MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 12:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 26, 2002 10:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
wczoraj w TV oglądalem wywiad z człowiekiem z Laboratorium Nafty, który to stwierdził, ze paliwo ekologiczne ma duży wpływ na korozję silnika, tym samym stosowanie go znacząco szkodzi naszym autkom.
Ustawodawca zkolei narzuca producentom paliw stosowanie minimalnej zawartości tychże składników do produktów naftowych (min.3%).
Jeżeli to prawda to mnie szlak trafia, nie dość że płacę podatki (różne) to straszą winetkami, to w paliwie akcyza i podatek drogowy itd to jeszcze psują mój reaktor, który krwawicą swoją wyremontowałem (z pieniędzy opodatkowanych)! [zly] [zly2]

PS
może moja reakcja jest za szybka, ale musiałem się wyładować. Będę w trakcie sprawdzania wiarygodności tych wieści.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 3:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
no i znalazłem http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33211,1168824.html

i delikatny cytat z atykułu:
Cytuj:
Zapraszamy do rdzewienia

Biokomponenty, a przede wszystkim tak preferowany przez nasze władze etanol, dodatkowo mają tę właściwość, że łatwo absorbują wodę, a spalając się - pozostawiają dużo osadów. Paliwa z biokomponentami (ale nie w tak dużej ilości, jak się proponuje u nas!) stanowiły kilka lat temu spory problem dla producentów aut w Brazylii. Dlaczego? Bo w rezultacie stosowania takiego paliwa bardzo szybko korodowały żelazne i stalowe podzespoły w silniku, a osady niszczyły delikatne urządzenia wtryskowe, zatykając je. Z materiałów Komisji Europejskiej jednoznacznie wynika, że etanol w benzynie pogarsza własności smarne (przyspiesza zużycie metalowych części) i przyspiesza korozję, a ponadto może reagować z materiałami odpowiedzialnymi w katalizatorach za oczyszczanie spalin.

Aby uniknąć odpowiedzialności za naprawy silników, sprzedawcy nowych aut mogą po prostu wyłączyć je z ochrony gwarancyjnej, uzasadniając to stosowaniem przez kierowców niewłaściwego paliwa. Mogą być do tego bardziej skłonni, ot choćby dlatego że w UE (i coraz częściej także w Polsce) gwarancja na nowe auto jest już bardzo wymagająca i opiewa na dwa lata bez ograniczenia przebiegu. Zrezygnować z ochrony gwarancyjnej koncernom przyjdzie tym łatwiej, że proponowane w nowej ustawie paliwa nie będą spełniać warunków określonych normą. Proponuje się co prawda zastępczo korzystać z norm dla wojskowych pojazdów, ale to zupełnie inna kategoria wozów...

Używane - na złom

Można cynicznie powiedzieć, że utrata gwarancji na silnik uderzy tylko w zamożniejszych kierowców, nabywców nowych aut. Jednak w jeszcze gorszej sytuacji mogą się znaleźć mniej zamożni kierowcy jeżdżący używanymi autami, zwłaszcza starszej konstrukcji. W przypadku tych pojazdów stosowanie paliw przyspieszających korozję i odkładanie się osadów może jeszcze szybciej doprowadzić do uszkodzenia napędów. Nie jest pewne, czy paliwa z tak dużą zawartością biokomponentów, jak się u nas proponuje, dodatkowo nie przyspieszą niszczenia uszczelek starych silników, co może powodować utratę ich szczelności (wycieki oleju). Prawdopodobnie na przyspieszone zużycie narażone będą także silniki w używanych maszynach (np. starych traktorach i kombajnach). Przyspieszone starzenie się paliwa z biokomponentami może również negatywnie wpływać na działanie urządzeń do ogrzewania mieszkań na olej opałowy (po zimie często przez wiele miesięcy przechowuje się olej, który po dodaniu biokomponentów będzie szybko wchłaniał wodę i tracił dobrą jakość).

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 11, 2002 1:15 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tak sobie ostatnio przegladalem kody i wpadl mi kod ktory oznacza, ze silnik jest dostosowany do oleju z rzepakiem, tj. oleju napedowego z dadatkiem oleju rzepakowego, tzw. BioDiesel. U siebie nie znalazlem takiego kodu...
Przy okazji powiem, bo sie tym interesowalem w Niemczech bedac, ze u nich ta waha nieco tansza jest. Pamietac jeszcze nalezy, co by jej nie mylic z EkoDiesel, ktora to waha jest poprostu odsiarczona (w teorii).

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 3:11 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 12, 2002 1:15 am
Posty: 5
Lokalizacja: Wlkp.
Dodam ze wlasnie ze wzgledu na stosowane w PL paliwko kilku producentow aut (nie DC wiec nie podaje szczegolow - a przynajmniej nic o tym nie wiem, zeby DC tez) wycofalo swoje najwyzsze modele ze sprzedazy w PL ze wzgledu na duza usterkowosc silnikow, ktore to silniki wspaniale sie sprawuja na drogach UE, a w PL po prostu siadaja w ciagu pierwszych 2-3 lat eksploatacji jakby juz z 10 latek za soba mialy, przez co producenci tracili na gwarancjach.

_________________
Pozdrawiam - bo dlaczegoby nie... :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 8:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Od conajmniej dwóch lat w Czechach jest w sprzedaży ON z dodatkiem rzepaku - "bionafta" - tak się to u nich nazywa. Jest w sprzedaży oprócz normalnego ON. Po krótkiej rozmowie z kierowcami odradzili mi tankowanie tej bionafty do silnika Citroena (w Polonezie :o ) Twierdzili, że bionafta niszczy silnik i leją do ciężarówek. Tyle na podstawie doświadczeń sąsiadów....

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 13, 2002 11:11 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wlasnie uslyszalem, ze senatpostanowil obnizyc zawartosc rzepaku do 3,5 % i zostawic na stacjach normalne wahe. Obawiam sie jednak, ze to prowadzi do podrozenia tejze, ale to juz nic nowego...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 14, 2002 2:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ocet pisze:
Obawiam sie jednak, ze to prowadzi do podrozenia tejze, ale to juz nic nowego...

No tego się można spodziewać :evil: Jakoć wcale mnie nie zdziwi, jak normalny ON będzie ze 20% droższy :evil: :evil: :evil: Taki kraj, panie....

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 15, 2002 10:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
http://www.autocentrum.pl/mondeoklubpolska/bio.htm
polecam lekturkę

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 17, 2002 12:23 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Dobre, mocne

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 20, 2002 7:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ocet pisze:
Wlasnie uslyszalem, ze senat postanowil obnizyc zawartosc rzepaku do 3,5 % i zostawic na stacjach normalne wahe. Obawiam sie jednak, ze to prowadzi do podrozenia tejze, ale to juz nic nowego...

Niestety. Nic z tego. Wiadomość z dzisiejszej gazety:
Dziennik Polski pisze:
Od 1 lipca 2003 roku wprowadzane do obrotu paliwa silnikowe będą musiały zawierać w ogólnej masie nie mniej niż 4,5 proc. bioetanolu - postanowił wczoraj Sejm, głosując poprawki Senatu do Ustawy o biopaliwach. Posłowie nie zgodzili się na zaproponowaną przez senatorów zmianę, by stacje paliw musiały, obok biopaliw, oferować także paliwa nie zawierające biokomponentów. (PAP)

A w wiadomościach jako komentarz do tego faktu podali, że paliwa zdrożeją o jakieś 20-30 groszy na litrze :evil: [lanie] [wisielec] [sciecie] [skoczek3] [obity] [piesc] [no]

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 20, 2002 10:16 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
(autocenzura po wielokroc)
Dobrze, ze nie ustalaja grubosci lin w windach, bo bym musial latac na piechote.... :evil:

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 20, 2002 10:18 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja nie moge normalnie sciagnac 126, bo nie spelnia normy euro2, ale to ze zaden silnik zasilany bio jej nie spelnia to juz niewazne...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: pt gru 20, 2002 11:25 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
RobGas pisze:
wczoraj w TV oglądalem wywiad z człowiekiem z Laboratorium Nafty, który to stwierdził, ze paliwo ekologiczne ma duży wpływ na korozję silnika, tym samym stosowanie go znacząco szkodzi naszym autkom.
Ustawodawca zkolei narzuca producentom paliw stosowanie minimalnej zawartości tychże składników do produktów naftowych (min.3%).
Jeżeli to prawda to mnie szlak trafia, nie dość że płacę podatki (różne) to straszą winetkami, to w paliwie akcyza i podatek drogowy itd to jeszcze psują mój reaktor, który krwawicą swoją wyremontowałem (z pieniędzy opodatkowanych)! [zly] [zly2]

PS
może moja reakcja jest za szybka, ale musiałem się wyładować. Będę w trakcie sprawdzania wiarygodności tych wieści.


Tia... Wczoraj Sejm zatwierdził coś tam z minimum 4% BIO. Mam nadzieję, że Mr. President nie podpisze tego gówna :evil:

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 20, 2002 12:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
szkoda, że nie mam dość czasu, ale korci mnie wyszukanie informacji kto (czy ilu) z senatorów, posłów ma udziały lub jest w Radzie Nadzorczej przedsiębiorstw (rafinerii) produkujących bioetyliny.
W odpowiedzi na takie pytanie doszukiwał bym sie wytłumaczenia na całą te zadyme i nonsens.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 20, 2002 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
no i stało się - posły klepnęły 4,5%. Dziś rano w radio pan Gudzowaty bardzo się z tego cieszył, że rolnicy zarobią, że czystsze powietrze, że on jako biznesmen będzie mógł w Polsce zainwestować w eko paliwko i tu płacić podatki itd. Twierdził też że paliwo takie jest bardzo dobre dla samochodu i wcale nie będzie droższe niż tradycyjne. Ja nie wierzę w ani jedno jego słowo.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl