MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 9:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 18, 2005 10:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Jako że mam zamiar zakupu takiego auta, a doświadczenie mam jedynie z W114/115, prosiłbym szanownych kolegów posiadaczy o porady.
Mam na oku kilka z silnikami 250D i 300D od W124, więc ewentualne sugestie na co zwrócić uwagę przy tych motorach mile widziane.
Pomożecie?? [zlosnik]

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Post: pn gru 19, 2005 5:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Robert Belzyt pisze:
Jako że mam zamiar zakupu takiego auta, a doświadczenie mam jedynie z W114/115, prosiłbym szanownych kolegów posiadaczy o porady.
Mam na oku kilka z silnikami 250D i 300D od W124, więc ewentualne sugestie na co zwrócić uwagę przy tych motorach mile widziane.
Pomożecie?? [zlosnik]


Jeżdę jak widać w moim podpisie motorem benzynowym i silnik ok. spalanie umiarkowane ,moc i przyspieszenie wystarczające.Jesli chodzi o silnik 250d to za mały.W tym modelu był tylko silnik 300 turbo w różnych wariantach mocy od 123 do 150 KM i i później 350 diesel o mocy 150 KM, wszystkie z turbodoladowaniem.Silniki powyżej 300 benzyna sa bardziej problematyczne przy naprawie ich awarii,droższe części, większe spalanie z niekoniecznie wi ekszym przyspieszeniem no i skrzynia most tez inne i mniej dostępne.Mój model ma motor,skrzynię .most jak w 124 (duża dostępność używek na rynku) zawieszenie jak w W123 ( jeszcze większa dostępność i tanizna w sklepach).A ogólnie przy zakupie patrzy sie tak jak na inne marki.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 5:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
jeżeli mam ci coś doradzać to patrz na wnętrze i na wypas jaki jest w aucie bo to najciężej poprawić (moim skromnym zdaniem)
aha i ten 250 to chyba cuś za mały jak na S


Na górę
Post: pn gru 19, 2005 6:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
stanleym126 pisze:
.Silniki powyżej 300 benzyna sa bardziej problematyczne przy naprawie ich awarii,droższe części, większe spalanie z niekoniecznie wi ekszym przyspieszeniem .


Nie do końca sie z Tobą zgadzam, a nawet nie zgadzam sie wcale. Chyba nie miales przyjemnosci jezdzić V8, bo w porównaniu z R6 ( w 126 ), wrażenia z jazdy są duuuużo lepsze . Jeśli chodzi o spalanie, to na trasie, przy większym komforcie jazdy samochodem z wiekszym silnikiem, możemy uzyskać niższe spalanie, niż w mniejszym silniku. Ja swoją 500 osiągałem spalanie niższe niż kolega 280SE. Także chyba trzeba sie zastanowić przed wyborem silnika, jak auto będzie głównie eksploatowane.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
Post: pn gru 19, 2005 9:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Robert Belzyt pisze:
Pomożecie?? [zlosnik]


Pomożemy! [zlosnik]

W kwestii silnika to dla mnie chyba temat jest zamknięty.
W126 z 300d a tym bardziej 250D to jakaś pomyłka [szalone] . Ani osiagi ani ekonomia zwłaszcza przy dzisiejszych cenach ropy. Wehikuł-mezalians. no chyba, ze ktoś tak lubi to wtedy nie mam argumentów ;) .
Złoty środek osiągi-koszty to M103 (3L). 8)
Trzeba sie liczyc z REALNYM spalaniem w mieście na poziomie 14-15L i około 10-12 w trasie, przy założeniu, że reaktor jest w bardzo dobrym stanie. V8 owszem, owszem to jest mnaim, mniam...uhmmm...i frajda duuuuzo większa ale nie ma cudów - koszty poza paliwem są także odpowiednio duuużo wieksze, 126 z V8 to prawdziwa s-klasa, z R6 jego namiastką ale w dobrym stylu.. Jak na samochód do codziennej jazdy to V8 dla mnie nie do przyjęcia. Poza tym masz zawsze alternatywę mądrze zrobionego LPG.
Z M103 na pokładzie jest całkiem miło, silników i czesci sporo, mechaniory znają bo nie egzotyka i lubia bo wałki się sypią :lol:
A na co uwazać? Podstawowe rzeczy eksploatacyjne typu klocki tarcze etc. nie straszą. Wykończyc finansowo moga n.p skorodowne chromy zderzakow czy wydech za ciężkie pieniądze. Powyżej słuszna uwaga co do wnetrza-tego po zakupie jusz nie zmienisz. Szukalbym raczej skóry bo mimo wszystko łatwiej naprawić niż welur i lepiej znosi lata eksploatacji. Z wypasu podstawa to prąd w szybach- bez reszty (ABS, serwo i tak są) da się zyć. Miły jest szyber na pokładzie i grzane taborety. Klima tysz :lol:
P.S
nie porownywałbym paliwożernego 280SE do 500 setki.[zlosnikz]
W konfrontacji z M103 nie byłoby rózowo.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 10:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Cześć!

Pomijając temat silnika (250D odpada absolutnie), radziłbym szukać auta z drugiej serii (po 85 roku), wprowadzone cynkowanie blachy zdecydowanie rozwiązuje problem korozji [ok]

Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 10:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
no i oczywiscie AUTOMAT:)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 10:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
No no, bardzo dziękuje za pomoc [zlosnikz] , nie spodziewałem się tylu odpowiedzi.
W zwiazku z tym że moję /8 przechodzą na zasłużoną emeryturę,
rolę roboczego wołu ma teraz przejąć 126 [cool] .
Tak więc ma być to auto do intensywnej eksploatacji, stąd pomysł z dieslem pod maską (ok.40000km/rok)

A ile gazu pobiera 300SE?? - napewno ktoś ma taką wiedzę [zlosnik]
A może ktoś ma jakąś ekonomiczną S-kę na sprzedaż?

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
agaj666 pisze:
no i oczywiscie AUTOMAT:)

Automat w 126 ma jedną ale bardzo duża wadę. Brak piątego biegu i wszystko co sie z tym wiąże [szalone] Poza tym zgadzam się z powyższym. Realne spalanie 300 masz napisane powyżej.
A jako wół roboczy to czy ja wiem.... ja brałbym bez wahania 124.
Tu jusz częsci setki, tysiace... diesle som, wybór spory... :roll:
W126 na codzień to hmmm mało poręczny wózek. Na autobahn, asfalt pożerać to i owszem ale do miasta to nie bałdzo.(zaraz mi się dostanie ;) )

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Robert Belzyt pisze:
A ile gazu pobiera 300SE?? - napewno ktoś ma taką wiedzę [zlosnik] [...]

Moja 300SE z instalacją I generacji (od 1996) [zlosnikz] pali w mieście (ale zakorkowanym - Trójmiasto) od 17 do 20 LPG. Na trasie jest lepiej od 13 do 16 LPG. Oczywiście wszystko zależy od sposobu jazdy, obciążenia i pory roku. Nie mam oszczędnie ustawionej instalacji LPG - wprost przeciwnie uważam że "słuszna" dawka mniej szkodzi (no już jeżdżę 9 lat na tym samym silniku, kopułce, palcu i kablach :lol: ) i praktycznie "nie strzelam".
Pozdrowienia.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 11:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Croolick pisze:
W126 na codzień to hmmm mało poręczny wózek. Na autobahn, asfalt pożerać to i owszem ale do miasta to nie bałdzo.(zaraz mi się dostanie )

Malbork, to nie miasto [zlosnik]

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 11:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Croolick pisze:
A jako wół roboczy to czy ja wiem.... ja brałbym bez wahania 124.

Nigdy nie miałem popularnego auta, a W124 jest wszędzie i mnóstwo... [zlosnik]

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 20, 2005 1:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Croolick pisze:
V8 owszem, owszem to jest mnaim, mniam...uhmmm...i frajda duuuuzo większa ale nie ma cudów - koszty poza paliwem są także odpowiednio duuużo wieksze, 126 z V8 to prawdziwa s-klasa


Koszty po za paliwe wcale nie są tak duzo wieksze, to że kupujesz dwie świece wiecje czy, że wlewasz dwa litry oleju wiecej przy wymianie to nie taki kosmos znowu (moim zdaniem)
Sam kupując 126 chciałem koniecznie V8 bo spalanie nie jest wiele wieksze niż 300 a jazda zupełnie inna.
260 nie chciałem bo to dobry silnik do 201 [zlosnik]
Croolick pisze:
W126 na codzień to hmmm mało poręczny wózek. Na autobahn, asfalt pożerać to i owszem ale do miasta to nie bałdzo.(zaraz mi się dostanie

Ja stawiam nie na porecznośc na na wygode, zreszta co w 126 jest nieporecznego ?? [zlosnik]
agaj666 pisze:
no i oczywiscie AUTOMAT:)

To bez dwóch zdań i nie tylko przy 126 .. [cool]

A wiec ja bym proponował jednak V8 bo R6 to oszczednośc niewielka a przyjemnosc z jazdy V8 i tak wszytsko zrekompensuje...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 20, 2005 8:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
mam w swojej 124 automat 4 biegowy,niestety i BARDZO mi 5-go brakuje,bardzo........
i tempomatu.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN

Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 20, 2005 1:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Robert Belzyt pisze:
A może ktoś ma jakąś ekonomiczną S-kę na sprzedaż?


Witaj nie wiem czy aktualne jeszcze ale kolega M4E miał cuś takiego:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=15601

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl