MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 5:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 24, 2006 7:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
sprawa wyglada tak: mam auto takie jak w podpisie, z automatyczna skrzynia biegow. po wrzuceniu ostatniego biegu tj przy 60km/h silnik (a moze nawet cale auto) dostaje lekkich drgan. powoli sie rozpeszam i przy 80km cisza. dzieje sie tak doslownie odrazu, tzn w ulamku sekundy przy danej predkosci auto przestaje drgac. drgania najbardziej czuc na pedale gazu. wie ktos oco chodzi?

aha. jak juz przestanie drgac to zaczyna wyc wał [zlosnik]

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
Post: śr maja 24, 2006 8:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Rybaczenkow pisze:
wie ktos oco chodzi?
aha. jak juz przestanie drgac to zaczyna wyc wał [zlosnik]


domyślam się że ten silnik nie był przez fabrykę założony ....i tu dopatrywałbym się problemu, przy zmianie silnika pewnie dłubali też coś ze skrzynią i wałem.. i wał jest pewnie źle wyważony

oczywiście to tylko moje przypuszczenia ;-)

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 9:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Ja dodam że coś takiego identycznego działo sie w polonezie kiedy był luz na krzyzaku wału

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
nie wiem czy nie walne bzdury ale wydaje mi sie ze gdyby wał byłby nie wywazony to drgalo by nie tylko w takim malym zakresie predkosci tylko czesciej

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 25, 2006 12:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Samochód drży ponieważ powstają za duże obciążenia układu napędowego. U mnie w 240D 60km/h na 4 biegu to też granica
poniżej której zaczyna się przeciążanie silnika...

Może masz zły most dobrany i silnik nie daje rady na tym biegu udźwignąć przełożenia.


Po za tym drżenie zazwyczaj jest objawem luzów w układzie przeniesienia
napędu.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 25, 2006 6:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Rybaczenkow pisze:
nie wiem czy nie walne bzdury ale wydaje mi sie ze gdyby wał byłby nie wywazony to drgalo by nie tylko w takim malym zakresie predkosci tylko czesciej

Zależy od tego jakie masz luzy. Ale generalnie jest tak, że przy pewnych prędkościach wał przestaje odchylać się od swojej osi i dlatego drgania zanikają.

Ja bym, tak jak radził kolega Witek, wszedł pod auto i obejrzał ten krzyżak i podporę wału. U mnie ten krzyżak jest już trochę rozjeżdżony i kwalifikuje się do wymiany... objaw mam podobny do Twojego, tylko mi jeszcze most nie wyje (bo zakładam, że chodzi o wycie mostu a nie wału jednak).

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 25, 2006 2:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
harrier pisze:
bo zakładam, że chodzi o wycie mostu a nie wału jednak


no dokladnie, przejęzyczyłem sie poprostu ;)

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 25, 2006 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Nabyłem dzisiaj, niekorzystnie - znaczy drogą kupna, wspomniany krzyżak i jutro, jak będę w Legionowie, gdzie mam kanał, zrobie sobie wymianę. Mam nadzieję, że trochę przestanie mi szarpać na niskich biegach. :) Z tego co pamiętam z Granady to operacja jest dość prosta, ale jeżeli ktoś ma jakieś uwagi z czym mógłbym mieć kłopoty przy tej wymianie, to proszę się nie krępować... pisać. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 1:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 12, 2005 5:00 pm
Posty: 12
Skąd ja to znam:) Klasyczny przypadek luzu na krzyzaku, miałem to samo w swojej W123 300d. Pośrednią przyczyna moze też byc wybita podpora wału. Jeśli objaw pojawił sie odrazu po zmianie silnika to może też być spowodowane to zlym złożeniem walu, i to moze byc najgorsza z opcji bo znalezienie orginalnego ustawienia trwa i wymaga conajmniej kilku rozłożeń wału. Tyle moge ci przedstawic z własnego doświadczenia. Pozdrawiam

_________________
300 to taka Boza liczba...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
kamil_2009 pisze:
Jeśli objaw pojawił sie odrazu po zmianie silnika to może też być spowodowane to zlym złożeniem walu, i to moze byc najgorsza z opcji bo znalezienie orginalnego ustawienia trwa i wymaga conajmniej kilku rozłożeń wału.


Witam,

Jeśli chodzi o wał od W124 to ma on oryginalne znaki na które trzeba uważać przy składaniu i wszystko jest banalnie proste - ostatnio wymieniałem tłumik drgań i musiałem rozpiąć wał, ale problemu ze złożeniem nie miałem. [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Koniecznie sprawdz stan przegubow gumowych na wale i jakby co nie wstawiaj podrobek ja razkupilem, dobrze ze w czas zauwazylem ze sie rozpada brakowalo ok 1/4 gumy a w srodku byl plastykowy.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 8:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
nie wiem jak W126, ale W123 ma osobno wywazane obie czesci walu i nie trzeba sie zastanawiac jak je zlozyc. jak zlozysz tak bedzie dobrze (inaczej niz w W124).
przyczyna sa najprawdopodobniej za niskie obroty silnika na tej predkosci, czyli jak pisali poprzednicy zle dopasowany silnik do mostu.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 10:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
lysy2 pisze:
przyczyna sa najprawdopodobniej za niskie obroty silnika na tej predkosci, czyli jak pisali poprzednicy zle dopasowany silnik do mostu.



czyli mam załozony most o za małym czy za duzym przelozeniu?

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl