MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 3:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [W116] Gaśnie
Post: wt sie 15, 2006 1:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Mam problem, poniewaz na nierozgrzanym (na rozgrzanym zdarzylo mi sie to tylko chyba raz, albo dwa) silniku, zaczynam hamowac, gdy calkowicie zahamuje, zapala sie kontrolka akumulatora i gasnie, tak jakby obroty spadaly stopniowo do zera...wydaje mi sie, ze to nic z akumulatorem tylko kontrolka sie zapala, poniewaz samochod gasnie (ale to niech fachowcy sie wypowiedza).

dodam iz na D mam bardzo slabe obroty(moze to wlasnie ich wina?), na P i N sa ona normalne.

takze ostatnio zgubilem kolanko, ktore odprowadza czy tam doprowadza powietrze do filtra(nie znam sie!), zanim zgubilem sie tak nie dzialo (czyli nie gasl), ale nie wiem czy to tego wina...

Obrazek

bardzo prosze o pomoc!

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witaj
m110 ma to do siebie ze moze gasnac jesli brakuje ci jakiegokolwiek wezyka lub jest w nim dziura itp akurat ten silnik jest oparty (sterowanie) w wiekszosci na podcisnieniach wiec delikatnie z tym szukaj takiego kolanka jesli nie znajdziesz odezwij sie na pw lub @ dam ci namiar na krakow na kogos kto napewno to ma ;-) co do obrotów podkrec o jakies 50 na "P" i powinno wszystko byc ok ale po zalozeniu kolanka pod filtrem o ile o nie chodzi ....
i jeszcze jedno napisz czy masz gaz bo co do obrotow to zmienia calkowicie sprawe
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89
ex W126 280SE '85
ex W123 200D '83
http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 6:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a jak włączysz światła ,radio,czycoś tam jeszcze -też gaśnie ?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
skorp_2004 pisze:
witaj
m110 ma to do siebie ze moze gasnac jesli brakuje ci jakiegokolwiek wezyka lub jest w nim dziura itp akurat ten silnik jest oparty (sterowanie) w wiekszosci na podcisnieniach wiec delikatnie z tym szukaj takiego kolanka jesli nie znajdziesz odezwij sie na pw lub @ dam ci namiar na krakow na kogos kto napewno to ma ;-) co do obrotów podkrec o jakies 50 na "P" i powinno wszystko byc ok ale po zalozeniu kolanka pod filtrem o ile o nie chodzi ....
i jeszcze jedno napisz czy masz gaz bo co do obrotow to zmienia calkowicie sprawe
pozdrawiam


tak, jest na gaz, dodam takze, ze jakas plyta w silniku jest pokrzywiona i nie jezdzi w ogole prawie na benzynie, rozmawialem o tym z mechanikiem, ma mi wstawic specjalna do w116 plyte "na gumach", ktora bedzie "skakala" a nie wyginala sie od gazu (z tego co wiem kazdy samochod na gaz ma problem z ta plyta, poniewaz sie krzywi)

wielkie dzieki za rady:) , a czy moge sie odezwac na "gadu-gadu" w sprawie tego kolanka?:) , bedzie prosciej niz poczta elektroniczna...

wielki3333 pisze:
a jak włączysz światła ,radio,czycoś tam jeszcze -też gaśnie ?


nie zdarzylo mi sie, ale nie sprawdzalem (wynika to z moich obserwacji), ale sprawdze i odpowiem. Chodzi o sprawdzenie na postoju czy w trakcie jazdy?



Dzisiaj od rana jezdzilem i mi w ogole nie zgasl i nic nie wskazywalo na to, ze spadaja za nisko obroty (nizej niz zawsze, bo i tak ma niskie) i ma zgasnac...

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2006 12:46 pm przez Fymek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witaj
odezwij sie na gg zazwyczaj jestem n/n
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89

ex W126 280SE '85

ex W123 200D '83

http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
A moze wystarczy podkrecic obroty na tej lince od gazu? jest tam srubka, ktorą mozna troszke odkrecic i naciagnac linke...(oczywiscie jest tam jakies 1-2cm miejsca o ile mozna ja przesuwac)

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
co do tego ze "strzela" to nie wina "płyty" chodzi pewnie o klapke spietrzajaca tylko niewłasciwej instalacji elektrycznej gaz jest bardzo czuły na wszelkie przebicia wiec świece kable kopólka palec i przedewszystkim auto ma jeżdzić na benzynie a dopiero potem bierz sie za ustawianie gazu
i nie daj sobie wstawiac nic poza tym co dała fabryka
Fymek pisze:
ma mi wstawic specjalna do w116 plyte "na gumach"

jak masz problem z ustawieniem benzyny zapraszam moze bede w stanie jakos temu zaradzic 35km to chyba nie daleko ;-) a m110 rozebrałem na srubki i zlożyłem do kupy wiec moze cos da sie z tym zrobic
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89

ex W126 280SE '85

ex W123 200D '83

http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 1:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
Fymek pisze:
nie zdarzylo mi sie, ale nie sprawdzalem (wynika to z moich obserwacji), ale sprawdze i odpowiem. Chodzi o sprawdzenie na postoju czy w trakcie jazdy?

na postoju ,bo w trakcie jazdy i tak gaśnie

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
wyszedlem dzisiaj z domu, zapalam, samochod zapalil i przez chwilke dopoki nie dodalem gazu chodzil na bardzo niskich obrotach i palila sie kontrolka akumulatora...dodalem gazu i kontrolka zgasla...

dzisiaj zgasl mi tylko raz [zlosnik] , hamuje przd zakretem, z 3 na 2 zredukowal normalnie, natomiast po zmianie z 2 na 1 obroty zaczely spadac wraz z nimi cisnienie oleju i zgasl (przeciez na zakrecie dodac gazu nie moge [zlosnik] )...

na postoju jakie powinno byc cisnienie oleju? badz jak stoje w miejscu na D z hamulcem?

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
Post: pt sie 18, 2006 1:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Fymek pisze:
ostatnio zgubilem kolanko, ...
zanim zgubilem sie tak nie dzialo (czyli nie gasl)

Sam sobie odpowiedziałeś.
Zanim zaczniesz grzebać niepotrzebnie w aucie to załóż ten wąż (kolanko), który zgubiłeś, na filtr powietrza. Wlot tego węża musi być skierowany tyłem lub bokiem do kierunku jazdy.
Auta na gaz tak mają, że przy gwałtownym hamowaniu jak łykną za dużo świeżego powietrza to lubia gasnąć.
Ja u siebie zagiąłem tą rurę w kształt litery U i spiąłem opaską zaciskową. Od tamtej pory nie zgasł ani razu.
pozdrawiam Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 5:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
u mnie bylo podobnie ale wystarczylo podkrecic troszeczke obroty ... i wszystko bylo ok :) ale kolan nie gubilem.... :P:P :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
kruszyn pisze:
ale kolan nie gubilem.... :P:P :)


mam cholerne wyrzuty sumienia :P


dzisiaj np. mi gasl jak wlaczylem klime (na max)... i to jest wlasnie oznaka, ze chyba nie jest to tylko wina kolanka, ale takze obrotow...hamajuac przed zakretem (przy wlaczonej klimie na max, na nie rozgrzanym silniku) prawie za kazdym razem zgasl...raz nie zgasl na 3 hamowania do 10 km/h...wylaczylem klime i nie gasl

takze wina jest chyba - i za niskich obrotow i braku kolanka... <br>Dodano po 16 godzinach. 1 minutach.:<br>


Dzisiaj rozmawialem ze znajomym ktory ma klub, a raczej klinike W123, otworzyl maske, pokrecil, pogmeral i ustawil obroty [zlosnik]

zamiast kolanka narazie kupilem w Castoramie rure od piecyka [zlosnik] , dopoki nie kupie oryginalnego kolanka narazie musi hulac na tym...Skorp licze na Twoja pomoc [zlosnik] , odezwe sie na gg jakos...

Obrazek

po ustawieniu obrotow i zamontowaniu rury dziala idealnie [zlosnik]

tylko go jeszcze sprawdze na nierogrzanym silniku :P

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 20, 2006 8:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
no prawie jest dobrze ;-) gdyby tylko nie ta castorama :)):):))))) hehe ale wazne zeby jezdził i nie gasł .....
Fymek pisze:
Skorp licze na Twoja pomoc

damy rade mysle ze jakos sie dogadamy wkoncu to tylko 35km
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89

ex W126 280SE '85

ex W123 200D '83

http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 10:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Fymek pisze:
A moze wystarczy podkrecic obroty na tej lince od gazu? jest tam srubka, ktorą mozna troszke odkrecic i naciagnac linke...(oczywiscie jest tam jakies 1-2cm miejsca o ile mozna ja przesuwac)

Obrazek


mam nadzieje ze tej linki ci nie regulował ... to jest linka od skrzyni biegów, reguluje moment zmiany w zależn. od położ. przepust.

wolne obroy reguluje sie białą plastikowa srubka na srubokret plaski kolo kopułki .. (PS. bron Boże nie imbusem na ukl. wtrysk.)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 1:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
erio pisze:
Fymek pisze:
Obrazek


mam nadzieje ze tej linki ci nie regulował ... to jest linka od skrzyni biegów, reguluje moment zmiany w zależn. od położ. przepust.


nic na tej lince nie regulowal :P , to byly tylko moje przypuszczenia, jak sie okazalo bledne :P

skorp_2004 pisze:
damy rade mysle ze jakos sie dogadamy wkoncu to tylko 35km


pewnie [zlosnikz]

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl