MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 27, 2006 11:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 27, 2006 12:09 am
Posty: 2
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Witajcie!

Mam w planie zakup samochodu, w którym od początku się rozkochałem, czyli W114 280CE. Czuję sentyment do modeli "/8", bo dawno temu w mojej rodzinie był użytkowany W115. Ale wiadomo, że decyzje podejmowane pod wpływem emocji często nie wychodzą na dobre... Dlatego potrzebuję taki przysłowiowy kubeł zimnej wody i garść informacji.

Przede wszystkim ile kosztuje utrzymanie rocznie/miesięcznie/dowolnie. Mam na myśli utrzymywanie samochodu w stanie świetnosći a nie jedynie eksploatację, aż zupełnie przestanie jeździć?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie? Czy warto płacić więcej za tzw. "odrestaurowany", czy lepiej kupić jako-taki i porządnie go wyremontować u zaufanych wykonawców?

Jak wygląda eksploatacja silnika 280CE? Jest to silnik z wtryskiem. Czy warto się w niego pakować, czy też lepiej eksploatować np. 280C? Jak wygląda sprawa z niezawodnością silników wtryskowych? Czy dużo sprawiają problemów i ile w nie trzeba inwestować?

Chętnie poczytam sobie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Z góry dzięki

_________________
Johnny

Jeszcze nie W114, ale mam nadzieję, że już wkrótce...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 12:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Johnny pisze:
Witajcie!

Mam w planie zakup samochodu, w którym od początku się rozkochałem, czyli W114 280CE. Czuję sentyment do modeli "/8", bo dawno temu w mojej rodzinie był użytkowany W115. Ale wiadomo, że decyzje podejmowane pod wpływem emocji często nie wychodzą na dobre... Dlatego potrzebuję taki przysłowiowy kubeł zimnej wody i garść informacji.


He he. Skąd ja to znam. U mnie też względy sentymentalne zadecydowały o zakupie ukochanego Mesia (tyle że W123), tak więc Twoja decyzja dotycząca zakupu MB/8 wydaje mi się conajmniej słuszna. :) Jeśli chodzi o emocje podczas zakupu, to raczej nie są wskazane, warto pochodzić dłużej, obejrzeć kilka(naście) modeli, biorąc realnie wszystkie "za" i "przeciw".


Johnny pisze:
Przede wszystkim ile kosztuje utrzymanie rocznie/miesięcznie/dowolnie. Mam na myśli utrzymywanie samochodu w stanie świetnosći a nie jedynie eksploatację, aż zupełnie przestanie jeździć?


To zależy od wielu czynników. Musisz jednak pamiętać, że samochód na który "polujesz" będzie miał ponad 30latek i nawet po gruntownej renowacji (gdybyś się takiej podjął), mogą zdarzyć się nieprzewidziane koszty np. zakup długo poszukiwanego oryginalnego elementu wykończeniowego (np. listewka chromowana, drewienko) lub drobniejsza albo poważniejsza usterka mechaniczna. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że kupując egzemplarz w przeciętnym stanie i w miarę kompletny, będziesz musiał dołożyć na wstępie jakieś 4000 - 5000zł. na poprawki blacharsko-lakiernicze oraz naprawy mechaniczne. W zależności od tego ile sam potrafisz zrobić przy aucie, koszt ten może się nieco zmniejszyć.


Johnny pisze:
Na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie? Czy warto płacić więcej za tzw. "odrestaurowany", czy lepiej kupić jako-taki i porządnie go wyremontować u zaufanych wykonawców?


Będąc na Twoim miejscu kupiłbym egzemplarz, który nadawałby się do restauracji, trzymając się kurczowo tych zasad: http://www.w114-115.org.pl/warsztat/zakup01/zakup01.php , a następnie wykonałbym (zleciłbym) wykonanie remontu. Dodatkowo poszukiwałbym egzemplarza w miarę kompletnego i oryginalnego. Warto przed zakupem zapytać się Sprzedającego o numer VIN i poprosić na forum o jego rozkodowanie. Pozwoli to na dość precyzyjne skonfrontowanie tego co powinno być, z tym co pozostało w oglądanym aucie.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 8:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
poszukaj w archiwum tematów było wiele
o W114/115 czy W123 (bo to podobnie wygląda-choć taniej niż W114)
w uproszczeniu dodam, że W123 po kapitalnym remoncie rocznie kosztuje mnie około 3 tys PLN - jest garażowana, a robię około 35 tys km, jeżdzę zimą i latem.
tylko 3 tys., bo sam robię prawie wszystko przy aucie :)
jak nie masz warunków lub umiejętności to policz x2

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 11:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
lysy2 pisze:
w uproszczeniu dodam, że W123 po kapitalnym remoncie rocznie kosztuje mnie około 3 tys PLN - jest garażowana, a robię około 35 tys km, jeżdzę zimą i latem.
tylko 3 tys., bo sam robię prawie wszystko przy aucie


Jeżeli to nie tajemnica, mógłbyś napisać bardziej szczegółowo, jak pielęgnujesz swojego W123? Mam swojego w123 od niedawna, dopiero skończyłem remont i jestem ciekaw, co mnie jeszcze czeka. Oczywiście takie rzeczy jak zabezpieczenia antykorozyjne, likwidowanie na bieżąco pojawiających się ognisk korozji, czynności eksploatacyjne biorę pod uwagę. :)

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 12:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Patro pisze:
Warto przed zakupem zapytać się Sprzedającego o numer VIN i poprosić na forum o jego rozkodowanie. Pozwoli to na dość precyzyjne skonfrontowanie tego co powinno być, z tym co pozostało w oglądanym aucie.


W latach, gdy produkowano /8 nie stosowano jeszcze numerów VIN, co za tym idzie, nie da się numerów nadwozia tych samochodów w sposób lekki, łatwy i przyjemny rozkodować, jak możesz to zrobić mając VIN np późnego W123, czy wszystkich W126.
Wszystko, co można powiedzieć mając numer nadwozia /8 to:
- typoszereg i model
- umiejscowienie kierownicy po lewej czy prawej stronie
- produkcja na terenie Niemiec (ew. poza)
- rodzaj skrzyni
Większą ilości szczegółów można poznać analizując perforowaną tabliczę (umieszczona jest obok tabliczki znamionowej) - tu znajdziejsz kolor nadwozia oraz producenta fabrycznego lakieru, a także kody wyposażenia dodatkowego oglądanego egzemplarza.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 1:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Patro:
2 x w roku konserwacja profili zamkniętych i drzwi od spodu i środka
kilka razy do roku przegląd podwozia pod kątem odpryśnięć lakieru lub warstwy ochronnej i usuwanie tego na bieżąco (brunox, hameraid x2, bitex)
purchli nie mam, ale mialem kilka rys lub pęknięć lakieru (parkingi pod hipermarketami są straszne) - robię zaprawki, albo jadę do lakiernika na lakierowanie elementu (3 razy mi się zdarzyło)
wymiana zużytych elementów - opony, klocki, tarcze, tłoczki, przewody, tłumiki, tuleje, końcówki drążków, płyny w aucie, żarówki itp. itd.
szukanie cichego mostu, ładniejszych listew itp. też kosztuje :)
w sumie jak podliczysz, to się uzbiera ładna sumka :)
nie ma krytycznych usterek - poprostu utrzymuję auto w stanie świetności :) ale to wymaga czasu i nakładów

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: pt kwie 28, 2006 10:31 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 27, 2006 12:09 am
Posty: 2
Lokalizacja: Podkowa Leśna
A jak wygląda sprawa silnika?
Czy warto polować na silnik 280CE czy raczej 280C?

Podobne pytanie jeśli chodzi o skrzynię biegów. Która lepiej (mniej awaryjnie, lub taniej) się sprawuje?

_________________
Johnny



Jeszcze nie W114, ale mam nadzieję, że już wkrótce...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 01, 2006 1:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Silnik w gruncie rzeczy bez różnicy. 280 lepiej brzmi, 280E teoretycznie ma lepsze parametry, co jednak w większej mierze zależy od jego stanu technicznego. 280 jest bardziej narowisty, nieokrzesany (w pozytywnym tych słów znaczeniu), 280E to jego dobrze wychowana, ugładzona wersja [zlosnik] - zależy co kto woli.
Jeśli o skrzynie chodzi, ja wybiorę prawie zawsze automat. Prawie, bo jeśli miałbym wybrać niesprawny automat i sprawny manual, wtedy może wybrałbym manual.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl