MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 1:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Fymek pisze:
Czy jest mozliwe, ze podczas wymiany oleju i sprawdzania kompresji mogli mi cos zrobic (nie grzebali nic "glebiej" bo przy nich stalem :P - chodzi o cos drobnego...) zeby sie tak dzialo jak sie dzieje? (objawy opisalem w pierwszym poscie) Czy pewne jest, ze to od oleju i nadmiaru?


Wystarczy, że podczas mierzenia kompresji źle podłączyli kable wysokiego napięcia lub źle wkręcili czy przepalili świece i już mogą być takie objawy...

Wpierw wymień olej. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 4:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
fakt, jak CEM napisał wystarczy, że zamienili omyłkowo 2 kable na 2 świecach i poprostu silnik pali na 4z6 garków...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 5:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No może znajdzie się jakiś odważny, który zaryzykuje tezę, że to jednak nie nadprogramowe 0,5 litra oleju jest powodem kłopotów kolegi... [hehe]

Jak również to, że olej mineralny do diesla wlany do silnika benzynowego nie daje takich objawów!

Ewidentnie coś popierdzielili. Umyślnie lub też nie. Niech zajrzy tam ktoś, kto ma pojęcie chociaż podstawowe, bo jeśli stało się to nagle i przy pracy z otwartą maską, to jest duża szansa, że jest to banalna sprawa.

Poza tym przy olejach mineralnych, których litr jest sporo tańszy niż litr wódki nie przeceniałbym opowieści różnych treści z etykiety, że coś jest specjalnie do diesla, a coś do benzyny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 5:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
(me: how) pisze:
No może znajdzie się jakiś odważny, który zaryzykuje tezę, że to jednak nie nadprogramowe 0,5 litra oleju jest powodem kłopotów kolegi... [hehe].


ja...

nie olej i jego nadmiar jest klopotem...

wymienilem i nic, to samo.

ciekawe jest to, ze wymienil mi jedna swiece (ta najbardziej zajechana), wyjechalem, jade i samochod mi chodzi jak zloto - idealnie, ucieszony przejechalem 0,5 km, stoje na swiatlach, ruszam i... to samo!!

co to cholera jest? jakby to byla wina swiecy to przeciez by sie tak nie dzialo z powrotem... Wymienic wszystkie swiece?

moze jakies przebicie jest? jaka moze byc przyczyna?

co robic?, pomozcie.

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 6:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Jak tak czytam to pierwsze co mi przychodzi do głowy to :

Podaj miejsce , namiary i nazwisko tego palanta, który dłubał w Twoim Mercedesie. Ja tesz mieszkam w Krakowie-nie chciałbym sie naciąć :evil:


Z nadmiarem oleum zdarza sie nawet w dobrych warsztatach, zwłaszcza przy silnikach dużej pojemności gdzie bezwład pomiaru jest wiekszy niz w 900cm CC.
Sam miałem taki przypadek, zauważyłem kiedyś, że Maluch przy kopnięciu mocniej w pedał daje malutką chmurkę olejowego dymu. Jako, że nie było tego wcześniej a bylismy tusz po wymianie płynów sprawdziłem i okazało się że mam dobrze ponad litr więcej w reaktorze. Ot, chłopacy leli a czif na ręce nie popatrzył i masz bajzel gotowy.

Tak czy inaczej masz ewidentnie problemy z zasilaniem silnika lub z pradem. Jezeli mierzyli kompresję to stawiam na to drugie. Może cos spierdzielili przy składaniu ale równie dobrze może spieprzyli sam proces mierzenia i szlag trafił moduł ( masz takie coś? :roll: [zlosnikz] ) albo cewkę. Wystarczy że baran pociągnąl za kabel a nie "wtyczke " przewodu WN i przerwał tym samym ego ciagłość. Powodzenia i napisz co wyszło ostatecznie. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
Fymek pisze:
ciekawe jest to, ze wymienil mi jedna swiece


Bardzo ciekawe.
Ręce opadywują. [szalone]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 6:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Fymek, kiedy ostatni raz wymieniałeś świece?
Proponuje zawitać do sklepu i kupić komplet - dużo nie będą Cie kosztować a zawsze będziesz miał spokój. Tylko na nich nie oszczędzaj ;) kup coś z górnej półki np. NGK.

A tak w ogóle to kable WN, kopułkę i palec wymieniałeś po zakupie auta?

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Cem pisze:
Fymek, kiedy ostatni raz wymieniałeś świece?
Proponuje zawitać do sklepu i kupić komplet - dużo nie będą Cie kosztować a zawsze będziesz miał spokój. Tylko na nich nie oszczędzaj ;) kup coś z górnej półki np. NGK.


Kupilem niedawno to auto, wiec nie wiem kiedy byly wymieniane. Wlasnie mi NGK ta jedna zalozyl. Podjade jutro i wymienie:)

Cem pisze:
A tak w ogóle to kable WN, kopułkę i palec wymieniałeś po zakupie auta?


nie...a gdzie tego szukac? :P

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 6:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Fymek pisze:
Cem pisze:
A tak w ogóle to kable WN, kopułkę i palec wymieniałeś po zakupie auta?


nie...a gdzie tego szukac? :P


Chodzi Ci o to gdzie to kupić?
A np w ASO.
Kopuła koło 200 zł, kable koło 600-800 zł, paluch z 50 zł. ;)

Zanim postanowisz kupić, sprawdź w jakim stanie są te elementy. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 6:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Cem pisze:
Kopuła koło 200 zł, kable koło 600-800 zł, paluch z 50 zł. ;)

Zanim postanowisz kupić, sprawdź w jakim stanie są te elementy. ;)


yyy, to narazie wymienie swiece [zlosnik] ,

a sa moze jakies zamienniki? z tego co widzialem to sa w sklepie z czesciami o nazwie "FOTA" - mozna tam to kupic taniej?

te same czesci sa w Focie co tu...to wszystko bedzie pasowalo? :P

http://www.kager.com.pl/kager/staticDis ... icleType/1


tylko boje sie tak po kolei wszytko wymieniac skoro to wcale nie musi byc to...

moze cos poradzicie co sprawdzic, zebym sie nie naciagnal na niepotrzebne koszty, tym bardziej ze po wyjezdzie od tamtego "partacza" to sie zaczelo...dlatego to moze jakas pierdola? Pojade jutro po poludniu do "normalnego" mechanika i rzuci okiem, a macie moze jakies propozycje co ten cymbal mogl zrobic?

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 7:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Tak jak pisałem wcześniej:

Cem pisze:
Wystarczy, że podczas mierzenia kompresji źle podłączyli kable wysokiego napięcia lub źle wkręcili czy przepalili świece i już mogą być takie objawy...


Nie wymieniaj wszystkiego od razu, tylko poprostu sprawdź (albo niech mechanik sprawdzi) czy te elementy są w dobrym stanie i czy wszystko jest założone tak jak byc powinno. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Ostatnio zmieniony pn wrz 04, 2006 7:13 pm przez Cem, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Cem pisze:
Wystarczy, że podczas mierzenia kompresji źle podłączyli kable wysokiego napięcia lub źle wkręcili czy przepalili świece i już mogą być takie objawy...



swiece wymienie jutro - to sie wykluczy je odrazu (ale nie wydaje mi sie, bo po wymianie jednej - jak juz pisalem, przejechalem troche i znowu to samo :( ), zle nie wkrecili, poniewaz bylo to sprawdzane, a jak sprawdzic czy nie sa zle podlaczone kable wysokiego napiecia? :P

<br>Dodano po 3 minutach.:<br>

zapomnialem dodac, ze zdjalem z kabli te takie metalowe oslonki, zeby wykluczyc przebicia...

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 7:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
I napisz gdzie NIE jechać z wymianą oleum.....

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 7:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Fymek pisze:
swiece wymienie jutro - to sie wykluczy je odrazu (ale nie wydaje mi sie, bo po wymianie jednej - jak juz pisalem, przejechalem troche i znowu to samo :( ), zle nie wkrecili, poniewaz bylo to sprawdzane, a jak sprawdzic czy nie sa zle podlaczone kable wysokiego napiecia? :P


Jak wymienili Ci jedną świecę to musieli zdiagnozować, że któraś jest przepalona. Z tym, że po takiej wymianie kolejna mogła się przepalić.

Sprawdź czy kable są dobrze dociśnięte do kopułki i świec.
Weź też pod uwagę kolejność zapłonu z oznaczeniami na kopułce.

Możesz też w bardzo ciemnym miejscu zajżeć pod maskę przy włączonym silniku.
Jeśli są jakieś przebicia od razu powinieneś zobaczyć dyskotekę. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 7:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
zauwazylem jeszcze, ze jeden z kabli wychodzacy z kopulki, idzie do "czegos tam" z instalacji gazowej i jak go chcialem docisnac to zauwazylem, ze on "lata", jest wpiety, ale "lata" luzno...moze to cos z tym? :P

Cem pisze:
Weź też pod uwagę kolejność zapłonu z oznaczeniami na kopułce.


nie mam oznaczen :P , chyba, ze mozna je dostrzec dopiero jak sie wypnie kabel...

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 04, 2006 8:23 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
(me: how) pisze:
No może znajdzie się jakiś odważny, który zaryzykuje tezę, że to jednak nie nadprogramowe 0,5 litra oleju jest powodem kłopotów kolegi...

Jak również to, że olej mineralny do diesla wlany do silnika benzynowego nie daje takich objawów!

A kto mówił, że daje?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl