MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 10:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 10:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
Kolego @Wookee!
Jest to już moja ostatnia odpowiedź.-Myśle , że dalej ciągnąć to nie ma sensu! ALE :
- tłoki w tych modelach mercedesów MAJĄ OWAL [okrągłe są dopier kiedy są nagrzane] i dlatego przy sprawdzaniu kompresji na zimno mamy mniejsze ciśnienie sprężania ale jeżeli mamy dobre pierścienie (bez luzów i sprężyste) to tą różnice w owalu wypełniają właśnie pierścienie więc różnica ciśnień pomiędzy pomiarem na zimno a na ciepło jest mała. Dodatkowo - jeżeli tłok jest owalny to pierścienie się nie przesuwają w rowkach a tylko wysuwają.
Cytuj:
Kolego bobo116. Mechanikiem nie jestem i nie będę, niemniej z całym szacunkiem:
1. Tłoki w tych silnikach są chyba jednak okrągłe, a nie owalne. Owalne kojarzą mi się osobiście z nowszymi jednostkami napędowymi.

A ja niestety mechanikiem jestem i na tych i innych silnikach mercedesa swoje zęby zjadłem.
Tak więc proszę nie używajcie sformułowań typu: "chyba" "słyszałem" "ktoś gdzieś tam mówił" itp jeżeli nie wiecie lub nie znacie czy nie macie pewności.
Udzielajcie dobrych i sprawdzonych- powtarzam "SPRAWDZONYCH' porad tak aby wszyscy członkowie tego forum byli jak najbardziej zadowoleni ze swoich ukochanych Mercedesów i jeździli nimi WIECZNIE.
Pozdrawiam wszystkich


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 10:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
bobo116 pisze:
Kolego @Wookee!
Jest to już moja ostatnia odpowiedź.-


Mam nadzieję że nie :)
bobo116 pisze:
- tłoki w tych modelach mercedesów MAJĄ OWAL [okrągłe są dopier kiedy są nagrzane] i dlatego przy sprawdzaniu kompresji na zimno mamy mniejsze ciśnienie sprężania ale jeżeli mamy dobre pierścienie (bez luzów i sprężyste) to tą różnice w owalu wypełniają właśnie pierścienie więc różnica ciśnień pomiędzy pomiarem na zimno a na ciepło jest mała. Dodatkowo - jeżeli tłok jest owalny to pierścienie się nie przesuwają w rowkach a tylko wysuwają.

Stara dobra szkoła :)
Mało kto to wie :) widzę że oddał bym Ci silnik do remontu bez zbednych słów :) Niedawno toczyła się tu dyskusja nt. kiedy sprawdzać ciśnienie (kompresję) czy na ciepłym czy na zimnym a nikt o tym nie wiedział :)

Inna sprawa że autor watku pisze ze od niedawna ma Merca .Dodam może coś co jest nie do końca tak oczywiste ale ma sens .Może kolego wczesniej śmigałeś na benzyniaku i teraz masz "za ciężką nogę "do starego diesla.Jak kupiłem swojego to waliłem trasy ile fabryka dała i olej mi znikał .Potem odkryłem wężyk do filtra którym olej cofał się do komory spalania i nagle zmniejszyło mi się zuzycie oleju :)
Do dzisiaj tak mam że jak babcię przegonię na autostradzie to wali mi olejem dookoła przewodu odpowietrzającego klawiaturę a jak jadę jak emerytowany policjant z drogówki to nie ubywa go wcale .
Pomysl o tym moze coś w tym jest .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 10:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bez "chyba" i innych tego rodzaju, skoro Cię denerwują.
1. Dziękuję za sprostowanie. Doczytałem sobie i wiem gdzie źle podszedłem do zagadnienia - w skrócie, zbyt pobieżnie potraktowałem kwestię przekrojów. Co do braku ruchomości na boki, pozostanę sceptyczny. Podobnie co do zbawiennej roli nagrau. Spręzystość pierścienia zapewnia jego ułożenie w układzie tłok/cylinder, a praca tłoka powoduje uszczelnienie. Kwestię oczekiwanego odkształcenia tłoka doczytam na spokojnie.
2. Bezsporne pozostaje, że kolega powinien przeprowadzić diagnostykę, zanim zacznie grzebać w silniku.
3. Nafta ma swoje miejsce i nawet z Twoich postów częściowo to wynika. Powtarzam, że nie namawiałem do jej lania ot tak dla sportu.
4. Proponowana wymiana samych pierścieni to niestety często zabieg krótkoterminowy.
5. Dalej pozostawiłeś kilka kwestii bez odpowiedzi, ale rozumiem, że nie masz obowiązku ich udzielać.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 3:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Generalnie przyjmuję stanowisko Wookeego. Zgadzam sie co do owalu cylindrów (choc pierwsze slysze zeby stawaly sie okragle po nagrzaniu i nie przyjmuje tego za pewnik). A co do uszczelniajacych wlasciwosci nagaru to takze pozostaje sceptyczny, choc ma to rece i nogi co piszecie ;-).

PS.
A powiedz mi czy takie same zjawiska mozna wg Ciebie zaobserwowac w silnikach benzynowych?? Bo generalnie ja w dieslach jetem dosc zielony i jesli dzieje sie tak tylko w dieslach to nie polemizuje dalej.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 4:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
bobo z tego co widzę mieszkasz w Opolskim. Mógłbyś podać konkretny adres Twojego warsztatu ?

Z Tojego nicka wnioskuję że 116 jeździsz, przydałoby się kilka prac konserwacyjnych, a nawet pół remontowych ( wymiana uszczelki pod głowicą ).

Z miła chęcia bym sie spotkał i wymienił poglądy [cool]

POzdrawiam

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 6:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
merolek pisze:
To jaki olej zastosowac mineralny chodzi Mi o klase CC czy CF.

Jeżeli chodzi o silniki starego typu to można zastosować olej klasy nawet CC ważne aby nie miał właściwości myjących silnika, przyczym należy pamiętać o wymianie co 8-10 tyś. km .

_________________
MB W116 SE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
[ ważne aby nie miał właściwości myjących silnika, przyczym należy pamiętać o wymianie co 8-10 tyś. km .[/quote]

A czy Lotos Diesel City 15W40 klasy CC takie ma?? Olej raczej wymieniam co jakies 7 tyś.km [usmiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 9:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
Nie pamiętam jakie ten olej ma dodatki ale używajmy zwykłych podstawowych bez dodatków.

Dodano po 33 minutach.:

WeebShut pisze:
bobo z tego co widzę mieszkasz w Opolskim. Mógłbyś podać konkretny adres Twojego warsztatu ?

Przykro mi bardzo ale warsztatu aktualnie nie prowadze. Mercedesy to moja pasja od dzieciństwa i całe życie sam naprawiam. ;)

_________________
MB W116 SE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 12:21 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
merolek pisze:
A czy Lotos Diesel City 15W40 klasy CC takie ma?? Olej raczej wymieniam co jakies 7 tyś.km [usmiech]


Jezdze na mineralnym lotosie od 90tys i silnika mi nie wyplukalo, a mialoby z czego, bo przebieg ma potezny :lol:

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 10:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
bobo116 pisze:
Przykro mi bardzo ale warsztatu aktualnie nie prowadze. Mercedesy to moja pasja od dzieciństwa i całe życie sam naprawiam.


To może zajadę jakoś i zerkniemy co tam pod maską siedzi, przy okazji zobacze jak chodzi ( zapewne idealnie ) Twoja W116 [zlosnik]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 11:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Przeczytałem to:
drakoz pisze:
Ach zapomnialem jeszcze dodac ze autko dymi niebieskim dymem - co prawda nie unośi sie chmura dymu i takze jadac nie wiadac,ale jednak... i troche czuc spalony olej
Byłbym wdzieczny jesli ktos podał by mi ile tej nafty musialbym zalac do cylindrów.Dzieki - Pozdrawiam i uciekam do pracy. :/


merolek pisze:
Tak wlasnie czytam i tez mam lekki problem z braniem oleju I pobiera go regularnia okolo 1,5 litra na 1000km.Odpala dobrze bo w mrozy -23 zaskoczyl za pierwszym razem na jednym grzaniu swiec.Oczywiscie troche krecil rozrusznikiem zanim mial wlasciwa predkosc obrotowa silnika (mineralny olej) wiem ze jak odpali to buchnie chmurka dymu niebieskiego i pozniej juz nie kopci oraz w czasie jazdy nie ma niebieskiego dymu.Ktos tez Mi mowil aby zmienic uszczelniacze zaworow ale mechanik mi powiedzial za wymiane 150 zeta.Wiec sie zastanawiam co dalej robic czy myslec czemu ubywa olej i cudowac czy dac spokoj i lac olej Pozdrawiam wszystkich a propo nafty to mozna cos wiecej na ten temat czy to cos pomaga?


Przeczytałem liczne odpowiedzi.

Ja także miałem problem z silnikiem. Brał oleju na maksa tyle co u Merolka, a nawet więcej, auto dymiło na skrzyżowaniach po zatrzymaniu w czasie jazdy na odpalonym cały czas silniku jednocześnie silnik wpadał w gigantyczne wibracje. Nikt nie wiedział co to może być. W koncu poszedłem za radą dwóch osób, które tylko rzuciły przypuszczenie, że to może być membrana podciśnienia.

Do autora tego wątku:
zanim zaczniesz grzebać w tłokach, co trochę kosztuje, sprawdź i ewentualnie wymień rzecz, którą zdaje się i tak warto wymienić. Jest to tak zwana membrana podciśnienia, mechanik będzie wiedział o co chodzi.
Jest to element gumowy, który po tak długim czasie używania koroduje, robią się dziury, olej idzie tymi dziurami gdzieś na boki (na jakie boki nie wiem, nie znam się). W każdym razie:
ja ten element wymieniłem, kosztowało to 50 złotych, auto przestało brać olej, ustały dziwne objawy telepania silnikiem po zatrzymaniu w miejscu po dłuższej jeździe, ustało też palenie oleju (charakterystyczny błękitny dymek).
Pozdrawiam i powodzenia

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 11:34 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
WeebShut pisze:
To może zajadę jakoś i zerkniemy co tam pod maską siedzi, przy okazji zobacze jak chodzi ( zapewne idealnie ) Twoja W116


Nie widze żadnych problemów. Zapraszam, mój tel.885 393 390

Dodano po 8 minutach.:

melvis pisze:
zanim zaczniesz grzebać w tłokach, co trochę kosztuje, sprawdź i ewentualnie wymień rzecz, którą zdaje się i tak warto wymienić. Jest to tak zwana membrana podciśnienia, mechanik będzie wiedział o co chodzi.


Dokładnie też tak może być. Jeżeli popatrzymy na przeźroczysty przewód od podciśnienia z kolektora ssącego do vacum pompy i będzie on czarny w środku od oleju to jest to oznaka pęknięcia membramy Vacum pompy.

_________________
MB W116 SE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Dokładnie też tak może być. Jeżeli popatrzymy na przeźroczysty przewód od podciśnienia z kolektora ssącego do vacum pompy i będzie on czarny w środku od oleju to jest to oznaka pęknięcia membramy Vacum pompy[/i][/b]

A czy wymiana takiej membrany jest ciezka do przeprowadzenia - ??Mozna ja przeprawadzic w domowym garazu czy trzeba w warsztacie mechanicznym.

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 12:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
drakoz pisze:
A czy wymiana takiej membrany jest ciezka do przeprowadzenia - ??Mozna ja przeprawadzic w domowym garazu czy trzeba w warsztacie mechanicznym.


Tego nie wiem, ja zrobiłem u Jarka w alejach Jerozolimskich. I jest git.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
To ciekawa sprawa z ta membrana podcisnienia.Kiedys wyjolem ten wylacznik pneumatyczny silnika przy pompie wtryskowej i jak go poruszalem to olej wyszczelil Mi z wejscia wezyka gumowego.Na dniach zobacze jak to wyglada.I dzieki za porady :-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl