MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 4:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 07, 2005 5:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Usłyszałem od mechanika samochodowego opinię, że
"silniki 280 z W126 są mało wytrzymałe z powodu wady
konstrukcyjnej" czy coś takiego...
Czy te silniki odbiegają normami od innych silników
montowanych w W126?

Z góry dziękuję za pomoc!
P.S. chce kupić samochód z tym silnikiem i nie wiem czy warto...
Przbieg 230.000km

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
MercBeginner pisze:
Usłyszałem od mechanika samochodowego opinię, że
"silniki 280 z W126 są mało wytrzymałe


Witam,
Zachęcam do lektury:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Nie wiem czy 280 ma wadę konstrukcyjna czy nie, napewno jest to zdecydowanie za słaby silnik, zresztą słusznie zastąpiono go w II serii 300 ( o ile się nie mylę :oops: )
O ile dobrze pamietam to Kruszyn i Bodzio mogą powiedzieć coś więcej.

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Usłyszałem od mechanika samochodowego opinię, że
"silniki 280 z W126 są mało wytrzymałe z powodu wady
konstrukcyjnej" czy coś takiego...
Czy te silniki odbiegają normami od innych silników
montowanych w W126?



ale jaki 280 z wtryskiem czy na gazniku...?!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
aegm pisze:
ale jaki 280 z wtryskiem czy na gazniku...?!


wg mnie to było tylko R6 na wtrysku [zlosnikz]

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Zieloniutki pisze:
wg mnie to było tylko R6 na wtrysku


a wg mnie to byl tez R6 na gazniczku 156KM [zlosnikz]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
aegm pisze:
a wg mnie to byl tez R6 na gazniczku 156KM


Szczera prawda! do '85 roku byly produkowane 280S.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
michau pisze:
Szczera prawda! do '85 roku byly produkowane 280S.


[dzieki]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 6:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
aegm pisze:
a wg mnie to byl tez R6 na gazniczku 156KM


ups, to przepraszam :oops:

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 8:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Chodzi mi o 280S (czyli gaźnik ;) )

Pozostawiam kwestie czy silnik ten ma wystarczającą
moc do napędzania W126...

Bardziej interesuje mnie jego trwałość i ewentualne niespodzianki
jakie mogą mnie czekać :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 07, 2005 10:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Chodzi mi o 280S (czyli gaźnik )


no coz !sam silnik nie byl zly tylko jednostka ta byla juz przestarzala i ja wycofano z oferty.wiadomo z gaznikiem jest wiecej zawsze problemow niz z k-jetroniciem. osiagi w porownaniu z 280SE ma gorsze a spalanie na porownywalnym poziomie... ogolnie nie polecam! :cry:

pozdrwaiam

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 08, 2005 2:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Mam do kupienia W126 w fajnym stanie...
Dla mnie 280 to wszystko czego mi potrzeba, pytanie
ja bardzo gaźnik jest kłopotliwy...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 08, 2005 7:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jeśli on rzeczywiście ma tylko 230 tyś i nie jeździł nim jakiś antytalent, albo jeździł antytalent a jest automat to w temacie silnika problemu nie widzę. Co do gaźnika sama zasada działania jest prosta jak budowa cepa, a im bardziej coś proste tym mniej problemów. Inna sprawa, że stromberg do najprostszych wynalazków w dziedzinie gaźników nie należy a ile z nim problemów nie wiem na razie jestem na początku swej wspólpracy z tym urządzeniem; odkąd go przywiozłem planuję regulacje gaźnika (tak już rok planuję) ale niedługo będę się musiał za niego wziąć bo paliwo przecieka (oczywiście nie osobiście- i tutaj mała wada tego urządzenia; przecietny mechanik nawet nie wie od której strony się za niego brać i trzeba specjalisty). Z czynności serwisowych raz na rok regulacje i doraźnie uzupełnianie ATF tak to powinno wyglądać.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
Post: pt lip 08, 2005 8:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
MercBeginner pisze:
Witam!

Usłyszałem od mechanika samochodowego opinię, że
"silniki 280 z W126 są mało wytrzymałe z powodu wady
konstrukcyjnej" czy coś takiego...
Czy te silniki odbiegają normami od innych silników
montowanych w W126?

Z góry dziękuję za pomoc!
P.S. chce kupić samochód z tym silnikiem i nie wiem czy warto...
Przbieg 230.000km

Pozdrawiam - Bartek


Wada konstrukcyjna dobre sobie nie wiem skąd się to utarło szczególnie wśród mechaników podejrzewam pseudo mechaników że m110 to słabe silniki i mają wadę konstrukcyjną. Jeżeli by tak było to mercedes przestał by je zapewne produkować a silnik ten przechodził wiele modyfikacji ale jako taki był produkowany podejrzewam przez około 20 lat (nie wiem dokładnie) więc niech mechanik sktory mówi o wadzie konstrukcyjnej się lepiej trochę zastanowi. Generalnie chodzi o to że do tej pory w Polsce dużo tych silników było rzeczywiście w średnim stanie ale teraz jest szansa przy obecnym wyborze na rynku trafić coś fajnego. Powiem Ci tak ogólnie rzecz biorąc M110 jest ciężko "zajechać" . Także jeżeli nie chcesz V8 do w126 to M110 nie jest złe. Tak szczerze mówiąc to wolałbym M110 niz nowsze m103 z ktorym ja i paru kolegów miało dużo gorsze doświadczenia niż z wieloma M110. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 08, 2005 9:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmmm wiesz co ... moja skromna opinia jest taka ze silniczek 280E bo taki posiadam jest calkowicie wystarczajacym motorkiem do 126 wieszosc ludzi na niego narzeka bo nie jest to oszczedny silnik i chyba na tym sie koncza problemy z nim i dlatego tak go nie lubia ( jezeli mozna mowic o oszczednosciach przy takich pojemnosciach) ... mi tam psauje idealnie :) nie narzekam na brak mocy wrecz odwrotnie mimo tego ze mam szczepionego zajezdzonego sztrucelka z przebiegiem 300000 ktory bierze kupe oleju i klekocze jak dieselek to naprawde jestem mile zaskoczony w porownaniu z tym czego sie nasluchalem zanim nabylem to auto. Autko przepala mi na PB ok 12l trasa i 16 gazu... po miescie jako ze mam ciezka noge rozpietosc na bezynie dochodzi nawet do 20. Na gazie nie zwracalem wiekszej uwagi bo i malo mnie to intersuje ale nie jest zle. Vmax jakie nim sie bujnalem to 210km/h jakis miesiac temu, do 160km/h szedl dosyc zwawo potem potrzebowal troszke miejsca zeby sie rozpedzic przypominam ze mam silnik w ,,slabszym stanie,, tazke uzykanie predkosci vmax jaka deklaruje fabryka to chyba dosyc dobrze swiadczy o motorku :). Poki co nie zmienie na inny model bo jestem z tego zadowolny :) ( samo serducho zmieniam juz niedlugo na inne ale tez 280E zobaczymy co bedzie dalej). Wiadomo ze przy takiej masie auta silnik V bylby o wiele lepszy bo wszystko odbywalo by sie o wiele lzej ... ale 280 ze swoimi 170-190 km wcale nie jest za slaby szczegolnie kiedy docisnie sie mu kick down i mimo tumanow dymu autko pieknie wyciaga kazdy bieg do konca przy fajniutkim odglosie z pod maski i bardzo milym przyspieszeniu hihihihhi :D:D:D ( ale tak jest u mnie) pozdrawiam :D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 08, 2005 11:30 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2204
kruszyn pisze:
moja skromna opinia jest taka ze silniczek 280E bo taki posiadam jest calkowicie wystarczajacym motorkiem do 126


Zgadzam się z kolegą. Ojciec miał 280 tyle, że SEL (85 rok) i osiągi były na przyzwoitym poziomie, zupełnie wystarczające nawet komuś kto lubi podłożyć na światłach ;) . Zużycie paliwa jak najbardziej znośne - przy delikatnej jeździe, bez szaleństw gazem można było uzyskać 11l.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl