eli82 pisze:
korbi to dlaczego pompy sie zacieraja przy jezdzie na OR?? przeciez od tego ze medium ktore tlocza jest gestsze nie powinny sie chyba zatrzec? a to ze w srodku byly polamane elementy jest skutkiem zatarcia sie pompy...[/b]
WITAM----to chyba za mnie inni wyjaśnili.....niezacierają się!!! OR jest gęstszy jak zauważyłeś i dlatego elementy niezacierają się tylko łamią ---sam sobie wyjaśniłeś---BO JEST ZA GĘSTY......konstrukcja pompy nieprzewiduje tak gęstego paliwa i dlatego się---mielą,łamią,ukręcają--nazwij to jak chcesz.Dotyczy to pomp nowych generacji [rzędówki dają sobie jakoś radę] rotacyjnych prostszych i tych super z elektroniką itd--dlatego montuje się podgrzewacze by doprowadzić olej do --RZADKOŚCI--ale nieładne słowo hi hi
Dodano po 15 minutach.: forkuber pisze:
W szczególnie niekorzystnych warunkach temperaturowych, przy zużytym silniku lub słabej jakosci oleju silnikowym ( lub braku jego wymiany w odpowiednim czasie ) stopniowe dostawanie się OR do oleju silnikowego powoduje daleko idące zmiany jego własciwości fizykochemicznych ( to jest moja teoria, poprawcie, jezeli się mylę ) i w efekcie zmniejszenie stopnia ochrony przeciwzatarciowej smarowanych przez niego współpracujacych części - zwłaszcza tak obciązonych mechanicznie i cieplnie, jak elementy układu korbowo-tłokowego silników diesla.
TAK ......zgadzam się.....ale tak dzieje się TEZ przy eksploatacji na ON--jak silnik ledwo klekocze ale klekocze i poda mu się OR nieogrzany o dużej gęstości,to stworzą się takie sprzyjające warunki--ze i silnik padnie i pompę szlak trafi...........................a znowu jak w takim stanie podasz OR podgrzany to trochę POCIĄGNIE dłużej----i dlatego koledzy tak są sprzeczne OBSERWACJE i wasze DOŚWIADCZENIA hi hi ale to dobrze OR nas jeszcze nieraz zadziwi...
Dodano po 18 minutach.: bary123ce pisze:
korbi napisał:
wszyscy którzy leją czysty OR bendą mieli problemy z pompą
ja tam dalej bendę jeździł na OR
WITAJ---błędnie pojołeś mą wypowiedż---bendą jak niepodgrzeją OR--dotyczy to przede wszystkim pomp ROTACYJNYCH bo RZĘDOWE dają sobie jako tako radę,bo są konstrukcyjnie przystosowane do zmiennej jakości paliwa[z biegiem czasu pompy stawały się doskonalsze, paliwa też ale przez postęp techniczno-konstrukcyjny stały się mniej odporne]..................................................ja też dalej bendę jeżdził na OR--parę tyś już zrobiłem--ale staram się UDOSKONALAĆ--tę jazdę i bendę z lekka przerabiać pomału zasilanie OR by ODCIĄŻYĆ i tak trudny ŻYWOT silnika i pompy................
Dodano po 11 minutach.: eli82 pisze:
ps.a co do forumowiczow ktorzy sadza ze OR ma wieksza smarnosc niz ON to w ramach wyjasnienia: Smarność nie jest właściwością materii, ponieważ musi być odnoszona do właściwości i warunków pracy skojarzenia trącego: geometrii styku, nacisków jednostkowych,q prędkości przemieszczania współpracujących powierzchni, temperatury, właściwości materiału, z którego są wykonane współpracujące powierzchnie skojarzenia trącego, ciśnienia, składu chemicznego atmosfery w otoczeniu skojarzenia trącego
WITAJ------zgadza się ---i dlatego do ON dodaje się kupa uszlachetniaczy bo by się te nowe pompy szybko rozsypały.....nieopublikują ci pochlebnych opinni o OR bo by sami '"KOPALI POD SOBĄ DOŁEK"--HI HI pomyśl....ps.nauka nauką a doświadczeni i praktyka .....mówi co innego