawacza.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 4:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
(me: how) pisze:
Nowy wg moich informacji to wydatek 350 EUR


masz dobre zrodlo informacji bo moj wlasnie tyle kosztowal.
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11665 ... CN0123.jpg

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 21, 2006 9:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Marcin S pisze:
Generalnie jak chcesz na każdym kroku oszczedzać na wszystkim, od świec po olej - kup diesla niebędzie szkoda jak padnie


:evil: co za herezja! Diesle, aby były bezawaryjne i trwałe też wymagają obsługi na właściwym poziomie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 21, 2006 10:57 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
georem pisze:
aegm napisał:
przy max.200tys.km wymiana rozrzadu to obowiazek w tym M102


A jeżeli nie, to co się wydaży na 100%?

U mnie przy 535,5 kkm popirer...lo licznik i wymieniłem na inny z przebiegiem 305 kkm i już jest ok. [zlosnik]
gieniekprawda jest taka że w dielu na trasie nic/prawie nic nie klękało nawet jak motor chodził z przyzwyczajenia w prawo to jak chodził to chodził z beną jest troszkę inaczej byle tyrystorek, rezystorek condensatorek i du*a blada albo zestaw w bagażniku albo dobry sznurek i pomocna dusza [szalone] bo przyczyn może od dytka i trochę [zlosnik]
Ze spalaniem jest tak jak jeździsz [szalone]

Janfocus pisze:
co za herezja! Diesle, aby były bezawaryjne i trwałe też wymagają obsługi na właściwym poziomie...

No niestety ale muszę się z tym zgodzić [zlosnik]

gieniek pisze:
jeszcze jakas?

Silniki cholernie odprężone 9.0:1 i 11/12 barów ciśnienia to niestety żadna rewelka i z uwagi na to muszą nadrobić obrotami i paliwkiem[zlosnik] jeszcze jedno głowicy gaźnikowca nie załadujesz do wtrysku odwrotni tak (średnica kanałów) i takie tam pierdy
No i jeszcze jak kiedyś napisał (me: how)dochodzące ćwierkanie ptaków [zlosnik] (oczywiście w stosunku do D)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 22, 2006 10:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Janfocus pisze:
Marcin S pisze:
Generalnie jak chcesz na każdym kroku oszczedzać na wszystkim, od świec po olej - kup diesla niebędzie szkoda jak padnie


:evil: co za herezja! Diesle, aby były bezawaryjne i trwałe też wymagają obsługi na właściwym poziomie...


a czy ja mówie że jest inaczej [oczko]
tylko zaznaczam, że jak padnie diesel - niebędzie go szkoda, poprostu kolejny "klekot" przestanie istnieć, i tak samochód z dieslem nie jeżdzi [zlosnik] - no to się naraziłem teraz wszystkim posiadaczom "klekotów", jednak takie jest moje zdanie i nic tego nie zmieni

Jednak silniki diesla sa bardziej odporne na zaniedbania serwisowe, prace w trudnych warunkach i pod obciążeniem - tego nic, ani nikt nie zmieni


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl