MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 82111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 4:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
qxo pisze:
art 24 ustawy o akcyzie :
Zwalnia się od akcyzy dodatki lub domieszki do paliw silnikowych oraz
towary przeznaczone do użycia jako paliwa silnikowe inne niż paliwa
silnikowe lub oleje opałowe wymienione w poz. 5 załącznika nr 1 do ustawy, w przypadku gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.



jak policjantowi powiem , że dodatek oleju roślinnego czy - językiem ustawy - domieszka roślinnego - jest zwolniona z akcyzy w myśl ustawy z 23 01 2004 to nie ma prawa nic zrobić - oczywiście prawo prawem a życie życiem :)


Przeczytaj jeszcze przytoczony artykul i lepiej się na niego nie powoluj w spornej sytuacji.


Czy ktoś z Was podgrzewa olej do samego startu za pomoca świecy żarowej wbudowanej w wymiennik? Czy to wogóle zdaje egzamin?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 4:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
czyli jasno wychodzi, ze jezdzenie na tym jest nielegalne. czy rozumiem to zle?? to chyba bada musieli zmienic to prawo, poniewaz weszlo lub wchodzi, ze rolnicy moga sami produkowac sobie bajure, z zastrzezeniem ze na wlasne potrzeby...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 4:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Już w pierwszym poście mialem co do legalności poważne wątpliwości. Później ustaliliśmy, że niestety jest tak jak piszesz, ale nikt nie podważyl jeszcze legalności tankowania poza granicami RP i wwozu paliwa w zbiorniku i o tym użytkownicy z sekcji OR piszą coraz częściej.

BamBam pisze:
(...) poniewaz weszlo lub wchodzi, ze rolnicy moga sami produkowac sobie bajure, z zastrzezeniem ze na wlasne potrzeby...


Bardzo mnie ten temat interesuje, a zwlaszcza szczególy lub ich brak. Ilość paliwa będzie zależna od powierzchni gospodarstwa, to jasne, ale czy rolnik musi je spalić jadąc wierzchem na traktorze po polu? Co jeśli musi jechać do miasta samochodem osobowym opalanym przez przypadek dieslem, żeby zalatwić coś w Agencji Nieruchomości Rolnych albo w Wojewódzkim Ośrodku Doradztwa Rolniczego? O tym, że w Castoramie sprzedają najtańsze widly już nie wspomnę, więc wyjazd na drogę publiczną pojazdem innym niż maszyna rolnicza też jest konieczny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 5:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
(me: how) pisze:
nikt nie podważyl jeszcze legalności tankowania poza granicami RP i wwozu paliwa w zbiorniku i o tym użytkownicy z sekcji OR piszą coraz częściej.


IMO nie ma zbytnio czego podwazac - jazda na OR w PL bez akcyzy jest nielegalna i niewazne, czy wlales w PL czy w D - po prostu na terenie PL nie masz prawa poruszac sie takim autem. Analogicznie jest z zawartoscia alkoholu - w D dopuszczalne jest 0,5%%, czyli majac powiedzmy 0,45%% jestes czysty. Wjezdzajac do PL z takimi promilami stajesz sie przestepca i nikogo nie interesuje, ze w Twoich zylach plynie niemiecki alkohol i ze tam jechales zgodnie z prawem.

Bezkarnosc 'rzepakowcow' wynika z braku srodkow pozwalajacych na latwe wykrycie OR w baku oraz z (na razie) luzackiego podejscia 'organow' do OR, ktore obecnie zorientowane sa bardziej na wychwytywanie jezdzacych na OO. Wzrastajaca ilosc 'frytek' poruszajacych sie po drogach doprowadzi niechybnie do wyczulenia naszych dzielnych stozow prawa na te praktyki i zacznie sie nagonka.

Zauwaz, ze polskie 'organa' uwielbiaja akcje, czyli najpierw dlugi okres biernosci wobec jakiegos nielegalnego dzialania obywateli (jazda po piwie, opal itd), a potem zmasowana akcja ze sporym udzialem mediow, pociagajaca za soba zmiany legislacyjne czesto swym rozmachem godzace w uczciwych. Cos mi sie wydaje, ze z OR bedzie podobnie.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 6:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jestem tego samego zdania, z wyjątkikem tego fragmentu:

wolf pisze:
IMO nie ma zbytnio czego podwazac - jazda na OR w PL bez akcyzy jest nielegalna i niewazne, czy wlales w PL czy w D - po prostu na terenie PL nie masz prawa poruszac sie takim autem.


Ten "wwóz OR w baku", nazywam go tak, chociaż brzmi malosprytnie, ma swoją nazwę w przepisach celnych. Może coś więcej powie airkomin, który ustalil, że nie będąc na jakiejś ministerialnej liście producentów paliw nie można odprowadzić akcyzy do Skarbu Państwa (to byla nasza pierwsza furtka), natomiast udokumentowany zakup i zatankowanie takiego, nazwijmy to już konsekwentnie paliwa jest z tego co zrozumialem wyjściem.

Jaka jest różnica, czy zatankuję na stacji (a robię to co jakiś czas) niemieckiego biodiesla z domieszką roślinną, czy wleję 100% OR?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 18, 2006 12:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 12, 2006 10:48 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wałbrzych
Mój pomysł, który czeka na realizację, to 70 l opału do baku, wizyta w Urzędzie Celnym, opłata akcyzy (ciekawe, czy dadzą do zrozumienia,że uważają mnie za czubka;-))) Kwit opłaty w folię i do schowka w aucie.
Sądzę, że każdą ew. kontrolę odeślę "z kwitkiem". :-)

Wektor

_________________
Wektor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 18, 2006 12:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wektor pisze:
Mój pomysł, który czeka na realizację, to 70 l opału do baku, wizyta w Urzędzie Celnym, opłata akcyzy (ciekawe, czy dadzą do zrozumienia,że uważają mnie za czubka;-))) Kwit opłaty w folię i do schowka w aucie.
Sądzę, że każdą ew. kontrolę odeślę "z kwitkiem". :-)

Wektor


Kombinujesz prawie dobrze, ale zaoszczędzisz 2 litry paliwa, jeśli w tej sprawie nie wyjedziesz z domu, bo nie będąc producentem paliwa z jakiejś ministerialnej listy nie możesz opłacić akcyzy. Po prostu nikt od ciebie jej nie przyjmie. Może spróbuj na siłę wpłacając z poczty wpisując w tytule przelewu:

"Za olej, który nalałem sobie do baku i boję się teraz wyjechać"

Najwyżej ci odbiją spowrotem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 1:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 27, 2006 12:37 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Zambrów
Witam ...

Wiem, że na tym forum są użytkownicy drugiego fora (gdzie rozwijał się temat OR - 39stronowy) ... chodzi mi o ELEKTRODĘ.
Czy ktoś z tych osób wie, dlaczego temat na elektordzie o oleju roślinnym został zamknięty? I INNE tematy poświęcone jeździe na OR ?

[Czyżby PiS dobrał się nawet do forów ;)Nie wiedzą jak wykryć łatwo OR w baku to chociaż poblokują fora skąd ludzie mmogliby brać info:P]

słów mi brak... ;[

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic137090-1140.html
_ _ _ _ _ _

No a to taki NEWS o biopaliwach
http://biznes.onet.pl/5,1360123,prasa.html


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 4:55 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 4:44 pm
Posty: 6
witam
piszę w sprawie tego zamknięcia tematu na elektrodzie :) zapraszam na temat jaki zacząłem zaraz po tym jak zamkneli tamten 40 stronnicowy temat :) : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=586557&highlight= , ale uwaga , za niedługi czas szykuje się forum które będzie na temat biopaliw , dostałem taki pomysł po tym jak zamknęli tamten temat , nie będzie żadnej komercjia jaka jest na 4kolka.pl gdzie ktoś się o coś pyta i odpowiada tylko admin po to żeby mieć więcej klientów w swoim sklepie , stwierdziłem też nie ma nigdzie porządnie podzielonego tematycznie forum na ten temat ale za jakis czas bedzie , nikt tam nie będzie miał prawa usunąć temat pisząc że to gadanie nie na temat ! :)
pozdrawiam , jak skoncze forum to poddam linka ! na pewno się Wam spodoba :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 5:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 27, 2006 12:37 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Zambrów
@martinek
... super... ale juz Twoj temat na elektrodzie jest w koszu.
Z niecierpliwością czekam na nowe ORforum.
część wypowiedzi moderatora: "Temat ma blisko 40 podstron,z tego 70% o niczym.
To poważne forum,i nie będzie kasztanienia o byle czym."
Przynajmniej tutaj na mb8 moderatorzy jacyś normalni... stron prawie 2x tyle i temat nie jest zamknięty (obym nie wykrakał)

Trzeba bedzie zawiadomić ORpionierów z elektrody a szczególnie Lelka - bo on to doświadczony chlopak :)


Pozdr

_________________
w202 200diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 8:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 4:44 pm
Posty: 6
wiem że jest w koszu , znalazł się w nim kilka godzin po tym jak go umiescilem , już dawno uwazałem że przydało by się jedno porządne forum na temat biopaliw , do tej pory są to tylko tematy na rożnych innych forach m.in. tu , na elektrodzie , itp. albo na stronce drewnozamistbenzyny ale tam jest tylko jeden dział i nie ma odpowiedniego podziału . Sam osobiście zetknąlem się z taką sytuacje gdy rozpoczynałem poszukiwania na temat rzepaku , znalazłem tylko różne pojedyncze stronki , temat na elektrodzie i tyle a nigdzie nie było jednego miejsca z prawdziwego zdarzenia gdzie można się wszystkiego dowiedzieć także od strony praktycznej od innych użytkowników np. instalacji rzepakowych .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 9:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
wolf pisze:
jazda na OR w PL bez akcyzy jest nielegalna i niewazne, czy wlales w PL czy w D - po prostu na terenie PL nie masz prawa poruszac sie takim autem


to tak jak jazda po autostradach w Polsce i w DE. W DE mozna leciec 160 bez strachu, ze jakas menda wierzchem na kamerze cie filmuje. U nas, patrzac na istniejace autostrady, budowane czesto przez te same firmy, co w DE, wolno jechac tylko 130. Czyli co kraj to obyczaj.

Troche odbieglem od tematu, ale podstawa prawna jest taka sama. Przyklady mozna by mnozyc w nieskonczonosc.

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 7:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wolf pisze:
IMO nie ma zbytnio czego podwazac - jazda na OR w PL bez akcyzy jest nielegalna i niewazne, czy wlales w PL czy w DE.

Obawiam że kolega mija się z prawdą zostałem zatrzymany przez kontrolerów którym okazałem paragony z niemiec i nie było problemu .

wolf pisze:

pociagajaca za soba zmiany legislacyjne czesto swym rozmachem godzace w uczciwych.

Nie podoba mi się to zdanie od dawna nazywam to partyzantką mającą na celu uswiadomienie organom ustawodawczym konieczności zmiany uregulowań prawnych umozliwiajacych rzeczywistą ochronę środowiska.
W chwili obecnej pakuje się grube miliony w durne pomysły z katalizatorami ,filtrami itp wmawiając przez lata kierowcom że jazda jedynie słuszna jest na Benzynie i ON .Godza w uczciwych ci co jadą na Opale bo jest to nic innego jak ON pozbawione akcyzy.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 8:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
są naciski na katalizatory i inne bajery bo to dalej wymusza jazdę na benzynie lub właśnie ON. Jest za duże lobby i naciski na benzyne i ON bo to potężny przemysł i gdyby nagle tama puściła i OR czy nawet inst, gazowe na gaz ziemny (CNG chyba) były ogólno dostępne (przy OR kwestia akcyzy, CNG -koszta instalacji moim zdaniem surowo zawyrzane) wtedy cały przemysł opierający się na ropie pada. Za dużo ludzi ma tam udziały i za dużo ludzi by straciło, a zyskał by potencjalny szarak. Rolnik, zakład przetwórstwa, dystrybutor... koszta dystrybucji i przechowywania OR też są wiele niższe, tak mi sie wydaje.
Kiedyś w TV pokazywali gościa chyba z okolic Krakowa, teraz nie pamiętam nazwiska, facet opracował system anty crashowy, proste urządzenie które absorbuje na niewielkim dystansie energię zderzenia (testy były, maluch z tym urządzeniem na zderzaku przy 40km/h wali w ściane i jest CAŁY), temat gdzieś ucichł, polski rząd faceta bagatelizował, podobno kontaktowało się z nikm wojsko (chyba USA), żaden koncern nie był zainteresowany tym urządzeniem bo to by zwiększyło przeciętny czas życia auta o bardzo dużo co naturalnie nie uśmiecha się producentą. Myśłe że tu działa podobny system. Jest piętno na ORowców bo to nie godzi w prywatne interesy pewnych ludzi a nie w ogólnopolskie czy nawet globalne interesy. Ale to tylko moje zdanie...

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 8:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Martini pisze:
są naciski na katalizatory i inne bajery bo to dalej wymusza jazdę na benzynie lub właśnie ON. ...

Oczywiscie się z Tobą zgadzam .To prawdy oczywiste .Dodaj do tego funkcję państwa ,które zyje z akcyzy na paliwo i masz model który dokładnie opisuje mechanizm .Mechanizm który nie pozwala myśleć o rzeczywistej ochronie środowiska .Wytworzenie ogromnej liczby katalizatorów wymaga wyrwania matce ziemi pierwiastków zadkich kosztem często zniszczenia całych połaci terenu w którym występują.Nie wspomnę o kosztach przerabiania tych pierwiastków i związków chemicznych .Normalny człowiek o tych rzeczach nie myśli co nie znaczy ze nie mają miejsca .Zwykły kierowca przez lata był karmiony informacjami o szkodliwym wpływie OO,OR na silniki .Teraz sięga się po motywy emocjonalne udowadniając że to godzi w uczciwych.
Nie ma słowa o zwykłej uczciwości w informowaniu uzywaniu takich materiałów pednych jest za to manipulowanie informacjami celem utrzymania stanu faktycznego .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 82111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl