MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 10:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 23, 2006 12:29 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jak w temacie, nurtuje mnie, czy do ekonomizera dochodzi cisnienie do deski, czy z czujnika idzie juz sygnał elektryczny?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 12:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Wydaje mi się, że podciśnienie jest podłączone bezpośrednio do kolektora dolotowego i dalej do wskaźnika, do deski.

_________________
126.034


Ostatnio zmieniony pt cze 23, 2006 12:48 pm przez Wojtek123, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 12:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
To moze ja sie podlacze i zapytam, czy sa ekonomizery do II serii 280E, albo czy np. od 230E jest taki sam oraz czy byly w II serii 230E?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 5:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
a idzie cos takiego podłączyc do dyzla?

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 10:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Ekonomizer był sterowany w W123 podciśnieniem "branym" z kolektora ssącego. Im mniejsze podciśnienie tym mniej ekonomiczna jazda. Większe podciśnienie (mniej uchylona przepustnica w gaźniku) skutkowało przesunięciem wskazówki na zielone pole. Przy zgaszonym silniku wskazówka ekonomizera znajduje się w czerwonym skrajnym polu skali (całkowity brak podciśnienia).

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 11:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
mycha pisze:
a idzie cos takiego podłączyc do dyzla?


nie da rady, chyba ze pod vakum pompke ale wtedy bedzie zawsze pokazywal nieekonomiczna jazde

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 1:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
robson99 pisze:
mycha pisze:
a idzie cos takiego podłączyc do dyzla?


nie da rady, chyba ze pod vakum pompke ale wtedy bedzie zawsze pokazywal nieekonomiczna jazde


[zlosnik]
- Czy można zalać benzyniaka ropą?
- Można, ale wtedy nie będzie odpalał

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 1:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
bedzie robiłza wskażnik działania pomy vacuum [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 12:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
mycha pisze:
bedzie robiłza wskażnik działania pomy vacuum [zlosnik]


Poprostu te vacuum pompy dużo palą stąd takie wskazania
Mercedes montował nieekonomiczne pompy -
przynajmniej tak wskazuje ekonomizer [oczko]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 3:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
robson99 pisze:
nie da rady, chyba ze pod vakum pompke ale wtedy bedzie zawsze pokazywal nieekonomiczna jazde

czyli wychodzi na to że Diesel nie ma kolektora ssącego? [zlosnik]
a jakby zamontować za przepustnicą powietrza dolotowego? Wprawdzie nie mam już mietka 1,5 roku ale motor został i luknę na to czy przypadkiem się nie da (przecież pompa podciśnienia moim skromnym zdaniem służy do zasilania podzespołów (odbiorników) sterowanych na podciśnienie ) coś mi się zdaje że da się to zamontować chyba :oops:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 8:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Cytuj:
czyli wychodzi na to że Diesel nie ma kolektora ssącego?
a jakby zamontować za przepustnicą powietrza dolotowego? Wprawdzie nie mam już mietka 1,5 roku ale motor został i luknę na to czy przypadkiem się nie da (przecież pompa podciśnienia moim skromnym zdaniem służy do zasilania podzespołów (odbiorników) sterowanych na podciśnienie ) coś mi się zdaje że da się to zamontować chyba
pozdro


Diesel ma kolektor ssący ale nie ma przepustnicy..... jak podłączysz ekonomizer do vakum pompy to będzie pokazywał podcisnienie w układzie (zależna od obrotów silnika )a nie ekonomikę jazdy. W benzynie w przciwieństwie do diesla ilość powietrza zasysanego do cylindrów jest różna - nie stała i na tej zasadzie działa wspomniany ekonomizer -
pozdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 9:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Monter pisze:
Diesel ma kolektor ssący ale nie ma przepustnicy

ma przepustnicę powietrza!
przypatrz się dokładniej przy początku kolektora ssącego chyba nie chcesz mi powiedzieć że silnik chodzi bo pompa Vacuum podaje ciśnienie powietrza do motoru ? to po co filtr powietrza i czym powodujesz że podczas przyśpieszania silnik dostaje więcej powietrza?
Wczoraj przyglądnąlem się obu silnikom
1 diesel faktycznie pod kolektor ssący ma podpiętą pompę vacuum która ma wspomagać podciśnienie na odbiorniki w aucie i wspomaganie na serwo hamulców
2 benzyna ma serwo podpięte do kolektora i co ciekawe już za kontrolą ekonomizera [totalszok] czyli powietrze przechodzi przez gaźnik zaraz za gaźnikiem jest kontrola i przyśpieszanie zapłonu potem podpięcie serwa czyli (zakłucenie teoretyczne [jeżeli ktoś nie wierzy to proszę odpiąć wąż podciśnienia do serwa i odpalić auto])a następnie przy 1 garze wężyki do odbiorników podciśnienia w aucie
jeszcze nie zdażyło mi się aby podczas zabawy pozycją świateł lub centr. zamkiem na wolnych obrotach auto przebierało lub coś w ten deseń nie mam zbiorniczka podciśnienia tak wię centralny chdzi tylko jak motor pracuje
myślę że można zamontować ekonomizer ale nie na tej samej wysokości co vacuum pompa aby nie było zbyt dużych zakłuceń podczas wskazań
Przecież firma nie montowała obrotomierzy do diesli a jednak można to zrobić [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Vacum pompa nie ma nic wspólnego z kolektorem ssącym. oprócz tego że ssie potietrze za filtrem powietrza. - za zadanie ma wytworzyć podciśnienie.

Diesel nie ma przepustnicy, obojętnie przy jakiej prędkości obrotowej w cylindrze jest zawsze tyle samo powietrza a prędkość obrotową reguluje ilość wtryśniętego paliwa i to jest wartość zmienna!!

Dlatego też w benzynie nawet np przy 700 obrotach i maksymalnym wciścięciu gazu ekonomizer będzie wsyazyawł max ponieważ otworzsysz na max przepustnicę i leci do silnika max powietrza. Jak wciśniesz w dieslu max to silnik dostanie więcej paliwa ale powietrza będzie tyle samo chba że zmieni się prędkość obrotowa.....

Jeśli byłoby to tak łatwe to na pewno diesle merca miały by ekonomizer...

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Monter pisze:
Vacum pompa nie ma nic wspólnego z kolektorem ssącym. oprócz tego że ssie potietrze za filtrem powietrza. - za zadanie ma wytworzyć podciśnienie.

czyli wg opisu są dwa rodzaje serwa? jedno na podciśnienie (benzyna) ,a drugie na nadciśnienie?(diesel) bo wg tego co napisałeś pompa ssie z kolektora ssącego i co dalej robi spręża i zapodaje do serwa i odbiorników
czegoś nie kumam [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 11:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Monter pisze:
oprócz tego że ssie potietrze za filtrem powiet



Może nie ssie ale jest połączona :roll: Niestety chciałem jakies info zaleźc w necie ale nie mam teraz czasu, ale jak tylko będzie chwila to na pewno bo temat chciałbym zgłębić.

w benzynie przy dany obrotach ilość powietrza w cylindrze jest zmienna przez co zmienia się podciśnienie i tak działa ekonomizer - taka jest moja teoria

pozdrawiam...

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl