MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 1:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 124 25 26 27 28111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 8:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=656901 czytajcie i ubolewajcie nad głupota ludzi nami rzadzacych....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 8:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
MERCEDES 4 EVER pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=656901 czytajcie i ubolewajcie nad głupota ludzi nami rzadzacych....


No i tu się zaczyna problem :( Jest taki artykuł na naszym forum gdzie kolega Bukol grzmi na opałowców i prawdę pisząc zgadzam się z nim jeśli chodzi o główne przesłanie czyli przestrzeganie prawa.Teraz jednak mi ręce opadły.Znaczy że jeśli jakiś mędrzec wymysli silnik na wodę to nasi "parlamentarzyści" nałożą akcyzę na wodę i nawet na tym nie można będzie jeździć
Od ognia ,wody,powietrza i głupoty ludzi nami rządzacych zachowaj nas Panie

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 9:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
auto cenzura
[wisielec]

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 10:06 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
no to chyba po frytach jak to sie mawia :D :D :D

znaleźli i na to sposób padalce :evil:

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 10:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Przechodzę do podziemia!!!!
W Jugosławii Tito Niemców wygonił jak się skrzykniemy i zorganizujemy tez im damy radę.
Zakładamy partię "Potato Bez Ograniczeń" ?

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 17, 2004 12:15 pm
Posty: 184
Numer GG: 282401
Lokalizacja: 3ciTy
i jeszcze ejden link ;(

Tu poczytac mozna

_________________
o-----------------------------------o
KajTan
www.fiacik.pl
Polski Fiat 125p 1968 1300cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17ooL
o-----------------------------------o


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 10:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 29, 2005 11:36 am
Posty: 13
Lokalizacja: 's-Hertogenbosch/NL
Jak tak dalej pójdzie, to olej sałatkowy obłożą akcyzą " - napisał niejaki Bukol w swoim czasie. Niestety, chyba miał rację...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 11:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
http://allegro.pl/show_item.php?item=60619500

No napewno, po tym pomyśle na allegro tez wydaje mi sie ze nam frytki zdrożeją i nie tylko.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 11:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Wszystkim dyskutantom (zwolennikom oraz przeciwnikom) alternatywych paliw – polecam ten bardzo ciekawy artykuł :

http://www.bankier.pl/wiadomosci/articl ... id=1334635

daje wiele do myślenia - zwłaszcza jeżeli chodzi o efektywność takich rozwiązań.


Pozdrawiam [cool] – S1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 4:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
W tym kraju nigdy nie będzie dobrze. To hydra nienasycona.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 4:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
Samsung1 pisze:
Wszystkim dyskutantom (zwolennikom oraz przeciwnikom) alternatywych paliw – polecam ten bardzo ciekawy artykuł :

http://www.bankier.pl/wiadomosci/articl ... id=1334635

daje wiele do myślenia - zwłaszcza jeżeli chodzi o efektywność takich rozwiązań.


Pozdrawiam [cool] – S1


takie "eksperckie" artykuły dosyć często są sponsorowane, więc trzeba brać poprawkę.. ale jest to oczywiście głos w dyskusji, co prawda to prawda.

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"
OR


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
Irek pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=656901 czytajcie i ubolewajcie nad głupota ludzi nami rzadzacych....


No i tu się zaczyna problem :( Jest taki artykuł na naszym forum gdzie kolega Bukol grzmi na opałowców i prawdę pisząc zgadzam się z nim jeśli chodzi o główne przesłanie czyli przestrzeganie prawa.Teraz jednak mi ręce opadły.Znaczy że jeśli jakiś mędrzec wymysli silnik na wodę to nasi "parlamentarzyści" nałożą akcyzę na wodę i nawet na tym nie można będzie jeździć
Od ognia ,wody,powietrza i głupoty ludzi nami rządzacych zachowaj nas Panie



Tak się niestety już stało - ustaw o podatku akcyzowym nakłada tenże podatek na każą substancję wlewana do baku pojazdu niezaleznie od PKWiU - czyli także na wodę!

Zagadnieniem zasilania silników rzepakiem zjmuję sie (jak narazie) teortycznie juz parę miesięcy i dochodzę do nastepujących wniosków (na podstawie literetury głównie niemieckojęzycznej)

Układy zasilania z jednym zbiornikiem (latem sam OR, zimą fify-fifty):
Możliwe są wyłącznie przy silnikach ze wstępną (wirową) komorą spalania.
(Przy wtrysku bezpośrednim zimny OR rozpylany byłby bezpośrednio do wnetrza tłoka, a następnie spływałby po ściankach cylindra do miski olejowej - pierścienie cylindrowe nie byłyby w stanie go zebrać. Warunki smarne oleju silnikowego mogłyby się pogorszyć przez emulgację OR na tyle, że groziłoby zatarcie silnika.) Warunkiem pewnego zapłonu jest wymiana świec żarowych na dłuższe, grzejące także przez pewien czas po uruchomieniu silnika. Ponadto przekaźnik świec żarowych musi to umożliwiać (czyli najczęściej musi też być wymieniony). Ponadto przewody paliwowe muszą być wymienine na grubsze (średnica wew. min 10 mm dla dopływu i 8 mm dla powrotu do baku) Paliwo musi być podgrzane do temp ok 70 stopni - najczęściej przez wymiennik ciepła od cieczy chłodzącej. Nie zaszkodzi także dodatkowa pompa tłocząca olej w zbiorniku (ponoć najlepjej sie sprawdza pompa firmy "Facet")

Do instalacji takich starsze Mercedesy wydają sie być wprost stworzone. Jednakże ze względów podatkowych (akcyza) odradzałbym stosowanie ich na terenie Polski.

Układy z 2 zbiornikami
Dodatkowy zbiornik na OR - start na ON - po nagrzaniu paliwa przełączanie na OR - uwagi odnośnie przewodów zasilających OR jak powyżej. W przypadku pomp ze sterowaniem elektronicznym dodatkowe zabezpieczenie przed przekroczeniem temperaturu 80 stopni (bo wtedy pompa wchodzi w tryb pracy awaryjnej i wysyła do komputera sterującego informacje o błędzie). Można stosować także w silnikach z wtryskiem bezpośrednim bo OR nie trafia do cylindra, gdy jest zimny.

Ponadto po pewnym czasie (jesli ma się pompę rozdzielaczową wyprodukowaną przed 1995 rokiem) uszkodzeniu ulegną uszczelnienia pompy wtryskowej - nalezy je wymienić na nowe vitonowe - odporne na temperature i OR. W pompie rzędowej problem ten wystepuje rzadziej - pojedyńcza sekcja wtryskowa pracuje praecież co najmniej 4 razy rzadziej niż w pompie rozdzielaczowej
Samochody, w których mozna stosować biodiesel (czyli praktycznie wszystkie z pompą BOSCHa wyprodukowane po 1995 roku maja ponoć takie uszczelki fabrycznie)
Do zasilania OR nie nadaja się pompy wtryskowe firmy Delphi (czyli Delphi, Lucas, CAV, Rotodiesel, Condiesel)

W większości cywilizowanych krajów jazda na OR jest wolna od podatku (np stawka podatku w DE wynosi 0) i wspierana przez rząd - ale nie u nas.
Posiadając instalację z dwoma zbiornikami zawsze można się wytłumaczyć, że na OR jeździ się tylko w tych krajach, gdzie jest to wolne od podatku. Dlatego też wyłącznie instalacja 2-zbiornikowa jest bezpieczna w razie kontroli.

Co do wpisania zasilania OR w dowód rejestracyjny to jest to możliwe jak narazie w przypadku pojazdów sprowadzonych z innego państwa EU, jeśli miały taki wpis w dokumentach państwa pochodzenia (czyli np w Briefie, jeśli auto jest z Niemiec). Zgodnie z prawem EU diagnosta dokonujący badania w "nowym" dla auta kraju nie ma prawa zmieniać lub ograniczać rodzaju paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 11:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
padfor pisze:
W większości cywilizowanych krajów jazda na OR jest wolna od podatku (np stawka podatku w DE wynosi 0) i wspierana przez rząd - ale nie u nas.
Posiadając instalację z dwoma zbiornikami zawsze można się wytłumaczyć, że na OR jeździ się tylko w tych krajach, gdzie jest to wolne od podatku. Dlatego też wyłącznie instalacja 2-zbiornikowa jest bezpieczna w razie kontroli..


Gratuluję Ci wiedzy na ten temat [ok]
Ale nie bardzo rozumiem jaka kontrolę u Nas w przypadku jazdy na OR masz na mysli?

Pozdrawiam - S1


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 9:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Panowie podoba mi się zdanie poniżej cytowane. Zdanie pochodzi komentarzy do jednego z artykółów .Mam wrażenie że w nim tkwi hmmmmmm wskazówka jak sobie poradzić z głupotą ustawy.Czy możecie(koledzy z prawniczą smykałką) rozebrać je na czynniki ogólnie zjadliwe?
Cyt.
Przeczytaj co mówi rozporządzenie (Dziennik Ustaw nr. 97 z roku 2004, poz. 966) i ustawa o biopaliwach :
§ 12. 1. Zwalnia się od akcyzy:
1) biokomponenty przeznaczone do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych, w rozumieniu ustawy z dnia 2 października 2003 r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 199, poz. 1934 oraz z 2004 r. Nr 34,poz. 293), wyprodukowanych z surowców rolniczych,produktów ubocznych i odpadów, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach;
Art. 2. Ustawy o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 199, poz. 1934 oraz z 2004 r. Nr 34,poz. 293)
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
4) biokomponenty - ester lub bioetanol, w tym bioetanol zawarty w eterze etylo-tert-butylowym lub eterze etylo-tert-amylowym oraz estry stanowiące samoistne paliwa silnikowe;
5) ester - estry metylowe albo estry etylowe wyższych kwasów tłuszczowych otrzymane w procesie przetwarzania rzepaku albo produktów ubocznych i odpadów;

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 8:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
Samsung1 pisze:
padfor pisze:
W większości cywilizowanych krajów jazda na OR jest wolna od podatku (np stawka podatku w DE wynosi 0) i wspierana przez rząd - ale nie u nas.
Posiadając instalację z dwoma zbiornikami zawsze można się wytłumaczyć, że na OR jeździ się tylko w tych krajach, gdzie jest to wolne od podatku. Dlatego też wyłącznie instalacja 2-zbiornikowa jest bezpieczna w razie kontroli..


Gratuluję Ci wiedzy na ten temat [ok]
Ale nie bardzo rozumiem jaka kontrolę u Nas w przypadku jazdy na OR masz na mysli?

Pozdrawiam - S1


W artykule z linku parę postów powyżej celnicy wyraźnie odgrażają się, że wdrożą postepowanie karno-skarbowe jeśli znajdą u kogoś w baku OR. (Co prawda jak będą go odrózniać od ON nie napisali - pewnie po zapachu z rury)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 124 25 26 27 28111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl