MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 26, 2002 1:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 03, 2002 3:23 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Koluszki
Witajcie forumowicze !!!
Wlasnie mija miesiac jak ja kupilem, powymienialem oleje, filtry, elektryka zrobiona, nowy akumulator, wydech, oponki - w ten weekend miala probe na trasie Warszawa-Lodz-Poznan-Szczecin-Swinoujscie i powrot, wszystko dziala ale bierze chyba za duzo oleju, okolo 3l. na 1000km, cisnienie oleju trzyma rowno, temperatura tez, silnik pracuje rowno. Powiedzcie czy szykuje sie maly remoncik silnika i co poradzic na to ???

Pozdrawiam

_________________
Macieja, 123 '82 240D
******************
____/"""|"""\___
'--O------'------O-'
******************


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 1:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
witam,
a ciśnienia mierzyłeś?
jak nie to zrob to, dużo wyjaśni. Zakładam że wycieków nie ma

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 2:55 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jak go cisnales na wysokich obrotach caly czas (nie chcial juz przyspieszac mimo, ze pedal gazu byl w poz. ON v EIN), to takie cos moglo sie zdazyc. Czy przy normalnej jezdzie tez spala olej?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 3:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 03, 2002 3:23 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Koluszki
Moze pare razy dalem jej "do dechy" ale nie specjalnie ja meczylem, szla 110-120km/h, kopcila z rury przy przyspieszaniu ale na stalych obrotach juz nie, to chyba normalne ? Rzeczywiscie musze zmierzyc cisnienie, choc gosc od ktorego ja kupielem zapewnial mnie, ze 2 miesiace temu mierzyl i bylo ok (cos kolo miedzy 22-23 i na wszystkich 4 cylindrach) ale wiecie jak to jest - jak sam czlek nie sprawdzi to do konca nie wie :)

_________________
Macieja, 123 '82 240D

******************

____/"""|"""\___

'--O------'------O-'

******************


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 5:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2002 7:55 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Bielsko-Biała
a wlasnie ile w ogole powinna brac oleju???
bo moja o dziwo nie bierze ani kropli co jakis czas sprawdzam juz raz wymienialem caly i od czasu nalania do teraz caly czas jest dokladnie ten sam poziom :o

_________________
pozdrawiam
SimpeR
w123 300D '78


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 6:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Macieja pisze:
choc gosc od ktorego ja kupielem zapewnial mnie, ze 2 miesiace temu mierzyl i bylo ok (cos kolo miedzy 22-23 i na wszystkich 4 cylindrach)



Jak w 96' kupowałem swoją to sprzedawca też mnie zapewniał o stanie silnika a dokładnie po roku robiłem mały remoncik bo juz odpalac przy -4 nie miała ochoty [szalone] .

Simpler pisze:
a wlasnie ile w ogole powinna brac oleju???


z tego co wyczytałem to bodajże maksymalnie do 3 l na 1000 km [zlosnik]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 7:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
moj terz duzo zar
uszczelnilem zawory i wszystko juz jest ok. koszt okolo 120zl

a powinien brac 1/1.5L na 1000km

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 7:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Pszczola pisze:
a powinien brac 1/1.5L na 1000km


Tak dla formalności, skąd masz te informacje?

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 8:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
damian pisze:
Pszczola pisze:
a powinien brac 1/1.5L na 1000km


Tak dla formalności, skąd masz te informacje?


kiedys wyczytaem ja jakiejs stronie , ale tez w Auto Swiecie bylko napisane

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 10:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Macieja pisze:
Moze pare razy dalem jej "do dechy" ale nie specjalnie ja meczylem, szla 110-120km/h, kopcila z rury przy przyspieszaniu ale na stalych obrotach juz nie, to chyba normalne ? Rzeczywiscie musze zmierzyc cisnienie, choc gosc od ktorego ja kupielem zapewnial mnie, ze 2 miesiace temu mierzyl i bylo ok (cos kolo miedzy 22-23 i na wszystkich 4 cylindrach) ale wiecie jak to jest - jak sam czlek nie sprawdzi to do konca nie wie :)



wg mnie 22-23 atm to silnik prawie do remontu.Poniżej 20 wogóle nie chce zapalać w zimie.Dobry silnik ma min 28 a widziałem takie które miały 32.Naprawiałem silnik BMW 524td -normalny diesel z komorami wstępnymi i ciśnienie mierzone po 3000km wynosiło 38(!)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 27, 2002 1:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 03, 2002 3:23 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Koluszki
Dzieki za rady, sprawdze cisnienie, to rzeczywiscie powinno duzo wyjasnic,
czyli rozumiem, ze cisnienie powyzej 28 oznacza, ze nie ma sie co martwic, miedzy 20-28 mozna zaczac myslec o remoncie silnika (jaki moze byc koszt takiego remontu ?), ponizej 20 - kila ?
A z tym olejem to jak w koncu ? Domyslam sie, ze jak nic nie bierze to super, litr/1000km mozna jeszcze przebolec. Poleccie mi jakas ksiazke eksploatacji 123, najlepiej po polsku. Z gory dzieki i pozdrawiam.

_________________
Macieja, 123 '82 240D

******************

____/"""|"""\___

'--O------'------O-'

******************


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 27, 2002 6:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Witam

Moje 240D "porzera" od 0.5 do 1 l na 1000. Przy spokojnej jezdzie zbliza sie do min, przy jezdzie na niemieckich autostradach do 1 litra. Norma producenta to spalanie oleju okolo 1 litra.

Macieja pisze:
Moze pare razy dalem jej "do dechy" ale nie specjalnie ja meczylem, szla 110-120km/h, kopcila z rury przy przyspieszaniu ale na stalych obrotach juz nie, to chyba normalne ? Rzeczywiscie musze zmierzyc cisnienie, choc gosc od ktorego ja kupielem zapewnial mnie, ze 2 miesiace temu mierzyl i bylo ok (cos kolo miedzy 22-23 i na wszystkich 4 cylindrach) ale wiecie jak to jest - jak sam czlek nie sprawdzi to do konca nie wie :)


Wazne jest, czy cisnienie mierzone bylo na wykreconych wszystkich wtryskach, czy tylko w tym ktorym byl manometr. W pierszych przypadku pokazuje kilka atm wiecej.

marcin280e pisze:
wg mnie 22-23 atm to silnik prawie do remontu.Poniżej 20 wogóle nie chce zapalać w zimie.Dobry silnik ma min 28 a widziałem takie które miały 32.Naprawiałem silnik BMW 524td -normalny diesel z komorami wstępnymi i ciśnienie mierzone po 3000km wynosiło 38(!)


Min. cisnienie w silniku to 16 - tak podaje producent:), ale w naszych warunkach klimatycznych min to 20 atm. Nowy silnik diesla do W123 mial min 28 atm. TD i nowsze diesle maja wyzsze cisnienie, np slyszalem ze W124 ponizej 30 atm silnik nie chodzi juz najlepiej.

Jezeli autko pali Ci dobrze przy duzych mrozach, a przeszkadza Ci zuzycie oleju to wystarczy remont glowicy. Wymiany uszczelniaczy nie polecam, bo jest to dobre jesli jest niewielki luz na prowadnicach, przy wiekszym, po przebiegu 5-10 tys km znow zacznie ginac duzo oleju, ale jesli malo jezdzisz. Tak czy inaczej, aby wiedziec cos wiecej o stanie silnika muszisz zrobi pomiar cisnienia i przypilnowac, aby wtryski byly wkrecone, bo inaczej pokaze Ci 30 atm:)))

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 27, 2002 7:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Do pomiau ciśnienia wykręca się ZAWSZE WSZYSTKIE wtryski tak jak świece w benzynie i nie ma się co oszukiwać manometr nie kłamie.Zima weryfikuje wszystkie teorie na temat cisnienia sprężania usczelniaczy zaworów i spalania oleju.Po prostu nie zapala i tyle,stąd grzałki w bloku polewanie wrzątkiem i inne "sposoby".Dobry motor nie pali oleju i odpala przy -20 bez problemu.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 27, 2002 7:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:

Jezeli autko pali Ci dobrze przy duzych mrozach, a przeszkadza Ci zuzycie oleju to wystarczy remont glowicy. Wymiany uszczelniaczy nie polecam, bo jest to dobre jesli jest niewielki luz na prowadnicach, przy wiekszym


a poza tym troszke kostuje -- jakies 400zl z wymiana!!
ja proponuje uszczelnic zawory -- 120zl

u mnie pojawiala sie niebieska chmurka w spalinach i bral kolosalne ilosci , uszczelnilem i berze minimum!!!! maly wydatek a sie oplaca

p.s. nie wiem czy w dieslach pomoze ale w mojej benzynce pomoglo

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 28, 2002 9:06 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Laudan, ktory najprowdopodobniej mieszka w Kolonii ;) (niemiecka nazwa Koeln), nie twierdzil, ze to nie pomoze. Powiedzial, ze w wiekszosci wypadkow (niekoniecznie Twoim) pomoze na krotko. Ile przejechales od wymiany?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl