MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 179 80 81 82 83111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Trza by policzyć, jakie jest zużycie paliw kontra mozliwości produkcji rzepaku na jakimś obszarze. Obstawiam, że nie wystarczy, zwłaszcza że produkcja, przetwarzanie (tłoczenie, filtrowanie, czy co tam jeszcze) i dystrybucja OR też wymaga nakładów energetycznych, i to sporych - np. ile musi rocznie sfajczyć ciągnik na hektar uprawy? Obstawiam, że powierzchni upraw w Polsce nie wystarczy na krajowe zużycie, a globalnie też nie, nawet licząc stepy Kazachstanu. A teraz trzeba pogrzebac w sieci i znaleźć konkretne liczby. Na razie.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 9:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
kiedys slyszalem, ze Shell wydal oswiadczenie, ze to nie jest w porzadku, zeby jezdzic na artykulach spozywczych - OR - kiedy w Afryce gloduja ludzie. Plna hipokryzja.

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Ostatnio zmieniony śr wrz 20, 2006 9:05 am przez BamBam, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 9:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
BamBam pisze:
Shell wydal osiadczenie, ze to nie jest w porzadku, zeby jezdzic na artykulach spozywczych - OR - kiedy w Afryce gloduja ludzie.

[totalszok] [totalszok] [totalszok]

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 9:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
Kiedyś w TV pokazywali gościa chyba z okolic Krakowa, teraz nie pamiętam nazwiska, facet opracował system anty crashowy, proste urządzenie które absorbuje na niewielkim dystansie energię zderzenia (testy były, maluch z tym urządzeniem na zderzaku przy 40km/h wali w ściane i jest CAŁY),


Taka ciekawostka ... jakies 4 lata temu ten facio wyjechał swoim DU Tico mojej żoie na skrzyżowaniu w krakowie zimą ... z podporzadkowanej ... i Toyotką Corolką w niego przyrżnęła ;) LOL zarobiłem na semestr studiów ... [zlosnik]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 9:57 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 27, 2006 12:37 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Zambrów
Cytuj:
Taka ciekawostka ... jakies 4 lata temu ten facio wyjechał swoim DU Tico mojej żoie na skrzyżowaniu w krakowie zimą ... z podporzadkowanej ... i Toyotką Corolką w niego przyrżnęła LOL zarobiłem na semestr studiów ...


hahahha :D

_________________
w202 200diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
Irek pisze:
wolf napisał:

IMO nie ma zbytnio czego podwazac - jazda na OR w PL bez akcyzy jest nielegalna i niewazne, czy wlales w PL czy w DE.


Obawiam że kolega mija się z prawdą zostałem zatrzymany przez kontrolerów którym okazałem paragony z niemiec i nie było problemu .


Chcialbym. Tak sie sklada (szczesliwie dla niektorych userow), ze wszelkiej masci polskie 'kontrolery' przyjmowane sa czesto do roboty z 'klucza', nadania, lub po zwyklej znajomosci i skutkuje to wielokrotnie tym, ze nie znaja dokladnie przepisow (sic!). Zetknalem sie z tym kilkukrotnie przy sytuacjach nie do konca typowych (np. dotyczacych dopuszczalnej masy ciagnietej przyczepy).


Irek pisze:
Nie podoba mi się to zdanie od dawna nazywam to partyzantką mającą na celu uswiadomienie organom ustawodawczym konieczności zmiany uregulowań prawnych umozliwiajacych rzeczywistą ochronę środowiska.
W chwili obecnej pakuje się grube miliony w durne pomysły z katalizatorami ,filtrami itp wmawiając przez lata kierowcom że jazda jedynie słuszna jest na Benzynie i ON .


Piszesz jakbys byl nie z tej bajki albo mial 17 lat i koszulke z pacyfa. Ochrona srodowiska w omawianym przypadku nie ma nic do rzeczy, jest wyswiechtanym frazesem usprawiedliwiajacym wyciaganie kasy z kieszeni userow. Rzadzacym chodzi tylko i wylacznie o kase, ktora plynie szerokim strumieniem primo do budzetu z akcyzy i podatkow, secundo ich prywatnych kieszeni poprzez 'datki' lobbystow.Rozwiazania typu OR sa traktowane przez politykow z duza rezerwa i ostroznoscia, poniewaz nie tylko nie przynosza im profitow, ale takze stanowia pewne zagrozenie dla ich przyjaciol.

Irek pisze:
Godza w uczciwych ci co jadą na Opale bo jest to nic innego jak ON pozbawione akcyzy.


Tez chcialbym, zeby nie bylo wojen i glodnych dzieci. Ale zycie jest nieco bardziej skomplikowane. Wysokosc opodatkowania paliw w PL jest bardzo duza w stosunku do dochodow ludnosci i nie ma sily, zeby ta nie kombinowala jezdzac np. na OO. Sam tak robilem, gdy nie bylo to jeszcze karalne, teraz jezdze na OR. Nie dlatego, ze OR jest ekologiczny, tylko dlatego, ze jest taniej. I dam sobie uciac to, czego nie ma moja przyjaciolka, ze ta przeslanka kieruje sie 99,9% lejacych OR. Powiem wiecej, spora wieszosc obywateli ma na tyle w d.pie ekologie, ze jezdzilaby nawet na azbescie, gdyby byl plynny i kosztowal 1zl/l.

Inna sprawa, ze zle zrozumiales to 'godzienie w uczciwich'. Mialem na mysli userow opalu czy LPG, ktorzy grzeja tym domy, a ktorym AFAIR Neneman chcial dowalic akcyza w imie wyeliminowania oszustw podatkowych.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 10:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
Kto wie co to jest Frytura?

Dziś w tesco widziałem "olej do frytek" skład: olej rzepakowy i olejina palmowa .. czy to właśnie to?

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 10:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
gorex pisze:
Kto wie co to jest Frytura?


Tluszcz, w temp pokojowej ma konsystencie stala, w wyzszej plynna. Na tym McDonald robi frytki. Wygodny jest bo masz blok, a nie butelke, a wiec sprawa kiepska do jezdzenia.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 10:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
gorex pisze:
Kto wie co to jest Frytura?

Dziś w tesco widziałem "olej do frytek" skład: olej rzepakowy i olejina palmowa .. czy to właśnie to?


frytura podobno w stanie stałym (nie wiem tego do końca) miałem obawy co do tego wynalazku z TESCO ale pojechał normalnie, nie było widać ani czuć różnicy
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 6:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
BamBam pisze:
kiedys slyszalem, ze Shell wydal oswiadczenie, ze to nie jest w porzadku, zeby jezdzic na artykulach spozywczych - OR - kiedy w Afryce gloduja ludzie. Plna hipokryzja.


Od kiedy oni tacy prospoleczni. Zdaje, sie, ze sa ostatnimi, ktorzy maja prawo mowic, co jest moralne, a co nie. Zreszta oleju rzepakowego z chlebem, ryzem sie nie je.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 8:58 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 27, 2006 12:37 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Zambrów
@wolf
Podoba mi się to co napisałeś.

To, że nawet na azbeście byśmy jezdzili to prawda... oby było taniej. Bo przyznać trzeba, że w tym naszym kraju nie żyje się zbyt lekko.
Plusem OR w jego przyszłej obronie przed akcyzą jest jego ekologia.
Za jakiś czas nasz super cudowny rząd mocniej dobierze się do OR... tak mi się wydaje. Zanjdą się jakieś eletroniczne testery paliwa i inne bdziewia nie pozwalające na tanią jazdę. Wtedy znajdą się ludzie, którzy podejmą sprzeciw. Napewno ich argumentem będzie nietoksyczność spalin z OR i to może w przyszłości zaważyć nad legalnością OR - bo przecież UE stoi za rzepakowcami... :)

P.S.
Ile kosztuje zmiana prezydenta lub/i premiera ?

_ _ _ _ _
A no i przypomniało mi się ...
Jakieś 2 m-ce temu na onecie pewien doktorek wypowiadał się nad toksycznością spalin OR... Podobno są bardzo rakotwórcze!

Więc już nawet doktorków potrafią przekupić.

_________________
w202 200diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 12:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Skoro zostałem wywołany do odpowiedzi (patrz str. 80).
Swego czasu, wizytując Urząd Celny, bo oni zajmują się akcyzą, ustaliłem co następuje.
Normalnie nie jest się płatnikiem akcyzy w sensie takim, że nie goni się do urzędu z sianem w garści, jeno płaci się nabywając towary akyzowe, która są oznaczone znakiem akcyzy (np. alkohole, faje do palienia, OO), bądź nie są (np. paliwa). Można stać się płatnikiem akcyzy w sensie takim, że bieży się tam z gotówą, ale nie da się tego zrobić tak, że płaci sie raz za 20l OR i ma się spokój i kwitek do machania w razie kontroli. Trzeba składać zeznania, rejestrować ilość zużytą itp.
Jest jednak rozporządzenie Ministra Finansów (czy innego), miałem je nawet wydrukowane, że wwóz specyficzny (albo niespecyficzny - znaczy w oryginalnym zbiorniku paliwa) czy coś na kształt jest zwolniony od opłat, wyrównań itp. Gdyby tak nie było to należałoby na granicy wyrównywać rożnicę w podatkach. Patent polega na tym, że w D rzecz jest obłożona akcyzą w ilości 0%, a w Polsce x%, ale ponieważ OR został wwieziony specyficznie (czy też niespecyficznnie) to x% zostaje w skórzanym pojemniku na prawny środek płatniczy. Jak ktoś ma ochote to niech się wybierze do w/w urzędu, a potem niech rzuci paragrafem.
pzdr

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
wolf pisze:
jezdze na OR. Nie dlatego, ze OR jest ekologiczny, tylko dlatego, ze jest taniej. I dam sobie uciac to, czego nie ma moja przyjaciolka, ze ta przeslanka kieruje sie 99,9% lejacych OR.

Słusznie. Zwłaszcza że jak się tak zastanowić, to lanie do baku rafinowanego spożywczego OR, kupowanego w sklepie w detalicznych opakowaniach nie musi być wcale bardziej ekologiczne, niż tradycyjne sposoby karmienia silnika.

gorex pisze:
"olej do frytek" skład: olej rzepakowy i olejina palmowa

Powinno byc niezłe, bo olej palmowy ma niską liczbę jodynową, a to jest lepsze dla silnika z uwagi na niższą skłonność zawartych w nim kwasów tłuszczowych do polimeryzacji i zapychania układu zasilania (z bakiem włącznie). Z druiej strony dlatego właśnie ma niską wysoką (autopoprawka na drugi dzień :) )temperaturę topnienia, czyli nadaje się tylko do grzanych instalacji.

ketrab pisze:
Jakieś 2 m-ce temu na onecie pewien doktorek wypowiadał się nad toksycznością spalin OR... Podobno są bardzo rakotwórcze!
Więc już nawet doktorków potrafią przekupić.

Co za autorytatywność... Jesteś pewien, że nie są? [oczko] Nie można napisać "nie wiem"?

Pozdrówka,
Przemuś

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Ostatnio zmieniony pt wrz 22, 2006 9:25 am przez kocur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 10:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Witam po dłuższej nieobecności!
Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat zasilania ursusa c360 olejem rzepakowym. Wykonałem w nim instalację dwuzbiornikową z podgrzewaczem, którego budowę przedstawiłem na stronie 35 tego tematu. No i po pewnym czasie eksploatacji zauważyłem że leją końcówki wtrysków - w tłumiku jest mały otworek z którego wydostaje się czarna maź. Gdy silnik pracuje na OO tego zjawiska nie ma, jak i również nie występuje gdy ursus pracuje w ciężkich warunkach polowych, ale gdy tylko pracuje na biegu jałowym zaraz widoczna jest wydostająca się z tłumika czarna maź. Dodam jeszcze że oprócz tej mazi zwiększył się również poziom oleju silnikowego na bagnecie o bagatela 1cm w ciągu 1 dnia pracy! Wnioskuje że przyczyną może być za mała temperatura podawanego do pompy OR. W tej chwili temperatura ta oscyluje ok 60st i widać jest to za mało! natomiast jak silnik pracuje pod obciążeniem temperatura ta może się podnosić i znika właśnie problem lejących końcówek. W przyszłym tygodniu mam zamiar wyjąć wtryski obejrzeć je w jakim są stanie i chyba równiez zdejmę jedną głowice żeby zobaczyć w jakim stanie są zawory, sądząc po tym co wyżej opisałem pewnie jest tam kupa nagaru z niespalonego OR

ps temat rzepakowy na elektrodzie odratowany :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 1:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 06, 2006 4:18 pm
Posty: 15
słyszałem, że nie badają na stacji diagnostyki zanieczyszczenia spalin jak się jeździ na OR bo przyrządy wariują :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 179 80 81 82 83111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl