Witam,
Jak obiecałem: włala
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
jak to mówią Francuzi
Dane łożysk podaję jak poprzednio za książką Mirosława Pidantego "Samochody osobowe. Zamienniki łożysk tocznych" WKŁ Warszawa 1990
Mercedes Benz 200; 230/230E ; 250; 280/280E; 200D; 220D; 240D; 300D; prod. od. 1978 r.
230T; 230T/TE; 240TD; 250T; 280TE; 300TD prod. od 1980 r.
Wałek napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach:
1. FAG: KM 86649+KM 86610
2. SKF: SK-M 86649/2 + K-M 86610/2
3. FŁT: CBK-248
3. Wymiary w mm: d = 30,1; D = 64,2; B = 21,9
4. Nr części: 0009803302 (pasuje z numerem z DB EPC dla 240D, zamiennik 0029801102)
Wałęk napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach:
1. FAG: KHM 89449+KHM 89410
2. SKF: K-HM 89449+K-HM 89410
3. Wymiary w mm: d = 36,5; D = 76,2; B= 29,3
4. Nr części: 0009800002 (nie pasuje z numerem z DB EPC dla 240D - EPC podaje 0009801002)
Mechanizm różnicowy: łożysko 2 szt. o numerach:
1. FAG: KLM 503349C+KLM 503310 (dla turbodiesla 528942)
2. SKF: K-LM 503349A+K-LM 503310 (dla turbodiesla 331944/CL7C)
3. Wymiary w mm: d = 46 (45); D = 75 (85); B = 18 (18 ) (w nawiasch dla turbodiesla)
4. Nr części: 0009808202 (dla turbodiesla 0019802102) (pasuje z DB EPC dla 240D, dodatkowo EPC podaje zamiennik nr 2019800002; dla 300TD Turbodiesel numer z DB EPC też pasuje)
rysunek nr 190 jak poprzednio (sory za jakość - zrobione aparatem):
Dodam jak poprzednio, że to polska książka o szerokim dość asortymencie pojazdów i może zawierać jakieś błędy - np. podaje w tych modelach, że do mechanizmu różnicowego idzie tylko jedno łożysko
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
- ale oczywiście idą dwa takie same co ująłem powyżej poprawiając autora.
Numery fabryczne są ok, poza jednym, który to może być drobną pomyłką autora (w końcu to tylko jedna cyferka się różni), dlatego wszystko przewaliłem przez EPC
Pozdrawiam