MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 7:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 15, 2006 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
tak szperajac po internecie znalazlem taki to oto filmik -.. jak ktos nie widzial to ma okazje...:)

http://video.google.com/videoplay?docid ... rash+Tests

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Czy prędkośc testowa to 50 km/h????? Jesli tak to moj zachwyt nad ta konstrukcja nie ma juz granic ;)

Widzialem crashtest golfa III... przy tej predkosći przy czolowym przednie siedzenia byly zgniecione na miazgę z kanapą :o :o :o
wniosek 4 trupy... tutaj chyba drobne zadrapania. Jedyne co straszy to tylko te głowy manekinów dzwoniące o deskę;)

A tak w ogóle to skad tam poducha??? Była w wypasie seryjnie???

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------
---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----
--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
hehe... takze mi sie podoba, a co do poduszki to byc moze byla w wersji wypasionej...:>

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 9:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Hmmm.. to mam niezły CZOŁG!!!!

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 9:34 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Frozen.Vodka pisze:
A tak w ogóle to skad tam poducha??? Była w wypasie seryjnie???


Od 1982 roku była dostępna w opcji [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 11:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
film fajny. co do pancerności beczek już kilka razy pokazywane były nasze MB po mniejszych lub większych crash testach.

PS. w tym filmiku ostatnia scena gdzie pokazany jest boczek drzwi, nie jest on z w123 a chyba z w126. poprawcie mnie jak się mylę :D

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 11:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Grakoz pisze:
PS. w tym filmiku ostatnia scena gdzie pokazany jest boczek drzwi, nie jest on z w123 a chyba z w126. poprawcie mnie jak się mylę :D


Okej poprawiam - W116. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 12:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 04, 2006 2:12 am
Posty: 18
Frozen.Vodka pisze:
Czy prędkośc testowa to 50 km/h?????

Zapewne 40-50 km/h. Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej (wóz uderza tylko częścią przodu) przy prędkości 64 km/h z odkształcalną przeszkodą (Euro NCAP). Obawiam się, że W123 miałby problemy z dobrym przejściem tego testu. Dostałby najwyżej dwie gwiazdki.

To, że W123 wygląda po teście nieźle, nie znaczy, że nie było dużych przeciążeń pasażerów. Poza tym W123 praktycznie nie miał poduszek. Pouszkę dla pasażera wprowadzono dopiero koło 1980, a nieliczni kupujący brali beczkę z poduszką. Jak na lata 70 i 80 W123 był samochodem bardzo bezpiecznym. Zresztą nasz Polonez też. Oba należały wtedy do najbezpieczniejszych samochodów świata. Nawet dziś prezentują jeszcze nienajgorszy poziom bnezpieczeństwa. Trzeba także pamiętać, że wiek i korozja robią swoje!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 9:17 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Musicie zwrócić uwagę, że beczka beczce nierówna. Nie tylko nie każda miała poduszkę, ale też nie każda miała napinacze pasów i nie każda miała wzmocnienia w drzwiach. Ponadto, co uważam za pewien szwindel, w jednym z europejskich folderów jest zdjęcie testu z amerykańskimi zderzakami, które jak mniemam, pochłaniają nieco więcej energii...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 11:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
moi rodzice przeprowadzili taki crash test na sobie - auto jest rzeczywiscie jak
karaya pisze:
niezły CZOŁG!!!!

bo nic im sie nie stalo

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 8:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ocet pisze:
pochłaniają nieco więcej energii...

Niby w europie 5 km/h, a w USA 5 mph bez uszkodzeń, ale przy dużych prędkosciach, to te amortyzatorki i parapet są IMO bez znaczenia.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 8:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej


chialbym zauwazyc ze ów przypadek w tym filmie występuje, acz nie przy takiej zapewne predkości (ujęcie od góry)

Kiedyś jadąc autobusem do pracy widziałem ""ciekawy"" wypadek. Mercedes 124 wtopila sie w bok Poloneza. Stałem jak oniemialy, bo bylo to jakies 10 metrów od mojego nosa. Predkośc aut w tym miejscu Wawy nie spada nigdy ponizej 60 km/h aczkolwiek nie sadze zeby kierowca Mercedes jechał szybciej. Koniec konców Pan z MB wysiadł trochę tylko zszokowany podobnie jak jego krzycząca w niebogłosy córkeczka na tylnim siedzeniu (z tego co iwidziałem nie miała pasów!!!) i klnę się... że MB miał skasowany tylko pas przedni z lampami i trochę złamaną i uniesioną maskę. Natomiast Polonez mimo, że dostał w tylnie drzwi wygiął się w "chińskie osiem" a kierowca wisiał bezwładnie w pasach. Prawdopodobnie znieczulila go wlasna boczna szyba. Potem na szczeście jakos sie ocknął ale był chyba w kiepskiej formie... oczywiście klasyczne wymuszenie przez Poloneza [szalone]

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------

---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----

--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 8:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
Jezeli juz wchodzimy w ten temat to moze i ja wtrace swoje 3 grosiki. Miałem wypadek. Wlasciwie z mojego punktu widzenia MB W124 E300TD raczej kolizje. Koles Oplem Astra I wymusił pierwszenstwo i wyjechal mi prostopadle. Na szczescie uderzylem go w przednie koło a nie w w drzwi bo mogło by byc tragicznie. Na szczescie nikt w wypadku nie ucierpiał. Szkody: Ja rozwaliłem błotnik, troche maske(została uratowana), lampe, kierunek, zderzak, w srodku pekła obudowa od filtra powietrza. To wszytsko. Po odgieciu blachy pojechałem sam odstawic auto do blacharza. Natomiast z astra było juz gorzej. Oczywiscie pojechała na lawecie. Pamietam ze poleciały takie rzeczy jak skrzynia biegów, pomijajac zewnetrzne uszkodzenia. Predkosc ok 70km/h w trakcie uderzenia. Dobrze ze nikt nie jechał z przeciwka bo wyrzuciło mnie na przeciwny pas.

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 10:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 04, 2006 2:12 am
Posty: 18
Frozen.Vodka pisze:
Cytuj:
Dziś testuje sie zderzenia 40% powierzchni czołowej


chialbym zauwazyc ze ów przypadek w tym filmie występuje, acz nie przy takiej zapewne predkości (ujęcie od góry)


Na filmie jest 50%. <br>Dodano po 12 minutach.:<br>
E300TD pisze:
Jezeli juz wchodzimy w ten temat to moze i ja wtrace swoje 3 grosiki. Miałem wypadek. Wlasciwie z mojego punktu widzenia MB W124 E300TD raczej kolizje. Koles Oplem Astra I wymusił pierwszenstwo i wyjechal mi prostopadle. Na szczescie uderzylem go w przednie koło a nie w w drzwi bo mogło by byc tragicznie. Na szczescie nikt w wypadku nie ucierpiał. Szkody: Ja rozwaliłem błotnik, troche maske(została uratowana), lampe, kierunek, zderzak, w srodku pekła obudowa od filtra powietrza. To wszytsko. Po odgieciu blachy pojechałem sam odstawic auto do blacharza. Natomiast z astra było juz gorzej. Oczywiscie pojechała na lawecie. Pamietam ze poleciały takie rzeczy jak skrzynia biegów, pomijajac zewnetrzne uszkodzenia. Predkosc ok 70km/h w trakcie uderzenia. Dobrze ze nikt nie jechał z przeciwka bo wyrzuciło mnie na przeciwny pas.

Jakby ta astra uderzyła w Twojego mercedesa, to on astra by wrócił o własnych siłach, a Twój mercedes na lawecie.

Po prostu Ty uderzyłeś wyjątkowo korzystną stroną samochodu w wyjątkow niekorzystną stronę astry ;) A jeżeli była jeszcze śliska nawierzchnia to tym lepiej - mniejsze tarcie na styku opon i nawierzchni, łatwiej przesunąć samochód w bok, więc straty mniejsze.

Test Euro NCAP zderzenia czołowego 40% pow. czołowej symuluje zdrzenie czołowe pojazdów, gdyby oba pojazdy jechały z prędkością 55 km/h. Po czymś takim to już nie ma uszkodzeń typu pęknięty zderzak czy odkształcony błotnik, które się wyklepie i poklei, tylko prawie cały przód jest skasowany ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl