MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 169 70 71 72 73111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:43 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 12:26 pm
Posty: 9
eli82 pisze:
korbi to dlaczego pompy sie zacieraja przy jezdzie na OR?? przeciez od tego ze medium ktore tlocza jest gestsze nie powinny sie chyba zatrzec? a to ze w srodku byly polamane elementy jest skutkiem zatarcia sie pompy...[/b]


I to jest właśnie pytanie zasadnicze. Wg mojej wiedzy relacje dotyczące zatracia pompy wtryskowej dotyczą prawdopodobnie sytuacji, gdy pompowała ona mieszankę OR z ON, a instalacja grzała ją do temp. powyzej 80 st.C ( dot. to w szczególnosci instalacji jednozbiornikowych ).Piszę z całą odpowiedzialnością, gdyż dwukrotnie kontaktowałem się z osobami, które informowały, że zatarli pompę na OR, a przy bardziej szczegółowym rozpytaniu okazywało się, że był tam jednak także olej napędowy. Ponieważ dwie zweryfikowane opinie to mało żeby stawiać diagnozę, jednak należy brać je pod uwagę. Bardziej prawdopodobne jest zatarcie silnika ( a nie pompy ), w sytuacji gdy jest on zasilany olejem roślinnym. W szczególnie niekorzystnych warunkach temperaturowych, przy zużytym silniku lub słabej jakosci oleju silnikowym ( lub braku jego wymiany w odpowiednim czasie ) stopniowe dostawanie się OR do oleju silnikowego powoduje daleko idące zmiany jego własciwości fizykochemicznych ( to jest moja teoria, poprawcie, jezeli się mylę ) i w efekcie zmniejszenie stopnia ochrony przeciwzatarciowej smarowanych przez niego współpracujacych części - zwłaszcza tak obciązonych mechanicznie i cieplnie, jak elementy układu korbowo-tłokowego silników diesla.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 2:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
korbi pisze:
wszyscy którzy leją czysty OR bendą mieli problemy z pompą

ja tam dalej bendę jeździł na OR [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 2:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
bary123ce pisze:
korbi pisze:
wszyscy którzy leją czysty OR bendą mieli problemy z pompą

ja tam dalej bendę jeździł na OR [zlosnik]

Ja tez :) tym bardziej ze pompe można kupić za mniej niż stówę :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 2:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a ja na to powiem wam tak ... leje czysty OR do pażdziernika i tyle ,...

wkurza mnie tylko ze kupuje olej za 2,8 rzepak z supermarketów zamiast za 2,2 od kogos kupić 300L w beczki ... chyba sam se zrepak zasadze

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 2:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
erio pisze:
wkurza mnie tylko ze kupuje olej za 2,8 rzepak z supermarketów

Lej sojowy bedzie taniej :) a jak zasadzisz to daj znać kupię czasem beczkę :) albo pomogę kręcić korba przy wyciskaniu :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 6:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 29, 2006 4:40 pm
Posty: 7
Irek[b] gdzie mozna kupic pompe taniej niz stowke???ja kupilem za 140zl ale sie okazalo ze nie dziala... na szrocie chca 300-400zl a regeneracja 300zl mowie oczywiscie o pompie do golfa2

Co do zacierania sie pompy to jako ze studiuje na PG i mialem akurat laborke z przekladni zebatych i tam miedzy innymi bylo o smarnosci wiec popytalem moich wykladowcow co sadza o smarowaniu olejem roslinnym i powiedzieli ze nie powinno sie stosowac szczegolnie ze wzgledu na korozjny wplyw oleju roslinnego na elementy gdy powiedzialem ze chodzi o rotacyjna pompe wtryskowa i ze to caly czas jest w ruchu i elementy pewnie sa w jakis sposob zabezpieczone przed ta korozja bo pewnie konstruktorzy projektowali je ze spocjalnych stali to On powiedzial ze mnie powinna interesowac lepkosc OR bo jest ona adekwatna do mozliwosci wytworzenia filmu olejowego i ze pewnie pompy wtryskowe zacieraja sie dlatego iz konstruktorzy wybierajac materialy na konstrukcje tych pomp zakladali ze beda one pompowac ON i dla lepkosci, smarnosci, gestosci i wielu innych jeszcze parametrow ON byly dobierane stale z ktorych sa wspolpracujace elementy aby sie nie zacieraly... dla mnie problem wciaz nie jest rozwiazany i badz co badz jest dosc zawily wiec moze na dniach popytam jakis Mozgow na PG i jak cos to dam znac...
ps.a co do forumowiczow ktorzy sadza ze OR ma wieksza smarnosc niz ON to w ramach wyjasnienia: Smarność nie jest właściwością materii, ponieważ musi być odnoszona do właściwości i warunków pracy skojarzenia trącego: geometrii styku, nacisków jednostkowych,q prędkości przemieszczania współpracujących powierzchni, temperatury, właściwości materiału, z którego są wykonane współpracujące powierzchnie skojarzenia trącego, ciśnienia, składu chemicznego atmosfery w otoczeniu skojarzenia trącego


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 6:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 26, 2006 6:55 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Chłopaki !!!
W Niemczech jeździ legalnie na OR 200 000 słownie dwieście tysięcy !!! samochodów. Co wy tu o jakimś tam zacieraniu się pomp. Jak masz dobrze zrobioną instalkę i sprawną pompę oraz filtr paliwa to śmigasz tak jak ja 2-3 tyś km miesięcznie na OR. Jak na razie nic się nie dzieje. Zrobiłem już prawie 20 000 km na OR. Gdyby coś miało się dziać już by się zaczęło. Ostatnio wracałem z Papieża z Krakowa i na odcinku z Katowic do Wrocławia pomykałem autostradą ile fabryka dała pod strasznie silny wiatr. Autko szło aż miło ( poza wirem w zbiorniku :cry: )
Ale zdążyłem na żużel na 18-00.
Pozdrawiam i namawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 8:21 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 29, 2006 4:40 pm
Posty: 7
Mariunciu ale nie piszesz jaki masz samochod ale domniemywam ze jakiegoc merca a one maja rzedowe pompy a tam to calkiem inna bajka bo one maja osobne smarowanie no i mowisz " Jak masz dobrze zrobioną instalkę" a ja tak owej nie mam.... fajnie ze nasi sasiedzi jezdza sobie na OR mam nadzieje ze kiedys w naszym kraju tak bedzie...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 8:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 12:26 pm
Posty: 9
Trochę po ostatnich postach wdziera się wątpliwosci w nasze umysły, część Koleżeństwa za, część krytycznie nastawiona do stosowania "roślinnego". Wydaje mi się, że zdroworozsądkowo brzmi wypowiedź Pana dra Sela, ktora jest cytowana w internecie za wydaniem "AutoŚwiata" nr 49/02: - cyt. "Panie doktorze (Dr Sel - przypis red.), biopaliwami zajmowała się ostatnio sejmowa komisja nadzwyczajna. Temat nie jest nowy, ale nowe są propozycje uregulowań prawnych określających, ile biopaliwa można dodać do benzyny lub oleju napędowego. Nasi Czytelnicy prosząo informacje na ten temat.
- Rzeczywiście, biopaliwa to temat podnoszony już od kilku lat. Pozwalająone zmniejszyć ilość szkodliwych substancji wydzielanych przez silniki samochodów. Zastosowanie do silnika Diesla oleju roślinnego (otrzymywanego najczęściej z rzepaku) pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla w spalinach. Poza tym w spalinach silnika Diesla zasilanego olejem napędowym jest dużo siarki, a przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma. Trzecia zaleta: przy spalaniu oleju roślinnego powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych niż przy spalaniu oleju napędowego. A na cząstkach stałych osadzająsię węglowodory aromatyczne - bardzo niebezpieczne dla ludzi, gdyż wywołująchoroby nowotworowe.
- Skoro olej roślinny ma same zalety, to w czym problem? Należy go stosować w jak najszerszym zakresie.
- Ma zalety, ale sprawa jest dość skomplikowana. W nowoczesnych silnikach Diesla z bezpośrednim wtryskiem nie można stosować oleju roślinnego bez pewnych zmian w układzie zasilania, zmian nastawów silnika. Z czego to wynika? Nowoczesne diesle wymagająpaliwa o wysokiej liczbie cetanowej rzędu 60-70. A olej roślinny ma liczbę cetanową niską, zaledwie około 30. Efekt jest taki, że paliwo po wtryśnięciu do cylindra dość długo zapala się. To powoduje gorszą pracę silnika, słabsze osiągi.
- Co zatem możemy zrobić?
- Zastosowanie do silnika Diesla samego biopaliwa jest trudne, wręcz niemożliwe. Ale można biopaliwo dodawać do oleju napędowego, zmniejszając tym samym toksyczność spalin. W krajach Unii Europejskiej już stosuje się tę metodę z dobrym skutkiem. Teraz dodaje się 2 procent biopaliwa, wartość ta będzie zwiększana o 0,75 procenta co roku." - koniec cytatu.
Czyli wychodzi na to, że jak w życiu - wszystko należy używać ( i stosować ) z umiarem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 9:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lut 26, 2006 6:55 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
~eli82 !
Jak byś przeczytał cały wątek to byś wiedział jakim autem jeżdżę -
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &start=615
A pompę mam rotacyjną i śmiga jak nowa . Mój brat ma takiego samego golfika z taką samą pompą z o wiele mniejszym przebiegiem i co ? Rozsypała mu się pompa wtryskowa. Pompiarz powiedział , że prawdopodobnie zła jakość paliwa a nie jeździł na opale tylko na ON.
Tak więc na zimnym OR wszystko się może zdarzyć.
Pozdrawiam !


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
pozostaje wam tylko zmiana marki na MERCEDESA 8) i po problemie [zlosnikz] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 11:16 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 29, 2006 4:40 pm
Posty: 7
Mariunciu nie zakladaj z gory ze nie czytalem calego watku bo mozesz sie przejechac a powiem nawet wiecej przejechales sie!!!czytalem calutki od deski do deski z bodajrze trzema podejsciami bo bylo okolo 60str postu... a jak sadzisz ze w trakcie czytania powinienem robic notatki i zapisywac sobie kto jakim samochodem jezdzi to chyba jestes smieszny!!!! w tym watku wypowiadalo sie mnostwo Osob wiec chyba sam nie wierzysz w to co napisales... badz co badz ja nie chce sie tu klocic bo sam jezdze na OR i dalej bede staral sie tak jezdzic a co do golfika to pamietam ale nie wiem na ktorej stronie w tym poscie byl golf z pokazana instalacja do podgrzewania wiec wiem ze w tym poscie wypowiadaja sie ludzie uzywajacy roznych samochodow i o to chodzi bo przez to mozemy wymieniac sie spostrzezeniami i przeroznymi informacjami...
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 1:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
eli82 pisze:
korbi to dlaczego pompy sie zacieraja przy jezdzie na OR?? przeciez od tego ze medium ktore tlocza jest gestsze nie powinny sie chyba zatrzec? a to ze w srodku byly polamane elementy jest skutkiem zatarcia sie pompy...[/b]

WITAM----to chyba za mnie inni wyjaśnili.....niezacierają się!!! OR jest gęstszy jak zauważyłeś i dlatego elementy niezacierają się tylko łamią ---sam sobie wyjaśniłeś---BO JEST ZA GĘSTY......konstrukcja pompy nieprzewiduje tak gęstego paliwa i dlatego się---mielą,łamią,ukręcają--nazwij to jak chcesz.Dotyczy to pomp nowych generacji [rzędówki dają sobie jakoś radę] rotacyjnych prostszych i tych super z elektroniką itd--dlatego montuje się podgrzewacze by doprowadzić olej do --RZADKOŚCI--ale nieładne słowo hi hi

Dodano po 15 minutach.:

forkuber pisze:
W szczególnie niekorzystnych warunkach temperaturowych, przy zużytym silniku lub słabej jakosci oleju silnikowym ( lub braku jego wymiany w odpowiednim czasie ) stopniowe dostawanie się OR do oleju silnikowego powoduje daleko idące zmiany jego własciwości fizykochemicznych ( to jest moja teoria, poprawcie, jezeli się mylę ) i w efekcie zmniejszenie stopnia ochrony przeciwzatarciowej smarowanych przez niego współpracujacych części - zwłaszcza tak obciązonych mechanicznie i cieplnie, jak elementy układu korbowo-tłokowego silników diesla.

TAK ......zgadzam się.....ale tak dzieje się TEZ przy eksploatacji na ON--jak silnik ledwo klekocze ale klekocze i poda mu się OR nieogrzany o dużej gęstości,to stworzą się takie sprzyjające warunki--ze i silnik padnie i pompę szlak trafi...........................a znowu jak w takim stanie podasz OR podgrzany to trochę POCIĄGNIE dłużej----i dlatego koledzy tak są sprzeczne OBSERWACJE i wasze DOŚWIADCZENIA hi hi ale to dobrze OR nas jeszcze nieraz zadziwi...

Dodano po 18 minutach.:

bary123ce pisze:
korbi napisał:
wszyscy którzy leją czysty OR bendą mieli problemy z pompą

ja tam dalej bendę jeździł na OR

WITAJ---błędnie pojołeś mą wypowiedż---bendą jak niepodgrzeją OR--dotyczy to przede wszystkim pomp ROTACYJNYCH bo RZĘDOWE dają sobie jako tako radę,bo są konstrukcyjnie przystosowane do zmiennej jakości paliwa[z biegiem czasu pompy stawały się doskonalsze, paliwa też ale przez postęp techniczno-konstrukcyjny stały się mniej odporne]..................................................ja też dalej bendę jeżdził na OR--parę tyś już zrobiłem--ale staram się UDOSKONALAĆ--tę jazdę i bendę z lekka przerabiać pomału zasilanie OR by ODCIĄŻYĆ i tak trudny ŻYWOT silnika i pompy................

Dodano po 11 minutach.:

eli82 pisze:
ps.a co do forumowiczow ktorzy sadza ze OR ma wieksza smarnosc niz ON to w ramach wyjasnienia: Smarność nie jest właściwością materii, ponieważ musi być odnoszona do właściwości i warunków pracy skojarzenia trącego: geometrii styku, nacisków jednostkowych,q prędkości przemieszczania współpracujących powierzchni, temperatury, właściwości materiału, z którego są wykonane współpracujące powierzchnie skojarzenia trącego, ciśnienia, składu chemicznego atmosfery w otoczeniu skojarzenia trącego

WITAJ------zgadza się ---i dlatego do ON dodaje się kupa uszlachetniaczy bo by się te nowe pompy szybko rozsypały.....nieopublikują ci pochlebnych opinni o OR bo by sami '"KOPALI POD SOBĄ DOŁEK"--HI HI pomyśl....ps.nauka nauką a doświadczeni i praktyka .....mówi co innego


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 1:29 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Gdzies na poczatku tych 70 stron jest link do niemieckiego forum o OR. Ludzie opisuja swoje doswiadczenia i to nie po przejechaniu trasy 200km, czy przebiego 10tkm, a po 200tkm i wiecej. Opisuja tam tez ustarki i usterki pompy nie wystepuja wcale tak czesto:) Co wiecej jest to podobna wielkosc do jazdy na ON.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 7:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
eli82 pisze:
Irek[b] gdzie mozna kupic pompe taniej niz stowke???ja kupilem za 140zl ale sie okazalo ze nie dziala... na szrocie chca 300-400zl a regeneracja 300zl mowie oczywiscie o pompie do golfa2

Trochę przekornie to napisałem majac na mysli swoja rzędówkę :)

Masz bez wątpienia racje wykładajac nam to co wielu z nas wie.Dlatego gdzieś na początku wątku cytowaliśmy atrykuły gdzie było powiedziane ze rotacyjne pompy nie dla OR.Bez wgłębiania się w temat można to przyjąć za zasadę jednak za drugą zasadę można często przyjąć stwierdzenie że jak juz wlejesz coś innego niż ropę to obarczysz winą to paliwo nawet wtedy gdy padnie ci łozysko w tylnym kole .
Bezsensownośc niektórych argumentów "przeciw" jest wprost proporcjonalna do ilości skomplikowanych terminów technicznych,fizycznych,chemicznych itd.......
Osobiście uważam że wielkim ryzykiem jest stosowanie OR do współczesnych silników .Dlatego że nafaszerowane są czujnikami i układami modelującymi spalanie dla konkretnych parametrów tego procesu .Nikt przy projektowaniu tych układów nie brał pod uwagę innych parametrów paliwa niż to które znajduje się w Normach EN i DIN czy ASME.
Dlatego tak wielkim problemem są jakiekolwiek zanieczyszczenia,wtrącenia w zwykłej ropie.A co dopiero OR!!!!

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 169 70 71 72 73111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl