MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 7:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 7:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam wszystkich.
Właśnie zrobiłem sporą trasę w kraju -1200km na czystym OR nie było by w tym nic niezwykłego gdyby nie fakt że:
- część udało mi się (przypadkowo kupić za 1 zł /litr)
-jechałem bez żadnych instalacji podgrzewania i przełaczania
- był to 100% rzepak
Wniosek tylko jeden warto a nawet trzeba.Zupełnie nie martwiłem się kosztami podróży.Polecam dla niezamożnych .Inna sprawa że śmierdzi aż wstyd :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 4:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Cytuj:
Zresztą w fabrycznych kodach wyposażenia MB znalazłem coś takiego:
921 Pflanzenoelmethylester-Ausfuehrung zum Tanken von Bio-Diesel RME / vegetable oil methyl ester version
czyli wygląda na to, że można mieć to co trzeba juz fabrycznie.
Są to pojazdy przystosowane do biodiesla a nie OR

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 9:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
Do biodisla zdaje się muszą być przystosowane w DE wszystke nowe pojazdy. W kodzie jest skrót RME - RapsMethylEsther - Biodiesel RME jest czymś innym niż zwykły Biodiesel. Biodiesel RME to olej rzepakowy spełniający wymagania odpowiedniej normy. (Zresztą w angielskim tekście opisu nie ma ani słowa o biodieslu)

_________________
W123 200D '83 - "Margot (zdrobniale Margolcia) sofa na kołach"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 5:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
To ja - po lekturze wątku i własnych przemyśleniach - dodam swoje trzy grosiki:
Koncepcja jest następująca: dwa zbiorniki - dodatkowy najlpiej prostopadłościan w bagażniku. Z niego przewody miedziane ( doprowadzenie i powrót ?)- złączki itp do kupienia w sklepach z akcesoriami grzewczymi. Przewód doprowadzający owinięty wokół rury wydechowej - pierwszy słaby punkt ze względu na drgania i możliwe hałasowanie a w efekcie uszkodzenie przewodu. :( . (możnaby spróbować usztywnić - wełna mineralna pomiędzy zwojami, wszystko owinięte/osłonięte jakąś (jaką?) niepalną taśmą/rurką). Do instalacji paliwowej połączenie za pomocą trójnika. Przed trójnikiem od strony zbiorników po jednym elektrozaworze na przewód. Do przełączania przełącznik hebelkowy - w jednym po łożeniu jeden zawór zasilany a w drugim drugi. (można jakieś diodki LED dorzucić dla sygnalizacji) Drugi słaby punkt - nie przepatrzyłem oferty elektrozaworów - nie wiem czy są takie, które otwieraja się po załączniu napięcia a po odłączeniu zamykają.
Ktoś poprzednio bardzo mądrze sugerował, że instalacja OR przyda się w krajach, gdzie ceni się środowisko i zdrowy rozsądek. [zlosnik] ;) :evil:

Pozdr.
Witek

poszukałem na allegro - elektrozawory odcinające po 50 zeta sztuka
cały czs się zastanawiam - układ powrotny - potrzebny do drugiego zbiornika czy nie ?

_________________
MB 123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 9:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
-Jestem pod wrażeniem, 124 250td chodzi na or, co ważne praca silnika cechuje sie miękciejsza praca niż na "zwyklym paliwie", no i ten niesamowity zapach wydobywajacy sie z rury, bajka, ale trzeba sie zastanowic jak bedziemy uruchamiac nasze fury w zime, układ z drugim zbiornikiem nie bardzo mi sie podoba, za dużo techniki, albo alegoria do LPG malo miejsca w kufsze, muszę podumać. A druga sprawa dobrze podgrzane paliwo juz w czasie pracy, czy o czym już wspomnieliście, seryjnie montowany w 124 pogrzewacz paliwa,
-"padfor" wspomniałeś że paliwo jest pogrzewane tylko do 25 oC, gdzie szukać owego termostatu sterujacego temp.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 4:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Dolaczylem do projektu [smiech] 190D 231tkm na razie poszlo 10l OR co dalo proporcje 3:2 dla ON. Ruszylem w mala traske 200km i wszystko ok [zlosnikz]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
pucek-benz pisze:
-Jestem pod wrażeniem, 124 250td chodzi na or, co ważne praca silnika cechuje sie miękciejsza praca niż na "zwyklym paliwie", no i ten niesamowity zapach wydobywajacy sie z rury, bajka, ale trzeba sie zastanowic jak bedziemy uruchamiac nasze fury w zime, układ z drugim zbiornikiem nie bardzo mi sie podoba, za dużo techniki, albo alegoria do LPG malo miejsca w kufsze, muszę podumać. A druga sprawa dobrze podgrzane paliwo juz w czasie pracy, czy o czym już wspomnieliście, seryjnie montowany w 124 pogrzewacz paliwa,
-"padfor" wspomniałeś że paliwo jest pogrzewane tylko do 25 oC, gdzie szukać owego termostatu sterujacego temp.


Nie wiem, w książce o W124 (która wpadła mi w ręce w ksiegarni) przestudiowałem tylko schemat ideowy instalacji zasilania paliwem i przeczytałem opis tegoż - stąd podane przeze mnie informacje.

Zapalanie w zimie - 2-3 razy podgrzewać i dopiero kręcić.
albo układ z 2 zbiornikami przy czym dodatkowy mały zbiornik można użyć do rozruchu ON a fabryczny do OR
OR ścina się w temp ok - 10 st C - aby temu zapobiec należy mieszać z ON 50 na 50 - niezależnie od wybranego wariantu zasilania.

_________________
W123 200D '83 - "Margot (zdrobniale Margolcia) sofa na kołach"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 8:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
padfor pisze:
pucek-benz pisze:
-
OR ścina się w temp ok - 10 st C - aby temu zapobiec należy mieszać z ON 50 na 50 - niezależnie od wybranego wariantu zasilania.


Czyli w zimie można bezpiecznie jeździć przy proporcji 50 na 50?

pozdr.
Witek

_________________
MB 123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 8:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
laudan pisze:
Dolaczylem do projektu [smiech] 190D 231tkm na razie poszlo 10l OR co dalo proporcje 3:2 dla ON. Ruszylem w mala traske 200km i wszystko ok [zlosnikz]

Witaj Marcin długie trasy wal na 100% za tytdzień jadę do Zermatt już czeka 200 litrów(2600km w obie strony) .Kupiłem bak na 100l :)

acha w bagażniku miej 1-2 wtryskiwaczy tak na wszelki wypadek( koszt.10zł na szrocie)
Pozdrawiam

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 9:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
witek1 pisze:
padfor pisze:
pucek-benz pisze:
-
OR ścina się w temp ok - 10 st C - aby temu zapobiec należy mieszać z ON 50 na 50 - niezależnie od wybranego wariantu zasilania.


Czyli w zimie można bezpiecznie jeździć przy proporcji 50 na 50?

pozdr.
Witek

?????
w zimie nawet nie myśl o takich proporcjach chyba że chcesz krótko jeździć swoim mercem.Dodam że latem zapalanie poranne auta nie należy do przyjemnych jeśli masz OR w baku a co dopiero zimą.
Stosowanie tych dziwnych preparatów do rozruchu tez nie jest bez wpływu na silnik.Wożę w aucie jednak zwykle tak liczę km.trasy aby gasić i zapalać na ropie.NIE OSZUKUJMY SIĘ TO NIE JEST ROPA .Tu trzeba instalacji lub myśleć na zapas
Moim zdaniem zimą bez solidnego podgrzania nie warto próbować.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
[url]http://www.ppr.pl/artykul.php?id=126581
[/url]

Taki fajny artykół sorki jeśli już był

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 1:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Rany chyba dostaniemy amnestię albo cuś takiego ................poczytajcie.
http://finanse.wp.pl/POD,12,wid,7859146 ... Bpage%5D=2

Polak potrafi???????

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
moje obserwacje są takie:
-odpala normalnie jak na ON, Ale pierwsze 3 min to wyskakujace sekcje, nierówne obroty.
-po 5 min silniczek cyka cichutenko jak benzynka, znacznie wyższa kultura pracy niż na ON,
-na trasie żadneg odczucia że jade na OR, a wydaje mi sie nawet że ma lepszego kopa niż zwykle.
-bajka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 9:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Irek pisze:
Witaj Marcin długie trasy wal na 100% za tytdzień jadę do Zermatt już czeka 200 litrów(2600km w obie strony) .Kupiłem bak na 100l :)

acha w bagażniku miej 1-2 wtryskiwaczy tak na wszelki wypadek( koszt.10zł na szrocie)
Pozdrawiam


Juz prawie doszlem do 90%. Musze pamietac tylko, aby przy 1 odpaleniu dluzej grzac i gazu dodac [zlosnik]

A jak sie zapatrujecie na takie urzadzonka:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 06, 2005 12:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
taaa...
cóż mogę powiedzieć... rzepak rulez!!
same plusy a i pogoda dopisuje (do końca września ma być ciepło!!) :D
jak pokazuje sytuacja na rynku paliw ropa to przeszłość. co będzie za 5-10 lat?? trzeba się przystosować :D mogę dodać, że moje doświadczenia potwierdzają obserwacje pucka, laudana, irka, padfora i innych... tylko z zasilaniem zimą byłbym ostrożny, bardzo..
no i jeszcze ten nasz MinFis, jaki on wspaniały!! obniży akcyzę na benzynę! ale na ropę już nie... dziękujemy panie ministrze [dupa3] ponad połowa silników benzynowych zasilana jest gazem.
polecam OR :D

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"
OR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl