MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 2:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
http://w114-115.org.pl/forum/profile.ph ... ofile&u=18

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 2:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Już poszło PW do Sebiego ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 2:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
and6412 pisze:
Hipotetyczna sytuacja: znajduję na złomowisku jakiś super unikatowy samochód, powiedzmy wóz Hitlera, którym poruszał się po PL. Tylko jeden został wyprodukowany w tej wersji. Niestety z biegiem lat pan Miecio wziął sobie tabliczkę z VINem bo potrzebował kawałek blaszki do czegośtam, a numery na karoserii (ramie) powiedzmy zostały zeszlifowane dla żartu przez dowcipnisia.
Wychodzi na to, że takiego auta nie da się zarejestrować jako zabytek, którym niewątpliwie jest.


W tym przypadku da się dość precyzyjnie odtworzyć tabliczkę znamionową - do Stuttgartu leci konkretne zapytanie o konkretny egzemplarz, i sprawa jest klarowana. Natomiast w przypadku auta które wyszło w setkach tysięcy egzemplarzy, i wyjęzdżając z fabryki mogło mieć jeden z 10 silników, i być w jednej z 4 wersji nadwoziowo-rocznikowej - sprawa już taka jednoznaczna nie będzie. Niemniej jednak ostateczne słowo należy do rzeczoznawcy, bo to on wydaje decyzję.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 12:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Witam,
No i jestem w .

Może uda się to załatić jakoś na boku ? ;)

ok mimo wszystko będę walczyl albo może ktoś ma jakiś VIN z W115 1972 220D ?
kupie sobie chyba Vin do samochodu.

pozdro

_________________
Vesa vel maly

Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"
Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"
Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 2:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Vesa - jak otrzymasz już żółte tablice (czego Ci szczerze życzę) to od razu wklejaj zdjęcia :)

Na kiedy planujesz coś pokombinować z Rzeczoznawcą...no kiedy zaczniesz coś działać w tej sprawie? :D (chyba, że już zacząłeś, no to SUPER!!! :))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 2:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Wiecie co ja też przymierzam sie do przerejestrowania na żólte blachy. Martwiłem sie tym że mam założony alarm. Ale po tym co dzis zobaczyłem to nie mam watpliwosci że mi się uda. Otóz przyuważyłem ewidentnie stuningowaną beke na żóltych blachach. Z tego co obejrzałem kiedyś na forum w temacie tuningu AMG to napewno nie był taki tuning.
Po prostu zwykły garażowy tuning. Cały czas jestem w szoku i :o i bardzo zniesmaczony [szalone] Kto mógł wydać opinię na takie auto. Na zwykła zadbaną beczke trudno jest dostać żołte balchy a tu taki kwiatek.
Nie była to nawet Cupe tylko sedan... Białe kierunki, cyrkle, szerokie opony na jeszcze szerszych felgach....
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Ostatnio zmieniony czw maja 05, 2005 2:57 pm przez Futrzak, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 2:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
O...super. Błagam Cię...podaj mi numer...zobacze czy już taką mam :) Musisz pamiętać :(

P.S
No i czekam aż i Ty zarejestrujesz swoje cudeńko na żółciaki :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 3:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Numeru nie pamietam bo niedowierzałem swoim oczom jak cos takiego moze jechać na zabytkowych tablicach. Przygladałem się samochodowi a nie numerom rejestracyjnym.
A tak na marginesie to po co Ci te numery na żołtych blachach? Przecież i tak wszystkich nie pozbierasz a algorytm tworzenia jest dosyc prosty tzn mało kombinacji. Nie lepiej udać się do jakiegos konserwatora zabytków albo urzedu komunikacji ewentualnie znaleźć znajomego policjanta? [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 3:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Nie...nie lepiej. No to mogłeś zrobić zdjęcie tego auta :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Sorki, że odkopuje taki stary temat...ale dostałem cosik takiego od przyjaciela co ma na Saabie żółte tablice

O samej rejestracji:

Chcąc zarejestrować SAAB’a jako pojazd zabytkowy musi ON spełniać dwa warunki konieczne:
a) posiadać co najmniej 25 lat i musi być (w modelu) nie produkowany od lat 15,
b) posiadać minimum 75% zachowanych części oryginalnych (w tym główne podzespoły).
Szerzej opisane kryteria oceny pojazdu jako zabytku oraz wyjątki od punktu „a)” znajdziecie w art. 6, ust. 1 pkt. 2, litera d ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568)

Etapy rejestracji:

Tłumaczenie dowodu rejestracyjnego na język polski (jeśli będzie to pierwsza rejestracja pojazdu w Polsce, a pojazd był sprowadzony),

Wykonanie ekspertyzy przez uprawnionego rzeczoznawcę (z listy uprawnionych ekspertów z dziedziny historii motoryzacji i oceny pojazdów zabytkowych mogących wydawać takie opinie) przy zastosowaniu przedstawionych powyżej kryteriów. Listę lokalnych uprawnionych rzeczoznawców znajdziecie w najbliższej Delegaturze Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.

Wykonanie karty ewidencyjnej zabytku techniki zwanej też „białą kartą” w trzech oryginalnych egzemplarzach zgodnie ze wzorem Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków.

Kartę ewidencyjną możecie wykonać sami, to nic trudnego – satysfakcja i kilkaset złotych „w kieszeni”. Jeśli jednak nie czujecie się na siłach możecie to zlecić rzeczoznawcy, który wykona ją dla Was wraz z ekspertyzą. Niektórzy rzeczoznawcy zastrzegają sobie nawet prawo do wykonania tej karty. Zanim umówicie się z rzeczoznawcą zapytajcie o to.
Pustą kartę (wraz z wkładką do zdjęć jako załącznik do karty) otrzymacie w najbliższej Delegaturze Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków lub możecie ją pobrać tutaj. Pamiętajcie by wydrukować ją w formacie A3 na papierze o min. grubości 200 g/m2 , wkładkę ze zdjęciami zaś w formacie A4.
Instrukcja „obsługi” karty i wkładki.

Następnym krokiem jest złożenie wniosku w Delegaturze o ujęcie pojazdu w Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków Techniki (WEZT).

Do wniosku załączamy :

3 egzemplarze karty ewidencyjnej. Jeden egzemplarz jest dla nas, drugi zostaje w Delegaturze, trzeci wysyłany jest do Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie.
ekspertyzę wykonaną przez uprawnionego rzeczoznawcę (patrz pkt. 2)

Na wniosek naklejamy znaczki opłaty skarbowej za 5 zł + 50 gr za każdy załącznik.

Po przyjęciu wymaganych dokumentów Wojewódzki Konserwator Zabytków włącza pojazd do ewidencji zabytków wydając stosowne potwierdzenie (trwa to ok. 7 dni).

Badanie techniczne

Z dokumentem z WEZT udajemy się do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, która posiada stosowne uprawnienia do wykonywania badań technicznych pojazdów zabytkowych. Przy sobie musimy mieć jeszcze dowód własności, dowód rejestracyjny, wniosek o badanie techniczne oraz 4 fotografie pojazdu (ujęcia z każdej strony).
Radzę wypełnić ten wniosek starannie i dokładnie - nie liczcie na to że pracownik stacji diagnostycznej będzie znał wszystkie parametry Waszego auta. To samo dotyczy wykonania opinii przez rzeczoznawcę (pkt 2) – radzę posiadać już te dane wcześniej by ułatwić i przyspieszyć ekspertyzę (najczęściej to Wy wiecie więcej nt Waszego SAAB’a niż sam ekspert-rzeczoznawca)

Po wizycie w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów jesteście bogatsi o nowe dokumenty:


Zaświadczenie o Przeprowadzonym Badaniu Technicznym Pojazdu (jest bezterminowe !),
Zaświadczenie o Przeprowadzonym Badaniu Zgodności Pojazdu z Warunkami Technicznymi,
Protokół z Oceny Stanu Technicznego Pojazdu zabytkowego,
Dokument Identyfikacyjny Pojazdu.

... i szczuplejsi o 250 zł

Następny krok to wizyta w Urzędzie Skarbowym (jeśli pojazd był sprowadzony)

VAT-24

Do US udajemy się z kompletem zdobytych już dokumentów. Tu po wypełnieniu stosownego wniosku VAT-24 otrzymamy zaświadczenie (VAT-25), że Szwecja jest państwem członkowskim UE i nie musimy z tego tytułu płacić VAT’u. Informacja ta jest naprawdę cenna gdyż kosztuje nas 150 zł !
Jeśli auto pochodzi z kraju, gdzie przy eksporcie wydawane są tablice tymczasowe, musimy dodatkowo posiadać przy sobie dokument potwierdzający wyrejestrowanie pojazdu w tym kraju. Nie dotyczy to min. pojazdów sprowadzonych ze Szwecji.

Wniosek o rejestrację w wydziale komunikacji
Ustawiamy się przy odpowiednim okienku dokładnie sprawdzając czy mamy przy sobie:

- dowód tożsamości,
- dowód własności pojazdu,
- dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem (jeśli pojazd był wcześniej zarejestrowany za granicą),
- potwierdzenie umieszczenia pojazdu w WEZT oraz opinię rzeczoznawcy,
- dokumenty ze stacji kontroli pojazdów,
- VAT-25,
- wypełniony Wniosek o rejestrację pojazdu,
- potwierdzenie wpłaty za żółte tablice (100 zł) oraz za opłaty rejestracyjne (92,50 zł),
- znaczki skarbowe : na wniosek 5 zł i 0,50 zł za każdy załącznik,
- Tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Należy tu jeszcze wspomnieć o zaświadczeniu z US o zapłacie podatku od czynności cywilnoprawnych jeśli nabyliście pojazd w Polsce. Podatek wynosi 2 % ceny zakupu.

Pojawić się na najbliższym i kolejnych zlotach SAAB KLUB POLSKA :)

Finanse:

Tłumaczenie dowodu rejestracyjnego = 70 zł (do negocjacji)
Wykonanie ekspertyzy przez uprawnionego rzeczoznawcę = 250 zł (do negocjacji)
Badanie techniczne = 250 zł
VAT-24 = 150 zł
Opłaty i tablice rejestracyjne = 190 zł
-------------
Razem = 910 zł

Za tą cenę mamy satysfakcję posiadania Saab’a na żółtych tablicach, Poza tym wieczyste badanie techniczne (co roku oszczędność z tego tytułu) oraz elastyczność w ciągłości ubezpieczenia OC o czym za chwilę. No i oczywiście oszczędzamy na akcyzie w przypadku auta sprowadzonego.


Ubezpieczenie:

Posiadanie żółtych tablic daje nam możliwość zawarcia czasowego ubezpieczenia OC, jednak na czas nie krótszy niż 30 dni. To oferta dla tych, którzy wyprowadzają swe pojazdy tylko na motoryzacyjne imprezy lub na sezon letni, a zimową porą pieszczą je w garażu.
Zniżkę 50% na OC otrzymamy przy ubezpieczaniu samochodu starszego niż 25 lat bez względu na kolor tablic. Ofertę dla weterana szos mają wszystkie liczące się na rynku ubezpieczeń towarzystwa. Jeśli mamy już „wypracowane” jakieś zniżki, to możemy liczyć w sumie na max. 70% zniżkę na OC. I tak np. w PZU dla pojemności 1,985 litra i roku produkcji 1973 wyliczona nam zostanie max. stawka ubezpieczenia 1493 zł (Bydgoszcz), co po zniżce 70% daje nam opłatę 448 zł/rok.

Ubezpieczenie Auto Casco na samochód zabytkowy jest trudne do zawarcia aczkolwiek możliwe. Niezbędna jest specjalistyczna wycena przez rzeczoznawcę samochodowego. Tu nie możemy liczyć na żadne zniżki.


Ograniczenia:

Jak każdy ginący gatunek, tak i wspaniała konstrukcja sprzed lat jest chroniona przez prawo by mogła stać się dokumentacją historii rozwoju motoryzacji dla pokoleń. Dlatego też, jeśli zdecydujemy się na posiadanie Weterana Szos musimy liczyć się z tym iż :
mamy ustawowy obowiązek do opieki nad zabytkiem aby utrzymać go w jak najlepszym stanie. Właściciel jest zobowiązany do tego pod rygorem kary grzywny bądź pozbawienia wolności,
pojazdu zabytkowego nie można modyfikować w żaden sposób bez zgody konserwatora zabytków (np. tuning) – bardzo trudno taką zgodę uzyskać,
wszelkie prace konserwatorskie, restauratorskie mogą być przeprowadzane jedynie za pozwoleniem wojewódzkiego konserwatora zabytków,
pojazdem zabytkowym nie możemy wyjechać za granicę bez wcześniejszego uzyskania pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków.


Polecam styczniowy i marcowy numer dwumiesięcznika GT Classic, gdzie znajdziecie artykuły: „Żółte tablice” oraz „Wszystko o ubezpieczeniu samochodu zabytkowego”.

Nie wiem czy to się przyda...ale może...

Tutaj jeszcze o rejestracji motocykla cosik jest:
http://www.podkowa98.pl/strony/text02.htm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 24, 2005 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 28, 2004 11:38 am
Posty: 314
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
witam,

no i fajnie,
przydało by się zrobić z tego taki przyklejony art.
może nawet artykuł gdzieś tam...
pozdrawiam

_________________
Vesa vel maly



Mercedes Benz W115 220D 1972 "LULU"

Mercedes Benz W210 320cdi 2001 "CYCUŚ"

Breslauer,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 24, 2005 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Właśnie też o tym myślałem..może coś takiego jak PORADY czy coś...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 4:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2009 11:37 am
Posty: 78
Mam takie pytanko odnośnie rejestracji na zabytek, czy jeżeli zrobię całą blacharkę, silnik , zawieszenie, tapicerkę ale kolor lakieru i tapicerki nie zgadza się z Vin, dźwignia zmiany biegów jest przy kierownicy a nie w podłodze, to w ogóle zawracać sobie głowę z rejestracją na zabytek?? czy mam jakieś szanse?? :-?

A drugie pytanko: jak kopiłem samochód (mowa ciągle o tym samym w115 ;) ) w którym ktoś kiedyś dal sobie spokój z ubezpieczeniem (jakieś 7 lat temu) i nie płacił, to czy muszę teraz za te wszystkie lata zwracać tą kasę?? (ja jeszcze go nie zarejestrowałem jedynie w skarbowym pól roku temu opłaciłem) :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 5:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Żeś kolego temat odkopał, nie ma co.

Rejestracja na zabytek w naszym pięknym kraju to najczęściej istne kuriozum.
Gro rzeczoznawców ma mgliste pojęcie o oryginalności danego egzemplarza,
a już takie "pierdoły" jak kolor czy tapicerka zgodna z VIN w ogóle nie są brane pod uwagę.
Potem konserwator najczęściej tylko podstemplowuje "białą kartę" wraz z opinią w/w i viola - masz swój zabytek.

Tak było w przypadku rejestracji mojego W123, choć jest praktycznie w 97% zgodny z VIN.
(pozwoliłem sobie np. na dokładkę kompletu Zebrano z zachowaniem plasticzałych elementów.)
Rzeczoznawca okazał się wprawdzie miłym człowiekiem, ale nie zainteresował się absolutnie żadnym aspektem potwierdzającym oryginalność, czy zgodność z VIN.
Nawet tak podstawowych spraw jak silnik, kolor czy tapicerka.

Dlatego sądzę, że bez problemu dostaniesz swoje wymarzone żółte tablice, tylko czy auto z takimi modyfikacjami będzie ich godne (o instalacjach LPG nawet nie chcę zaczynać ;) ).
Z drugiej strony gdzie jest dopuszczalna granica zmian/ modyfikacji?
Może w ogóle jej nie ma?
Bo w końcu moja 200-ta też nie zjechała z taśmy z drewnem w środku, a radia Becker Europa pierwszy właściciel nie zamówił.
Czyli co powinienem mieć w tym miejscu czarną zaślepkę.
Wtedy będzie 100% oryginał...


Tyle moich wywodów :)

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 11:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
alfista-155 pisze:
w ogóle zawracać sobie głowę z rejestracją na zabytek?? czy mam jakieś szanse??

Biorąc pod uwage rzetelność rzeczoznawców w tej kwestii masz duże sznse na pozytwną opinię, jak wyżej napisał Class, wszystko zależy od Ciebie - twojej uczciwości i szczerości wobec rzeczoznawcy.

Kwestią dyskusyjną jest czy pewna niezgodność z VIN skreśla auto z możliwośći wciągnięcia go do rejestru /ewidencji zabytków ruchomych ;) .
Rodzą się np. pytania: Czzy auto przemalowne lub skundlone innym silnikiem np. 300D>>200D, ale z tego samego modelu czy okresu traci na oryginalności, jeśli tak to ile % ?
Czy np. auta z tabliczkami zastępczymi ( np. zalegalizowane szczepany , pokradzieżowe i inne) mogą ubiegać się o prawa zabytku?
Poza dyskusja są niezgodności VIN wynikające z przestępstwa ( np.szczepan).

Cytuj:
drugie pytanko: jak kopiłem samochód (mowa ciągle o tym samym w115 ) w którym ktoś kiedyś dal sobie spokój z ubezpieczeniem (jakieś 7 lat temu) i nie płacił, to czy muszę teraz za te wszystkie lata zwracać tą kasę?? (ja jeszcze go nie zarejestrowałem jedynie w skarbowym pól roku temu opłaciłem)

Nie musisz płacić za poprzednie lata - to ryzyko i sprawa poprzedniego właściciela.Ty powinieneś zacząć płacić OC w dniu zakupu auta, niestety musisz liczyć się z tym , że będziesz musiał zapłacić nawet wysoką karę ( kilkaset Euro ) za brak OC przez okres od kupna auta. Nie ma znaczenia czy auto jest sprawne, przerejestrowne, remontowane.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl