(me: how) pisze:
teraz pełną gębą są już w cywilnych kolorach
dalej sa budyniowe, tylko coraz czesciej oklejane, szczegolnie drogie modele. Ostatnio widzialem na postoju przed dworcem nowiutkiego merca B (coraz mniejsze auta ida na taxy, niedluga beda jezdzic klasa A!) w cywilnym kolorze i z kogutem. Pomyslalem: cholera, Niemcy tez schodza na psy, juz ten ich Ordnung nie taki jak byl a bedzie jeszcze gorzej. Ale za pare dni to samo auto (numer rej.) bylo juz oklejone folia w kolorze wanilliowej masy. Jednak Ordbung muss sein!
Ale faktycznie taxy coraz czesciej po odsluzeniu swojego przepoczwarzaja sie w cywilne auta bez sladu (moze tylko w kodach i papierach cos mozna odczytac, choc to ostatnie tez nie zawsze bo czesto pierwszy wlasciciel to towarzastwo leasingowe albo bank). Taxy nie zawsze maja MB-Tex, deski rozdzielcze sa juz takie jak w zwyklych autach no i kolor. Kiedys, tak jak napisal (me:hol), dostarczane w cywilnych kolorach i przemalowywane tylko z wierzchu a teraz w znakomitej wiekszosci oklejane. To samo dotyczy zreszta samochodow policyjnych. Kiedys radiowozy wyraznie wyroznialy sie bialym kolorem i zielonymi drzwiami i pokrywami, material tapicerski taki sam (!) dla wszystkich marek w calych Niemczech, wielka neonowka na srodku sufitu, najmocniejszy benzynowy silnik dla danej wersji i automatyczna skrzynia. Teraz auta czesto sa srebrne, oklejane zielona, lub, co gorsza, niebieska (cholerna unifikacja w UE) folia, siedzenia ze zwyklego materialu (jeszcze troche i beda welurowe) i tylko na tylnych sa takie nakladki z elastycznej przezroczystej folii PCV (?). W mercach nawet drewno i klima! Montowane sa silniki diesela i tylko automatyczne skrzynie pozostaly. Wszystko sie zmienia, tylko czekac jak auta Bundeswehry beda oklejac matowa zielona fola...
Raulo pisze:
A czy to prawda, że takie auta charakteryzują się podwyższoną odpornością na korozję
Znajomy, ktory pracowal na tasmie w Sindelfingen, twierdzil ze nadwozia tax sa inaczej spawane (wiecej punktow) i maja inne zawiasy drzwi itd.
Raulo pisze:
na zniszczenia tapicerki
wlasnie dlatego w taxach standartowo byl MB-Tex, ponadto mozna jako dodatkowe wyposazenie zamowic wzmocnione siedzenie kierowcy i pasazera (moze w pakiecie "Taxi" to bylo w standarcie?)
Raulo pisze:
większą trwałością podzespołów silnika i układu jezdnego
w katalogach czesci zamiennych Opla i VW sa czasami osobne pozycje z adnotacja "Taxi" lub "Policja", przypuszczam, ze u Mercedesa tez tak jest. Kiedys widzialem na eBay'u osobny katalog czesci zamiennych do silnika dla wesji "Taxi" do beczki, silniki 200 D i 220 D (OM 615). Taxy i radiowozy maja tez inne wytyczne co do obslug okresowych silnika i skrzyni biegow (czestsze przeglady, wymiana oleju w skrzyni tylko w tych "utrudnionych warunkach eksploatacji", itd.)