MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 9:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 11:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Grzegi pisze:
Nie polecam, może i bradziej szkodliwe jak brak stanu.


Niby dlaczego

Grzegi pisze:
Bo się już pogubiłem, chyba rozmawiamy o skrzyni. Raulo pisał, że wycieka czerwony olej, więc cieknie ze skrzyni, a nie z silnika


czytaj dokładnie wcześniejsze posty, jeśli rozmawiamy o wycieku ze skrzyni to po co chcą mechanicy Raulowi wymienić panewki, które są tylko w silniku?

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 11:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ro2man pisze:
panewki, które są tylko w silniku


czyżby 8)

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 11:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
widziałem rozebraną skrzynię, były w niej takie okrągłe tarczki jakieś cięgna i inne ale panewek nie widziałem, no może słabo patrzyłem [zlosnikz]

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
ro2man pisze:
Grzegi napisał:
Nie polecam, może i bradziej szkodliwe jak brak stanu.


Niby dlaczego



Może przysadziłem z tym barzej, ale pewnie jest, że nie należy jeździć ze zbyt niskim jak i zbyt wysokim poziomem. Jeden i drugi zakłóca pracę automatycznej skrzyni.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 12:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Grzegi pisze:
Może przysadziłem z tym barzej, ale pewnie jest, że nie należy jeździć ze zbyt niskim jak i zbyt wysokim poziomem. Jeden i drugi zakłóca pracę automatycznej skrzyni.


osobiście załatwiłem skrzynie jezdą bez oleju (poleciał właśnie simering pomiędzy skrzynią a silnikiem) więc teraz zalałem na zaś.
Nie wydaje mi się aby te kilka cm ponad stan w sposób istotny zmieniło ciśnienie w skrzyni, która i tak musi być na full zalana olejem.

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Raulo pisze:
A jak się zachowuje skrzynia, że stwierdził, że trzeba robić całą ?

to co ja odczułem to to ze 1 bieg za puzno wchodzi przy ostrum ruszaniu, i ciągnie na nim do ok 4tys obr. po czym wrzuca 2 bieg i jeszcze to ze jadac 50km/h na 4 biegu wciskając gaz do dechy (kick down ) redukuje tylko do 3 a powinien do 2 biegu
pozd


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 7:47 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 13, 2004 4:09 am
Posty: 33
Lokalizacja: Września (wielkopolskie)
Naprawiał może ktoś z kolegów swój samochód w tym warsztacie ?
http://www.lekop.beep.pl/co.htm

_________________
MB 123 300D 78' (sprzedany)
MB 124 250D 87' (sprzedany)
Obecnie MB 124 300D 86' automatic
Koledzy ! Koniecznie wejdźcie na www.cb-radio.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
Witam chcę wtrącić że znajduje sie tam oprócz zimeringa ,oring który jest ukryty, a jeżeli chodzi o panewke to wydaje sie mi że kit walą ,gdyż ja nic takiego nie widziałem co bu przypominało łożysko ślizgowe.Stawiam na zimering czas naprawy ok 4-5 h

Dodano po 2 minutach.:

O sorki widziałem łożysko slizgowe na wałku ale w środku w skrzyni

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 9:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
ro2man pisze:
Grzegi pisze:
Może przysadziłem z tym barzej, ale pewnie jest, że nie należy jeździć ze zbyt niskim jak i zbyt wysokim poziomem. Jeden i drugi zakłóca pracę automatycznej skrzyni.


osobiście załatwiłem skrzynie jezdą bez oleju (poleciał właśnie simering pomiędzy skrzynią a silnikiem) więc teraz zalałem na zaś.
Nie wydaje mi się aby te kilka cm ponad stan w sposób istotny zmieniło ciśnienie w skrzyni, która i tak musi być na full zalana olejem.


A mi gdzies sie o uszy obilo ze w tej skrzyni jest odpowietrzenie i wrazie czego nadmiar tamtedy uleci...ale jak napisalem tylko mi sie to o uszy obilo!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 9:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
ro2man pisze:
Panie kolego, panewka jest to wyłącznie łożysko ślizgowe na wale korbowym i znajduje się ono w silniku a nie w skrzyni. Jeśli piszesz, że cieknie ci gdzieś pomiędzy skrzynią a silnikiem to poleciał wyłącznie simering na wale pomiędzy skrzynią a silnikiem


Bzdury- kompletnie nie wiesz jak jest zbudowana skrzynia -nie wprowadzaj innych w błąd.
ro2man pisze:
Najprościej to pojedz na pierwszy lepszy szrot w okolicy i tam zapytaj bo oni wszystko wiedzą.
pzdr

No z pewnoscia dużo wiedzą hehe

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 9:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
u mnie przy zmianie oleju mechanik znalazl kawałek panewki (złoty zmielony kawałek metalu) czyli to była panewka czy mechanik mnie naciągał na koszty?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 9:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Raulo pisze:
W 2 warsztatach gdzie dzwoniłem, mówili mi, że w skrzyni jest jakaś panewka i ona puszcza lub się obruciła całkowicie.
A więcej to i tak powiedzieli, że trzeba przyjechać i wyrzuciś skrzynię, ponieważ oglądanie jej z kanału nic nie da.


Racja tak moze byc.
Konwertor jest przykręcony do tarczy silnika zaś szyjka konwertora podparta jest w panewce i uszczelniona simmeringiem.
Zdarza sie że panewka jest zbyt lużna lub co gorsza zaciera się na szyjce konwertora i obraca w obudowie czyli w pompie oleju.
Na temat przyczyn nie będę sie rozwodził bo są dość złożone.
Przy naprawie nalezy ocenić trzy elemeny tj simering,panewkę szyjki konwertora i sama szyjkę konwertora
Zastosowanie wlaściwych tolerancji wymiarowych i użycie orginalnego simmeringu likwiduje problem skutecznie
Pozdrowienia

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Ostatnio zmieniony sob mar 25, 2006 9:56 pm przez marcin280e, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 9:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 13, 2004 4:09 am
Posty: 33
Lokalizacja: Września (wielkopolskie)
Dziękuję koledzy za pomoc.
Dziś udało mi sie umówić z gościem, który naprawiał MB w serwisie w USA przez 20 lat.
Powiedział, że koszt wraz z olejem i filtrem oraz zimeringiem i oringiem (o ile to tylko to) to 550 pln.
Po naprawie zdam relację co było i jak wyglądała naprawa.

_________________
MB 123 300D 78' (sprzedany)

MB 124 250D 87' (sprzedany)

Obecnie MB 124 300D 86' automatic

Koledzy ! Koniecznie wejdźcie na www.cb-radio.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 4:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 13, 2004 4:09 am
Posty: 33
Lokalizacja: Września (wielkopolskie)
Tak jak obiecałem piszę co zrobiono w moim autku :)
Tak więc wszystkie oryginalne częśći MB zostały zakupione w serwisie Mercedesa.
Koszt części to 223 pln
W skład części wchodził :
Filtr oleju skrzyni biegów
Zimering
Uszczelka pod pokrywę filtra
Jakaś duża okrągła uszczelka z otworami (sztywna)
Oraz duży (średnica jakieś 10-12 cm) oring - notabene najważniejsza rzecz w tej naprawie. Podobno to tym oringiem ciekł olej (był już bardzo sztywny).

Całkowity koszt naprawy to 223 części + Oryginalny olej mercedesa 180 pln + robocizna 180 pln = 583 pln

Teraz skrzynia chodzi jak ta lala i nie cieknie :)
Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

_________________
MB 123 300D 78' (sprzedany)

MB 124 250D 87' (sprzedany)

Obecnie MB 124 300D 86' automatic

Koledzy ! Koniecznie wejdźcie na www.cb-radio.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 2:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
a gdzie to dokladnie robiles? bo chwilowo mam podobny problem. i jak to zalatwiles - mial gosc czesci na miejscu, czy najpierw powiedzial ci co kupic??

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl