MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 12, 2006 8:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:29 am
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
WITKA!
Ktoś może wie czy można bezkarnie zastosować nowszy typ instalacji zapłonowej (moduł+cewka) z Mesia 124 z silnikiem 102 do 123 (230E) ?

_________________
123 coupe , 230CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 2:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
cewka powinna podejść, moduł raczej nie ale jak masz możliwość to załóż na pewno nic nie zepsujesz najwyżej nie zapalisz

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 10:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Pytanie kompletnego laika: w jakim celu taka zamiana? Kwestia dostepnosci elementu czy jakis glebszy sens?

_________________
W123 230CE, 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 10:55 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Pytanie wraca u mnie... pod jednym warunkiem: ze cos pomoze taka wymiana :)

Silnik to M102 230 na mechanicznym wtrysku, bez gazu.

Objawy: problemy z zapalaniem w zimie, generalnie silnik pracuje jakby nie mial ssania, jakby go nic do takiego zimowego rozruchu nie zachecalo :) , musze krecic kilka razy, na lekkim gazie, wtedy wskakuje; po kilku minutach pracy gdy temperatura nieco wzrasta, pracuje juz prawie OK, czasem spadaja obroty do 500, pozniej juz norma.

Jako ze specem nie jestem, przytocze kilka zebranych teorii:
- wtryskiwacze, ze jest jakis dodatkowy, ktory u mnie moze szwankowac
- madul zaplonowy, oparty na bimetalu, ktory ze starosci nie daje odpowiednich "sygnalow" i wtryski nie daja dodatkowej porcji banzyny

Bede wdzieczny za podpowiedzi, jak zabrac sie za temat oraz, czy ewentualnie taki modul musi byc od 123 czy od 124 tez wejdzie (z M102).

_________________
W123 230CE, 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 1:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
ro2man pisze:
na pewno nic nie zepsujesz najwyżej nie zapalisz

... lub spalisz modul - wielkie halo :):)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 2:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, ze taki modul musi byc z dokladnie takiego samego silnika.

Czy objawy, ktore opisalem wskazuja wlasnie na to?

_________________
W123 230CE, 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl