MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 12:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 10, 2002 1:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Simper pisze:
....przywiezlismy troche ropy dodalem uszlachetniacza zeby znowu jakas woda albo cus tam nie pozamarzalo ... zakrecilem ze 2 razy no i pali jak trzba ... dwie przegazowy i jade o 22.30 do domu szczesliwy ze juz w porzadku moj zoladku... wyjezdzam 1, 2 i ... znowu objawy z malucha tym razem silniczek pracuje bez zarzutu... ale za to wciskam pelny gaz a ona sobie przyspiesza jak maluszek na pol gazie .. .jak jej zostalo z 10 zrebakow to wszystko ... pod wieksza gore na 3 nie mogla sie wspiac z bieda na 2 wyejchalem... no i co to takiego ... ??? odstawilem bidaczke do garazu ... moze jutro jej przejdzie:(((

1. "troche ropy" to ile?
jeżeli mało to poprostu łapie powietrze i objawy takie będą, można mieć wrażenie wówczas że nie pali na wszystkie garki.
2. uszlachetniacz też powinien być dodawany w odpowiedznich proporcjach
3.
Cytuj:
... moze jutro jej przejdzie
przejdzie, przejdzie tylko musi mieć czym (na czym)

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 10, 2002 3:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ja jesli już robię mieszankę ropy i benzyny to zalewam benzynki za 10 PLN i resztę ropy. Jednak staram się to robić jak najrzadziej, bo reaktor wydaje wtedy z siebie metaliczny odgłos kłapiących zaworów (przynajmniej ja to tak odbieram ;) )

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 10, 2002 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2002 7:55 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Bielsko-Biała
chcialem tylko wyjasnic ... to ze miala 10 zrebaków to tylko wina tego ze spadl taki pizdzik co sie rusza jak sie dodaje gazu... tzn wyskoczyl z tego uchwytu... dzisiaj go wsadzilem na swoje miejsce i moja slicznotka juz jest sprawna nawet chwycila juz za 3 kreceniem:))))

_________________
pozdrawiam
SimpeR
w123 300D '78


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 10, 2002 11:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Mike_THE_GR8 pisze:
Ja dziś po południu "z pewną taką nieśmiałością" zszedłem na dół do samochodu. Jednak udało się odpalić po kilku minutach kręcenia (ufff) Teraz czeka mnie jeszcze ustawienie zapłonu, ale to dopiero pod koniec tygodnia i mam nadzieję, że będzie odpalać tak jak zeszłej zimy, kiedy to po postoju trwającym 2 noce i 1 dzień przy -25 stopniach zapaliła od pierwszego kręcenia, czym wprawiła mnie w pewnego rodzaju osłupienie ;)


Dziś było zimniej. Też zakręciłem od 1-go razu, ale kręcenie trwało 2 minuty. Po 15 sek. zaczęła się świecić kontrolka łądowania, że go nie ma, potem nagle zjawiło sie ciśnienie oleju (z 0 na 3), kontrolka zgasła, po 1 min silnik zaczął przejawiać chęc zapalenia i w ciągu następnych 45-60 sekund zaskoczył. Tylko nie wiem, jaka temp. panowała na dworze. W W-wie wahała sie dziś rano od -20oC (Kiełpin) do -12oC na moim termometrze [zlosnik] . Wreszcie przyjżałem się akumulatorowi - ktos wstawił jakiegos Excite, czy coś takiego z prądem rozruchu zaledwie 450A, co na 5-cylindrowy motoer, to ciut za mało. Zajme się tym w najbliższym czasie [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 11, 2002 12:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
A ja na razie się modlę, żeby akumulator wytrzymał poranne rozruchy, bo to ostatnio bywa bolesne :cry: I jeszcze do tego się zaczyna bendix odzywać :evil: Na szczęście czwartek i regulacja już niedaleko [cool]

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 11, 2002 8:50 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Dzisiaj moja Mercedes sie nademną zlitowała i zagadała do mnie [usmiech] [cool] [smiech]

Ale noc w Szczecinie była dużo cieplejsza niż dwie poprzednie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 2:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2002 7:55 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Bielsko-Biała
dzisiaj juz tylko 4 krecenia:) i chywcila... szkoda tylko ze teraz znowu cos jej nie pasuje i jak jade powyzej 100 i przy duzej predkosci na luzie wpada w jakies dziwne wibracje trzesie fotelem... cala sie trzesie... obroty w normie ... nie wiem moze to juz polos w bardzo kiepskim stanie... MacKuz pomocy [totalszok]

_________________
pozdrawiam

SimpeR

w123 300D '78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 3:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Nie chcę nic sugerować, ale na południu Polski kłopoty mogą się dopiero zacząć na dobre. Ostatni raz wyjrzałem przez okno około północy. Teraz jest trzecia nad ranem, a tam pojawiło się z 10 centymetrów śniegu. Nie dość, że problem z odpaleniem, to jeszcze trzeba się będzie dokopać..... :evil:

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Mike - możesz na mnie liczyć - jak na razie przy minus 14 nie miałem problemów. Po podgrzaniu świeczek dwa razy myk myk i pali jak złoto !! Jak przyjdą prawdziwe mrozy to chętnie pociągnę !! [zlosnik] :lol:

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 8:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Dzięki za chęci, ale ja mam automat, to z zaciągiem moga być "lekkie" problemy. Chociaż podobno można go i tak zapalić, ale ja jeszcze nie próbowałem.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Mike_THE_GR8 pisze:
Dzięki za chęci, ale ja mam automat, to z zaciągiem moga być "lekkie" problemy. Chociaż podobno można go i tak zapalić, ale ja jeszcze nie próbowałem.


Można. Najpierw należy pociągnąć auto przez około 500 m z dzwignią biegów w pozycji "N". Następnie, przy prędkości około 30 - 40 km/h dźwignię przestawiasz na "L" . Jak silnik zacznie pracować, przełączasz na "D", a po chwili zatrzymujesz się i wrzucasz "N". Potem pozostaje już tylko odłączyć linkę [zlosnik] i jazda. Nawalił mi kiedyś rozrusznik i wypróbowałem ten sposób - działa i to bardzo skutecznie.
Pozdrawiam [ok]

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 12, 2002 11:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Pytanie, jak taki manewr wpływa na żywotność ASB... Jeśli się to robi rzadko to myślę, że nie będzie problemów (w końcu to konstrukcja MB [zlosnik] ), ale słyszałem, że takie manewry są mocno niewskazane.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 13, 2002 1:18 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 12, 2002 1:15 am
Posty: 5
Lokalizacja: Wlkp.
Nawiazujac do pierwszych postow z tego watku: SKYYD jest OK, co do proporcji, nalezy pamietac o zaleznosci od warunkow przewidywanego uzytkowania. Generalnie na 'zwykle' ciezkie warunki (czyli przecietnie mrozna zima) jest 1L/1000L paliwa (do ok. -20*C przy 'europejskiej' wilgotnosci powietrza), chyba ze ktos sie wybiera do pln. Skandynawii lub w gleboka Rosje - mozna dac 1,5L. Sprawdzone na maszynach w ciezkich warunkach pracy (MB i inne marki, ale te nieco wieksze, ktore ciagna na sobie 24 tonki ladunku ;) )

_________________
Pozdrawiam - bo dlaczegoby nie... :)


Ostatnio zmieniony pt gru 13, 2002 12:48 pm przez dombek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 13, 2002 10:46 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Odpalanie ASB sznurkiem podlaczonym do innego auta jest recepta opisana w manualu. Podejzewam jedynie, ze w warunkach chlodu mozna nieco przedluzyc okres jazdy na N. Jazda na N to nie przetoczenie, tylko jazda kolo 50km/h. Ja tak odpalalem i dziala, tyle ze benzyne.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 13, 2002 12:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
Dzisiaj moja Mercedes sie nademną zlitowała i zagadała do mnie [usmiech] [cool] [smiech]

Ale noc w Szczecinie była dużo cieplejsza niż dwie poprzednie.


Tak sobie myślę, że skoro mój akumulator potrafi kręcić 2 minuty i nie zdycha, to jednak chyba mam cienka kompresję. Musze zrobić pomiar. przy okazji pytanko: na zimnym silniku po przestanej nocy, czy na ciepłym? Słyszałem różne opinie na ten temat.
Obawiam się, że może byc cieniutko. Ale dostałem dzis ofertkę na silniczek do W124: 2500ccm rozwiercony do 2900ccm wyjędy z autko, z którego po dzwonie nic ne zostało z wyjątkiem sprawnego serca o przebiegu 37 tys. km. Cena rozsądna: 2500zł. Pozostaje przełożyć miskę olejowa i głowicę. Chyba się skuszę. No i 100KM [cool] .

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl