MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 2:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ja Ci doradzam inną opcję
wymień głowicę na M102 od W124
luzu nie musisz ustawiać i gniazda są utwardzone firmowo
ja w moim M102 też wymieniałem gniazda na utwardzone pod kątem LPG i po 100 k km regulacja luzu na 1 z cyl. dobiega końca - ktoś spie.... robotę. nie ryzykuj i zmień na głowicę od W124.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 3:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
Żadne uszkodzenia mechaniczne, na pierwszym i ostatnim cylindrze miałeś tak wysoką temperaturę spalania , że stopiło głowicę i tłoki. Sprawdź jakie miałeś zamontowane świece na 1 i 4 cylindrze.

Nic podobnego.
1) Uprzejmie proszę o zwrócenie uwagi na świece zapłonowe. Gdyby coś było nie tak z temperaturą spalania to pierwsza przytopiła by się elektroda masowa na świecy, a tu świeczki w stanie kwinącej używalności.
2) Niewłaściwe świece zapłonowe nie są w stanie podwyższyć temperatury spalania. Wypalenie gniazd zaworowyych ma zupełnie inny mechanizm i występuje przy zbyt ubogich mieszankach, które palą się przewlekle. Globalne podwyższenie temperatury spalania może może mieć miejsce tylko przy zmianie paliwa na jakieś ultra wściekłe. Silniki projektuje się tak by, że ich praca w warukach char zewnetrznej to właśnie max temp. jaka może wystąpić, a to z prostego powodu => max tem = max ciśnienie.
3) Niewłaściwie dobrane świece będą zawsze skutkowały przerwą w generowaniu iskry, gdyż 1) albo nastąpi zarzucenie świecy i jej zmostkowanie na skutek braku zjawiska samooczyszczania - świeca za zimna, albo szlag ją trafi od wysokiej temp - świeca za gorąca.
Jedyne powikłania od temperatury o jakich słyszałem (nie widziałem) to przyjarane plasiki w seicento (wszystko co szło nad wydechem), gdy na skutek nieprawidłowego monatżu patentu odcinającego zapłon gościowi regularnie wypadały cykle, a on przegonił auto (duża częśc dawki spalała się w wydechu rozgrzewając go ponad miarę) - silnik pracował na pełnym wysterowaniu dawki.
Cytuj:
że przy przestawionym rozrządzie zawory uderzyły w tłoki a wyrwane kawałki z tłoków poszatkowały powierzchnie głowicy i tłoków
Ten mechanior albo bardzo mało wie o silnikach, albo nieźle ściemnia, bo wie, że sam dał ucha.
Jednorzędowy łańcuch w tym silniku nie powinien sprawiać żadnych kłopotów, wisi na nim ledwie 8 zaworów i nic więcej.
W naszym konkursie wygrywa Mackuz. W swojej karierze widziałem już silnik podobnie uszkodzony - urypał się zawór wydechowy i było kilka okrągłych pieczątek na tłoku od grzybka i taki obraz jak w twoim silniku jak grzybek poszedł w wióry.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 3:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Tak,Tak zamontuje sobie chłopina głowicę od 124 , zapłaci jak za zboże i jak się okaże później jeszcze tylko wymieni klęknięte samoregulatory i będzie się modlił by z wałkiem rozrządu było wszystko ok. lub za tę kaskę kupi cały motor na chodzie lub całą 123
pozro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 3:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Wojtyla - chyba przesadzasz
wiadomo, że trzeba kupić dobrą głowicę, a nie u pana Czesia na zapleczu
głowicę można dostać za jakieś 800zł (a cały silnik od 1200zl)
trzeba poszukać i tyle
jak się źle kupi to tak jak z wszytskimi rzeczami źle kupionymi - nie spełnią oczekiwania. jak kupi dobrą to nie ma problemu

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 4:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Co do świec to informuję, że przed wymianą silnik pracował na świecach BOSCH SUPER R0 468 H7 DC. Tydzień przed awarią (silnik odpalał ale brak było mocy do jazdy) świece wimienione zostały na ponoć zamiennik do mecedesa, oznaczenia spisane z pudełka: nr 5 BP 6 EF. Na świecy jest napisane NGK, czyli producent. Jeśli więc wolno zapytać jakie byłyby najodpowiedniejsze dla mnie? Silnik pracuje dodatkowo z gazem.
Co do wymiany głowicy to już decyzja podjęta. Rzadnej zamiany na razie nie będzie. Jestem i tak do tyłu o dwa tygodnie, bo za "dobrą radą" szukałem tłoków używanych.
Jeżeli będę myślał o wymianie to już o całym silniku z jakimś mniejszym przebiegiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 4:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Iysy2 nie denerwuj się wiem, że na DS są tanie rzeczy bo całe życie mieszkałem w Świdnicy i w Polkowicach kupiłem motor ze skrzynią kpl. tylkop bez aparatu zapłonowego 2.0 benzyna na gaźniku z głowicą przystosowaną do wtrysku za całe 450 pln (zakup 2005.07) a za ten sam motor w Poznaniu zaśpiewali mi 2500 pln
Dlatego już parę razy wolałem jechać na stare śmieci po graty bo i tak się mi to opłaciło a iznajomych odwiedziłem
pozdro
ps DS(Dolny Śląsk)przepraszam jak KOGOŚ uraziłem

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 8:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Wojtyla pisze:
Niestety taka jest budowa zaworu w Mietku benzynowym ssący jest lekko wklęsły do środka


Ah no właśnie - tak jak pisałem nie znam budowy silnika.
Tylko zastanawia mnie to dlaczego tylko 1 i 4 zawór ssący jest wklęsły...

Może 1 i 4 przy wymianie zaworów był ok,
a 2 środkowe były wymienione na płaskie.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 6:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Chcę zauwarzyć, że wszystkie sa wklęśnięte. Na drugim i trzecim zawory sa suche więc daje to złudzenie płaskich. Zauważyć się to da na zdjęciu ostatnim bo pierwsze może wprowadzać złudzenie.
Zanim głowica została ściągnięta dało się zauważyć wilgotne kanały wydechu zarówno w głowicy jak i w koletkorze.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 8:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Myślę że, należy zwrócić honor mechanikowi, przyjrzyjcie się dokładnie, na każdym z tłoków widać półokrągłe ślady po uderzeniach zaworów.
Kumplowi na luźnym łańcuchu rozrząd przeskoczył o 30 stopni i jechał tyle, że to był diesel.
Tylko tu jest trochę dziwne bo w pierwszej kolejności powinno pourywać aluminiowe stopki, które są w silnikach MB jakimś zabezpieczeniem przed taką sytuacją.

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 9:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ro2man pisze:
przyjrzyjcie się dokładnie, na każdym z tłoków widać półokrągłe ślady po uderzeniach zaworów.

Niestety to nie są ślady po uderzeniach zaworów tylko taka budowa tłoka, która ma na celu ochronę układu tłok-zawór z uwagi na budowę komory spalania, która ma kształt trójkąta ( w przekroju ) z kolei głowica ma taki kształt aby można było uzyskać stopień sprężania ( brak "wybrania" na całej długości komory spalania ) i uzyskanie zawirowania mieszanki paliwowo-powietrznej ( podobne wybrania ma silnik wysokoprężny gdzie w tłoku wybrania spełniają fynkcję dodatkowego zawirowywania mieszanki spalanej i minimalną bezpieczną odległość od tłoka w razie planowania głowicy )

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 11:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Załaczam zdjęcie głowicy po regeneracji

Obrazek

Cena za remont głowicy 750 PLN.
Dla informacji prowadnice nie były uszkodzone więc raczej coś innego się kołatało. Śiece, które wymieniałem nie miały uszkodzń.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 12:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
teraz wystarczy wkręcić świeczki i sprawdzić szczelność zaworów zalewając komory naftą.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 5:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ro2man pisze:
Myślę że, należy zwrócić honor mechanikowi, przyjrzyjcie się dokładnie, na każdym z tłoków widać półokrągłe ślady po uderzeniach zaworów.


Wg mnie masz racje, wyglada jak typowe przestawienie sie rozrzadu.

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 8:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ted43 pisze:
Chcę zauwarzyć, że wszystkie sa wklęśnięte. Na drugim i trzecim zawory sa suche więc daje to złudzenie płaskich. Zauważyć się to da na zdjęciu ostatnim bo pierwsze może wprowadzać złudzenie.


Racja :oops:

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 18, 2006 8:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Wczoraj widzialem wyjęty tłok z pierwszego cylindra. Widok niezbyt budujący. Wyłamane pierścienie w miejscu gdzie na denku widać największe zniszczenia. Nawet fragment poniżej pierścienia olejowego do otworu na sworzeń też wyłamany. Jak zostanie wyciągnięty tłok z czwartego cylindra to postaram się wrzucić zdjęcia, ku przestrodze.
Jedno jest pocieszające, szczególnie dla użytkowników MB z silnikami benzynowymi, prawie niewyczuwalny pod palcem ślad progu na tulejach i to po 330 tyś. km. Żywotność silników benzynowych też jest znaczna. Jeśli nic się nie dzieje to 500 tyś km i dopiero można mysleć o naprawie. Na pewno jednak jednorzędowy łańcuch rorządu warto wcześniej zobaczyć i w razie wątpliwości wymienić.
Sądzę, że przy przebiegu 200 do 250 tyś. km warto pokusić się o wymianę łańcucha. Koszt niebyt duży a 200 tyś. km dalszej jazdy bez awarii to jakieś 7 lat jazdy przy rocznym przebiegu 25000 do 30000 tyś. km.
Ekonomia powinna pomóc przy podejmowaniu decyzji tym którzy chcą zaoszczędzić jakieś 150 do 200 PLN.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl