Frozen.Vodka pisze:
Cytuj:
Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej
chialbym zauwazyc ze ów przypadek w tym filmie występuje, acz nie przy takiej zapewne predkości (ujęcie od góry)
Na filmie jest 50%. <br>
Dodano po 12 minutach.:<br>
E300TD pisze:
Jezeli juz wchodzimy w ten temat to moze i ja wtrace swoje 3 grosiki. Miałem wypadek. Wlasciwie z mojego punktu widzenia MB W124 E300TD raczej kolizje. Koles Oplem Astra I wymusił pierwszenstwo i wyjechal mi prostopadle. Na szczescie uderzylem go w przednie koło a nie w w drzwi bo mogło by byc tragicznie. Na szczescie nikt w wypadku nie ucierpiał. Szkody: Ja rozwaliłem błotnik, troche maske(została uratowana), lampe, kierunek, zderzak, w srodku pekła obudowa od filtra powietrza. To wszytsko. Po odgieciu blachy pojechałem sam odstawic auto do blacharza. Natomiast z astra było juz gorzej. Oczywiscie pojechała na lawecie. Pamietam ze poleciały takie rzeczy jak skrzynia biegów, pomijajac zewnetrzne uszkodzenia. Predkosc ok 70km/h w trakcie uderzenia. Dobrze ze nikt nie jechał z przeciwka bo wyrzuciło mnie na przeciwny pas.
Jakby ta astra uderzyła w Twojego mercedesa, to on astra by wrócił o własnych siłach, a Twój mercedes na lawecie.
Po prostu Ty uderzyłeś wyjątkowo korzystną stroną samochodu w wyjątkow niekorzystną stronę astry

A jeżeli była jeszcze śliska nawierzchnia to tym lepiej - mniejsze tarcie na styku opon i nawierzchni, łatwiej przesunąć samochód w bok, więc straty mniejsze.
Test Euro NCAP zderzenia czołowego 40% pow. czołowej symuluje zdrzenie czołowe pojazdów, gdyby oba pojazdy jechały z prędkością 55 km/h. Po czymś takim to już nie ma uszkodzeń typu pęknięty zderzak czy odkształcony błotnik, które się wyklepie i poklei, tylko prawie cały przód jest skasowany
