MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 8:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 18, 2006 5:32 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
hello

mam 280SL, W107, z 77.
Nikt nie wie o co chodzi nawet mój mechanik, które wszelki juz podstawowe i nie za bardzo podstawowe posprawdzał.

Merc dymi przy skręcie w prawo przy wyjściu z zakrętu na neibiesko.

Czy komuś moze tak dymił? POmocy!
Koszmar ten - szukania dlaczego dymi i kiedy dymi trwa juz naprawdę zbyt długo :evil:

dzieki bardzo
bea

_________________
gg: 3926245
280 SL W107 '77


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 18, 2006 6:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
beatriss pisze:
dymi przy skręcie w prawo przy wyjściu z zakrętu na neibiesko


sprawdź, czy nie ubywa Ci płynu hamulcowego.
Mój kumpel w scirocco miał podobny objaw, a było to wynikiem przedostawania się płynu hamulcowego do serva, a z serwa przewodem podciśnieniowym do silnika, który ładnie na niebiesko to przepalał właśnie przy skręcaniu (już nie pamiętam w która stronę) .
Może to będzie to samo ? :roll:

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 18, 2006 9:44 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 14, 2006 7:20 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Cieszyn
Czesć
Sprawdż czy nie jest zapieczony zacisk hamulcowy.
Może być zapieczony i tarcza się grzeje i palą sie klocki.
A sprawdż czy felga nie jest ciepła, bo jak będzie ciepła to napewno zacisk.

Ja tak miałem i też dymiło
___________________________
Podrawiam



MB 123,240"82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 18, 2006 9:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
cygi87 pisze:
zapieczony zacisk........Ja tak mia³em i te¿ dymi³o


z rury wydechowej ?? :o [zlosnik]

pozdrawiam

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 10:38 am 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
super - dziekuje
zapytam mechanika

jakby co to dajcie znać czy ktos jeszcze taki objaw zanotował

rozmawiałam z mechanikiem na wiklinowej, któy mówił że to kolektor ssący albo pierścienei - ale mój mechanik to już był sprawdził.

nic to i tak w przyszłym tygodniu przenosze moją 107 na wiklinową. Chyba, że cud. [zlosnik]

dzięki
bea

_________________
gg: 3926245

280 SL W107 '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 1:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Kubitus pisze:
z rury wydechowej ??

No i to jest podstawowe pytanie - skąd dymi?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 2:09 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
moi drodzy - dymi z rury!!
mnóstwo, bardzo na chama

bea

_________________
gg: 3926245

280 SL W107 '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 2:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No to zwróć na początek uwagę na to, jak operujesz gazem.
Tak w trakcie jazdy, to zazwyczaj uszczelniacze trzonków zaworowych, ale w M110 oznacza to wymianę większej ilosci elementów.
Jak się miewa odma?
Czy masz EGR, choć to akurat bardzo daleki strzał...

beatriss pisze:
mój mechanik to już był sprawdził

Prawie czas zaprzeszły, mój ulubiony skądinąd ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 2:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
beatriss pisze:
w przysz³ym tygodniu przenosze moj± 107 na wiklinow±.


skoro tak będe mógł się jej przyjzec [oczko]

Siedze na Wiklinowej od rana w przyszły piątek [zlosnik]

_________________
Kubitus


Ostatnio zmieniony czw sty 19, 2006 2:50 pm przez Kubitus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 2:49 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
ja sie nie znam na uszczelnaiczach i odmach - ale wszystko to dzielnie rpzekazuję mechanikowi, ktory mi odpowiada że sprawadzał

Ja znam karoseria, silnik, pedał wiem, zawieszenie - z tych abrdziej zaawansowanych i drążek kierwoniczy :lol:

dziekidzieki
bea

_________________
gg: 3926245

280 SL W107 '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 6:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
beatriss pisze:
wszystko to dzielnie rpzekazuję mechanikowi, ktory mi odpowiada że sprawadzał

Założenie:
Skoro dymi na niebiesko, to najczęściej oznacza, że silnik pali olej.

Pytanie:
Czy oleju ubywa i ile?
Jeśli nie ubywa, to trzeba poszukać gdzie indziej.
Jeśli ubywa, to może być to olej.

Olej może się dostać do cylindrów górą lub dołem.
Skoro mechanik praktycznie wszystko wykluczył, to:
1. co dokładnie zrobił i jakie miał wyniki?
2. może się pomylił/źle zdiagnozował i trzeba powtórzyć?
3. albo nie dymi z powodu spalania oleju?

Poza jakimś dziwacznym układem, w którym przy przeciążeniu miałoby dojść do bardzo znacznego wzbogacenia mieszanki/odcięcia powietrza, nic mi nie przychodzi do głowy, jako wytłumaczenie 3 punktu - może Gerri lub inny fachowiec coś podrzuci?
Tylko, że wtedy powinien IMO inaczej pracować silnik. Coś takiego zauważyłaś?

Dlatego sugeruję:
ocenę i podanie ilości ubywającego oleju
ponowny pomiar ciśnień + próba olejowa
kontrolę objawów dla walniętej uszczelki pod głowicą

A skoro ma być przechył, to można rozważyć ustawienie samochodu na 2 podnośnikach i sprawdzenie, jak się wówczas zachowa. Jeśli pojawi się dymienie, to można będzie zajrzeć w tej pozycji w parę miejsc, zarówno na włączonym, jak i na wyłączonym silniku. W ostateczności nawet ocenić tę nieszczęsną mieszankę.

beatriss pisze:
pedał

I dlatego sie pytam o technikę jazdy, a skoro ma być szczegółowo, to proszę.
1. Automat, czy manual?
2. Jak wchodzisz w/wychodzisz z zakrętu - czy i kiedy naciskasz pedał gazu, a czy i kiedy zwalniasz go; trochę czy mocno? Jesli manual, to jak używasz sprzęgła?
3. Dymi na ostrych zakrętach (większe przeciążenie), od jakiejś prędkości lub obrotów, czy w każdym przypadku, nawet przy manewrowaniu po parkingu?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 7:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
kalis pisze:
beatriss pisze:
dymi przy skręcie w prawo przy wyjściu z zakrętu na neibiesko


sprawdź, czy nie ubywa Ci płynu hamulcowego.
Mój kumpel w scirocco miał podobny objaw, a było to wynikiem przedostawania się płynu hamulcowego do serva, a z serwa przewodem podciśnieniowym do silnika, który ładnie na niebiesko to przepalał właśnie przy skręcaniu (już nie pamiętam w która stronę) .
Może to będzie to samo ? :roll:


Nie ma takiej opcji ;-). Pozatym przwód podcisnieniowy w W107 jest tak do serwa przykrecony ze jakby juz to raczej dymilby przy skrecie w lewo ;-)

PS.
Pochwal się fotkami SL'a ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 26, 2006 3:05 pm 
Offline
Swoja BABA

Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
beatriss pisze:
wszystko to dzielnie rpzekazuję mechanikowi, ktory mi odpowiada że sprawadzał


Dlatego sugeruję:
ocenę i podanie ilości ubywającego oleju
ponowny pomiar ciśnień + próba olejowa
kontrolę objawów dla walniętej uszczelki pod głowicą

A skoro ma być przechył, to można rozważyć ustawienie samochodu na 2 podnośnikach i sprawdzenie, jak się wówczas zachowa.
beatriss pisze:
pedał

I dlatego sie pytam o technikę jazdy, a skoro ma być szczegółowo, to proszę.
1. Automat, czy manual?
2. Jak wchodzisz w/wychodzisz z zakrętu - czy i kiedy naciskasz pedał gazu, a czy i kiedy zwalniasz go; trochę czy mocno? Jesli manual, to jak używasz sprzęgła?
3. Dymi na ostrych zakrętach nawet przy manewrowaniu po parkingu?


jest to automat
nie dymi na parkingu
nie zawsze dymi przy skręcie w prawo
na podnosnikach już był badany, rpzechylany cudowany
wszystkie podstawowe sprawy ma sprawdzone

o.

dzieki bardzo!! wszystkie te sugestie są cenne

czy moze coś jeszcze?

bea

ps. jestem chora i troszki nie mgoe sie tym zajac bo leze w łożku... choelrka!

_________________
gg: 3926245

280 SL W107 '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 26, 2006 6:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
a oleju z skrzyni nie ubywa dziwnie szybko????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 26, 2006 6:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
właśnie? to samo mi przyszło do głowy,, może olej z automatu gdzies tam kapie na kolektory, albo pod spodem na wydech... z tyłu powstaje smuga i wyglada jakby dymiło z rury... to bardzo prawdopodobne...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl