MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 3:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 7:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
misiak123 pisze:
tera kolejne pytania ...
-jaki olej polecacie do silnika? jakie lejecie do siebie? silnik ma przejechane gdzieś ze 500tkm ... (ile wogóle oleju wchodzi do silnika z ciekawości pytam)

- jaki olej do skrzyni automatycznej polecacie? jak wygląda wymiana?


to powinno dać Ci odpowiedź na Twoje pytania:

http://mb.auto.pl/galeria/thumbnails.php?album=30

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 7:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
misuak123 pisze:
teraz przykre ale prawdziwe - fotel - skąd wziaść materiał? może ktoś ma


erio pisze:
szukam identycznej tapicerki ... jak znajdziesz to sie dorzucam ...
u mnie w w123 280CE tez oparcie ...


No to macie 3-go do podziału kosztów. Ta sama tapicerka w tym samym miejscu, narazie małe przetarcie, ale trzeba powoli się rozglądać za meteriałem i tapicerem.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 7:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
trzeba pomęczyć tego kolesia z Krakowa co ma w123 280E czerwoną do sprzedania ... on ma ładną taką tapicerkę jak my ... po 150 zł się złożymy i jeden dostanie fotel pasażera, drugi kanape tylnią trzeci oparcie tylne i będzie aż nadto na łatki .. PS. o fotel pasażera ciągniemy słomki .... ... szukamy jeszcze ze 2 osób które potrzebują szaerego weluru

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 3:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
szczerze mnie zaintrygowałeś z tym materiałem na nasze obicia . ja się pisze na tylne oparcie albo siedzisko ... wystarczy :) może go już pomęczymy, 150zł na materiał na jeszcze 10 lat to niedużo ... jak masz jakiś kontakt to daj na PW


georem pisze:
to powinno dać Ci odpowiedź na Twoje pytania:

http://mb.auto.pl/galeria/thumbnails.php?album=30

troche wogóle nie znam niemieckiego i mimo że przeglądnołem wszystko nie dowiedziałem się jaki nalać olej przy 500.000 km przebiegu.
-gdzie się wlewa olej do skrzyni i silnika wiem, ale nie wiem gdzie jest filtr oleju w skrzyni, jaki najlepiej kupić? to samo z olejem Mobil, Castrol,BP, Petroil czy inny wynalazek nie wspomne o właściwościach (np:10w40)
nie wiem dlatego pytam i miałem nadzieje że ktoś poradzi, a będe musiał się zdać na pana który sprzedaje oleje a z mercedesami (123,116,115) miał tyle doczynienia co ja z polityką, czyli nic ...
ale co poradze sobie jakoś

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 05, 2006 8:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
erio pisze:
... szukamy jeszcze ze 2 osób które potrzebują szaerego weluru


Skucha... :( Ja mam zieloną. Za to kolega Misiak123 ma chyba zielone szyby i jego tapicerka też na tym zdjęciu ze zniszczonym fotelem wyglądała mi na zieloną identycznie jak moja [zlosnikz] Więc odpadam, no chyba że szyby na mocno zielone zamienię [zlosnik]

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 05, 2006 8:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
misiak123 pisze:
troche wogóle nie znam niemieckiego i mimo że przeglądnołem wszystko nie dowiedziałem się jaki nalać olej przy 500.000 km przebiegu.


Mineralny = 15W40

misiak123 pisze:
-gdzie się wlewa olej do skrzyni i silnika wiem, ale nie wiem gdzie jest filtr oleju w skrzyni, jaki najlepiej kupić? to samo z olejem Mobil, Castrol,BP, Petroil czy inny wynalazek nie wspomne o właściwościach (np:10w40)


Filtr skrzyni biegów w automatach najczęściej jest "pod" miską olejową, czyli zobaczysz go jak odkręcisz ową miskę. Olej chyba najlepiej czerwony, np. CASTROLA.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 07, 2006 1:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
kto byłby chętny na jakieś częsci do w116? piszcie na PW co i jak
zderzaka tylnego nie ma [zlosnik]

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 17, 2006 1:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
a więc znalazłem łożyska po 53zł klp na jedną strone ... nie pamiętam firmy ...
świece kupiłem NGK takie jak polcaliście na forum
przewody: Beru

jeszcze klocki i tarcze i będzie wszystko jak należy.
dzięki za pomoc

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 22, 2006 12:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 16, 2005 4:52 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Częstochowa
Hehe no gratuluje mesia, kupiłeś gdzieś z moich rejonów koło Częstochowy? :) (sorki jeśli nie doczytałem tematu do końca :P )

Pozdrawiam ;) .

_________________
Suzuki RG 80, CC 900, a w przyszłości może W123 :D /Canon 400d, Zenit 12XP


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
problem nastepujący ...
wjechałem w dosyć dużą kałuże, chwile po tym silnik zaczoł chodzić tak jakby nie palił na wszystkie gary i spadały mu obroty ... dodałem troche gazu i bam coś strzeliło ... wszystko to działo się na gazie LPG.

samochód zapala ale chodzi tylko na wolnych obrotach pedał gazu nie działa tzn silnik wogóle nie reaguje na gaz (po wciśnięciu pedału w podłoge obroty podnoszą się ale bardzo bardzo mało)

co mogło się stać? jaka mogła być przyczyna?
silnik 280SE ...

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 5:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=20007

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Rad.ek pisze:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=20007


nie wydaje mnie sie żeby mowa była o tym samym silniku ja mam M110,
pozatym nie wszystkie fakty się zgadzają .
Mój odpala czy z gazem w podłodze czy nie tak samo czyli na wolnych obrotach (gaz nie działa) czy to jest wina łapania lewego powietrza?

Szukałem na forum i nic nie znalazłem

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 7:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
"bam" przy instalacji kojarzy mi się tylko z wystrzałem ;) .
A M110 jest chyba w 126?
A zaglądałeś pod maskę? [zlosnik]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 10:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
W116 280 SE
Dane podstawowe:
-Typ - 280 SE
-Model - W 116 E 28
-Produkowany w okresie - 08.72/09.72 - 07.80
-Nazwa - Mercedes-Benz typ 280 SE
-Zasada działania - Czterosuwowy benzynowy
-Typ - M 110 E 28 / 110.983, od 02.76: 110.985
-Ilość cylindrów/układ - 6 / rzędowy

z tego co widać nie tylko w w126 były M110
"bam" to rzeczywiście strzał gazu
-pod maske zaglądałem i wszystko co ma być to jest. Nie widać nic na pierwszy, drugi i trzeci rzut oka żeby czegoś brakowało albo coś było nie tam gdzie trzeba , więc do rzeczy
- a nic konkretnego jeszcze się nie dowiedziałem

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 08, 2006 9:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
zdejmij filtr powietrza i sprawdz klape przepluwomierza ... taki okrągły krążek na jednej srubie ... czy jest wygiety, czy szczelnie zamyka przestrzen,

Pod przepływomierzem jest gumowy kołnierz łączacy przeplywomierz z kolektorem ssacycm - guma o wys ok. 4 cm i srednicy ok. 13 cm złąpana dwiema opaskami zaciskowymi duzej srednicy, poluzuj opaski i pomacaj czy nie spadla z przeplywomierza ... zawsze jak mi strzelal gaz w m110 to podskakiwal przeplywomierz i wyskakiwal z gumy, i giela sie klapa .

Zaloze sie o flache ze ci wyskoczyl z kolnierza .. i pzrepustnica jest na dole pod kolnierzem i kiedy otwiera sie i daje wiecej powietrza nieszczelnosc na kolnierzu powoduje zasysanie lewego powietrza i nie tworzy sie podcisnienie w przeplywomierzu, a co za tym idzie klapa nie ugina sie w dol, a co za tym idzie nie zwieksza sie dawka paliwa, a co za tym idzie masz obroty jalowe, bo gazem regulujesz dawke powietrza, a brak podcisnienia sprawia ze nie dziala regulacja dawki paliwa :)

Jest jeszcze rurka o srednicy ok 3 cm wchodzaca w przeplywomierz od dołu, lubi wyskoczyc ... rurka ta idzie do regulacji wolnych obrotow (biala plastikowa sruba na duuzy plaski klucz)

Jak ta rurka spadnei to chyba nie ma obrotow jalowych ... wiec ona moze sie trzymac :)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl