MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 10:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 12:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Wojtyla pisze:
przegub równoległy

oby to nie było to bo dryndałem do ASO i za to do 190 i/lub 124 jedyne i tu uwaga 680 zela [totalszok] :o [totalszok] (prawie gratis) [zlosnik]
ale dobrze byłoby sprawdzić czy może coś inneggo nie stuka [zlosnik] [szalone] [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 5:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
odgrzebuję temat łożysk

Martini pisze:
Wojt, a podjął byś się jeszcze raz?


Martini pisze:
ano coś bym musiał zrobić z mostem.

czas sprawdźić sprzęcior [zlosnik]
Martini zapodaj na PRIVa
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 10, 2006 10:16 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn paź 09, 2006 11:50 pm
Posty: 1
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Witam

piekielna cisza jeśli chodzi o tylny most [cool]

Też tak bym chciał

może kolega Wojtyła dał by znać czy by sie podjął raz jeszcze
most ma już wyjęty leży w piwnicy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 2:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Aby nie tworzyć nowego tematu (no chyba, że tak zadecyduje Mod bo to nie ta stronka)
Pioterek pisze:
Dla beczki nie chce mi się już przepisywać.

bardzo poprodzę
:lol: pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 2:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Jesli można wiedzieć jaki wyszedł całkowity koszt wymiany łożysk/ remontu mostu?
Pozdr

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 3:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
budka pisze:
Jesli można wiedzieć jaki wyszedł całkowity koszt wymiany łożysk

łożyska na atak 200zela
uszczelniacze 100
tulejka ok.25
nakrętka też koło tego
łożyska półosi po ok. 120zela
czeny z ASO Poznań
Już mam namiary na niższe ceny minimum o ok. 305

Wojtyla pisze:
bardzo poprodzę

oczywiście chodziło o
BARDZO POPROSZĘ :lol: :oops: [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 4:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Witam,
Pozwolicie, że zabiorę głos w sprawie regulacji ustawienie łożysk tylnego mostu.
Ustawienie wałka atakującego to jest określony wymiar -20 +10um !, tolerancja wykonania łożysk bywa większa i trzeba dużo szczęścia by udało się tak trafić by akurat znaleźć się w polu fabrycznej tolerancji.
Wstawienie nowych łożysk wałka atakującego może spowodować przekroczeniem nominalnego położenia wałka co oczywiście nie zaowocuje natychmiastowym uszkodzeniem mostu ale jego trwałość będzie mocno ograniczona. Oczywiście w przyadku wyjących mostów nie wiele jest do stracenia więc można eksperymentować. Ja jednak zachęcam do pomiarów i właściwego doboru podkładek.

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 12:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Wojtyla pisze:
Witam
Aby nie tworzyć nowego tematu (no chyba, że tak zadecyduje Mod bo to nie ta stronka)
Pioterek pisze:
Dla beczki nie chce mi się już przepisywać.

bardzo poproszę
:lol: pozdro


Witam,

No problem, ale jutro bo już idę spać [oczko] [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 12:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Pioterek pisze:
SKF: S1K-M 84548/2 + K-M 84510/2

odnośnie łożysk
KATALOG SKF podaje:
oznaczenie dodatkowe za numerem podstawowym łożyska czyli ...../2
Dla tej wartości tolerancja szerokości wynosi dla koszyka zew i wew:
max +0.051 min 0
czyli sumaryczny na wysokości całego łożyska w najgorszym wydaniu to +0,11 mm
a podkładki regulacyjne są: od 1,0-1,7 stopniowane co 0,05 czyli można to ładnie wyliczyć podczas naprawy mostu [zlosnik]

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 2:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No tak tylkoj ak zmierzyć wysokość jaką miało nowe łożysko wstawione w fabryce i to przy odpowiednim skręceniu?.
Nie ma sensu mierzenie wysokości łożyska nie skręconego bo ono dość znacznie siada, nie pamiętam teraz ile ale znacznie ponad tolerancję ustawienia wałka. Można by się pokusić o stwierdzenie, że tak samo siądzie łożysko nowe jak i stare i mierzyć różnicę pomiędzy nimi - jednak nie wróży to długowieczności mostu.
Znajomy robił to w ten sposób iż pomiar położenia wałka dokonywał na skręconych łożyskach (bez tulejki zgniatanej) tak by uzyskać właściwy moment hamujący.
Ja jestem na etapie odtwarzania narzędzi pomiarowych do regulacji mostów :-). Ale nie mam czasu by wszystko dokończyć :-(.

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 7:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ukaniu pisze:
Nie ma sensu mierzenie wysokości łożyska nie skręconego bo ono dość znacznie siada

chyba coś nie wtenczas?
tuleja ma za zadanie kontrolować siłę docisku pomiędzy łożyskami [szalone] tzw napięcie wsrępne ma ono na celu
zwiększenie sztywności
zwiększenie cichobieżności pracy
dokładniejsze prowadzenie wału
wyrównanie zużycia i procesów osiadania w czasie pracy (które jest skompensowane przez napięcie wstępne)
zwiększyć trwałość
I tak jest napisane jeżeli nie osiągnie się momentu 180 Nm to należy wymienić tulejkę na nową bo może być tak że kompensacja ta zablokuje wałek atakujący a tulejka nie zostanie odkształcona dla kompensacji [szalone]

pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 7:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To co dowiedziałem się w warsztacie u mechanika z 60 letnią praktyką -
Skręcamy łożyska tak aby uzyskać odpowiedni moment hamujący, mierzony takim śmisznym dynamometrem ze wskazówką i korbką - wycechowanym w N x cm, ta siła mówi o odpowiednim ściśnięciu łożysk. Bez tulejki to będzie zaledwie kilka Nm siły skręcającej śrubę, z tulejką tak jak piszesz b. dużo - bo potrzeba ją dodatkowo odpowiednio zagnieść.
Tulejka powinna być stosowana jednorazowo.
Przy skłądaniu mostu i pomiarach położenia wałka jakby co pomiar zmieniać tulejkę to by można popaść w długi ;-).
Jeśli z tulejką i bez tuleki (mimo róznic w sile skręcania śruby mocującej flanszę) mamy taki sam moment hamujący na łożyskach to one sa ściśnięte taką samą siłą - tak samo siadły. Tulejka umożliwia właściwe przytwierdzenie flanszy mocującej wał, bo co by było gdyby bez niej trzeba było śrubkę skręcić 5Nm a łożyska już by wtedy ledwo piszczały a flansza prawie nie przykręcona.

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Jak obiecałem: włala [zlosnik] jak to mówią Francuzi [hehe]
Dane łożysk podaję jak poprzednio za książką Mirosława Pidantego "Samochody osobowe. Zamienniki łożysk tocznych" WKŁ Warszawa 1990

Mercedes Benz 200; 230/230E ; 250; 280/280E; 200D; 220D; 240D; 300D; prod. od. 1978 r.
230T; 230T/TE; 240TD; 250T; 280TE; 300TD prod. od 1980 r.

Wałek napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach:
1. FAG: KM 86649+KM 86610
2. SKF: SK-M 86649/2 + K-M 86610/2
3. FŁT: CBK-248
3. Wymiary w mm: d = 30,1; D = 64,2; B = 21,9
4. Nr części: 0009803302 (pasuje z numerem z DB EPC dla 240D, zamiennik 0029801102)

Wałęk napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach:
1. FAG: KHM 89449+KHM 89410
2. SKF: K-HM 89449+K-HM 89410
3. Wymiary w mm: d = 36,5; D = 76,2; B= 29,3
4. Nr części: 0009800002 (nie pasuje z numerem z DB EPC dla 240D - EPC podaje 0009801002)

Mechanizm różnicowy: łożysko 2 szt. o numerach:
1. FAG: KLM 503349C+KLM 503310 (dla turbodiesla 528942)
2. SKF: K-LM 503349A+K-LM 503310 (dla turbodiesla 331944/CL7C)
3. Wymiary w mm: d = 46 (45); D = 75 (85); B = 18 (18 ) (w nawiasch dla turbodiesla)
4. Nr części: 0009808202 (dla turbodiesla 0019802102) (pasuje z DB EPC dla 240D, dodatkowo EPC podaje zamiennik nr 2019800002; dla 300TD Turbodiesel numer z DB EPC też pasuje)

rysunek nr 190 jak poprzednio (sory za jakość - zrobione aparatem):

Obrazek

Dodam jak poprzednio, że to polska książka o szerokim dość asortymencie pojazdów i może zawierać jakieś błędy - np. podaje w tych modelach, że do mechanizmu różnicowego idzie tylko jedno łożysko [szalone] - ale oczywiście idą dwa takie same co ująłem powyżej poprawiając autora. [zlosnik]
Numery fabryczne są ok, poza jednym, który to może być drobną pomyłką autora (w końcu to tylko jedna cyferka się różni), dlatego wszystko przewaliłem przez EPC [ok]


Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 9:38 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Pioterek pisze:
Jak obiecałem: włala jak to mówią Francuzi

Merci [zlosnik]
Dzięki za info i dane (w imieniu swoim i tych co z nich będą kożystać)
pozdro



ukaniu pisze:
mechanika z 60 letnią praktyką

Znaczy pan nie chodzi bo ma już z 80 wiosen [szalone] Zapytaj pana co z tolerancją wykonania tulejki i czy robi pomiar za pomocą czujnika zegarowego czy zwykłej suwmiarki? [szalone]

Nie ujmuję wiedzy i doświadczenia Twojemu mechanikowi, bo ja też uczyłem się od gostka który składał we Wrocku jeszcze motory S-20 i S-21 ale pare pierdół jak robiłem to też miał takie :o że się tak da (np. regeneracja pompy hamulcowej w 126p bez demontażu z auta i takie tam różne perdoły [oczko] )
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 11:00 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 14, 2007 10:52 am
Posty: 2
Proszę o pomoc w naprawie dyferencjału w W201,
po wymianie łożysk i niwelacji luzu na przekładni głównej (wałek przekładni został w położeniu nominalnym, natomoast luz niwelowałem grubościa zabespieczeń obudowy mechanizmu różnicowego, wałek przekładni głównej i wieniec przekładni jest od innego mostu ponieważ był w b. dobrym stanie, a most z ktorego pochodził nie nadawał sie do naprawy z powodu wyrobionego gniazda sworznia mechanizmu róznicowego) most dalej buczy.
zostały zamontowane nowe łożyska tulejka dystansowa, podkładki cierne, podkładka regulacyjna jak w nominale (taka sama grubość jak zdemontowana).
Co dalej? Prosze o pomoc.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl