MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 8:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 26, 2006 3:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
witam
mam kilka pytan mianowicie:
ile uszczelek szyberdachu jest w 123 coupe? (cztery?)
jak sie je montuje (u mnie sa chyba wyrwane - po prostu ich nie ma)?
z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 3:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie widzę powodów, żeby było inaczej niż w zwykłej wersji W123, w którym są cztery: dwie gumowe na długich bokach otworu i dwie misiowate na krótkich.

Gumowa przednia wchodzi między dach właściwy a ramę szyberdachu. Ramę trzeba odkręcić w przedniej części kabiny i nieco opuścić, a więc zrzucić podsufitkę w tym miejscu i jest z tym trochę roboty i to na cztery ręce. Tylna gumowa jest wklejana na płytę i też trzeba mieć ją na stole.

Boczne przykręcone są do boków ramy szybra i dostęp też jest łatwiejszy o ile nie jedyny możliwy, a na pewno wygodniejszy po wyjęciu płyty.

Dokładny opis na pewno znajdziesz w postach archiwalnych.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 4:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
To ja pomogę z szukaniem ponieważ sam o to pytałem i me:how tutaj http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
wszyściutko dokładnie opisał ;) pozdro.

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------
---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----
--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 6:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
dziekuje za pomoc pozdrawiam

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 8:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
(me: how) pisze:
Nie widzę powodów, żeby było inaczej niż w zwykłej wersji W123, w którym są cztery: dwie gumowe na długich bokach otworu i dwie misiowate na krótkich.

Gumowa przednia wchodzi między dach właściwy a ramę szyberdachu. Ramę trzeba odkręcić w przedniej części kabiny i nieco opuścić, a więc zrzucić podsufitkę w tym miejscu i jest z tym trochę roboty i to na cztery ręce. Tylna gumowa jest wklejana na płytę i też trzeba mieć ją na stole.

Boczne przykręcone są do boków ramy szybra i dostęp też jest łatwiejszy o ile nie jedyny możliwy, a na pewno wygodniejszy po wyjęciu płyty.

Dokładny opis na pewno znajdziesz w postach archiwalnych.


Zaskoczyleś mnie tym opisem ...

Ja przednią dałem dradę włożyć bez opuszczania ramy, ale przypuszczam ze twój sposób jest o wiele łątwiejszy ... wchodziła mozolnie
Tylna guma nie jest wklejana tylko wciskana w specjalną rynienkę ... 0 kleju. Oczywiście nie da się bez wyjęcia płyty szybra. Często ta rynienka jest bardzo skorodowana.
Co do boczków ... absolutnie nie trzeba wyciągać płyty ... przy otwartym szyberdachu do końca można spokojnie wymienić miśki po bokach ... ale jak już będziesz miał wyjęty szyber do wymiany ostarniej uszczelki to ....;)

PS słyszalem ze te miski zdrozały i nie kosztują już 40 zł szt ... ?? prawdatoli?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:51 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
erio pisze:
Zaskoczyleś mnie tym opisem ...

Ja przednią dałem dradę włożyć bez opuszczania ramy, ale przypuszczam ze twój sposób jest o wiele łątwiejszy ... wchodziła mozolnie


Wg mnie za dużo można uszkodzić przy upychaniu warg pod ramę, a i taki sposób wymiany funkcjonuje na w123.de.

erio pisze:
Tylna guma nie jest wklejana tylko wciskana w specjalną rynienkę ... 0 kleju. Oczywiście nie da się bez wyjęcia płyty szybra. Często ta rynienka jest bardzo skorodowana.



Wciskana swoją drogą, ale jeśli nie podkleisz przynajmniej rogów, które zachodzą na krótkie boki płyty, a w tym miejscu guma spotyka się w ruchu z miśkiem, to prędzej czy później jeśłi nie od razu powstanie przerwa i będzie tam zaciekać woda. Zresztą ślady klejenia, owszem punktowego, znalazłem na wszystkich płytach, które wyciągałem z 3. seryjnych aut i była to zawsze szara, elastyczna masa.


erio pisze:
Co do boczków ... absolutnie nie trzeba wyciągać płyty ... przy otwartym szyberdachu do końca można spokojnie wymienić miśki po bokach ... ale jak już będziesz miał wyjęty szyber do wymiany ostarniej uszczelki to ....;)


Może i jest to wykonalne, ale czy warto pchać się ze śrubokrętem do ostatnich wkrętów, jeśli każde skaleczenie powoduje purchla?
Proponuję jednak działać przy wyjętej płycie, chcociażby z tego względu, że można przy okazji zająć się samą ramą, udrożnić odpływy i ocenić stan przynajmniej przednich. To i tak jest połowiczne załatwienie sprawy, bo są jeszcze gąbkowe uszczelki po bokach ramy.

erio pisze:
PS słyszalem ze te miski zdrozały i nie kosztują już 40 zł szt ... ?? prawdatoli?


Chyba zależy od źródła, bo kiedy ja kupowałem to ASO było droższe.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 2:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
wymieniam cala rame szyberdachu wiec bede dzialal metoda (me: how)`a
bede pytal w razie problemow z wyjeciem ramy
pozdrawiam

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 3:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
robson99 pisze:
wymieniam cala rame szyberdachu wiec bede dzialal metoda (me: how)`a
bede pytal w razie problemow z wyjeciem ramy
pozdrawiam


To bedziesz miał okazję przyjrzeć się gąbkowym uszczelkom po bokach. Wymianę opisywał kiedyś kol. Pszczoła, kiedy jeszcze ujeżdżał beczkę. Będzie o nich w archiwum.
Koszt znacznie nie wzrośnie, a załatwisz sprawę raz na zawsze.

Powodzenia!

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 3:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
dzieki za rade bede relacjonowal

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 12, 2006 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
pierwszy problem: jak zdjac podsufitke z elementu, ktory sie chowa pod dach nie uszkadzajac jej za bardzo? chce sie dostac do linki i do uszczelki tylnej

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 4:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
pierwszy problem: jak zdjac podsufitke z elementu, ktory sie chowa pod dach nie uszkadzajac jej za bardzo? chce sie dostac do linki i do uszczelki tylnej


od czoła trzyma się na wciski. Potem już ładnie sama wychodzi do przodu.
erio pisze:
PS słyszalem ze te miski zdrozały i nie kosztują już 40 zł szt ... ?? prawdatoli?


do coupe 150zł/szt !! :roll:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 7:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
nie moge sobie poradzic (albo zle sie zrozumielismy) chodzi mi o plyte szyberdachu i jej tapicerke, czy da sie ja zdjac przed odkreceniem ramy?

bary123ce pisze:
do coupe 150zł/szt !! :roll:


jesli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu to do coupe to sa po 10 euro

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 9:17 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
robson99 pisze:
jesli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu to do coupe to sa po 10 euro

Jeżeli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu, to do coupe sa takie same jak do sedana. I jak do kombi zresztą też. I jak do /8, jak do W107, 108, 116..... itd., bo to nie wszyskie - jeszcze kilka innych typoszeregów się na nie załapało :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 14, 2006 3:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wojz pisze:
Jeżeli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu, to do coupe sa takie same jak do sedana.


to ja juz nie wiem- w serwisie mówią co innego. znajomy tez mowi ze od sedana są dłuższe :roll:
Cytuj:
jesli chodzi o uszczelki boczne szyberdachu to do coupe to sa po 10 euro

czy mozesz zdradzić gdzie??
;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 14, 2006 7:39 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Boczne uszczelki, czyli włochate miśki, kryjące się w ASO pod wszystko mówiącą nazwą listwy uszczelniającej :lol: , noszą numer A1087820198 i są to listwy, które należy przyciąć na porządaną długość. Własnoręcznie.
W chwili zakupu mają ~48cm długości, a do W123 porzeba tych centymetrów ok. 45. Przynajmniej ja na taki wymiar je przyciąłem ( robiłem "mocno dopasowane" ).
Wg cennika w Niemczech uszczelka ta kosztuje (na tą chwilę) 7.71€, więc cena 10€ wydaje się być nie tylko realną, ale również normalną.

Może żeby było już w kupie, od razu podam numery uszczelek gumowych:

przód - A1087820098
tył - A1157820198

Jak ktoś, kiedyś, wyskoczy z pytaniem, to będzie do czego odsyłać :lol:


Ostatnio zmieniony pn sie 14, 2006 7:48 pm przez wojz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl