MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 08, 2006 9:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Witam,
Za każdym razem gdy sprawdzam poziom oleju po obu stronach bagnetu są inne wskazania – np. gdy z jednej str jest pełny (max) stan to z drugiej jest prawidłowy stan (pomiędzy min a max)

Potrafi ktoś to wytłumaczyć???


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 9:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
u mnie wskazania tez sie troche roznia w zaleznosci z ktorej strony patrze ale jakos mi to nie przeszkadza [zlosnik]

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 9:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
gdyby różnica była minimalna to OK ale u mnie między jedną a drugą stoną jest minimum centymetr różnicy!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 12:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
poprostu w czasie wkladania i wyjmowania bagnetu jedna strona si ebrudzi trąc o sciankę ... ja to tak sobei wyjaśniam ... ważniejszy dla mnie jest poziom niższy ....

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 1:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jeżeli sprawdzasz stan oleju w silniku to odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią.
Pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 4:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Wojtyla pisze:
odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią


troszkę bym jednak polemizował !
sam miałem kilka MB (pomijając inne marki), znam sporo osób które jeźdźą MB i nigdy wcześniej nie widziałem takiego zjawiska - do żadkości należy również minimalna różnica we wskazaniach na bagnecie miedzy jedną i drugą stroną dlatego też wniskuję, że coś jest nie tak jak być powinno!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 6:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
teope pisze:
Za każdym razem gdy sprawdzam poziom oleju po obu stronach bagnetu są inne wskazania


U mnie występuje podobne zjawisko. Po jednej stronie bagnetu (od strony silnika) pokazuje nieco ponad 3/4, natomiast po drugiej (tej bliżej pompy wspomagania) nieco powyżej połowy. Różnica wynosi ok. 5-6mm.

Jeżeli to pomoże, to dodam, że taki poziom oleju utrzymuje się świeżo po jego wymianie. Do "suchego" silnika (przy okazji wymieniłem uszczelkę miski olejowej) wlałem ok. 6 litrów oleju.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 8:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Spotkałem się z podobnym zjawiskiem. Wystepuje u mnie prawie zawsze po wymianie oleju. Początkowo różnice sięgają nawet odległości min - max przy zalaniu 6l oleju! W miarę różnica maleje i po jakichś ... strzelam 500 km poziom się zrównuje. Mogę powiedzieć że wskazania z obydwu stron schodzą się w połowie. Ale nie mam pojęcia skąd to zjawisko się bierze

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
u mnie taki stan rzeczy ma miejsce bez względu czy właśnie wymieniłem olej czy auto jest przed zmianą (zmieniam co 5 tys)
a jak wspomniałem wcześniej to w innych silnikach nigdy czegoś takiego nie miałem

skoro przyczyna jest nie do końca znana to wskazanie po której stronie należy interpretować poprawnie? - od str silnika czy pompy wspomagania?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 1:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Wojtyla pisze:
odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią.


P.S. Czy najpierw wycieracie bagnet i dopiero sprawdzacie poziom, czy od razu?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 8:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
musisz wytrzeć bagnet bo inaczej będzie miał ze 2 stany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 8:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam podobnie - dwa pomiary, różnica jest ok 2mm [zlosnik]

Oczywiście przed sprawdzeniem przecieram bagnet.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 5:02 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kup nowy bagnet [zlosnik] A swoja droga to normalka ze z 2 stron pokazuje rozne stany. Wazne aby olej byl pomiedzy min i max.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 9:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
U mnie siega to 5-10mm. Mam tak od kiedy uzywam w123 240TD czyli jakiws 100kkm. Nie zauwazylem zadnej zasady czy prawidlowosci.

Pomiar okolo 10-15 min po wylaczeniu silnika. Oczywiscie bagnet wyjety, wytarty, wlozony i po 3-5 sekundach wyjety.

Zawsze patrze na ten po stronie silnika... do tej pory daje to dobry wynik.
W misce czysto, bo zmienialem jej uszczelke i sprawdzalem co w misce plywa.
Nie znam przyczyn, pogodzilem sie z tym.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 10:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Hm, a ja nigdy nie patrzyłem na tę drugą stronę :o [zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl