MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: sprężyny tył
Post: czw lis 16, 2006 10:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
witam
mam zamiar kupic nowe sprężyny na tył do mojej w123. w tej chwili wystarczy, że z tyłu usiądzie jedna osoba lub będzie leżało coś cięższego w bagażniku i już tył zamiata tłumikiem po ziemi.
moja MB to 200D która fabrycznie była wersją TAXI. i teraz pytanie:
- jak dobrac właściwe sprężyny tylne tak aby tył nie siadał przy byle obciążeniu oraz aby nie sterczał mocno w górze kiedy nie byłby obciążony.
będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam

PS. podaję nr VIN: WDB12312010251110 fabrycznie nawet bez wspomagania kierownicy ale kiedyś ktoś je dołożył i teraz jest.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Post: czw lis 16, 2006 1:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Grakoz pisze:

PS. podaję nr VIN: WDB12312010251110 fabrycznie


Jeśli kumaty sprzedawca to po tych cyfrach znajdzie.
Jeśli niekumaty to wertuj z nim katalog i po 200D dobiarzesz sam,a on tylko zamówi ,sprzeda i zarobi:)

PS .Zaraz pozdrowią Cie koleżanki z archeo.Ale tym się nie przejmuj już wiesz jak kupić.


Na górę
Post: czw lis 16, 2006 2:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
THC pisze:
PS .Zaraz pozdrowią Cie koleżanki z archeo.Ale tym się nie przejmuj już wiesz jak kupić.


Czy ty też do archiwum niechętnie lookasz, ale po co znowu prowokujesz?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lis 16, 2006 5:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
(me: how) pisze:
Czy ty też do archiwum niechętnie lookasz, ale po co znowu prowokujesz?


Kolego Michale ze Szczecina,czy pierwsza częśc zdania to pytanie,czy twierdzenie?
Jeśli pytanie to odpowiem Ci,że zaglądam tam wtedy kiedy muszę.
I wielokrotnie odnalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytania.
Jeśli stwierdzenie,to po czym wnosisz,że tam nie zaglądam?
I nie prowokuje,zwykły żart.
W odniesieniu do dużej liczby postów tam wałsnie odsyłających.
Tu padło pytanie ,padła odpowiedź i nie doszukuj się ukrytych treści.
Najwazniejsz sprawa ,że kolega nie zrobi off road 123 na spręzynach od 300D:)


Na górę
Post: czw lis 16, 2006 8:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
THC pisze:
Najwazniejsz sprawa ,że kolega nie zrobi off road 123 na spręzynach od 300D:)


hmm troszke wbije sie w temat, czym sie roznia sprezyny 200d, 240d, 300d od siebie ? co by było jak bym zapodał do 240 te od 300 ??

A co do tematu to wskakuj na http://sklep.intercars.com.pl/ tu jest ogrom czesci, pogrupowanych do konkretnego modelu, zazwyczaj jak cos potrzebujue to tu zakupuje.
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 16, 2006 9:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
ALPAq pisze:
A co do tematu to wskakuj na http://sklep.intercars.com.pl/ tu jest ogrom czesci, pogrupowanych do konkretnego modelu, zazwyczaj jak cos potrzebujue to tu zakupuje.
pozdro


wielkie dzięki za namiar. moim drugim pytaniem miało byc właśnie gdzie można kupic sprężyny w Internecie :D

poszukałem, popatrzyłem i teraz pytam się co będzie lepsze:

firma: LESJOFORS
model: 4256802
Grubość [mm]: 16
Średnica zewnętrzna [mm]: 137
Wysokość [mm]: 360

lub

firma: LESJOFORS
model: 4256815
Grubość [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 138
Wysokość [mm]: 345

po rozmiarach wnioskuje, że ta druga jest wzmacniana. ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie. jak pisałem chodzi mi o te żeby tył nie sterczał mocno w górę. jak myślicie które będą lepsze? pozdro

PS. co do archiwum to szukałem. większośc tematów o sprężynach dotyczy przedniego zawieszenia a o tylnych nie znalazłem nic konkretnego.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 16, 2006 11:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
ALPAq pisze:
czym sie roznia sprezyny 200d, 240d, 300d od siebie

napewno sprężyny do 200D różnią sie od 300D minimalnie wysokością a przede wszystkim wiekszą odpornością na ścisk -
jak miałem w swojej 123 200D i zmieniałem na 300D to najpierw zmieniłem sprężyny = wstrętnie wysoko stała, po zmianie motoru wszystko wróciło do normy,
przypuszczam, że miedzy sprężynami od 200D, 220 czy 240D nie ma różnic

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 9:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Grakoz pisze:
poszukałem, popatrzyłem i teraz pytam się co będzie lepsze:
firma: LESJOFORS
model: 4256802
Grubość [mm]: 16
Średnica zewnętrzna [mm]: 137
Wysokość [mm]: 360


Ja bym chyba te brał :D ... niewiem czy mam racje, ale one sa wyższe i pewnie bardziej miękkie :) .... chyba ze chcesz zamontować hydrauliczne zawieszenie to juz zapodaj te twardsze [zlosnik] ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 9:54 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
teope pisze:
jak miałem w swojej 123 200D i zmieniałem na 300D to najpierw zmieniłem sprężyny = wstrętnie wysoko stała, po zmianie motoru wszystko wróciło do normy

na tyle? [szalone] na przodzie to się zgodzę waga motoru a tył?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 11:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
ALPAq pisze:
Ja bym chyba te brał ... niewiem czy mam racje, ale one sa wyższe i pewnie bardziej miękkie .... chyba ze chcesz zamontować hydrauliczne zawieszenie to juz zapodaj te twardsze ...


tak myślę sobie o tych sprężynach to wydaje mi się, że na obu typach sprężyn wysokośc tyłu bez obciążenia byłaby taka sama jedynie pod obciążeniem na tych pierwszych siadałby tył bardziej niż na drugich. ale na tych drugich powinno chyba byc trochę sztywniej tzn tył będzie bardziej wybierał dziury. sam już nie wiem, które brac. może ktoś coś doradzi. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 12:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
Grakoz pisze:
ALPAq pisze:
Ja bym chyba te brał ... niewiem czy mam racje, ale one sa wyższe i pewnie bardziej miękkie .... chyba ze chcesz zamontować hydrauliczne zawieszenie to juz zapodaj te twardsze ...


tak myślę sobie o tych sprężynach to wydaje mi się, że na obu typach sprężyn wysokośc tyłu bez obciążenia byłaby taka sama jedynie pod obciążeniem na tych pierwszych siadałby tył bardziej niż na drugich. ale na tych drugich powinno chyba byc trochę sztywniej tzn tył będzie bardziej wybierał dziury. sam już nie wiem, które brac. może ktoś coś doradzi. pozdro

Ja w swoim mam na tyle te 17 mm i chyba lepiej po zakretach idzie oraz nie siedzi mocno jak sie go załaduje. W poprzednim modelu mialem te ciensze i bardziej miekki byl.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 12:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Wojtyla pisze:
na tyle?

pisałem dla przykładu o przodzie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 12:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
teope pisze:
pisałem dla przykładu o przodzie

to wyjaśnia wiele [oczko]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 10:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
merolek pisze:
Ja w swoim mam na tyle te 17 mm i chyba lepiej po zakretach idzie oraz nie siedzi mocno jak sie go załaduje. W poprzednim modelu mialem te ciensze i bardziej miekki byl.


a nie jest tak, że dziury bardziej wybiera? wkońcu raczej sztywniejszy powinien być na tych 17 mm?

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 10:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
Grakoz pisze:
merolek pisze:
Ja w swoim mam na tyle te 17 mm i chyba lepiej po zakretach idzie oraz nie siedzi mocno jak sie go załaduje. W poprzednim modelu mialem te ciensze i bardziej miekki byl.


a nie jest tak, że dziury bardziej wybiera? wkońcu raczej sztywniejszy powinien być na tych 17 mm?

Bardzo nie odczuwam roznicy i dziury dobrze wybiera oraz nie podskakuje ale najwieksza roznica jest na przodzie przy zastosowaniu amortyzatorow utwardzonych z podkladkami usztywniajacymi.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl